Uus Volkswagen Crafter paneb rinna kokku vanade tegijate Citroën Jumperi, Ford Transiti ja Renault Masteriga. Kuna mitmest osalejast valmistatakse ka teist marki sõsarversioone, on nelja kaubiku asemel võitu püüdmas piltlikult öeldes tervelt kaheksa.
Volkswagen paneb uuele Crafterile suure panuse, sest toda kaubikut hakati nüüd ehitama ise, mitte enam koos Mercedes-Benziga (Sprinter). Versioonivalik on tohutu (esi-, taga- ja nelikvedu, furgoonid, raamautod pealisehitusega ja ilma, mikrobussid), lisavarustuse nimekiri peaaegu lõputu ning sama tarbesõiduk tuleb peagi müügile ka Volkswageni kontserni kuuluva veokitootja märgi all MAN TGE-na.
Crafteri müük on käima läinud nii hoogsalt, et kõrgele hinnale vaatamata peab menukamaid kaubikuversioone ootama pool aastat. Ainult aeg annab vastuse, kas uus Crafter on roostekindlam kui selle vea pärast sarnaselt sõsarmudel Sprinteriga palju kirutud eelkäija.
Ford Transit ei jää konkurendile alla, sest sellegi kaubiku väiksema kandevõimega versioonid on esi-, suuremad aga tagaveoga ning lisaks on valida nelikveolisi erimeid nagu ka mikrobusse, raamautosid jne.
Citroën Jumper ning selle kolmikupere teised liikmed Fiat Ducato ja Peugeot Boxer on Eesti teedel igipõlised tuttavad, sest vähese raha eest saab palju vastu, kuigi enamik versioone on vaikimisi vaid esiveolised. Tõsi, näiteks Boxeri saab tellida ka Dangeli nelikveoga (lisahind alates 10 100 eurost).
Renault Master ja selle kaksikvend Opel Movano on eelmainitud kolmikust mitmekülgsemad, sest ka neil on väiksema kandevõimega versioonid esi-, raskemad aga tagaveoga ning pealisehituse variantegi rohkem, kui siin üles lugeda jõuab.
Loe lähemalt 28. märtsi Autolehest.
KOMMENTAARID