Venemaa transpordiministeerium võttis vastu otsuse, mille kohaselt 2020 aasta lõpuks rajatakse Venemaa föderaalmaanteedele 387 automaatset kaalupunkti, kirjutab Autoreview.
Sellised kaalupunktid võimaldavad veokeid kaaluda sõidult, ilma neid peatamata.
Kõik lubatud maksimumkaalu ületajad fikseeritakse fotode ja videoga ning neile saadetakse automaatses korras trahvikviitungid.
Uued kaalupunktid rajatakse samadesse kohtadesse, kus asuvad juba teemaksu kogumiseks mõeldud süsteemi Platon kontrollpunktid. Tõenäoliselt hakkab ka kaalupunkte haldama Platoni haldusfirma.
Plaanitud trahvid on aga hiiglaslikud: isegi lubatud maksimaalse kaalu ületamine 2 kuni 10 protsenti toob kaasa 150 000 rubla (2400 euro) suuruse trahvi, lubatud täismassi ületamine rohkem kui 50 protsendi võrra toob aga kaasa rahatrahvi suurusega 500 000 rubla (8000 eurot).
Sarnaselt Eestile on veokite ülekaal Venemaal väga suureks probleemiks: paljud autovedajad vilistavad piirnormidele ja koormavad autod lubatust oluliselt raskemaks.
Mõned automaatsed kaalupunktid on Venemaal juba ka olemas ning seal on kujunenud omamoodi rekordimehed. Nii näiteks suutis ühe neljateljelise Volvo FH omanik oma kalluriga kaalujatele ühe kuu jooksul vahele jääda 57 korda, igal korral ületas auto tegelik kaal lubatud kaalu 88 protsenti. Uute reeglite kohaselt oleks tema trahvisumma suurus 22,8 miljonit rubla (366 000 eurot).
Üks metsavedaja suutis Arhangelskis samasuguses kaalupunktis ülekaaluga vahele jääda 31 korda, neist kõige karmimal juhul oli veoki täismass 89,21 tonni lubatud 44 tonni asemel.
2015. aasta andmetel sõidab Venemaa teedel umbes viiendik veokitest regulaarselt ülekaaluga.
Eesti veokite ülekaalu edetabelit pole teadaolevalt avaldatud, kuid väidetavalt on absoluutse rekordi omanikuks metsaveoki juht, kelle veoki täismass ületas 100 tonni.
KOMMENTAARID