Haagisetootja Schmitz Cargobull võitis keskkonnakategoorias aasta haagiseinnovatsiooni auhinna elektrikülmikuga isotermilise poolhaagise eest.
S.KO termosfurgooni külmutus/soojendusagregaat S.CUe töötab elektri jõul, ammutades voolu haagise raami külge kinnitatud akust.
Pakutavatest väikseim, diiselagregaadi kütusepaagi suurune 34 kWh aku tagab jahutus/soojendustöö kuni 4,5 tunniks, andes haagise laadungi temperatuuri hoidmiseks kuni 15,9 kW külmutus- või 9,1 kW soojendusvõimsust. Aku laadimiseks kuluvat Schmitzi teatel umbes 1,5 tundi. Ka saab haagise varustada nn generaatorteljega, mis hakkab tööle igal aeglustusel-pidurdusel ning kogub autorongi kineetilist energiat akusse. Tootja sõnul pole akut parimal juhul vooluvõrgust laadida vajagi.
Milleks see kõik, küsite? Selleks, et Euroopas on kesklinnades aina enam nn nullsaastetsoone, kuhu on asja ainult täiselektriveokil või hübriidsel, mis sõidab ses tsoonis elektri jõul. Sellise auto sappa ei sobi ju diiselmootori mürinal töötava külmutusagregaadiga toidukaubahaagis.
KOMMENTAARID