Ford käivitab „sosistamisstrateegia,“ lubades sellega muuta oma autod senisest palju vaiksemaks.
Tegu on paljude väikeste parendustega, mis annavad Fordi kinnitusel kokku suure efekti. Alustati Kugaga, mille puhul käidi müra vähendamise nimel üle vedrustus, uksetihendid ning muudeti isegi nahkistmete perforeerimist - et polster neelaks, aga ei peegeldaks heli. Põhja alla lisati mürasummutuspaneele ning kõige vaiksemate rehvide leidmiseks uuriti kahe aasta vältel enam kui 70 rehvimudeli akustilisi omadusi.
Muidugi aitab müra vähendada ka hübriidmudelite tulek, mis suudavad sõita elektrirežiimis. Lisaks kasutatakse Kuga Plug-In Hybrid Vignalel summutustehnoloogiat Active Noise Cancellation, mis tekitab kõlarite kaudu müra vastu töötavaid helilaineid.
Ford võrdles uue Kuga Plug-In Hybridi sisemüra oma vanade mudelitega ning sai tulemuseks järgmised andmed (sõideti kolmanda käiguga 50 km/h). Selgituseks öeldakse, et 10detsibellist erinevust tunnetavad enamik inimesi kui poole valjemat/vaiksemat müra.
Auto - Sisemüra dB(A)
1966 Ford Anglia - 89 (89,4)
1970 Ford Cortina - 81 (80,9)
1977 Ford Granada - 83 (82,5)
1982 Ford Cortina - 79 (78,5)
2000 Ford Mondeo - 77 (77,3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid - 69 (69,3)
KOMMENTAARID