Daimler Trucks ja Volvo Trucks asutavad 600 miljoni eurose aktsiakapitaliga ühisfirma veokitele ja bussidele sobiva suure kütuseelemendi väljatöötamiseks.
Koostöösse astunud autotootjate hinnangul pole 2050. aastaks kavandatud nn süsinikuneutraalse autoveonduse saavutamiseks pääsu vesinikust elektrit tootva kütuseelemendi kasutuselevõtust, sest pikamaaveoki või kaugliinibussi puhul ei tule kõne allagi aku kasutamine – viimane kaaluks 5-7 tonni, kui eesmärk on vähegi vastuvõetava tankimis/laadimisvälba saavutamine.
Daimler ja Volvo loodavad esimese seeriatootmiskõlbliku, ühiselt loodud kütuseelemendi jõul sõitva veoki valmis saada selle kümnendi lõpupoole, kuid nendivad, et sellise sõidukiga pole suurt midagi peale hakata, kui vesinikutanklaid endiselt pole.
Kütusena tulevat kõne alla kas nn roheline vesinik (vett lõhustatakse taastuvelektriga) või siis nn sinine vesinik, mida toodetaks maagaasist, püüdes kinni eralduva süsinikdioksiidi. Volvo nendib samas, et vesinikuga sõitmisel on energiakadu suur - eri allikate väitel on kogu ahela kasutegur hinnanguliselt 35% akuauto 70-90% asemel.
KOMMENTAARID