Mercedes-Benz esitleb homme Belgias algaval bussinäitusel "Busworld Europe" linnaliinibussi Citaro hübriidversiooni.
Tegu pole seejuures eraldiseisva mudeliga, vaid bussile hübriidsuse andva elektrimootori ja elektroonika saab soovi korral tellida kolmele erinevale jõuallikale ja kõigile Citaro kereversioonidele.
Nii võib elektrimootoriga täiendada nii diiselmootorite OM 936 G püstiseid ja lamavaid versioone kui ka gaasil töötavat mootorit M 936 G mudelilt Citaro NGT. Hübriidsuse lisamine toob endaga kaasa kütusekulu vähenemise kuni 8,5 protsendi võrra.
Elektrimootor lisatakse tehases sisepõlemismootori ja automaatkäigukasti vahele. Selle maksimaalne võimsus on küll väike, vaid 19 hobujõudu, kui pöördemoment küündib 220 njuutonmeetrini.
Mootorit ei kasutata mitte sisepõlemismootori asendamiseks, vaid see toetab diisel- või gaasimootorit suurema koormuse korral, näiteks paigaltvõtu ajal.
Vajalik energia elektrimootori töötamiseks kogutakse pidurdusenergia arvelt, see talletatakse aga bussi katusel olevatesse superkondensaatoritesse. Nii piisab vaid ühest pidurdusest 50 km/h kuni seismajäämiseni, et kondensaatorid täis laadida.
Hübriidsuse lisandumine lisab bussi kaalule 156 kilo, kohtade arv on sõltuvalt kereversioonist 105 kuni 159.
KOMMENTAARID