Vastavalt Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Teede- ja sideministri 18.05.2001 määrus nr 50
Kood 1202. Lubatud suurim pikkus
õuded: 1) mootorsõiduk (v.a buss) . . . 12,00 m;
2) täis- ja kesktelghaagis . . . 12,00 m;
3) poolhaagis (haagise veopoldist kuni selle tagaseinani) . . . 12,00 m;
4) liigendbuss . . . . 18,00 m;
5) L kategooria sõiduk . . . . 4,00 m;
6) veduk haakes poolhaagisega . . . . 16,50 m;
7) veduk täis- või kesktelg- ja tugihaagisega ning kaksikautorong (reguleeritava pikkusega tiisli puhul pikimas asendis), välja arvatud I klassi bussist ning kaheteljelisest bussihaagisest koostatud bussirong . . . . 18,75 m;
8) kui poolhaagis on valmistatud enne 1991. a ja ei täida nõuet 3 või tema veopoldi telje kaugus poolhaagise esiosa mis tahes punktist horisontaalselt mõõdetuna on üle 2,04 m, võib autorongi pikkus olla 15,50 m;
9) I klassi bussist ning kaheteljelisest bussihaagisest koostatud bussirong . . . . 24,00 m;
10) buss . . . . 15,00 m.
Nägin hiljuti, kuidas B kategooria sõidukil oli taga 2 haagist.
VW Transporter vedas enda järel pizzaahju moodi asjandust ja selle järgi paistis olevat kerghaagis.
Kas selline asi on lubatud?
9) haagis on mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk. Haagiseks ei loeta pukseeritavat seadet ega vahetatavat pukseeritavat seadeldist;
Käisin päeval kiirelt LS'i läbi ja ausalt öeldes, ma ei leidnud kohta, kus on öeldud, et autorong peaks olema ainult kahest jupist koosnev, massipiirang aind ja natukene ka mõõtmete ning kogu moos. Keegi teine leiab?
Liiklusseadus paragrahv 2 ja lg 4 kohe alguses kus on mõisted:
Autorong - võib olla rohkem kui üks veduk ja rohkem kui üks haagis.
Soomes on üsna tavaline poolhaagisega veduk milllel on lisaks täishaagis taga. Või mingid eelikutega konstruid kus on kaks poolhaagist ühel auto. Eestis läheks nad pikkuse tõttu hävingusse aga eriveoste puhul on ikka kasutatud.
Täpselt. Sellest lähtudes ma ei leidnudki otseselt mitte mingit keeldu, miks mul ei võiks autol järel olla konksu otsas kaks kamado/greenegg/misiganes grilli, olgu siis jäik- või painduv ühendus.
Kindlasti e tohi haagisega pukseerida teist autot, aga huvitama hakkas see, et mis riist siis on pukseeriav seade: pukseeritav seade on mootorsõiduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, millel on vähemalt üks ratas, mis püsivalt maapinnale toetub;
mehhanism?
lumesahk see olla ei saa, sest sellel ju ei ole rattaid. kultivaator? sellel on rattad küll, aga sõiduautoga tohib seda vedada?
konstruktsioon?
näiteks ratastega tellingud on ju konstrui?
ehitis?
teen väikese puust maja, panen rattad alla ja ongi ehitis?
üks ratas?
misasi on ühe rattaga?
seganelugu.
Pukseeritava seadme (bituumenikatel, soojak, kompressor, tõstuk jm.) veol ei tohi kiirus ületada 25 km/h.
Pukseeritava seadme mõiste
PUKSEERITAV SEADE on veduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis vm. seade, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele.
Too pukseeritav seade katab kõike seda, mis ei ole registreeritud haagis. Muu hulgas ports põllutehnikat.
Enamus renditõstukitest on muu hulgas säärased. On keegi näinud neid 25 km/h sõitmas kusagil? Isegi mina vedasin seda 35-ga...
Seda mitme haagise kasutamist peab täitsa uurima: väikemetsaomanikul oleks päris mugav miski raudhobulaadne tõmmata kerghaagisele ja selle haagis jätta oma ratastele koos koormaga järele veerema. Tallinnast Võrru nii ei sõida, aga mul oleks küll mugav 7 km kauguselt koju tuua ilma autot metsas lõhkumata või koormat ümber ladumata.
Mitme haagise vedamisel peab esimesel haagisel taga tõenäoliselt olema mingi sertifikaadiga ühenduslüli ja poest riiulilt võetavatel kerghaagistel neid pole. Traktorihaagistel on küll ja tõmmatakse nii mitut haagist kui pikkus lubab. Väljaspool liiklust (põllul) ei pea pikkust ka vaatama.
Igasuguste jāikade ja painduvate ühenduslülidega grillide järgivedamine on pigem pukseerimine oma reeglitega. Ei mäleta et kas mitut objekti korraga pukseerida tohib. Ennemuiste võis.
Nüüd pole ka seadusest vaadanud - varemalt ei tohtinud soolomootorrattaga pukseerida. Küll aga võib soolorattal haagis olla ja mitte ainult külgkorv vaid ka järgi veetavad kärud on kasutuses.
V6sa, sa tead ju oma küsimusele ise ka vastust. Vea nii kiiresti, kui julged, aga kui politseile ette jääd, ostad aktsiaid täie raha eest ja kaevata pole kellelegi. Sest kirjutatud on... jne.