Autondus

Maanteeamet alustab piirkiiruste tõstmisega(26)

Lubatud piirkiirust tõstetakse. Foto: Wikipedia

Maanteeamet alustab täna, 3. aprillil, lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.

Tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 128 kilomeetril ja vaid kolmel kilomeetril tõstetakse kiirust 100-le km/h.

Sarnaselt möödunud aastale tõstetakse tänavu lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutab, et 2+2 lõikudel kiiremini sõitmine on võimalus, mitte kohustus. "Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda 110 km/h sõita, siis peab kiirust vähendama. Seda enam, et on alles aprilli algus ning öösiti ja hommikuti võib teedel libedust esineda veel mõnda aega," selgitas Ernits. 

Tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna–Narva maantee Tallinna-Aaspere viiel lõigul (110 km/h), Haljala liiklussõlmes (110 km/h) ja Kohtla-Järve–Jõhvi lõigul (110 km/h). Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa teel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Kose kahel lõigul (110 km/h), Mäo möödasõidu (110 km/h) ja Tartu–Ülenurme (100 km/h) lõikudel.

Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Ääsmäe kahel alamlõigul (110 km/h). Ka tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Jüri–Luige lõigul (110 km/h).

"Kõikidel 2+2 teelõikudel me kiirust ei tõsta liiklusohutuse kaalutlustel ning nendel lõikudel tuleb sõita 90 km/h," sõnab Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak.

Piirkiiruste tõstmine on reguleeritud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi määrusega "Suurima lubatud sõidukiiruse suurendamise tingimused ja kord", määrus kehtestatakse "Liiklusseaduse" § 15 lõike 4 alusel.

Piirkiiruse tõstmisel peab Maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.

KOMMENTAARID

Sass 3. aprill 2017  12:39 Ebasobiv kommentaar
Sõidan igapäevaselt 2+2 maanteel, selline tunne, et 110 km/h piirang kehtib koguaeg... kuigi sõidan 95-100 km/h, tõmmatakse mööda nagu seisvast postist
RS 3. aprill 2017  14:29 Ebasobiv kommentaar
Nõustun Sass´iga. Isegi talvel - püsikiirusehoidik ca 98-100km/h - ikka mingid tegelased "põrutavad" mööda - no ei tea kuhu kõik kiirustavad...
Siinkohal tuletaks ka kõikidele meelde, et vasakus sõidureas ei ole mõistlik sõita 80km/h (ka mitte 90km/h)...
Ilusat kevade algust.
. 3. aprill 2017  14:35 Ebasobiv kommentaar
Eelpool kõnelejatega täitsa nõus. See lubatust suurem +20km/h on täiesti tavaline.
Tallinn Tartu kuni Koseni on aastaringi 120km/h ja edasi Mäos samuti vähemalt 120km/h. Pärnus suunal Tallinn Pärnu sisuliselt reedeti kogu trassi ulatuses 120 ja selline tunne et osade jaoks seisad paigal.
Politseid pole sisuliselt kordagi näinud, pidurdatakse aga enne selfit 80le:( et olla kindel et pilti ei tehta
GPS 3. aprill 2017  14:58 Ebasobiv kommentaar
Ilmselt vaatate seda kiirust spidoka järgi, mitte GPS-iga. Mul näitab spido gepsuga võrreldes +8km/h, seega "kihutan" kogu aega sajaga :)
ttt 3. aprill 2017  15:09 Ebasobiv kommentaar
Kõige naljakam selle juures on see (võtame Tln-Trt maantee Koseni), et 90 alas (100 seieril, 93 gpsiga ehk isegi gramm rohkem) > sihuke tõmblemine käib. Ala 120 kellal on suht normaalne kiirus seal aasta ringselt. Vahepeal läheb paar madallennuga raketti ka mööda. Politsei mõnes kohas põõsas istub aga ongi kõik. Sõidad 100kellal, tõesti tunne et oled kui liikuv takistus seal.

Kõige naljakam on see, et need kes, ma eeldan mingi 110+ kellal, mööda lendasid 2+2 peal, jäävad mulle 1+1 peal JÄRJEST jalgu kuni Tartuni välja. Ehk mul on küsimused:
1) miks sa sõidad 2+2 peal täie auruga ja 1+1 peal töllerdad alla piirkiiruse jalus? Tartusse jõuan ma stabiilselt püsikaga lubatud kiirusega sõites ennem kui sina.
2) ja miks Paide 2+2 lõigul saad jällegi sõita 110+km/h kellal, kuigi märk on väljas veel 90 km/h. Ja Pärast Paidet jälle töllerdad mul jalus.
3) miks osad sõidavad täiesti tühjal teel 2+2 lõigul, sisemisel ehk teisel rajal? Miks sa blokeerid liiklust TAHTLIKULT? Kao esimesse kui auto tagant tuleb! Või ka siis, kui läheb ühest autost mööda aga järgmine auto on silma järgi ala 1 kilomeetri kaugusel. Maanteel on teine rida vaid möödumiseks, mitte mõnusaks kulgemiseks 40 km järjest.
4) ja kuidas Te 2+2 peal vajutada julgete aga 1+1 on jänes püksis ja isegi piirkiirus valmistab probleeme ning boonusena vaja sõita olematu pikivahega kolonnis? Tuletan meelde, et meil pole kiirteed mis on taradega ümbritsetud > st kus teele loomi jms ei satu. Meil tavaline 2+2 tee avatud ehk iga kell võib looma seal kohata. Märgistust olete tähele pannud, mis teel kui märkidena tee ääres? Seega küsin veelkord, miks kihutad 2+2 peal? See pole ohutum kui 1+1. Ja sõidad Tallinna, lased lauluga minust mööda, hiljemalt ülemiste juures oleme ikka foori taga kõrvuti.
Minu jaoks, täiesti mõttetu ja arulage kihutamine, mis mitte midagi ei anna.
See 110 või 120 kellal pole ka mingi kiirus, millest "mõnu" tunda või end "välja elada". Sellised kiirused algavad numbriga 2 või 3 ning nende jaoks on omad kohad, mitte avalikud teed (va saksa autobahn Euroopas).
Niiet jah, liikluskultuur on meil tegelikult suht nutune ja arenguruumi on oioioioi kui palju.
molod 3. aprill 2017  17:21 Ebasobiv kommentaar
Te olete seal LIIKLUSES sellised molod ,et ei JÕUA oodata kuni te oma auruveduritega kuskile ÜLDSE jõuate.
70/80/85. pole ime et nagu POSTIST mööda sõidetakse.
l4bp 3. aprill 2017  17:38 Ebasobiv kommentaar
Rekkad on need kõige suuremad uimarid üldse. Ei tea kas tunnevad mõnu selles kui nad aeglaselt sõidavad ja takistavad liiklust. Neist veel raskem mööda ka sõita kuna suured masinad ja raskem vaadata kas keegi vastassuunas tuleb.
AntiOpel 3. aprill 2017  17:49 Ebasobiv kommentaar
Stta need rekkad uimarid on. Hiljutine kogemus- sõitsin Tallinn-Narval spidoka järgi 100km/h, kaks Eesti numbritega rekkat istusid sabas kinni nagu kleepekad. Kaherealisel sõitsin hiljem vastassuunas 95km/h spido järgi, rekka surus minust mööda, nagu sttuvast kassist. Ja ei ole mõtet ajada möla selle piiraja kohta.
... 3. aprill 2017  19:15 Ebasobiv kommentaar
Tulen Soomest või Rootsist Eestisse ja nagu aeglustusrajale oleks sattunud. Kui ikka mitu tundi järjest oled 130 rauas sõitnud siis see 90 tundub nagu kohapeal seismine. No miks ei võiks meilgi 120 2+2 teedel olla? Miks ei võiks põhimaanteedel 100 olla nagu vanasti? Teed on ju kohati isegi paremad kui põhjanaabritel, aga piirkiirus nagu kruusateedel. Muutuvad ilmastikutingimused? Ok, pangu muutuva piirkiirusega märgid välja, kuiv ilm - 120, sajab - 100 nt, libe - 90 nt.
Sass 3. aprill 2017  20:31 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele, sõidan maanteel 95 km/h, jõuan linna ja kõik uimerdavad 50-60 km/h'ga ees. Sinu suhtumise järgi võiks linnas ka kiiruse tõsta äkki 70 km/h peale. Mida suurem on auto kiirus, seda pikemaks läheb reaktsiooniaeg ning pidurdusteekond. Kas tead mitu meetrit kulub Sinu auto seisma pidurdamiseks kiirusel 90 km/h VS 110 km/h

Nagu eelpool mainiti, ei ole meie 2+2 maanteed piiratud taradega või on seda tehtud osaliselt, loom võib ükskõik millal ette hüpata, samuti 1+1 teedel on mõnikord mets 5 m kaugusel. Olen ise sõitnud ja kaasreisijana olnud kui sõitsime otsa kitsale või siis põdrale. Mõlemaid ei soovita, eriti viimast.

Sellega olen nõus, et võiks olla rohkem muutuva piirkiirusega märke, 110 km/h oleks saanud juba varem välja panna :)

to ttt 3. aprill 2017  22:51 Ebasobiv kommentaar
aga minul jälle on alati küsimus, et 2+2 peal spido järgi 110 km/h või alla selle nõks, kuid 1+1 peal pimedates kurvides, möödasõitu keelavas alas, vahelepressimised, 100 km/h sõitvast autost mööda pressimine jne. milles siin loogika on? 2+2 peal tulebki talda anda ja krusadest ning bussidest, kes silmapiiril ka paistavad mööda lasta. 1+1 peal kella peal 100 km/h sõita on okei.
e38 shadowline 3. aprill 2017  22:59 Ebasobiv kommentaar
Mul õnneks seda probleemi ei ole mu masin suudab kohalt startides juba ühe minutiga saavutada 250km/h. Ei jää kellegile jalgu ja on siiani päris kiire auto võrreldes mis masinad meil tänavatel ringi sõidavad mis enamus ei suuda isegi 8 sekundiga sajani kiirendada.
e38 shadowline 3. aprill 2017  23:05 Ebasobiv kommentaar
Varsti saan korraliku e32 LSD diffri ka kätte, siis saan oma e38 diffri ehitada LSD ja peaks kohapealt kiirendamine veel paremaks minema. Tehasest on hetkel 6.6 sekundit sajani mu 6 käiguline manuaal 740i aga usun, et LSD aitab mul saavutada seda kiiremini ja driftida ka parem kohe.
Bmw 3. aprill 2017  23:39 Ebasobiv kommentaar
Mida suurem kiirus,seda pikem reaktsiooniaeg.Vat nii lolli juttu pole varem kuulnud.Reageerimise aeg ei sõltu kiirusest,kūll aga pikeneb pidurdusteekond.
Taavi T 4. aprill 2017  08:04 Ebasobiv kommentaar
Minu arust pole mõtet jubedalt sajatada neid, kes neljarealised lubatust kiiremini sõidavad. Kui mina tiksun seal 100-110 ja keegi läheb 130 mööda, aga viisakalt, siis milles probleem.. tõmban aga paremale ja las läheb.

Sinna ei topi oma nina jalakäijad ning ristuvalt tullakse ka sujuvalt teele.
Minu arust on tobe, et politsei seal üldse midagi mõõdab.. Ainsad kiirteelaadsed tooted aga ikka vaja mõõta.

Paide piirkond on samuti totter.. ainus koht, kus saaks erineva tempoga sõitjad kenasti ära lahustada, aga ei.. ikka peab seal ka mõõtma. Tulemus on see, et kes on tiksujad, need jäävad tempokama sõitja ette ikka edasi tiksuma.. ja siis peab hakkama möödasõitu otsima kaherealiselt.. see pole turvaline olukord. Inimeste käitumist ju nii lampi ei muuda.
Saage aru, ametkonnad, kiirus on üks asi.. aga võtke vahele neid, kes nõmedalt käituvad..
vasakus reas tiksumine, suuna mittenäitamine, tõmblemine ridade vahel, selgelt agressiivne stiil jne jne..

eks palju ka selles kinni, et meie enda kultuur pole veel lääne mõtlemise tasandil..

p.s. tavalisel maanteel, n.ö. üherealisel, on 90 eesti tingimustes mõistlik. Pole 100 vaja..
Neljarealised on hoopis teine teema.
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Joobes sõidukijuhtide arv on viimaste aastate kõrgeim

Joobes sõidukijuhtide arv on viimaste aastate kõrgeim(6)

Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust. Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...

Jätkuvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks

Jätkuvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks(4)

Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega. "Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...

Eesti sõidukite aastane läbisõit oli 11,7 miljardit kilomeetrit

Eesti sõidukite aastane läbisõit oli 11,7 miljardit kilomeetrit(3)

Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit. "Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...

Tehnoülevaatuspunktid hakkavad koguma autode tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid

Tehnoülevaatuspunktid hakkavad koguma autode tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid(20)

Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...

Näpunäiteid päikeselistel päevadel sõitmiseks

Näpunäiteid päikeselistel päevadel sõitmiseks

Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus: Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses. Kui ...

Liiklusaasta ülevaade 2022

Liiklusaasta ülevaade 2022

2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...

Kas tead, mis liiklusmärgid on pildil?

Kas tead, mis liiklusmärgid on pildil?(17)

Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil? Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...

 
Liiklusest kõrvaldatud joobes juhtide arv on tõusutrendis

Liiklusest kõrvaldatud joobes juhtide arv on tõusutrendis

Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%. Kui vaadata numbreid, ...

Väike ülevaade eelmise aasta suurematest liiklusrikkujatest

Väike ülevaade eelmise aasta suurematest liiklusrikkujatest(5)

Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut. Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...

Kas sinu auto tuled ikka põlevad?

Kas sinu auto tuled ikka põlevad?(32)

Hea autojuht! Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...

Uute sõiduautode müük püsis novembris mullusel tasemel

Uute sõiduautode müük püsis novembris mullusel tasemel

Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel. Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...

Väike meeldetuletus talvistest liiklusoludest

Väike meeldetuletus talvistest liiklusoludest

Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks: * Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...

Tänasest tuleb kasutada talverehve

Tänasest tuleb kasutada talverehve

Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...

Juhilubade taotlemisega seonduvast

Juhilubade taotlemisega seonduvast

Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast. Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...

 
Väike meeldetuletus tulede kasutamisest

Väike meeldetuletus tulede kasutamisest(24)

Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest. Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...

Talverehvid peavad vastama nõuetele

Talverehvid peavad vastama nõuetele(25)

Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele. M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...

Eestis käivitub maagaasil sõitvate sõidukite tehnilise kontrolli süsteem

Eestis käivitub maagaasil sõitvate sõidukite tehnilise kontrolli süsteem(8)

Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...

Politsei tuletab meelde: juhised puhumiskontrolliks

Politsei tuletab meelde: juhised puhumiskontrolliks(20)

Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev: - Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...

Iveco toob turule hooldusteenuse, mis seab esikohale autojuhtide heaolu

Iveco toob turule hooldusteenuse, mis seab esikohale autojuhtide heaolu

Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...

Tulekul on liiklustalgud

Tulekul on liiklustalgud(19)

Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad. Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...

Puust ja punaseks kõik, mis puudutab kõnniteel parkimist ja peatumist

Puust ja punaseks kõik, mis puudutab kõnniteel parkimist ja peatumist(11)

Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette: LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...

 
Hea nipp, kuidas ummikuid vältida ja teistele mitte närvidele käia

Hea nipp, kuidas ummikuid vältida ja teistele mitte närvidele käia

Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...

Kui kaks autot tahavad korraga rida vahetada, kellel on eesõigus?

Kui kaks autot tahavad korraga rida vahetada, kellel on eesõigus?(4)

Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel. Kuidas ohutult ...

Lõpuks ometi! Liiklusõnnetust saab nüüd vormistada mugavalt mobiilis

Lõpuks ometi! Liiklusõnnetust saab nüüd vormistada mugavalt mobiilis

Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...

Tänasest hakatakse maanteedel piirkiiruseid tõstma

Tänasest hakatakse maanteedel piirkiiruseid tõstma(13)

Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...

Politsei õpetab, kuidas õige sõiduviisiga kuni 40% kütust säästa

Politsei õpetab, kuidas õige sõiduviisiga kuni 40% kütust säästa(29)

Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...

Kas tead raudtee ületamise reegleid ka juhul, kui olemas on foor ja tõkkepuu?

Kas tead raudtee ületamise reegleid ka juhul, kui olemas on foor ja tõkkepuu? (2)

Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...

Kuidas töötab automaatne hädapidurdus ja kas see talvel lumise autoga ka toimib?

Kuidas töötab automaatne hädapidurdus ja kas see talvel lumise autoga ka toimib? (1)

Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...

 
Mullu registreeriti rekordiliselt palju liiklusõnnetusi

Mullu registreeriti rekordiliselt palju liiklusõnnetusi

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...

Liiklusaasta kokkuvõte: lausa 81 000 registreeritud kiiruseületamist rohkem kui eelmisel aastal

Liiklusaasta kokkuvõte: lausa 81 000 registreeritud kiiruseületamist rohkem kui eelmisel aastal (13)

2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...

Transpordiamet hakkab sõidukiomanikke teavitama tootjate paranduskampaaniatest

Transpordiamet hakkab sõidukiomanikke teavitama tootjate paranduskampaaniatest(8)

Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...

Politsei õpetab, mida täpselt foori erinevad tuled tähendavad

Politsei õpetab, mida täpselt foori erinevad tuled tähendavad(8)

Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...

10 huvitavat ja väheteada fakti mobiilsest kiirusmõõtmisest

10 huvitavat ja väheteada fakti mobiilsest kiirusmõõtmisest(21)

Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes! kui ...

Sel aastal peavad kõik 2217 mopeedautot läbima tehnoülevaatuse

Sel aastal peavad kõik 2217 mopeedautot läbima tehnoülevaatuse (18)

Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...

Miks auto talvel ootamatult võdisema hakkab ja kuidas sellest lahti saab?

Miks auto talvel ootamatult võdisema hakkab ja kuidas sellest lahti saab? (2)

Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga. Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...

 
Veel üks kiiruskaamera Haapsalu maanteele

Veel üks kiiruskaamera Haapsalu maanteele

Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...

Politsei selgitab, kuidas pimedal ajal peatuda ja tulesid õigesti kasutada

Politsei selgitab, kuidas pimedal ajal peatuda ja tulesid õigesti kasutada(11)

Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline. Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...

Tallinna ringtee äärde tuleb aasta pärast 104-kohaline veokiparkla koos mitmete teenustega

Tallinna ringtee äärde tuleb aasta pärast 104-kohaline veokiparkla koos mitmete teenustega(6)

Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest. Rajatav parkla on ...

Hakkab kehtima talvine piirkiirus, mõnel lõigul on see 100 km/h

Hakkab kehtima talvine piirkiirus, mõnel lõigul on see 100 km/h(4)

Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord. Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...

Graafik: vaata, kuidas mõjutab riiete värv seda, kui kaugelt autojuht sind pimedas näeb

Graafik: vaata, kuidas mõjutab riiete värv seda, kui kaugelt autojuht sind pimedas näeb(3)

Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist. ...

Järgmisel aastal lisandub 20 km neljarealisi maanteid, aga millal ja kuhu?

Järgmisel aastal lisandub 20 km neljarealisi maanteid, aga millal ja kuhu?(2)

Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...

Mitte ainult kütus: õlide hind on kerkinud mõnel juhul lausa neli korda ning tõus jätkub

Mitte ainult kütus: õlide hind on kerkinud mõnel juhul lausa neli korda ning tõus jätkub(4)

Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...

 
Mida tähendavad teeviitadel olevad värvilised teenumbrid ja kuidas neid GPSi asemel kasutada?

Mida tähendavad teeviitadel olevad värvilised teenumbrid ja kuidas neid GPSi asemel kasutada? (6)

Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...

Eestis ei saa enam arvele võtta autosid, mille läbisõitu on keritud

Eestis ei saa enam arvele võtta autosid, mille läbisõitu on keritud (18)

Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...

Tallinna-Tartu maantee saab omale nutikaid liiklusmärke juurde

Tallinna-Tartu maantee saab omale nutikaid liiklusmärke juurde

Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused. Eelkõige on ...

DAF’i uus veokiseeria on suurem, säästlikum ja rekordiliselt pika hooldusvälbaga

DAF’i uus veokiseeria on suurem, säästlikum ja rekordiliselt pika hooldusvälbaga

DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...

Saaremaa praamile kiirustajatel tuleb kuu aega arvestada Virtsus algavate teetöödega

Saaremaa praamile kiirustajatel tuleb kuu aega arvestada Virtsus algavate teetöödega

Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega. Töid teostatakse Virtsu ...

Maanteedel hakatakse piirkiiruseid tõstma

Maanteedel hakatakse piirkiiruseid tõstma(12)

Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...

Koroonaviiruse edasine levik võib sõidueksamite järjekordi pikendada

Koroonaviiruse edasine levik võib sõidueksamite järjekordi pikendada

Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet. Arvestades ...

 
Renault alustab vesinikukaubikutega

Renault alustab vesinikukaubikutega

Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...