Helsingi Pasila piirkonnas alustavad täna liiklemist kolm isejuhtivat autot.
Ettevõtmise üks eemärke on kogemuste saamine keerulises liiklusolukorras ja muudes päris elus ette tulevates situatsioonides. Kõik kolm autot on varustatud Soome ettevõtte Sensible 4 isejuhtivate autode tarkvara ja tehnoloogiaga.
Isejuhtivad autod puutuvad Pasila äripiirkonnas liigeldes kokku autode, jalakäijate, jalgratturite ja trammidega. "Isejuhtivate autode liiklemine avalikel teedel on tehnoloogiale suur väljakutse. Õpime 50 päeva kestva katse käigus palju ja kindlasti sünnib sellest kasu meie klientidele," rääkis Sensible 4 tehnikajuht Jari Saarinen.
Igal autol on oma roll. Isejuhtiv GACHA buss sõidab liinil ja veab edaspidi ka reisijaid, lähemal ajal sõidab epideemia tõttu siiski reisijateta.
Teine sõiduk on Hiina Dongfeng Motori kaubik CM7, millele on paigaldatud samuti Sensible 4 tarkvara ning see peab näitama oma sujuvaid ja paindlikke sõiduomadusi.
Kolmanda sõiduki, isejuhtiva Renault Twizy ülesanne on koguda andmeid ja aidata seeläbi kaasa tarvkvaraarendusele.
Kõikidest autodest edastatakse videopilti juhtimiskeskusse. Sensible 4 tehnoloogia on mõeldud 4. taseme isejuhtivatele autodele, ehk et teatud olukordades peab olema inimene valmis juhtimise ülevõtmiseks.
KOMMENTAARID