Täna õhtul tegi oma esimese etteaste tarbeautode maailma järjekordne uudismudel: ilmavalgust nägi Mercedese tarbesõiduki Sprinter kolmas mudelipõlvkond.
Kuigi tegu on uhiuue autoga, on uue Sprinteri välimuses siiski aimatavad ka eelkäija mõjutused: kaks autot on oma disainilt väga sarnased. Samas on Sprinteri kujunduses tuntavad ka V-klassi ja Vito mõjutused.
Insenerid kinnitavad, et uuest Sprinterist on olemas 1700 erinevat pealisehituste, kerepikkuste ja jõuallikate kombinatsiooni, see peaks võimaldama sobiva auto leida pea igaühel. Kõige lihtsamaks Sprinteri versiooniks on pealisehituseta "raam", tipuks aga 20-kohaline väikebuss.
Lisaks on uue Sprinteri baasil oodata lugematut arvu väiketootja poolt toodetud variante, mis põhitehase poolt jäetud tühikud suuremalt osalt täidavad.
Meil armastatud Sprinter kaubiku kaubaruumi mahuks on kuni 17 m3.
Jõuallikate valikus on rõhk oodatult diiselmootoritel, kuid juba aasta pärast peaks ilmavalgust nägema ka elektriline E-Sprinter.
Diiselmootorite töömaht on 2,1 liitrit, kuid võimsus jääb 114 ja 163 hobujõu vahele. Esirattaveolisele versioonile võib saada ka 177-hobujõulise mootori ning kõige nõudlikumad kliendid saavad valida 3-liitrise V6, millel jõudu suisa 190 hobujõu jagu.
Käigukaste on esialgu valikus kaks: kuuekäiguline manuaal ja 7-käiguline automaat.
Veoskeeme on tootevalikus kolm: esirattavedu, tagarattavedu ja nelikvedu. Esirattaveoline Sprinter võib seejuures vedada kuni 50 kilo rohkem kui samaväärne tagarattaveoline auto. Ka on esiveolise tagaluugi alumine serv maapinnale 8 sentimeetrit lähemal kui tagarattaveolisel autol.
Sprinteri kõige suurema kandejõuga versioonide täismass küündib aga 5,5 tonnini.
Suured muudatused on üle elanud auto kabiin, mis kallimatel mudelitel meenutab nüüd sõiduautosid. Nii on keskkonsoolil suur ekraan, mille kaudu käib juhi suhtlus auto ja tööandjaga. Analoognäidikute vahel on veel teinegi ekraan, kuhu kuvatakse tehniline info.
Täielikult digitaalset armatuurlauda Sprinterile siiski veel ei pakuta. Küll on auto varustuses hulgaliselt juhiabi- ja turvasüsteeme, mis peaksid hõlbustama igapäevaste tööülesannete täitmist.
Uue Sprinteri eelmüük on juba alanud, Saksamaal maksab kõige odavam versioon ilma käibemaksuta ca 20 000 eurot.
KOMMENTAARID