Kõlarite abil on müra varemgi summutatud, kuid nüüd lubab Hyundai, et suudab seda teha palju tõhusamalt.
Esimene mudel, mis saab Hyundai uue mürasummutustehnoloogia, on margi uus lipulaev Genesis, kuid loodi see ennekõike silmas pidades elektri- ja vesinikuautosid. Nende puhul on kadunud sisepõlemismootori tekitatav müra, seega tõusevad eriti esile tuule- ning veeremüra, uus tehnoloogia aitab eriti tõhusalt vähendada neist viimast.
Süsteemi nimi on Road Noise Active Noise Control (RANC), mis on senise Active Noise Control (ANC) süsteemi edasiarendus. Kui ANC suutis summutada ainult ühtlast ning etteaimatavat heli – ja seega oli tõhus peamiselt mootorimüra suhtes – siis RANC analüüsib reaalajas eri tüüpi müra ning suudab kiirusandurit, mikrofone, arvutit ja kõlareid kasutades sellele summutavaid helilaineid vastu saata vaid 0,002 sekundi jooksul. Seejuures jälgitakse ja summutatakse eraldi juhi, kaasreisija ja tagaistujate mürafooni.
Hyundai teatel on senised katsed näidanud mürataseme vähenemist 3 dB võrra, mis tähendavat, et kõrvaga tajutavalt väheneb veeremüra ligikaudu poole võrra. See omakorda lubab vähendada isolatsioonimaterjalide hulka ja teha auto kergem, säästlikum ning pikema sõiduulatusega.
KOMMENTAARID