Daimler Trucks esitles USAs raskeveokimootorit Detroit DD15 Gen 5, mis hakkab 2021. aastast käitama kontserni veokeid-busse ookeani taga (Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses), aga ka Mercedes-Benzi raskeveokeid Euroopas ja mujal. 14,8liitrine R-6 arendab USAs 400-505 hj ja 2100-2400 Nm. Mootoril on USAs piiramatu garantiiaeg, kuid kütusepihusteil 320 000 km ja abiseadmeil 800 000 km. DPFi tuhapuhastusvälp on 800 000-880 000 km.
Asümmeetrilise turbokompressori ja muutuvtootlikkusega veepumbaga, senistest väidetavalt ökonoomsem mootor leiab teiste seas koha USA menukaima pikamaaveoki Freightliner Cascadia (fotol) kapoti all. Veok saab uue jõuallika kõrval ka küllaga juhiabilisi (pikivahet pidav kiirushoidik, hädapidur, sõidurajahoidik ning pöördeassistent), mis erinevalt konkurentide veokite omadest töötavat kogu kiirusvahemikus.
Ookeaniülene koostöö on käsil ka VW gruppi kuuluval Scanial ning sellega kolm aastat strateegilist koostööd teinud USA veokitootjal Navistar. Ühistöö järgmine etapp on 2020. aastal tarnida Kanada kaevandustesse katsetamiseks teatav hulk Scania maastikusuutlikke raskeveokeid. Scania haistab sedakaudu uut turgu, sest kaevandus- ja karjäärivedudel töötab nüüdseks juba ligi 10 000 Scaniat, sealhulgas mitmel pool Aasias ja Lõuna-Ameerikas.
KOMMENTAARID