Saksa autokontsern Daimler teatas, et lõpetab ajutiselt ühe veoautodele mõeldud mootori tarned, kuna selle väljalaskegaasides oleva lämmastikoksiidi hulk võib teatud oludes ületada lubatud piirnorme.
Ettevõtte teatel on nad probleemist informeerinud ka ametivõime ning on selle lahendamise osas tegemas konstruktiivset koostööd.
Tegu on järjekordse hoobiga Daimleri maine pihta, sest ettevõte tegeleb juba praegu 774 000 sõiduautot puudutava samalaadse skandaaliga.
Veoautodega seotud probleem puudutab mootorit OM 501, mille AdBlue sissepritse lõpetab teatud oludes töö. Daimleri kinnitusel on see tingitud auto enda diagnostikasüsteemist, mis lülitab sissepritse välja erakorralistes olukordades, näiteks biodiisli kasutamisel.
Euroopas pakuti selle jõuallikaga autosid kuni 2013. aastani, hetkel toodetakse mootorit vaid kasutamiseks väljaspool Euroopat.
Euroopas müüdi mootoriga OM 501 Mercedese veoautot Actros. Tegu on 12-liitrise V6-ga, mille võimsus jäi 310 ja 480 hobujõu vahele.
KOMMENTAARID