Veoautod ja rasketehnika

töö ja puhkeaeg

 
eelmisele
14:27 21.06.2012
läks jah kogematta reede jah õige pühap.
karupoeg pohhui
16:36 21.06.2012
10.16 Ja veel, on just see mees,kes ise ka aru ei saa,mille eest trahvi saab.


chauffeur räägib ju õiget juttu.
no ei ole ju teistel ka keeruline seadus läbi lugeda ja sellest aru saada.
Ja veel,
18:59 21.06.2012
Küsiks ,et kuidas te mehed ültse sõidate või kus te sõidate kui graafiku selliselt paika panete nagu chauffeur siin räägib.Niimoodi saab ainult kodus muru niita.
eelmisele
22:12 21.06.2012
10 päevi võid teha kindlalt esmasp. pühapni kaks korda, isegi olenematta sellest kui on nt. kolmap 24 h vahel. Seda rääkis koppel isklikult. Kolm 9h ööd on kahe nädalase pausi vahel olenematta nädalapäevast
eelmisele
18:55 22.06.2012
Olen ka Koppeli koolitustel käinud ja sellist jama ta küll pole seal rääkinud.
karupoeg pohhui
23:37 22.06.2012
koppel ütles,koppel ei ütelnud-elate kopli mäejutluste järgi?
ise lugeda ei oska?
uskumatu tase -elementaarseid asju ei teata.
ja siis halatakse,et trahviti asjatult.





professor_sammaljalg
18:00 25.06.2012
chauffeur räägib täiesti õiget juttu. tehes näiteks reede hommikust laupäeva hommikuni 24h paus, võib 10h sõita nii laupäeval, pühapäeval, esmaspäeval kui teisipäeval, eeldusel, et esimesel nädalal pole 10h veel sõidetud

härra "Ja veel" selgitab äkki seda lõiku "nii 3 x 9 kui 2x10 (need omavad ka seost,pole üht ilma teiseta)", peale vaadates kuulub too väide veoautojuhtide lõpmatusse, väga varieeruvasse ning pidevalt täiendatavasse linnalegendide varasalve
Kiire küsimus
19:50 07.09.2015
Kas lähtesadamas mitu tundi laeva oodates peab köigepealt tööpäeva ära löpetama siis alles näiteks 3 h tehes puhkeaja peale panema voi lasen ühe soojaga kuni olen öösel maha söitnud ja siis löpetan päeva
professor_sammaljalg
21:02 07.09.2015
soovitav on sadamasse jõudes päev lõpetada, eriti, kui peale või mahasõit ei mahu 15h tööpäeva sisse
Samblale
10:51 12.09.2015
Ok, löpetan tööpäeva..teen ntx 3 h pausi..lähen laeva...seal 3 tundi..peale _mahasöit jääb 1tunni sisse ..söidan maha teen veel 5.h..see köik jääb 24 h sisse...Kui olen laevast maas, kas siis ei pea enam tööpäeva eraldi löpetama? Vöib kohe peale puhkeaja täitumist uut tööpäeva alustada?
looder23
13:18 12.09.2015
ei pea enam eraldi lõpetama, tööpäev lõppes selles sadamas, kust sa laeva läksid. laeva ja laevast sõidud võid arvestada 11h sisse. ei pea seda sõiduaega puhkeajale juurde kulunud aega tasa puhkama. seega kui lõpetasid nt sadamas kell 15.00 päeval, siis alustad teisel pool kell 02.00.
professor_sammaljalg
14:29 12.09.2015
kindlasti ei arvestata peale- ja mahasõitu pausi hulka, 11h peab kokku saama puhtalt puhkeajast
.........
17:58 12.09.2015
looder jälle tutava ja "sõbra"teadmistega kelkimas.
looder23
18:56 12.09.2015
punktireake, sa näeksid tunduvalt targem välja kui sa suu kinni hoiad. ma ei ole su armuvalust huvitatud, saa juba üle. meie vahel ei arene midagi.

loen seadust ja käitun nagu ametikoolitusel räägiti. püüan õppida teiste vigadest, aga loll ei õpi enda vigadest ka.
professor_sammaljalg
22:19 12.09.2015
ma olen ka ametikoolitusel igast kelbast kuulnud, parim kild oli väide, et iga autojuhi parimaks teenimisvõimaluseks on oma auto ostmine.

kes selle laevasõidupärliga hakkama sai?
juhiabi
19:07 13.09.2015
Tõsi ta on, et 11h peab olema puhas ja peale maha sõit tuleb teha lisaks.
Ehee...
13:45 14.09.2015
Ma loen küll välja, et peale ja mahasõitu ei ole vaja kompenseerida.
Ei kõla loogiliselt ka et hakkad tõmbeid laeva ja laevast maha parklasse sõitu kompenseerima nt. 26 minutit.
Tingimus ainult see, et katkestuse kogupikkus ei ületa 1 tundi ja et laevas oleks magamisase.
juhiabi
14:02 14.09.2015
Aga lase hea minna,,,,,,,,ehee
juhiabi
14:11 14.09.2015
Kui oled tund autot liigutanud, siis ei ole ju 11 tundi puhkeaega, mulle tundub suht loogiline.
professor_sammaljalg
15:53 14.09.2015
ec 561/06:

Artikkel 9

1. Erandina artiklist 8 tohib juht, kes saadab oma parvlaeva või rongiga veetavat sõidukit, regulaarset ööpäevast puhkeperioodi katkestada mitte rohkem kui kahel korral teiste töödega, mille kogukestus ei tohi ületada ühte tundi. Nimetatud regulaarse ööpäevase puhkeperioodi jooksul peab juhil olema juurdepääs magamis- või lamamisasemele

Nagu mustvalgel kirjas, on tegu puhkepausi katkestamisega, mitte teiste tööde tegemisega puhkepausiga samaaegselt.

lääne keeles:

By way of derogation from Article 8, where a driver accompanies a vehicle which is transported by ferry or train, and takes a regular daily rest period, that period may be interrupted not more than twice by other activities not exceeding one hour in total.

ehk siis jällegi "interrupted", mitte "during".

Muudetud 14.09.15 15:54

ehee...
22:50 14.09.2015
ja millises lõigus on väljendatud, et peale ja mahasõit tuleb järgi puhata.
Seda EI PEA kompenseerima...
no ma kevadel uuesti ametikoolitusele, ehk herr Koppel siis räägib täpselt ära.

Muudetud 15.09.15 08:17

professor_sammaljalg
22:59 14.09.2015
üldiselt kui on selgesõnaliselt väljendatud, et puhkepaus katkestatakse peale- ja/või mahasõiduks, siis puudub vajadus sama lauset teises sõnastuses korrata. kui punase tulega ristmikku ületada ei tohi, siis punase tulega ristmiku ületamine on keelatud.

loogiliselt ei kõla pigem see, et kui muidu peab juht igapäevaselt puhkama 11 tundi, siis laevaga sõites võib ta seda teha kolmes osas ning ainult 10h. ja 26 minutit ei ole ma veel järgi puhanud, tavaliselt ikka pooltunni peale üles ümmardanud.
ehee...
23:21 14.09.2015
no mina lähtun oma töötegemises "Kutselise auto-ja bussijuhi töö-ja puhkeaja arvestamise juhend" mida teadupärast jagatakse ametikoolitustel ( küll on see nüüdseks 4 ja pool aastat vana ) aga 561 ei ole minu teada muutunud.
Ja selles raamatus lk 15 on selges eesti keeles kirjas EI ole vajadust kompenseerida katkestust.
ma ei saa aru mis ridade vahelt teie selle välja loete et peab peale-ja maha sõidud järgi puhkama?
professor_sammaljalg
23:32 14.09.2015
päris soliidselt on krooniajast muutunud aga mitte laevapausi osas. muidugi neid eesti värd-tõlkeid on alati hea usaldada - millal see seadus alles ümber tehtigi, mille järgi pidi autojuht igapäevast puhkepausi alustama hiljemalt 24h möödudes tööpäeva algusest. koppel ja muud kaagutajad kaasa kiitmas.
professor_sammaljalg
23:34 14.09.2015
kui on selgelt kirjas, et puhkepaus KATKESTATAKSE peale, ning mahasõidu tarbeks, mida ma ridade vahelt loen?


Tuuna ja tööinspektsiooni poolt välja antud teatmik, natsa uuem, kui pool dekaadi:

"Erandina tohib juht, kes saadab oma parvlaeva või rongiga veetavat sõidukit,
enda regulaarset ööpäevast puhkeperioodi katkestada mitte rohkem kui
kahel korral teiste tegevustega, mille kogukestus ei või ületada ühte tundi."

aga mis katkestamisest nad üldse kõik räägivad, kui peale- ja mahasõit käib puhkeaja sisse? siis on ju kõik üks ja seesama - ööpäevane puhkepaus?

graafiliselt ka, http://goo.gl/aiQ4Wq , joonis üheksa.

Muudetud 14.09.15 23:45

Ehee...
23:49 14.09.2015
No see tähendabki seda, et autojuht alustab puhkepausi aga oh õudu, vaja ju masin ja koorem järsku paati saada... Kuna iseseisvalt veduk ei liigu, on sunnitud katkestama puhkepausi ja laevale sõitma. Maha samamoodi. See ongi erand.
professor_sammaljalg
23:57 14.09.2015
erandina võib ta puhkeperioodi katkestada, kuid see ei anna talle mingit eelist puhkeperioodi pikkuses, mille ta peab täis saama ikka 11 tundi. vaata nüüd palun seda viidatud graafikut ka, kui ei usu.
Ehee...
00:01 15.09.2015
No seda pole jah näinudki.
See mingi uus tõlgendus asjast.
Lähtuks ikkagi ERAA poolt heaks kiidetud juhendist, mitte tööinspektsiooni soperdisest.
juhiabi
00:08 15.09.2015
Priit Tuuna poolset üllitist antud teemal oleks äärmiselt inetu nimetada soperdiseks.
professor_sammaljalg
00:10 15.09.2015
märksa suurema riigi võimuorganite seisukoht:

https://www.gov.uk/government/publications/rules-on-drivers-
hours-and-tachographs-goods-vehicles-in-gb


A regular daily rest period may be interrupted no more than twice, but the total interruption must not exceed 1 hour in total. This allows for a vehicle to be driven on to a ferry and off again at the end of the crossing. Where the rest period is interrupted in this way, the total accumulated rest period must still be 11 hours. A bunk or couchette must be available during the rest period.

lehekülg 21, juhul, kui sa muidugi keelt räägid. järgneval leheküljel sama asi ka graafiliselt kujutatud.

aga loomulikult on võimalik ka eraa heakskiidul tööd teha ja puhata, isiklikult mitte küll kaugemal, kui virtsu-kuivastu praamil. euroopas läheb kuramuse kalliks see lõbu. ja oma lollus.
Ehee...
00:19 15.09.2015
No need siis mingid uued tõlgendused.
Ise tegin paar aastat tagasi dunkerques tööpäeva lõpu, ootasin paati 5 tundi, päädis veel kolm ja parklasse teispool pool tundi, sain magada 2,5 tundi ja tööle. Inglane ainult kiitis kui kõva töömees olen, ei magagi üldse.
:-)
zambrowi koolitajad möllavad t
06:50 15.09.2015
Loogiline, et tõmbed pole puhkeaeg! Muidugi sa ei kompenseeri, lihtsalt peab PUHKEAEGA 11h olema! Laevale sõit ja maha ei ole ju puhkeaeg! Kompenseerimiseks nimetatakse ühel korral lühemaks jäänud aega aga kuna laevatõmmetga 11h puhkeaega ei lühendatta vaid katkestatakse siis seda ka ei kompenseerita. Arvad, et võmm kontrollib silmajärgi ketast/kiipi? Arvut karjub kohe WASNINGut, kui PUHKEAEG kokku alla 11h
professor_sammaljalg
21:49 15.09.2015
minu poolt toodud lingid ei ole tõlgendused, kahetimõistetavusi on ec561/06 väga vähe ning see konkreetne nende hulka ei kuulu.

küll aga oleks põnev teada, kes ja kus asutuses seda laevasõidu "mittekompenseerimise" juttu ajab, teaks eemale hoida.

Muudetud 15.09.15 21:52

Ehee...
21:53 15.09.2015
Selle jaoks ju koolitused ongi, et elukondliku vähem maksaks...
:-)
Jääb kevadet ootama.
Ehee...
21:54 15.09.2015
Kuradi spelling.
Elukoolis mitte elukondliku.
:-)
zambrowi koolitajad möllavad t
05:48 16.09.2015
Kindlasti see koolitaja räägib ka seda ühes kuupäevas teistkorda alustamise keelust, mida osad raiuvad kui koolitala juttu.... Aga kui küsin punkti näidata siis mökkmökk
AR
11:21 20.09.2015
Kusjuures ongi igasugu huvitavaid asju liikvel- seesama ühes kuupäevas teist korda alustamine näiteks. Mitte et mulle see korda läheks, kuna endal pole sellist vajadust, kuid siiski. Samuti näiteks see, et kui on vaja teha kaks pausi päeva jooksul, siis teist 45min pausi poolitada ei tohi. Olen kuulnud, et selle eest on ka trahvi tehtud, kuid mina isiklikult ei ole sellist keeldu leidnud ning kui mõni mundrimees tahaks selle eest ära väänata, tahaks ma seda kindlasti näha must-valgel kirjutatuna. Kuigi ka sellega on see, et üldiselt ma ise katsun selle nii ehk naa 45 teha- omale tuleb ka aega leida :)
Kindlasti on neid linnalegende veel, kuid kõik ei meenu hetkel.
soosu
00:28 27.09.2015
Kuidas talitada kui vaja vaid mõni päev kuus sõita.Vahel vaba päeva anda või koormat peale korjata või laiali jagada mõned tunnid.
soosule
00:44 27.09.2015
See ju eriti lihtne- sel juhul on sul põhimõtteliselt vaja ju järgida vaid sõidupäeva reegleid ja kui on mitmel päeval vaja sõita, siis ka ööpäevaseid pause. Nagu aru saan,m siis iga nädal pole vaja 5-6 päeva sõita- sellisel juhul tuleb 45h nädalapausi juba iseenesest sisse ju.
soosule
23:11 03.10.2015
Seda teemat arendades huvitaks mind, et kuidas käituda kui kasutan digimeerikut? Kasutan autot 2 päeva kuus, aga seadus käseb juhi digimeeriku kaardilt andmeid iga 30-ne (28?) kalendripäeva tagant alla laadida?
ise küsin , ise vastan
00:57 04.10.2015
aga seadus käseb juhi digimeeriku kaardilt andmeid iga 30-ne (28?) kalendripäeva tagant alla laadida?
laevaga s6itja
12:15 04.10.2015
Tervitus.

Küsimus siis laevaga sõidu kohta.


Kui laev sõidab rohkem kui 11 tundi, kas siis on vajadust kasutada Laevasõidu funktsiooni või lihtsalt kasutan Voodi ehk siis puhkeaja asetustˇ
Tänan
laevaga s6itja
12:24 04.10.2015
lisaks veel selle, et laeva kenasti tööpäeva lõpus ja pileti, et kajutiga hoian alles teepealseks kontrolliks.
b6lkm
17:08 04.10.2015
Peaks vast ikka,sest mõni asjamees ei saa aru,kuidas Sa lõpetasid tööpäeva näiteks Saksas ja alustasid Lätis.Ufo tõi Lätti või?
professor_sammaljalg
19:43 25.10.2015
jah eks natuke tarkust pidi ohtlik asi olema, pooltõdede hulgast sitta välja noppida võib olla keeruline. sestap ka palju ullikesi kloorijoomise ja püramiidide võrgus.
kkkkü
09:42 27.04.2017
Küsimus.? Kui olen teinud 45 pausi nii et 15 ja pärast 30 ja juhtub ,et paus on tehtud varem kui vaja ja päeva jooksul tekib vajadus teha veel üks 45 kas seda võib ka teha 15 ja 30 või peab teine paus olema katkematu 45 ?
professor_sammaljalg
10:18 27.04.2017
15+30 tee nii palju, kui tahad. Iseasi, kas ametikoolitusel ei räägitud?
...
10:23 27.04.2017
Võib 15 ja 30 teha.
kkkkü
16:33 27.04.2017
Tundub,et see ametikoolitus ja seal räägitav jutt oleneb sellest kus see koolitus teha ja antud küsimust seal ei lahatud tõesti !
mati1222
18:02 27.04.2017
teine peab olema 45 mitte 15+30
...
19:16 27.04.2017
Ei näe sellist keeldu 15+30 teha minu paariaastasest käsiraamatust.Või on keegi jälle seadust muutnud.
looder23
19:23 27.04.2017
mati võiks oma seadused ikka ka välja tuua, oleks kohe huvitav lugeda.
mati1222
21:17 27.04.2017
koolitusel räägivad ilusasti lahti. oli ka ilus joonis kusagil netia aga ei viitsi otsida
kkkkü
21:55 27.04.2017
Kuidas sellega siis on ikkagi mul tänu töö iseloomule juhtub seda tihti kõige targem siin räägib,et tee 15+30 palju tahad aga on ka keegi kes reaalselt on saanud selle eest eestis trahvi kui teine paus pole 45 ?Ametikoolitusel teisest pausist ja selle pikkusest tõesti polnud juttugi !
juhiabi
22:22 27.04.2017
Võid teha 15 ja 30 nii palju kui jaksad ja trahvi Eestis selle eest saanud ei ole.
AR.
13:12 28.04.2017
Ei viitsinud loodri poolt välja toodud linki isegi lygeda, kuid ka minu teada ei ole nõuet, et teine paus ei tohi 15+30 min. olla. Saunajuttude põhjal pidavat nii olema, kuid saunaseadusi ma ei pea järgima. Pole eriline saunamiis kah.
grizzly
21:57 29.04.2017
Artikkel 7
Pärast nelja ja poole tunnist sõiduperioodi teeb juht vähemalt 45minu-
tilise katkematu vaheaja, kui ta ei alusta puhkeperioodi.
Nimetatud vaheaja asemel võib olla vähemalt 15 minuti pikkune
vaheaeg, millele järgneb vähemalt 30 minuti pikkune vaheaeg, mõlemad
on sobitatud sõiduaja suhtes nii, et järgitakse lõike 1 sätteid.

Töö ja puhkeaja määruses on asi sõnastatud nii.
Mõni üliagar tõlgendaja võib tõepoolest siit välja lugeda, et kuna mainitud on nelja ja poole tunnist (esimest, tõlgendaja arusaamist mööda) sõiduperioodi, siis järgmisele tükeldatud variant ei laiene. Samas määruse tekst sellele ju ei vihja. Seaduse koostajad on üldiselt arvestanud selle järgijate normaalse mõistusega, seda ei ole aga teadupärast päris ühtlaselt jagatud...

Muudetud 29.04.17 22:00

Nõuanne
01:25 27.05.2017
Paus tee nii, et laadimise ajal 45 minutit venitad täis, siis liigutad korraks autot ja 15 minutit pingutad koormat või kui koorem kinni, siis vahetad riideid või sisestad marsruuti vms, helistad eidele näiteks

Siis saad rahulikult pärast 4,5h paugutada 30min pausiga, ilma, et kallist aega läheks raisku
professor_sammaljalg
07:40 27.05.2017
Pane parem kohe teine kaart sisse, mis jamad.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte