Tänu lidarile (alumisel fotol), ultrahelianduritele, ülitäpsele GPSile ja juhi randmele, ei, pigem käsivarrele kinnitatavale kaugjuhtimispuldile oskab Daimler Trucksi tütarfirma Fuso elektriline prügiveok eCanter SensorCollect sõita juhi roolimiseta prügivedaja kannul. Kuna sohver ei pea kogu aeg kargama kabiini ja järgmise maja juurde jõudes taas välja, et prügikaste autosse tühjendada, sujub töö sellise autoga palju kiiremini.
Esialgu prototüübi staatuses SensorCollectile annab sõidusuuna juhtmeta kaugjuhtimispuldi kaudu siiski juht, aga auto taipab ise takistusest mööduda, teele jooksnud lapse pärast pidurdada jms.
Isejuhtivat prügiautot hakkas juba kolm aastat tagasi katsetama ka Volvo. Too veok sõitis sisestatud kaarti järgides prügivedaja kannul aga kaugjuhtimiseta, päris iseseisvalt ning tegi seda erinevalt Fusost peamiselt tagurpidi, et samamoodi auto juures kõmpival juhil oleks lühem maa urni tühjendamiseks konteineritõstuki juurde astuda.
Fuso eCanter on 7,5tonnise täismassi ja 4,6tonnise kandevõimega elektriveok, mil 115-185 kW mootor ja vesijahutusega kuni 83 kWh liitiumioonaku. Laadimisvälp olevat u 100 km. Euroopas, Jaapanis ja USAs on neid liikvel kokku üle 160, kusjuures Vanal Mandril 11 linnas ja 7 riigis Portugalist Taanini.
KOMMENTAARID