USA firma Nikola Motor esitles äsja vesinikku kütuseelementide kütusena kasutava veoki Nikola teist prototüüpi, mis kannab nime Nikola Two.
Nikola One debüteeris aastajagu päevi tagasi ja genereeris palju tähelepanu.
Nüüd on aga järjekord tähelepanu püüdmises jõudnud Nikola uuenenud versiooni kätte.
Uus veok erineb eelkäijast eelkõige kabiini poolest, selleks on kompaktsem "päevakabiin". Seega on auto mõeldud lühemate vedude jaoks.
Lisaks on kabiin nihutatud maksimaalselt ette ja varustatud suure panoraamesiklaasiga. Lisaks on auto peeglid asendatud kaameratega, nende pilt kuvatakse kabiinis olevatele ekraanidele.
Teed valgustavad valgusdioodidel esituled, lisaks piirab esiklaasi ülalt veel oranž valgusriba.
Kabiin on aga oodatult täis elektroonikat: suur puutetundlik ekraan keskkonsoolil ning virtuaalsed näidikud juhi ees. Ka saab elektroonika kaudu juhtida veoki kõikvõimalikke funktsioone.
Veoki ebatavalist kütust talletav paak on kabiini taga, sealt suunatakse see kütuseelementi elektrienergia tootmiseks. Nii genereeritud elektrienergia toidab Boschi elektrimootoreid, mille koguvõimsus on üle 1000 hobujõu.
Nullist sajani kiirendab veok vähem kui 30 sekundiga. Kütusepaagis talletatud vesinikust peaks vähemalt paberil piisama kuni 1900 kilomeetri läbimiseks, paagi tankimine võtab spetsiaalses jaamas aega aga 15 minutit.
Esimese vesinikutankla rajamist USA-s alustatakse järgmisel aastal, Nikola esimene elektriveok peaks seeriatootmisse minema aga aastal 2020.
KOMMENTAARID