Fordi ja Volkswageni mõni aeg tagasi välja kuulutatud koostöö tarbesõidukite loomisel-tootmisel sai sel nädalal selgema piiri. Esimesena jõuab juba 2021. aastal müügile väike ühiskaubik, mis põhineb tänavu suvel Poolas Poznanis tootmisse mineval 5. põlvkonna Caddyl. Samuti Poolas valmima hakkav Fordi analoog saab ilmselt traditsiooniliselt nimeks Transit Connect.
2022. aastal esitletav uue põlvkonna pikap Volkswagen Amarok (joonistusel selle ideeversioon) põhineb aga (ilmselt juba järgmise põlvkonna, mitte enam praegu müügil oleval) Ford Rangeril ning seda hakatakse valmistama Fordi tehases Lõuna-Aafrikas Silvertonis. Omal käel poleks Volkswagen enda sõnul hakanud uut pikapit enam looma - konstrueerimiskulu oleks ilmselt paisunud suhteliselt kasinat tootmismahtu arvestades mõttetult suureks.
Kuni tonnise kandevõimega kaubikute ühistootmisel läheb konstrueerimine ja autode valmistamine koostööpartnerite kinnitusel samuti Fordi kätte, kuid Transit Customi omanimelise versiooni (ilmselt endiselt Transporter) turule toomise kõrval lubab Volkswagen jätkata ka nn 6.1-põlvkonna pisibusside Multivani, Caravelle’i ja California ning nende järeltulijate edasiarendamist ja tootmist.
Mis saab tulevikus aga suurtest kaubikutest – eelkõige VW pärast Mercedes-Benzist (Sprinter) lahkulöömist täiesti omal käel ja tohutu summa eest täiesti nullist loodud Crafterist – pole siiani teada. Autoleht ei välista, et need, tänu suurele tootmismahule kõige kasumlikumad tarbesõidukid võivad Fordil (Transit) ja Volkswagenil jätkata ka edaspidi täiesti erinevate sõidukitena.
KOMMENTAARID