Rootsi veoauto- ja bussitootja Scania toob tarbesõidukite messile IAA Nutzfahrzeuge uhiuue hübriidveoki, mis tarbib kütusena biodiislit.
Tegelikult tuuakse selliseid sõidukeid Hannoveri suisa kaks, need erinevad üksteisest akude laadimise viisi poolest.
Kui ühel veokil saab akusid laadida seinakontaktist, siis teise versiooni puhul on ainsaks võimaluseks pidurdusenergia kogumine.
Mõlemad veokid põhinevad Scania uuel mudeliperekonnal L, mille tunnuseks on ees madalal asuv kabiin.
Mõlema auto põhiliseks jõuallikaks on 9-liitrine diisel DC09, mis võib tarbida nii klassikalist diislikütust kui ka biodiislit.
Veokid on varustatud ka elektrimootoriga, mille võimsus on 177 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 1050 njuutonmeetrit.
Inseneride eesmärgiks on olnud luua veokid, mis ei sõidaks kogu aeg elektri jõul, vaid ainult siis, kui seda on kõige rohkem vaja.
Akude najal suudavad mõlemad autod läbida kuni kümme kilomeetrit.
KOMMENTAARID