Renault esitles uut testiveokit Optifuel Lab 3, mis tänu erinevate tehnoloogiate ja lahenduste kasutamisele peaks olema 13 protsenti ökonoomsem kui samaväärne tavaline T-seeria veoauto.
Autos on kasutatud tehnoloogiaid ja lahendusi, mille väljatöötamisel on osalenud sellised firmad nagu Faurecia, Michelin, Total ja Froehauf.
Eelkõige nähti vaeva veoki aerodünaamika, rehvide, energiasäästu ning eesolevaid teeolusid arvestavate elektroonikaseadmete arendamisega.
Nii näiteks on ideeautol loobutud küljepeeglitest ja asendatud need kaameratega. Samuti on erinevate paneelide abil üritatud maksimaalselt vältida õhutakistust suurendavate tuulekeeriste teket.
Veoki rehvid on aga valitud sellised, et neil oleks võimalikult väike veeretakistus. Ka kasutatakse auto jõuülekandes võimalikult väikest hõõrdumist tekitavaid määrdeaineid.
Oma esimesed testisõidud teeb Renault Trucks T Optifuel Lab 3 2019. aastal.
Seeriatootmisse need lahendused seega niipea veel ei jõua.
KOMMENTAARID