Kindlasti on kellelegi väga naljakas või mõttetu teema, aga küsimus siis selline. Ostsin interneti teel firmalt kasutatud 2 rehvi (3a vanad rehvid) mida reklaamiti kui 'uueväärseid', aga ühte rehvi vaadates ei tahaks küll öelda et see on uueväärne. Vt pilte - üks pilt on siis ka korralikust rehvist võrdluseks, kus kandid korralikud, serv pole kandil veel räbustatud ja kummitükke pole naelte juurest ka väljas.
Minu küsimus on et kas peaks hakkama teemat üles võtma müüjaga, et kaup ei vasta kirjeldusele või on see teine rehv poole aasta pärast sisuliselt samasugune?
uuel rehvil on mustrit 8-9mm, uueväärsel sel juhul ehk 7mm. kõik alla selle on tavaline kasutatud kumm ja ei mingit uueväärsust enam. taolisi vigastusi ikka tekib kui juht palju rapsib, aga kui mustrit 5mm ja enamus naelu alles, siis kõlbab üheks talveks küll.
Minu arust oluline aasta arv. 3 aastat veel okei. Olen näinud tutikaid goodyear rehve müügis 50 € tk mis muidu maksavad 200 € tk, müüjaga suheldes selgis et 8 aastat vana ja kumm plastikuks muutunud. Seega arvestades, et 3 aastat, siis aasta arvuga ei saanud eriti “üle”. Aga muidu olen mingeid kasutatud pastlaid saanud 15 € tk (ehk 60 € jooks)
Naastude ümber olevad praod ja mustriplokkide vajumine näitavad, et nendega on sõidetud. Siiski mitte palju ja mitte räpakalt, kuivõrd naastud näikse olevat terved ja mustrit on.
Kas tasub müüjaga vestelda, sõltub hinnast. Kui nende eest küsiti uue hinda, siis kindlasti tuleks - need ei ole uued. Kui küsiti pool või vähem uue hinnast (nagu need tavaliselt liiguvad), siis pigem on säärane "pisiasi" hinna sees...
Kui muster näpu all vetrub ja plokid pole treppis, siis sõita nendega ju võib.
Vanusega ei ole ka nii ühene, et kolm aastat ja salvokelgud. Mul praegu veel ühele autole Gislavedi jooks aastast 2013. Mustrit on 6+ mm, naastud pea kõik alles ja muster kenasti pehme näpu all. Rehvid ja auto seisavad kinnises varjualuses. Ning mul on tutvusringis teine auto, mille Michelini naastud aastast 2019 on täiesti plastid - auto ja rehvid seisavad 24/7 õues. Mustrit on julge 6 mm, naaste on julgelt kolmandik läinud, aga pidamist enam viimasel talvel ei olnud. Sai korduvalt käidud teele tirimas. Omanik ise on muidugi rõõmus: musssstrit on:)
Vaatasin et rehvid on isegi 2a vanad mitte 3a nagu mäletasin (dot 1920).
Mustri kõrguse poolest kõik ok ja suht kummine ka veel kõik + naelad alles, aga jah põhimure mul oligi et kas need vigastused võivad kiirendada rehvi edasist kiiremat kulumist või mõjutada pidamist võrreldes rehviga millel on mustri kandid veel korras-või on vahe praktikas olematu.
Kuna rehvid tulid umbes poole hinnaga uue rehviga võrreldes siis tundub et tegu on jah müüja arvates 'pisiasjaga'.
Moraal on see et tasub kontrollida oma silmaga enne kui osta.
Muide-mida eelmine vastaja peab silmas treppis mustri all?
Ei peaks olema olulist vahet, kui sõita liikluse rütmis. Kui jäärajal paugutada, siis võiks tunda olla.
Muster treppis tähendab seda, et mustriplokid on ühest servast kõrgemad, kui naaberplokil. Tekitab peamiselt müra, aga ka halvendab pidamist. Kulumine kiireneb ka. Näha ei pruugi ollagi, aga peoga üle libistades on hästi tunda.
Punktike, mitte alati pole vildakjooks süüdi, kuigi see on peamine põhjus tõesti.
Mul on mõne aasta tagant kogemus sirge talasilla peal töötanud rehvist, mille pool ümbermõõtu oli selgelt treppis (rehvil on tõenäoliselt koordivigastus) ja teine pool veatu. Oskas põriseda mehemoodi, aga loperdamist ei olnud.
Treppi lähevad plokkmustriga rehvid. Soonmustriga rehvidel seda muret ei ole.
Arvestades, et said need poole hinnaga ning ka rehvide välimust silmas pidades ütleks, et tegu on tõesti pisiasjaga ja sellise asja kallal norimine tundub veits nõmedana. Ei usu, et tavaliikluses see seis midagi oluliselt muudab või kiirendab. Muster on ok, naastud alles, kumm pehme- anna minna ja ära nori. Samas, alati on olnud nii, et eestlase lemmiktoit on teise eestlase kõri. Niiet kui muud teha pole, kuku vaidlema.
Netist foto järgi ostes võidki saada mida iganes. Teatud kaupa peaks ikka nägema ja katsuma.
See 3a jutt küll ei päde. Arvan,et 80% eestis sõitvatel autodel on mingi hetk need rehvid vanemad kui 3a. Lihtsalt pole need ls nii suured siin eriti nüüd kui kõik aina kallineb.
Ma eelmine aasta ostsin 7a vanad, aga kasutamata dunlopi lamellid ja minu üllatuseks pidasid need talvel väga hästi.
Eile said alla uued cordianti lamellid ja eks näeb mis külmaga saab.
Noh, mul ükskõik, kes on selle rehvi teinud niikaua kuni see rehv vastab minu nõuetele.
Kusjuures selle cordianti rehv on ikka tunduvalt väiksema müraga kui mõni preemium brändi oma. Inimesed võiks sellest juba ükskord aru saada, et osta tuleb toodet mitte nime.
Just nimelt, ostangi toote mis toimib, peab vastu ka 2, 3. talv ja kannatab ka teravamat sõitu. Müra on teisejärguline ja müra teebki muster mis töötab ka paksemas lopas ja lumes, mitte ainult kinni sõkutul. Nt kalasabad seda kaevamist ei tee. Venes tehtud nokia d ka tuttaval 2 talve ja suveks kandilised, lõpuni ei saanudki. Teisel cordiandid 2 talvega plastik, lõpuks leidis lolli kel velgesid vaja, sai kogu pasast lahti. Veoki omad ainult kandiliseks ja pauguvad, no milleks katsetada sitaga.
No mina ostan lamellid sügisel ja sõidan aasta. Selleks ajaks on nad oma elu ära elanud ja ostan uued kuna ei taha riskida enda ja teiste eludega kulunud rehviga sõites. Rehvimüra ja pidamine ei ole omavahel seotud. Ma mõistan, et paljudel on soovmõtlemine, et kõik asjad mis venemaalt tulevad on pask, aga tegelikkuses see nii ei ole.
Ma pigem õpin teiste kannatustest ja ei taha astuda sama reha otsa. Aga eks ole kõigi vaba valik, kuid nii on, tahaks tervena kohale jõuda ja seda et keegi endale selga ei tuleks.
mina ostan premium klassi naastud, lasen talve ära ja kevadel kakun naelad välja ja lasen aastaringi edasi, kuni mustrit jätkub.
positiivne on see, et teekatet lõhun naastudega ainult ühe talve, suvel on naastude välja kakkumise järel see rehv piisvalt kõva ja stabiilne, ei kulu kiiresti. Premium lamell suvel on liiga pehme ja kulub megakiiresti, märjaga vesiliug lihtsalt tulema. Premium naastrehv töötab ka ilma naastudeta talvel väga hästi.
negatiivne on see, et suvel karjub juba kaugelt silma, kui on lumehelvestega talvemustriga rehivid alla. aga no mis teha, rahaga on nagu on.
Jutt muutub tavaliseks- tulevad kõvatajad kõvatama. Nende arust ei ole elu planeedil maa võimalik ilma premiumiteta, kõik kehvikud, kes kasutavad alla premiumi rehve või hoidku jumal selle eest- kasutatud rehve, peaks nende arust juba ammu surnud olema või siis vähemalt kevadel sulavad maanteekraavidest välja lömmis risud igasugu hiina ja vene rehvidega. Aga miskipärast nii ei ole, kuid premiumimehed ei saa aru, kuidas teised juhid küll ellu jäävad ja auto ületalve tervena suudavad hoida.
Polnud mingit premiumi juttu, vaid väheke mainimist saasta ohust. Piisab nendest nähtud ämbrite kolinastki. Ja siis samas kõrval igasugused lood vibradest taas. Ja veel, miks müüa korralikud rehvid kui nad endal veel töötaksid. Põder annab ikka tavaliselt koos autoga ega hakka eraldi müüma. Või on siis laksulise alt, seal on juba ohumärgid.
Miks müüa? Sest ongi inimesi, kes sõidavadki talvekaga vaid ühe talve. Mis põhjusel, kes teab. Eks mõtlevad ka, et kasutatud rehv on ohtlik ja ostavad igal hooajal uue. Vist üsna raske on kasutatud rehvide hulgast leida wingpung ja hungwung tehase toodangut- ikka preemiumbrändid valitsevad turgu, seega vaene inimene sõidab rehvi lõpuni, rikas kruvib igal aastal alla uue.
Vale, rikas oskab raha hinnata ja loobi seda tuulde. Seepärast ta rikas ongi.
Kui tõesti lasta talvega maha mingi 30000 km siis saan aru, kuid muidu iga aasta igaks juhuks tonni eest prem rehve osta ja end rikkaks pidada, endal heal juhul 10K hinge taga on debiilsus. Säästke ressursse ja kasutage asjad normaalselt lõpuni Kui on libe ja sõita ei oska, ei päästa ka uued rehvid.
Teemaalgatajale soovitaks need ostud alla kruvida, paar talve ära sõita ja kogumispunkti. Kui segu pehme ja naastud alles, pole neil häda midagi. Alati tasub pingsalt jälgida, et ei loperdaks pingis, kuna keegi ei tea, mis auto alt nad tulnud on. Avariid jne.
Kuidas hinnata rehvi?
Viskad tulle ja kui põledes ajab sinakat tossu, on rehv kutu. Kui musta tossu, oleks veel väga hea olnud.
A see selleks, pisut trolli :)
Aastaid tagasi sain Soomes ühe kohaliku põdra masinat kasutada. Masin ise oli toleks ajaks 4a vana Octavia ja rehvid olid all mingid YongDengid lamellid. Igatahes, autoga sõitu alustades oli siuke häirivalt tuntav vibra masinas sees, rool ei vibrand. U 5-10km sõitu ja vibra kadus ära. Masin seisma, u 2h pärast uuesti sõitu - sama jama. Kuid kui jätsid masina nö korras seisma, nii 5min või sedasi, siis sõitu alustades vibrat polnud. Ehk siis, nood yongdengid olid sedavõrd pehmed, et seistes võtsid seismise kuju ja sõitu alustades oli rehv veel lapergune. Omanik kiitis, et olla nood olnud igate odavad ja kõva külmaga laperguseks ei vaju...
Ei, absoluutselt ei ole. See oli tolle omaniku oma arvamus ja diagnoos... kahasse sellega, et sealt, kust oli need ostnud, olla öeldud, et nii võib juhtu.
Eks see on nii ja naa- tegelikult on hiinas rehvitehaseid, mis juba aastakümneid tegutsenud ja toodangut siiski üle maailma eksporditakse ning kaup ei ole üldse paha, aga kindlasti on selliseid, mis alles turule tulnud ja püüavad odavate hindadega (mitteniiväga tippkvaliteediga) esmalt ennast sisse süüa.