Rootsi autotootja Scania tähistab sel aastal olulist juubelit: möödub pool sajandit Scania legendaarse kaheksasilindrilise mootori sünnist.
Lisaks on rootslased suurtest veokitootjatest hetkel ainsad, kes sellist mootorit oma veokitel pruugivad.
Esimeseks V8-ks Scania jaoks oli diiselmootor DS14, millel oli töömahtu 14 liitrit ning võimsust 1969. aasta kohta erakordsed 350 hobujõudu.
Selle mootori eelisteks olid veel väike vibratsioon, võime töötada madalatel pööretel ning sellega kaasnev väiksem kütusekulu.
Tänu sellele oli jõuallikas äärmiselt töökindel: miljon kilomeetrit läbisõitu ilma kapitaalremondita polnud mingi probleem.
14-liitrist mootorit moderniseeriti korduvalt, nii kasvas jõuallika võimsus kui ka pöördemoment.
Lisaks veoautodele kasutati V8 ka ehitustehnikal, laevade, kompressorite ja avariigeneraatorite mootorina.
Kõike võimsamad esimese põlvkonna V8 versioonid andsid välja 500 hobujõudu ning pöördemoment küündis 2750 njuutonmeetrini.
Esimese põlvkonna V8 läks pensionile sajandivahetuse paiku: tema vastavusse viimine moodsate keskkonnanormidega osutus liiga kulukaks.
Asemele tuli 16,4-liitrine V8, mis kannab mudelitähist DC16 V8. Selle mootori maksimaalne võimsus viidi suisa 730 hobujõuni.
Seda mootorit on juba ka kahel korral uuendatud, seda 2010. ja 2017. aastal. Viimase värskenduskuuri käigus vähenes jõuallika kaal 100 kilo võrra, veel 7 protsendi võrra vähenes kütusekulu.
Samuti eksisteerib nüüd V8, mis tarbib kütusena biogaasi.
KOMMENTAARID