Rootsi autotootja Volvo kallur FH16 õppis ühes Norra karjääris töötamise jaoks ära iseseisvalt sõitmise.
Auto töö on karjääris küllaltki rutiinne: karjääri põhjast tuleb vedada maak maapinnale.
Avatud liikluse teedele pole neil autodel asja.
Teekonna pikkuseks on mõned kilomeetrid, selle jooksul tuleb masinal liikuda nii avatud lõikudel kui ka tunnelites.
Autonoomsele sõidukile omaselt on veok varustatud terve rea anduritega, mis peavad tagama sõidukile ohutu liikumise.
Esialgu on auto küll varustatud ka inimesest abimehega, kes peab jälgima teel toimuvat, kuid hiljem hakkavad veokid liikuma täiesti autonoomselt.
Kuni uue aastani toimivad veokid karjääris testirežiimis, uuel aastal hakkab aga pihta tõsine töö.
KOMMENTAARID