Daimler Trucks esitles kütuseelemendiga ideeveokit Mercedes-Benz GenH2 Truck ning akuveokit Mercedes-Benz eActros LongHaul.
GenH2 veoki sõiduulatus on kuni 1000 km ja olulist rolli selle saavutamisel mängib asjaolu, et vesinik ei ole paakides gaasilisena vaid vedelikuna. -253 kraadini jahutatud vesinikku mahub vedelikuna paakidesse (80 kg) rohkem kui gaasi.
Vesinikku tarvitavad kütuseelemendid annavad 2 x 150 kW, aku suudab lühiajaliselt lisada 400 kW. Aku abi on vajalik vaid kiirendustel raske koormaga ja tõusudel, seda laetakse pidurdusenergiast ning kütuseelementide toodetud energia "ülejääkidest" väiksema koormusega sõidul.
Eelseeriaversioonil on kaks elektrimootorit, mis suudavad pidevalt arendada 2 x 230 kW võimsust, lühiajaliselt aga 2 x 330 kW, pöördemoment on vastavalt 2 x 1577 Nm ja 2 x 2071 Nm.
Vesinikuveoki tootmist kavandatakse käesoleva kümnendi teise poolde. Autorongi täismass võib olla kuni 40 tonni, vesinikuveoki kandevõime on 25 tonni.
Akuveoki eActros LongHaul sõiduulatus on ligikaudu 500 kilomeetrit. Seeriatootmine on plaaneeritud aastasse 2024. Lühema sõiduulatusega (ca 200 km) eActros läheb tootmisse järgmisel aastal.
KOMMENTAARID