Mercedes-Benz esitles eile elektrilist linnaliinibussi eCitaro, bussi ametlik debüüt on sügisesel tarbesõidukite messil IAA Nutzfahrzeuge.
Esimene elektribuss antakse kliendile üle juba sellel aastal, Hamburgi ja Berliini transpordiettevõtted on aga esitanud tellimuse 35 sellise bussi ostmiseks.
eCitarol on kaks elektrimootorit, neist igaühe võimsus on 170 hobujõudu. Buss on varustatud akupakiga, mille mahutavus on maksimaalselt 243 kWh.
Akud ise on koondatud kuni kümnesse moodulisse. Moodulite arv sõltub tellija vajadustest ja bussi eeldatavast kasutuskeskkonnast.
Kümne akupaki korral on bussi tühimassiks 13,44 tonni, koos reisijatega on bussi täismass aga 19,5 tonni. Ruumi on ühissõidukis kuni 88 reisija jaoks.
Akude laadimine käib kas pistiku või katusele paigaldatava pantograafi abil. Suvel suudab e-Citaro ühe laadimisega ja täiskoormusega läbida kuni 150 kilomeetrit, ideaaltingimustes ja tühjana aga kuni 250 kilomeetrit.
Hiljem lisandub tootevalikusse ka eCitaro versioon, mis saab endale elektrit tootva kütuseelemendi. Selline lahendus võimaldab eCitarol juba täielikult konkureerida sisepõlemismootoriga bussidega.
KOMMENTAARID