USA liiklusohutusamet NHTSA uurib väiteid, et Teslad kiirendavad kontrollimatult. Autotootja avaldas vastulause, et kõik sellised süüdistused on valed.
Süüdistused puudutavad nii Model S-i, Model X-i kui ka uut Model 3-e. Väidetavalt uurib NHTSA 127 Teslade isekiirendamise juhtumit, milles sai viga 52 inimest.
Tesla avaldas eile vastulause, milles teatas, et kõik süüdistused autode isetahtsi kiirendamises on täielik vale ning et seda tõestavad ka senised NHTSA-ga koostöös läbi viidud juurdlused.
„Me uurime iga intsidenti, kus autot süüdistatakse kiirendamises ilma juhi panuseta. Kõikide juhtumite puhul on selgunud, et auto on toiminud täpselt nii nagu ette nähtud. Teisisõnu: auto kiirendab siis ja ainult siis, kui juht on selle esile kutsunud ning auto aeglustab ja peatub, kui juht pidurit vajutab,“ seisis avaldatud pressiteates.
Varem on säärased skandaalid autotootjatele väga valusalt lõppenud: näiteks lõpetas see 1980. aastatel sisuliselt Audi müügi Ameerikas. Toyota pidi aga sarnasel põhjusel ümber ehitama suure hulga autosid ning maksma 2012. aastal üle miljardi euro kompensatsioone. Siiski näitasid ka toonased uurimused, et tavaliselt ajasid juhid lihtsalt gaasi- ja piduripedaali paanikas segi.
KOMMENTAARID