Tere! Mul selline küsimus, et praegu peab iga 4,5 tunni järel tegema 45 min pausi aga kas nii ka võib, et ma teen iga 1.5 tunni järel 15 min pausi ja siis kas siis seda 45 min pausi ei pea tegema?
V6id jupitada küll kuid viimane paus enne uut s6itu peab olema 30 mintsa.Seega 1h s6itu 15mintsa pausi ja siis 3,5 s6itu ja 30mintsa. ja edasi 4,5h s6itu.ise teen reeglina pausid pikemad,kui kiire möödas on aega küll!!
Ehk aitab kõiki autojuhte veidi edasi Eesti autoettevõtete liidu poolt loodud väike raamatuke. Muidu iga mees treib vaikselt põlve otsas valmis mingisugused omaette reeglid. Lugeda oskavad kõik ning transpordifirmale pole 70 krooni ehk ka mingi ületamatu kulu (käibemaksu kannatab ehk ka siit tagasi küsida). Kui selleks raha ei jätku, siis on olemas ka raamatukogud - paber pliiats kaasa ja saate ka märkmed teha.
Valminud on kutselise autojuhi töö- ja puhkeaja arvestamise juhend
22.01.2008
Meil on heameel teatada, et Autoettevõtete Liidu ja Julgestuspolitsei liiklusjärelevalve talituse politseinike koostööna on kaante vahele saanud ja äsja trükist ilmunud kutselistele auto- ja bussijuhtidele mõeldud töö- ja puhkeaja arvestamise juhend.
Nimetatud juhendis selgitatakse autojuhtidele, logistikutele ja tööandjatele arusaadavalt ja lihtsalt kehtivate õigusaktide nõudeid. Juhend ei asenda õigusaktides kirjapandut, kuid aitab neid nõudeid paremini täita ja mõista.
Alates tänasest saab Autoettevõtete Liidust „Kutselise auto- ja bussijuhi töö- ja puhkeaja juhendit” osta. Ühe eksemplari hind Autoettevõtete Liidu liikmele on 50.- krooni, mitteliikmele 70.- krooni (hinnad sisaldavad käibemaksu).
Info ja tellimine telefonil 6412 511 või e-posti aadressil [email protected]
Millal hakkatakse neid tegelasi eestis trahvima, kes panevad juhid sund seisu nii et seaduse rikumisest tall pääsu ei ole. See kuradi kammaja siin hakkab juba üle viskama tõsiselt kaalun paranka viskamist varna.
enamus bosse eestis kasutab juhte ära et n.ö. esimese vahele jäämiseni, määritud on ju juhi nimi mitte bossi, miks ei näe seadusesilm seda ja juhile öeldakse seda et ise oled süüdi ketta lõhkumises või ülekaalus ja kui seda ei tee siis oled ise süüdi ja sind ei taheta näha enam
keegi ei saa SUNDIDA ketast lõhki sõitma. Eks see ikka juhtide enda asi ka ju.Selle eest, et ketast lõhki ei sõida, ei saa ju kedagi lahti lasta ega karistada. Ja niikaua kui leidub juhte kes ketta hirmsasti lõhki sõidab niikaua kasutatakse neid ära.
Niikaua kui siin piiranguteta savetski sajuusi mõtlemine kestab ei muutugi siin midagi. Olen aru saanud et venelastest juhtidel on savi kas nad teevad järjest 12 tundi või 18 tundi, siis polegi muud varianti, ja bossidel on nii hea meel, sest venelasi on siin võtta ohoo kui palju ja kui kaua ulute siis võtame poolakad ja ukrainlased ka siia sõitma. Nii et te eesti autojuhid tõmmake kõik piiri taha kui ei meeldi, lääne firmadesse, sest meil siin on savetski sajuus, aga palun sellest ma küll ei saa aru milles autojuht süüdi on, seadus peab firmale selle eest taha tõmbama, autojuht on aunilt joobanõi liinitöölina, reamees, kust ma tean mitu tonni kopamees mulle rohkem peale pani, jne.
Ei oska siin eesti autojuhid korralikult ühte hoida, ja ühe korraliku streigi maha pidada, nii nagu hispaanias alles oli, või prantsusmaal igal aastal, kohe oleks seadused korrad, kas võtame asja käsile?
Ja mis te lollid arvate et te hakkate vähem teenima kui vähem tunde päevas teete ja rohkem puhata saate? Ei usu, aga firmade juhid tõmbaks kohe oma nahad tagasi.
lugedes neid postitusi olen teiega nõus et trahv tuleb juhile.meil konkreetselt ei kästa ketast lõhki sõita,aga mis puutub üle kaalu siis enamikel norm.karjäärides on vähemalt frontaalidel kaalud peal.olen ise ka mitu trahvi saanud ja kõikidel kordadel firma on kompenseerinud
Vabandan ette oma rumalust aga sooviks teada kui kahekesti sõidetakse siis palju kokku võib sõita ja kui pikk võib siis tööpäev olla ja kui näiteks kordamööda sõita 4.5 ja sis kas peab tegema 45 pausi või võib teine edasi kohe sõita?
Loll jutt keegi ei sa lahtilasta otseselt jah, aga veits nupputamist ja tegutsemist ja sa lähed ise või maksad peale, kui tööajal kaua pausitad siin, saad sms kätte või viid kandami nii ära kuidas kaks reisisaatjat asja on paika pannud, mitte juht.See on nende teenistus ja sina tihend saad sealt jäägi ja ükski ment neid ei kotti saad oma kaks litrit ja tuleb järgmine ja teenisid veel nii ment, kui maksukoguja ja t....teab palju neid türnhvleid veel sealt pealt mida rohkem kimad, siin euri kolhoosis, mida tegelikult suured kolhoos riigid kasutavad oma turgude kaitseks.
Kahjuks oled ise natuke valesti mõistnud. Kahekesi sõites, lähevad uuemad tahhograafid (ka digi) teisel juhil sõidu ajal "ümbriku" peale. Ja kuna seadus ei kohusta kahekesi sõites 45min PAUSI tegema, siis on see aktsepteeritav kui vaba juhi paus on tehtud sõidu ajal ja märgitud "ümbrikuga"
Käisin Pärnus Mati koolitusel.Ega tema koolituse kohta iriseda ei saa.Aga möödaminnes koolitas ta telefoni teel kah endisi kolleege,kes trassil hakkama ei saanud.Ja neid kõnesid ei olnud päeva jooksul mitte üks.
Ehk siis, seadused tuleb korralikult läbi lugeda ja koolis oleks tulnud korralikult eesti keelt õppida, et seadust lugedes sellest õigesti aru saaks, koma asetusest ja kokku-lahku kirjutamisest sõltub väga palju. Siis ei oleks vaja tee ääres helistada, ei politseinikul ega ka autojuhil.
Tere,
On kellelgil ehk miskit exeli arvutust puhkeaja lihtsamaks arvutamiseks.
Ja kahe juhiga sõites, kas üks võib taga magada ja kui siis kas peab kuidagi kinnitatud olema? Kas on ka selline võimalus, et kabiinis on 3 inimest, üks neist mitte juht, kes on siis magamiskohas.
Digimeerikuga autol, kas võimalik teha erasõite? Nt. parklas kuskil poolhaagis tagant ja linna (sinna kuhu veoautoga sõita võib), puhkeajal (45h).
Kõige parem exel on paber ja pliiats, kuhu märgid ülesse tööajad, sõiduajad ja puhkeajad. Kui 45 teed või mis iganes puhkepausi siis sa ei tohi isegi peegleid puhastada, autot koristada ja veel vähem ninaga sõita. Kuidas fikseerid oma puhkeaja liikuval autol, muidugi võimalusi on aga .......! Poolas pan teeb ruttu päris suurte summadega sulle töö ja puhkeaja seaduse selgeks. Aga edu kõigile roolikeerajatele
Ja kui kodus vabal oled siis ne dai boh majapidamistöödega tegeled.Ning naisele tee selgeks et köögis vaaritamise ajal peab kella haamrite peale keerama.Ja eelmäng läheb ümbriku peale,mis sest et voodis.
Kas siis pole teada, et täna on paljud käpuli , kes uskusid valitsejete juttu !!!!!!!!!!!! EESTIS EI TULE MAJANDUSKRIISI , KUNA EESTI ON EUROOPA LIIDUS !!!!!!!!!! ja selle jutu peale laenati mõnuga, ning täna pole voodimänguks aega, sest meeletud laenud , tuleb tagasi maksta, või kuuse alla kolida...........
ei kuulata valitsejate juttu nüüd, ei kuulatud ka siis, laenati ennast oma mõistusega mõnuga lõhki ja nüüd otsitakse süüdlasi, et näppu näidata ja töinata, et keegi teine on oma lolluses süüdi
tere oleks selline küsimus tahan 4 nädalat järjest sõita ,et mis moodi kujuneb puhkeaeg välja 1,2,3,4 nädal kas 1 nädal 24 ja teine nädal 48 jne, kas keegis saaks nats aidata sellel teemal kõige lihtsamini
seaduse järgi õige oleks ikka sel juhul iga n-lõpp 45 teha, muidugi sakslane tunnistab ka 24 ja järgmine n-vah 45 ja põhiline et kahe nädala töötunde üle 90 ei aja, siis ei tohiks rohkem probleeme olla
eks neil ikka ole omad seadused. ei saa ju, et tüürimees läheb 6 kuuks merele ja kõik see aeg tüürib. lendurite puhul on küll ajakirjandusest läbi jooksnud, et mingi seltskond pidi jälle lennuki väljumist ootama, kuna lennuk sinna riiki jõudis, aga tööaeg sai täis ja pidid puhkama.
mida olulisem juht seda suuremad piirangud autojuhtimisele, sest nii primitiivne tegevus nagu roolikeeramine hajutab tähelepanu ja tähtsamad juhid ei saa seda omale lubada.
Terekest! Mul isiklikult tuleb iga kuu ca 16000 km on ka mõni kuu ainult 12000km aga eks oleneb palju on laadimisi jne. Mul muidugi eesti euroopa töö ja laadimisi, korjamisi suht palju
kysimus metsaveo auto juhtidele. vaja laadida autole ja haagisele koorem paberipuid, kuna need on tavaliselt v6ga halvasti ja v6ikestes virnas siis v6tab koorma laadimine aega pea-aegu 2 tundi. Mis oleks 6igem teha et rohkem s6idu aega j66ks
Pole küll metsamees, kuid saan ma õigesti aru, et sa küsid, mida teha, et saaks rohkem sõita ?
Kui nii, siis võta teadmiseks, et laadimisele kulunud aeg ei ole seotud sõiduajaga, vaid niipalju, et päevane tööaeg ei tohi lõhki minna. N. hommikul alustad (te alustate vist öösel, aga nii lihtsam seletada) kell 8.00, 9.00 oled metsas ja hakkad laadima, laadimise lõpetad 11.00, tunnikese sõida vabrikuni. Mis vahepeal on juhtunud. Sa oled tööpäeva pikkust kasutanud neli tundi, sõitnud aga kaks tundi, seega sõiduaega on sul alles maksimaalselt veel 8 tundi ja tööaega kokku 11 tundi, nii et anna aga minna !!!
Laadimisele kulunud aeg ei lähe sõidu ajast maha, see on tööaeg/muu töö, või mis iganes töö, mida on sul päeva peale kokku maksimaalselt 15 tundi. 15 tunni sees on ka 10 tundi sõidu aega, seega põhimõtteliselt on sul laadimise aega päeva peale 5 tundi ja sõitmise aega 10, kuid võid laadida ka 10 tundi ja sõita 5, vahet ei ole kuidas kasutad, kuid lõhki ei tohi minna. See kõik oli max. variandis, norm on 9 tundi sõitu ja 13 tundi tööaega kokku.
vabandan, kui küsimusest hästi aru ei saanud või kui tegin arvutusel mõne vea (loodan et ei teinud).
Tööaja jooksul ei tohi juht töötada ilma vaheajata kauem kui kuus järjestikust tundi. Kui tööaeg kokku on kuus kuni üheksa tundi, tuleb see katkestada vähemalt 30-minutiliseks vaheajaks, ja kui tööaeg on kokku üle üheksa tunni, vähemalt 45-minutiliseks vaheajaks. Käesolev lõige kohaldub Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 alusel töötavale juhile määrusega reguleerimata ulatuses.
Ma pole Eestis enam mingi 5 aastat metsa vedanud, ei tea, kuidas need asjad nüüd muutunud on. Saan aru, et küsimus esitati selles võtmes, et kuidas koorem kiiremini peale saada? Ega mingit 100% toimivat valemit ei olegi, metsatööl ei saa kunagi arvestada sellega, et naks sinna, peale, siis tänna, peale ja minema, metsatööl võib alati midagi ette tulla.
Kui koorma saab kokku väikestest hunnikutest korjates, siis ma usun, et seda tead ise ka, et kehvemad kohad kõigepealt peale (kui on võimalik hunnikute laadimisjärjekorda valida). lõpupoole olen valikuvõimaluse olemasolul nö. maiuspalad võtnud :D. Aga et hunnikud sassis- ega seal muud polegi, kui iga lõuatäiega "otsad maha", vähemalt algul, hiljem saad vastu paki külgi ka sirgeks lüüa.
t6nud siis m6lemae vastusele , k6ige rohkem segadust tekitasig minus need laadimise ajad et kas ja milline l6heb puhkeaja hulka, kuigi ma l6bisin eelmisel suvel veoautojuhtide t6ienduskursused Tartus, nii et suuerd t6nud veelkord siit iirimaalt
Lisan veel tööajale lisaks, et põhimõtteliselt võid sa oma kohustusliku puhkeaja ka laadimise ajal ära teha. Kui sa seisad näiteks 15 min. ühe koha peal, pane puhkeaeg jooksma ja kui seisad järgmise koha peal 30 min. siis pane ta uuesti jooksma. Metsa ei tule sind keegi kontrollima, kas sa tegid sellel hetkel tööd (laadisid), või sa tõepoolest tegid 45-e min. Aga igasuguste probleemide vältimiseks soovitan ausust ennekõike ! Ja ikka kui päeva pikkus on max. 15 tundi tööaega, siis sinna sisse peavad ära mahtuma ka kohustuslikud pausid, ehk siis 9 tundi pead sa ööpäevas siiski katkematult puhkama, või vastavalt 13 tundi tööd, koos pausidega ja 11 tundi katkematut und :) Edu !!
Töö ja sõidu aeg kokku ei tohi ületada 12 tundi, aga sa pead selle 15 tunni sisse ära mahutama, et siis 15 tunnise tööpäeva sees peab 3 tundi oote ja puhkeaega olema.
Metsas kontrollimise kohta niipalju, et kui Mati veel toimetas, oli ta binokliga jälginud üht metsakat, mille juht koormat peale laadis ja kui mees autoga välja sõitis, pidas Mati kinni ja küsis ketast- 45 min pausi tehtud ilusti, aga mendi poolt nähtud, et puhkeajal tehti ikkagi tööd ja asi puuksus. Kuigi ise olen alati pausi ajal koormat tõstnud- esiteks ei pea kuskil niisama molutama ja teiseks saab tund aega varem õhtale ka.
Skandinaavias ei ole sellega probleemi olnud, ka mitte-metsakaga.
Kolm punkti, kas vahepeal asi muutunud jälle? Ei jõua koguaeg lugemas käia, aga siiani pole silma jäänud, et kokku võib 12 tundi sõita, töötada ja siis 3 tundi peab ootama ja pausi tegema. Miks ma pean tühja vahtima?
15 tundi tööpäeva, tähendab lühendatud 9 tunnist puhkeaega, siiani olen teinud ntx 15 tunni töö sisse 10 tundi sõitu 15 ja 30 minutilise vaheaja ja töö spetsiifikast tulenevalt läheb ülejäänud aega muuks tegevuseks.
Läksin hommikuse (7:30) Tallinki laevaga Soome - laost sõitsin välja umbes 5:30 ehk alustasin oma tööpäeva. Kella kaheks olin juba tagasikoormaga tagasi sadamas ja keerasin puhkama kuni laeva väljumiseni 21:30. Keskööl Tallinna jõudes sõitsin tagasi lattu veel mingi pool tundi ja seega lõpetasin oma tööpäva 00:30. Kokku siis päeva pikkus 19 h ja alla 100 km sõitu...
On see seaduse mõttes OK?
Nagu ma olen ise aru saanud, võib laevaga sõites katkestada igapäevast puhkeaega peale ja maha sõiduks, max 1 h. Kas seega oleks mu igapäevane puhkeaeg (lühendatud 9 h) täis saanud 23.00 ja laevalt maha tulles oleks võinud veel täis tööpäva edasi sõita?
Tegelikult see vist ikkagi ei ole OK- pean tunnistama, et ei ole veokajuhi töö- ja puhkeajareegleid nii perfektselt selgeks teinud, kuid kas ööpäevast puhkepausi katki teha ikka tohib?
Reeglite järgi on Sinu puhul kaks varianti- kas oleks pidanud üks tööpäev lõppema kell 20.30 või siis, kui arvestada Sinu pausi, mis algas kell 14.00, oleks uus tööpäev pidanud algama kell 23.00 või 01.00 (olenevalt, kas on lühendatud puhkeaeg või normpikkusega). Mõni on jälle öelnud, et ühes kuupäevas kaks korda tööpäeva alustada ei tohi, kuid seda ma ei usu hästi tegelt.
Omal on olnud juhus, kus päev peale Rootsis tehtud 7.5h pausi (enne laevaleminekut) Soome ment kinni pidas ja ei olnud selle kohta midagi ütlemist, eks asi oli ka selles, et peale seda tuli veel 11h pausi laevas otsa. Eesti mendi puhul ma nii kindel poleks, kuigi inimlikust seisukohast pole probleemi. Ka Rootsi puhul on asi nii, et kui sul puhkeaega on nii, et keeda moosi, siis ei tehta ka sellest probleemi, kui midagi veidi lõhki on läinud, kusjuures kergem rikkumine oli mälu järgi sõiduaja veits lõhki sõitmine. Minu ainuke sellealane rikkumine oligi tookord, kui puhkeaeg veidi lühemaks jäi, seega ei ole rohkem sellega kokkupuuteid olnud, kusjuures Eesti mentide olemusest ei tea isiklikul tasandil midagi.
Laevale peale-maha sõiduks tohib katkestada, ühes kuupäevas võid alustada nii mitut tööpäeva kui suudad :P. Arvestus käib ikkagi ketta sissepanekul alustatud kellaajast, sellest alates 24h sisse pead mahutama oma tööd, sõidud ja pausid.
Lühendasin 2 nädalase graafiku (3x 11h puhkeaega 9 tunnini), kas ma pean tegema 45h + puudu jäänud puhkeaeg (6h)... või piisab ka sellest kui sain puudu olevad tunnid tehtud siis kui tegin ööpäevase puhkeaja 11+ 2h ja seda kolmel korral?
Minu teada igapäevast lühendatud puhkeaega ei pea üldse tagasi tegema... ehk teisisõnu peaks see nagunii tagasi tulema, kuna vastasel korral läheb suu töötunnid ju kahe nädala kohta rämedalt üle....
ok, selge see esimene asi.
Teine küsimus- Eesti seaduste kohaselt, kui juht alustab tööpäeva enne kella 06.00 hommikul, siis tööpäeva pikkus võib olla max 10h.
Ülejäänud Euroopas kehtib, et kui peale kella 04.00, alustad tööpäeva, siis max pikkus on 15 h.
Kui ma olen näiteks Tšehhis (auto - ja juht on eestlased), ja ma alustan kell 04.01 tööpäeva, kas ma võin teha 15 h tööpäeva või arvestades Eesti seadusi, siis 10h ?
eesti seadus ütleb täpselt sama, mis euroopa seadus - kui tööpäev algab enne kella kuut või lõpeb peale keskööd, tohib tööaja pikkuseks olla max 10h, see on siis sõiduaeg pluss muu töö peab mahtuma kümne tunni sisse, tööpäeva pikkus nagu ikka kas 13h või 15h.
kui 24h sisse peab mahtuma 9h puhkeaega, siis üle jääbki ju 15h. kui tahad, et kirja läheks 11h puhkeaega, võib tööpäev olla max 13h. see, kas tööpäev läheb öötöö sisse või mitte (enne kuute ja peale keskööd), ei mängi rolli
kui tagatulede puhastamist tööaja sisse ei arvesta, sõitke rahulikult öösel 10h, ja unustage mingi öötöö seadus.
aga muidu lõi jumal inimestele päikse, aga need lollid mõtlesid autole tuled
Mis puudutab öö-tööd siis Eesti seadus siiski erineb Euroopa omast: (ei tea kus ametikoolitusel professor_sammaljalg seda teglikult kuulis kuid ilmselt naisted saunas rääkisid... ;)
see euroopa seadus aastat 2002, millele härra ants siin viitab, muudeti juba mitu head aastat tagasi, sellest ajast pärineb ka eesti seadus, kuna NAD ON ÜHISED. ja kui läheb ühe minuti jagu 00.00-06.00 sisse, siis on TÖÖAJA MAKSIMUM KÜMME TUNDI, MITTE TÖÖPÄEVA PIKKUS.
mis on tööaeg? § 130. Nõuded mootorsõidukijuhi töö-, sõidu- ja puhkeajale - sellest samast riigiteataja lingist: (3) Juhi tööaeg on Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 kohaste vahe- või puhkeaegade ja muu tööõigust reguleeriva õigusakti kohaste vahe- või puhkeaegade vaheline aeg, millal juht on kohustatud autovedu sooritama, korraldama või ette valmistama.
Kus kohast sa seda välja loed professor_sammaljalg, et eesti liiklusseadus ja AETR ( ehk siis rahvusvahelised veod ) on ühised? Eesti liikluseadus ehk siis siseriiklikud vedajad tõesti peavad täitma kümnetunnist tööpäeva nõuet kui ajavahemikul 00,00 - 06,00 on tööd tehtud. Aga rahvusvahelised veod ehk siis AETR määruse järgi teostatavatel vedudel see ei kehti. (eesti liiklusseadus ja AETR määrus ei ole ühine nagu härra proffessor_ sammaljalg väidab.
Ärge laske ennast politseil trahvida selle eest Eestis.
väga viisakalt vastata, siis AETRi järgi ei sõida eesti veoautojuht enam ammu, juhul muidugi, kui ta ei tee aetri haldusalasse kuuluvas riigis sisetööd ja EL sinna hulka ei kuulu.
Eesti veoautojuht töötab eelpool korduvalt viidatud EL töö- ja puhkeaja seaduse nõuetele vastavuses ja öötöö puhul on tööpäeva pikkuseks kuni 15 tundi. Kavalants siin jagas linki ka, lugege, kui oskate.
Plaanis oli hommikule teha 9 tunnise sõiduajaga päev . Alustatud sai kell 8.00 ja vahepeal oli mitu kohta maha anda. Kella 14.00 oli seis selline, et ära raisatud neli tundi sõiduaega, kuus tundi tööaega ja tehtud 15 minutiline vaheaeg kus tahokas kenasti tooli peal seisis.
Nagu mina olen lugenud siis 6 tunnise tööaja tagant tuleb teha 30 min. vaheaeg siis alustasin uuesti sõitmist 14.30. 15.00 sai täis sõiduaeg. Tegin järgmise 30 min vaheaja (15 min oli varem tehtud) peale mida alustasin rõõmsalt järgmist 4,5 tunnist sõiduaega.
Järgnes segaduses logistiku kõne kes ei saanud lõpuks ikkagi muhvigi aru sellest kahest lähestikusest 30 minuti pausist. Või panin mina ikkagi värgiga mööda, ehk oskavad targemad nõu anda.
No minu meelest oleks piisanud siiski sellest esimesest poole tunnisest pausist. Ja siis edasi sõitnud 4,5 t.
Nagu ma olen aru saanud siis 6t tööaega ei ole sama mis 2t laadimist ja 4t sõiduaega.
Mina jälle oma aruga tuletasin, et kui ma oleks piirdunud vaid esimese poole tunniga siis oleksin kaotanud sõiduajast 30 min. 4,5 tundi poleks saanud täis tõmmata sõita kuna 6 tunnine tööaeg nõudis enne seda poole tunnist molutamist.
Juhindudes Autoettevõtete Liidu raamatukesest siis tööpäev algab hetkest, kui sõidukijuht alustab tööd oma tööandja jaoks ja see võib lisaks sõiduki juhtimisele sisaldada ka teisi tööülesandeid. Põhimõtteliselt ju siis 2t laadimist ja 4t tundi sõitu peaks olema siiski 6t tööaega.
Järgmine punktikene on ka kirjas: "Juhil tuleb iga 6t tööaja tagant pidada 30 min. vaheaeg ja 9 t. järel 45 min. vaheaeg, kui vaheaegade kasutamise kohustus ei tulenenud sõiduaja kasutamisest."
Kas sellest tuleb siis aru saada, et kui mul pole 6t jooksul täis sõidetud 4,5t sõiduaega siis pean ma tegema selle 0,5 t tööaja pausi. Juhul, kui sõiduaeg saab täis enne 6t tööega siis võib piirduda vaid sõiduaja pausidega ja jälgima peab tööaja üldist pikkust?
Kurat, jutt läheb väga targalt segaseks.... vist oleks rahus võinud tõmmata esimese pool tundi puhkamist ja tolle 0,5t sõiduaja nah.... saata. Siiski oleks väga tänulik kui keegi viitsiks veel sellele värgile kaasa mõelda.
Ikkagi 45 pead ka tegema, kuna 4,5 sõiduaja järgi on vaja see ära teha. Või siis 15 ja 30 minutit.
Eesti liiklusseaduses enam sõiduajast ei räägita, ainult töö-, vahe- ja puhkeajast. Aga euro direktiiv käsib ikkagi 45 minutit teha.
Mina teeksin kuskil selle 15 rahumeeli laadimise ajal ära ja siis vaataks kumb enne täis saab, kas 6 tundi tööaega või 4,5 sõiduaega, siis saab mõlemal juhul tehe 30 minutit. Ajavad selle asja suht jamaks oma vaheaegadega.
Mälu järgi meil kõik muud direktiivid tühistati ja jäi ainult liiklusseadus pluss siis eur direktiiv. Võin ka eksida selles osas muidugi.
kui peale 6h tööd tehti 30 min ja peale 4,5h sõiduaja täitumist veel 30min siis väga ok ja alustad järgmist tsüklit kuni saab täis järgmine 6h tööd või 4.5h sõitu või saab kogu tööpäev läbi, oleneb mis ennem täis saab. reaalses elus kasutatakse jah laadimise aega puhkeaja näitamiseks aga sellega rikutakse seadust...
On ok küll, aga ise ei viitsiks tundi kulutada ja teeks pigem 15 ja 30, aga maitse asi. Seda enam kui saan 15 tehtud nagunii laadimisel ja siis jääb 30 täpselt söömiseks ja jala sirutamiseks.
põhimõtteliselt tegid sa õieti, aga oleks võinud pärast seda esimest 30 minutit alustada uut 6h tööd või 4,5h sõitu. kui sa oleks ennem nende aegade täitumist jõudnud tagasi sihtpunkti oleks kõik väga pro, aga kui mitte, oleks pidanud kuskil veel 45 minti tegema. ma küll ei tea mis kell sa lõpetasid(ja kas tulid oma järgnevate aegadega välja), aga tundub, et praegu sa lihtsalt lükkasid oma tööpäeva 30 minutit pikemaks.
algaja Priitpriidik
kui kisub jamaks, pea meeles tegijate kolm kuldset sõna-
pane magnet peale!
tulemus-kettad korras
logistik rahul,et jõuad palju
ametlik tööpäev ei veni väga pikaks
jms
kettad korda ja ketid haljaks.
väga lihtsalt. maksa ilma kobinata trahv ära. siis võta töö ja puhkeaja seadus kätte ja loe läbi. kui midagi jäi arusaamatuks siis loe veel. kui aga oled paar korda trahvi maksnud siis peaks asi kah selgeks saama.
kõik sõltub sellest, kui palju on sul tööpäeva sees reaalset sõiduaega ja muud tööaega. ja kas igal nädalavahetusel tuleb 45h pausi. aga üldiselt tundub, et kõrvad lõigatakse maha.
C&E + autojuhikoolituse käisin läbi 2a. tagasi, sest tuli selline tuju ja nüüd plaan minna REKKAJUHIKS( Just REKKAJUHIKS, sest siinsed lasteaialapsed kes kommenteerivad selline sõna ei meeldi) Nüüd siis küsimus. Kuna olen selles asjas uus siis ma saan nii aru, et hommikul kell 8.00 sõidan välja ja 4,5h sõidan kuni 12:30 siis tuleb paus 45min. kuni 13:15 siis sõidan jälle 4,5h kuni 17:45 e. 17:45 on sõiduaeg otsas kui teha 9h päev. Kui nüüd on näiteks 6 laadimist mille peale kulub u. 7h siis nii öelda päeva lõpp on 22:45. Siis tuleb teha 11h. paus ehk siis rooli võib minna kell 09:45. Kas nii vist on õigem. Pause ja asju saab jagada ja laadimise juures ka pausi teha aga nii vist peaks olema suurus järk õige nagu olen aru saanud.
Kui alustasid 8:00 ja lõpetad 22:45 jääb sul võimalus vaid 9 tunniseks puhkeajaks. Teadupärast läheb arvesse ainult see osa puhkeajast, mis mahub 24 tunni sisse alates tööpäeva algusest. Kui on vaja teha 11 tundi puhkeaeg, ei tohi tööpäeva pikkus seega ületada 13 tundi
REKKAJUHT just ei istu vanematele juhtidele(ka minule-5a kodutööd+15 Euroopa) - samasugune s..amaitse,kui politsei ütleks enda kohta ment v pollar.
asjast
Kui tööpäev üle 13h siis öö läheb kirja lühendatud ööna,st neid võid 3x teha.Laadimisel pausitegemine on selline JOKK süsteem- saab aga ei ole ilus ;)
kas alati on 1 tööpäeva tsükkel 24h?
kui alustada tööd näiteks kell 10.00, 9h sõitu, mille vahel 45min paus ja tööpäev saab läbi ütleme kell 20.00. järgneb ööpäevane puhkeperiood, mille kestvus peaks olema 9h. järgmisel päeval kell 0.5 hommikul on 9h täis. kas siis võib alustada uut päeva või tuleb aeg parajaks sitsida ja kella 10mneni lage vahtida, et 24h kokku tuleks?
mis kuupäeva vahetus?! Kui 9h vahel võib kohe lennata.Ööpäevane tööpäeva tsükkel peab mahtuma VÄHEMALT 24h sisse.Kui tööpäev ja puhkeaeg(vähemalt 9h) tehtud võib jälle pihta hakata.Kus on öeldud,et kuupäeva nr peab vaatama?
Veel teema jätkuks.
Tihti võib kohata arusaama, et lühendatud igapäevast (9 tunnist) puhkeaega võib võtta 3 korda nädalas. Tegelikult on see lubatud kahe iganädalase puhkeperioodi vahel, ehk siis- kui teed 24 või 45 vahele, tekib jälle õigus kolm korda 9 puhata.
Samas 10 tundi sõiduaega on lubatud kahel korral nädalas. Kui need on ära kasutatud, oota esmaspäeva, 24 või 45 siin ei aita.
Nädal teadupärast on need 7 päeva, mis kalendris kenasti ühe rea peal on, miskine suvalisel päeval algav "töönädal" on rahvaluule.
chauffer,Sa paned veits mööda. Autojuhi töönädal algab peale iganädalast puhkepausi, olgu see siis millal iganes ja
ööpäev samuti,peale igapäevast puhkepausi.
Eks asju võib ju nimetatada nii- või naamoodi, aga kui tõde otsida ametlikust seaduse tekstist, on paratamatu lähtuda vaid selles kasutatavaist mõistetest ja nenede seletustest.
EÜ määrus 561 Peatükk 1 Artikkel 4 i) seletab ära, mida nädala all mõista tuleb.
Kes viitsib, vaatab järele.
Eelmisele:
Miks reedeni? Pühapäeva südaööni ikka.
Omaette keiss tekib siis kui alustada "kümnekat" pühapäeval ja lõpetada esmaspäeval. Et kumbas nädalas ta siis on? Sel juhul peaks ilmselt lähtuma sellest, et millal ta üle üheksa läheb, kas enne või pärast südaööd.
mehed. Ärge ajage segamini autojuhi töönädalat ja kalendrinädalat. Need on kaks täiesti erinevat ajamõõdu süsteemi ja ei oma üksteise suhtes mingit seost. Kogu segadus tekkib arvatavasti sellest, et digiaparaat nullib nädala töötunnid ära esmaspäeva hommikul kell 2.00. Ärge seda vaadake. Teie nädala määrab reaalne töönädala algus ja kui tunnid täis, siis on finale carnevale. Olgu see siis reede või teisipäev. Ja kogu oma tegevuse ,nii 3 x 9 kui 2x10 (need omavad ka seost,pole üht ilma teiseta), pead ära mahutama kahe iganädalase puhkepausi vahele.