Scania ehitab pistikuhübriidsadulveokile päikesepaneelidega kaetud eksperimentaalhaagise, mis peaks aitama vähendada kütusekulu kuni 20%.
Rootsi riigi ja paljude teiste toetajate abiga valmiva sadulhaagise külgedel ja katusel on kokku 140 ruutmeetrit päikesepaneele, mis võivat Rootsi kliimas toota aastas 14 000 kWh elektrit, näiteks päikeselises Hispaanias aga kaks korda enam.
Arvutuste järgi võiks päikesehaagis anda Kesk-Rootsis kütusesäästu 5-10%, Lõuna-Hispaania teedel aga topelt samapalju, sest seal on päikeselisi tunde 80% enam ning valgus lisaks intensiivsem. Lisaks uuritakse võimalust müüa päikeseelekter võrku, kui auto aku on täis ja sõiduk pargib näiteks nädalavahetusel "kahesuunalise" laadija otsas.
Päikeseautoga hakkab kaupa vedama Rootsi firma Ernst Express. Kui palju paneelid kaaluvad ehk haagise kandevõimet vähendavad, Scania ei teata.
KOMMENTAARID