Uus elektriautotootja Arrival lubab autotööstuses revolutsiooni, väites, et nende leiutatud „palju väikeseid tehaseid kõikjal maailmas“-lahendus on odavam ja paindlikum meetod kui mõni üksik hiigelsuur käitis, nagu kõigil teistel firmadel kombeks.
Vene ettevõtja Deniss Sverdlovi asutatud Arrivali kinnitusel maksab nende mikrotehas 50 miljonit dollarit ning 10 sellist suutvat valmistada sama palju autosid kui tavapärane miljardidollariline autotehas, nõudes lisaks 10 korda vähem ruumi, vahendab uudisagentuur Bloomberg. Üks osa Arrivali saladusest on see, et linnaliinibussidele ja kaubikutele keskenduva tootja sõidukid ei vaja terasplekist stantsitud ja keevitatud ning seejärel värvitud keresid – raam tulevat alumiiniumist ja kere komposiidist. Kallitele materjalidele vaatamata lubatakse tavatootjate sõidukitega samaväärset hinda.
Arrivalil on praegu kaks tehast, üks USAs, teine Inglismaal. 2024. aastaks tõusvat nende arv 31 peale. „Maailmas on üle 560 miljonilinna ning igaühes võiks töötada aastas 10 000 Arrivali tarbesõidukit valmistav tehas,“ unistab Sverdlov.
Esialgu Arrivalil suuresti ainult unistused ongi (väike liialdus – firma väitel on neil üle 1300 töötaja, kellest 90% insenerid, mõnigi neist üle ostetud General Motorsist, Google’ist, Apple’ist, Teslast jne), sest LG Chemilt ostetavate akudega elektribusside tootmine käivituvat loodetavasti selle aasta lõpus, kahe kaubikumudeli oma 2022. aasta sügisel.
KOMMENTAARID