Veokimootori klapiajami muutmine elektriliseks ning tänu sellele paindlikumalt juhitavaks aitab säästa kuni 5% kütust, väidab sellise ajami leiutanud Briti firma Camcon Automotive. Leiutise täpsem tööpõhimõte jäetakse saladuseks, viidatakse vaid, et nukkvõllid asendatakse elektrimootoritega.
Ettevõte ei räägi sõnagi klapiajami hinnast, kuid kinnitab, et eri töörežiimidega täpsemini kohanduv klappide avamise-sulgemise ajastus tõotab peale kütusesäästu ka täielikumat põlemist ja heitgaasi ühtlasemat temperatuuri ning tänu sellele väiksemat-lihtsamat-kergemat-odavamat heitgaasipuhastussüsteemi. Päris SCRi abita hakkama siiski ei saavat, kuid AdBlue kulu vähenevat märgatavalt. Elektriajam võimaldavat panna mootori väiksel koormusel tööle ka osaliselt välja lülitatud silindritega.
Camcon annab mõista, et näeb enda loodud raud- ja tarkvarakomplekti ostjana pigem veokite tootjaid kui nende omanikke ehk elektriajam pole mõeldud omal käel järelpaigaldatavaks.
KOMMENTAARID