Mercedes-Benz andis Stuttgarti bussiliikluse eest vastutavale firmale Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB) üle esimesed viis linnaliinibussi Citaro Hybrid.
Võrreldes klassikaliste sisepõlemismootoriga bussidega on need kuni 8,5 protsenti ökonoomsemad.
Eriliseks teeb neid mootori ja automaatkäigukasti vahel olev mootorgeneraator, millel on kaks ülesannet: esiteks kogub ta pidurdamisel ja aeglustamisel tekkivat energiat ja muundab selle elektrivooluks. See talletatakse bussis olevatesse kondensaatoritesse ning vajadusel kasutatakse seda bussi enda jõuallika toetamiseks kiirendamisel või paigaltvõtul.
Elektrimootori võimsuseks on seejuures 19 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 220 njuutonmeetrit.
Lisaks on buss varustatud ka elektrohüdraulilise roolivõimendiga, mis töötab vaid siis, kui juht rooli keerab. See aga võimaldab täiendavat kütuse kokkuhoidu.
KOMMENTAARID