USAs Michiganis tegutsev uus elektriautotehas Bollinger sai tootmisküpseks maastikuauto B1 ja selle pikapkerega sugulase B2. Mõlema hinnaks määrati ookeani taga meie rahas 103 000 €.
Bollinger on rõhutatult lihtsakoeline ja robustne maastikuauto, mille armatuurlaud sarnaneb 50-70 aasta taguse džiibi omaga – paar näidikut, peotäis lüliteid, ja kõik. Isegi turvapatju pole, sest USA mõistes on tegu veoautoga (täismass 4,6 t).
Välimuski oleks nagu maha joonistatud algusaegade Defenderilt, kuid paar vigurit on autol siiski varuks. Kapoti all on pakiruum ning pikapi kabiini tagaseina langetamisel saab autosse laadida isegi sellest pikemad postid-ridvad, sest istmete vahel on vaba ruumi küllaga, põrand on sile ning osa veosest saab välja lükata ninaluugist, osa aga jätta kõõluma üle tagaluugiserva.
B1 esi- ja tagamootor arendavad kokku 622 hj ja 905 Nm, kiirendades alumiiniumkerele vaatamata 2,3 tonni kaaluva auto 0-96 km/h 4,5 sekundiga. Kandevõimegi on 2,3 tonni ning piduriga haagise massiks lubatakse 3,4 t. Kliirens on 38 ja hüdropneumaatilise vedrustuse käik 25 cm, rehvimõõt 285/65R18, autol on aeglusti ja mõlemal portaalteljel diferentsiaalilukusti. Tänu väikestele ülenditele on lähenemis- ja lahkumisnurgad väga tublid ehk see auto on tõepoolest mõeldud maastikul turnimiseks, mitte niisama linna vahel laiamiseks.
4kohaline B1 on suhteliselt pisike auto: pikkus 436, laius 196 ja telgede vahe 302 cm. B2 on siiski palju kogukam (pikkus 527 ja telgede vahe 353 cm). Looduses müramiseks saab autolt eemaldada kiirkinnitusega tuuleklaasi, uksed ja katusepaneelid (klaasist on need lisatasu eest) ning lihtne olevat välja tõsta ka tagaistmed.
Kuigi aku on päris pirakas, 142 kWh, on džiibi hinnanguline laadevälp ainult 320 km. Esimesed kunded peaksid auto kätte saama 2021. aastal.
KOMMENTAARID