Mercedes-Benz hakkas pakkuma elektrilisele lõõtsbussile eCitaro G valikvarustusena vedelelektrolüüdiga liitiumioonaku (396 kWh) kõrval uut tahkeakut. Maailma esimene sellise akuga liinibuss sõidab endiselt kahe 125 kW ja 485 Nm arendava rummumootori jõul ja mahutab 157 sõitjat, kuid aku suurem maht – 441 kWh – lubab laadimispause pidada natuke harvem. Lisaks on uus aku koobaltivaba ning tänu sellele keskkonnasõbralikum ja peab ka vastu kaua. Mersu annab garantii 10 aastaks või kuni 280 MWh suuruse energiavoo täitumiseni. Sarnase akuga saab tellida ka tavalise kerega elektri-Citaro.
Tahkeaku laadub samas aeglasemalt kui liitiumioonaku, mistõttu viimasest ei kavatse Mercedes loobuda niipea. Küll olevat eCitaro liitiumioonakugi viimase paari aasta jooksul arenenud märgatavalt – varasema 24 kWh asemel mahutab täpselt sama suur ja sama kujuga ehk vanaga vahetuskõlblik akuplokk nüüd 33 kWh.
KOMMENTAARID