Veoautod ja rasketehnika

Rekkameeste---- elu ja olu reisidel.

KokkKondiiterAutojuh t
13:04 06.12.2014
Ma soovitaks ka ise teha kui aega on. Kui kõhtu pole plaanis kasvatama hakata siis tuleb igati kasuks. Magusaga lustimine mõjub eriti laastavalt istuva elu puhul. See kalliduse teema on ka ülepingutatud, pole hullu midagi, kesk-ja lõuna euroopas tihti odavam, skandinaavia vähe kallim, õlu Norras muidugi pani vähe pead vangutama, ligi 4euri pudel, suitsupakk 12euri! Teed reisi ära näed ise, mis oli üleliigne. Head isu!
mati1112
21:25 10.12.2014
Tere. Ega pole infot kõlaka kohta,et kuulus pärnu kaaluja ja see klaasipurustaja Tikki olevat saksas magnetiga vahele jäänud.
Taavo Tikki
21:41 10.12.2014
Ehk oskad valgustada, millal see pidi juhtuma? Oleks endal ka huvitav teada!
kupu_3
10:27 11.12.2014
"Taavo Tikki läks järelevalve jätkamiseks politseisõidukisse, sinna järgnes ka bussijuht. *Sõidumeeriku salvestuslehtede kontrollimisel selgus, et bussijuht oli eelnevatel päevadel rikkunud kahel korral ööpäevasele puhkeajale kehtestatud nõudeid. Tegemist oli raskete rikkumistega... " Kas seda mõtlete?

Tegelt tahtsin küsida seda, kuidas saavad pikamaajuhid hakkama talvel - 25 kraadise külmaga. Nägin oma silmaga, kuidas Poolast tulnud juht valmistus õhtul ettevõtte platsil kell 23.00 ennast magama veoki kabiinis. Selles pole midagi imelikku, kuid tol hetkel valitses tõeline pakane- 26 kraadi vähemalt, hommikuks võis see number -29 juba näidata. Minu masinal huugas lisasoojendus pidevalt, mul kindad käes, sest klaasid jahutasid salongi tugevalt maha. Kas magamiskohaga veokitel on siis topeltklaasidega aknad või käib neil see õhksoojendus koguaeg. Kas see undamine magamist ei sega? Hommikul auto ikka käima saate?
hlm
08:38 12.12.2014
Sellel mehel ei olnud ka probleemi külmaga kabiinis magada, missest, et külma
igast august sisse ronis. See kuidas tööandja oma töötajasse suhtub on küll uskumatu.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/110_112/video-norras-o
nnetusse-sattunud-eesti-rekkamees-on-sunnitud-magama-lommis-
kabiinis?id=70349063
kupu_3`le
21:27 12.12.2014
Lisasoojendus ehk rahvakeeli gero huugab muidugi pidevalt,akud on sellise arvestusega (hommikul teeb veel vabalt kohviaparaadiga kohvi jpm). Pigem aitab monotoonne undamine magadagi,mulle meeldib rohkemgi kui suvine haudvaikus. Klaasidel on öösel kardinad ees.
mida on
23:48 15.12.2014
optimist, kes -25 kraadi juures öösi autonoomse soojendiga magab. -20ne juures juba ei maksaks mootorit välja lülitada.
looder23
10:29 16.12.2014
äkki selgitad ka oma põhjust, et miks ei maksaks - 20 juures mootorit välja lülitada?
uuem auto
10:45 16.12.2014
ikka võib -20 webastoga ööbida kui auto uueväärne ja küte talvine
kaugsõidu autojuht
02:11 17.12.2014
Aga
ega see amet polegi nõrkade jaoks.

ja lisaks võin rääkida pikad lood talveks valmistuseks, külmas elamiseks(-26 pole mingi külm)
kupu_3
09:52 17.12.2014
Kuidas pole mingi külm. Akende siseküljel on paks valge jää, salongi pudeneb helbeid... Jahtumine toimub läbi klaasi -26-ga lausa välgukiirusega. Kui paksud ja soojapidavad need kardinad siis on? Mitu mootorit(pumpa) õhksoojendusel siis korraga taga on? Mul vesikero töötas kord -15 kraadiga 2 tundi- ise magasin autos ja ärgates enam mootorile akut ei jagunud...
pathfinder3
10:05 17.12.2014
GPS jälgimissüsteem on mõeldud töö tegemiseks ja mõistusega inimestele!!!

Tulin firmast, kus olin ca 5 aasta kenasti ja halba aimamata töötanud, lõpuks ära kuna minu arvates hakkas GPS jälgimissüsteemi kasutamine firma poolt ületama igasuguseid mõistlikkuse piire. Reaalsuse tähendab see, et parkima jäädes oli lähima tunni jooksul telefonikõne, milles avaldati arvamust, et oleksid jõudnud näiteks veel pool tundi või tunnikese sõita (asjaolule, et parklad võivad olla õhtul hõivatud enamasti vastati: "vast ei ole"). -Et puudub WC ja vastavad normaalsed tingimused, polnud üldse mõtet rääkida-kõlanuks nagu naljanumber.
Enamasti oli see juhtudel kui järgmine tööpäev oli juba nö. ringi viimane ja lõppes kodus ja oleks igal juhul jõudnud õhtuks koju, ilma et see eelmise päeva pool tundi oleks midagi määranud. Kuna aga teame, et Leedus, Lätis ongi tänu öistele vahejuhtumitele küttepaakide kallal välja kujunenud vaid kindlad parklad kus saab parkida, siis tekib paratamatult situatsioon, et "kuna siia (edasi kodu suunas) enam ei jõua siis jään sinna". Ja selle paarikümne kilomeetri pärast on kohe "häirekell punane".
Tundub, et seal peres "enam telekat ei vaadata". Sellest on saanud paranoia, spordiala ja arvutimäng.
Tekib vahel küsimus, et kus on nüüd meie "üle vindi keeratud" privaatsuse ja andmekaitse. Need seal kodus oleksid hea meelega veebikaamerad ka paigaldanud kui see oleks odavam. -Samas kui olid sunnitud ostma kodust väljaspool kanistrikese klaasipesuvedelikku võõrsilt, siis oli see hullem šokk kui talunikule lehma surm.
"Rahasid tuleb osata paigutada" - kodus on hulgihinnaga vaadis olemas. :)
Kindlasti kui mõni asjaga kokku puutunud Tartu inimene seda loeb, tunneb ta ära mis klubiga tegu on.
Ma ei taotlegi siin mingit lahendust aga oleks lihtsalt huvitav kuulata arvamusi. On`s veel kusagil asi nii haigeks kätte ära läinud?
Algaval aastal ilmselt algab taas uute juhtide otsing, sest mitmel mehel on sellest "lapsehoidmisest" ja tsirkusest täiega siiber. Et ärge siis ämbrisse...
Varem teadsin vähemalt ühte endisest autojuhist tööandjat, kellele äri polnud "pähe löönud" ja oli suutnud jääda inimeseks. On see siis nüüd uhkus ja rikkus või pigem võlakoormus mis kokku ahnitsetu liisngu näol üle pea kasvab, aga oma kunagisest arvamusest pean loobuma.
Maastur muudab inimest?!? on see müüt või tõde, ei tea :)
Ilusat jõuluaega kõigile kolleegidele ja katsuge ikka perega ja kodus olla sel ajal.
Edu!
uuem auto
11:45 17.12.2014
eelneva poolt kirjutis sula tõsi: idioodid mitte mõistvad logistikud ja tööandjad
professor_sammaljalg
12:27 17.12.2014
kupu sul olid siis kehvad akud lihtsalt, korralike akudega olen -30ga 6 tundi ära maganud, siis ei saanud ahi enam kütet kätte, mootor läks ilusasti käima ikka.

uuem auto paluks vähem üldistamist, normaalse tööandja all tööd tehes on lutikas mugav abivahend - ei tüüta logistik sind "millal jõuad" kõnedega, ei sina teda jutuga, et jõuad-ei jõua. ebanormaalse inimese juures töödates oleks see lutikas ainult üks miinus juures, mitte ei tee see toredast inimesest nuhki.
uuem auto
12:33 17.12.2014
sammaljalg maa eemaldub illuminaatorist teie vaatevinklist
juhiabi
12:41 17.12.2014
Kupu, ära paanitse, ei tee see -26 midagi sellist. Õhtul jätad masina seisma juba sooja salongiga ja kero kütab ka -30´ga salongi piisavalt soojaks, mingit jääd akende siseküljele ei teki :) ja lund laest sadama ei hakka. Igapäevaseks magamiseks on mõistlikum kuiva keroga variant, tarbib vähem akut, -20 ja edasi olen lasknud masina ca nelja tunni järelt käima, et õlid liiga paksuks ei läheks. -30 ja edasi pole enam mõistlik seisma jätta masinat. Aga magada kannatab ka siis veel autos.
pathfinder3
12:49 17.12.2014
to:professor_sammaljalg
Akud on enamasti nii head, nagu autoomanikul tuju ja rahakotis võimalusi. Kunagi oli Siberis ütlus, et sellel löödi käeluu pooleks kes Kraz-i talvel seisma jättis. :)
Üldiselt pole mõistlik enam -28 ja alla selle autot ja starterit hommikuti sellega piinata, et jätad õhtul seisma ja naudid oma head gero t.
on minu isiklik arvamus.

Aga muus osas, kohati meenutab siinne mulle anekdooti : et mis juhtuks kui meestel oleksid ka "päevad"?
Vastus: seisaksid õlleka taga ringis, kruusid käes ja hoopleksid, kellel on kõige suurem hügieeniside ja kõige kauem vastu pidanud. :))
pathfinder3
12:51 17.12.2014
...pidasin silmas muidugi situatsiooni kui pead hommikul edasi sõitma.
Ärge jõuludeks käima jätke hobuseid ;)
Õues soe ka :D
Kuuse Taat
13:04 17.12.2014
See miinuskraadide probleem kipub jah minevikku jääma, hetkel õues nagu septembris!
rajaleidja kolmele
16:19 17.12.2014
ole ikka hea mees ja pane see klubi nimi ikka üles,mille hingeelu lähemalt tutvustasid.saaks kiiresti teada millal ja millises koguses mehi võtma hakatakse ;) :P
professor_sammaljalg
16:49 17.12.2014
uuem auto, kas olen mina süüdi, et sina endale paremat klubi ei oska leida? :)))

üldiselt need kõige suuremad vingujad ja hädaldajad on need, keda kuskile mujale ei tahetagi, elik peremees väärib sulast ja vastupidi

Muudetud 17.12.14 16:51

to pathfinder
21:39 17.12.2014
kaasaegse gpsi korral pole üldse vaja jälgida, paned piirangud sisse ja sõnumid tulevad ise kohale infoga juhi valest käitumisest.
mis puutub välismaalt klaasipesuvedeliku ostmist, siis sõltumata hinnast näitab see juhi lohakust. enne sõitu tuleb sellised asjad üle vaadata ja kui seda ei tee, siis ära vingu, vaid mine ja osta. muidugi oma raha eest.
sul on hästi läinud, et sellise suhtumisega 5 aastat tööd lasti teha ja palka ka said.
pathfinder3
21:46 17.12.2014
Ei hakka seda klubi reklaamima, muidu mõni lähebki veel tööle. Ma pole nii pahatahtlik :)
Aga mõned autod on pool kuni 2 aastat vaid olnud. Nii et uute autode ihaldajatele oleks sobilik variant tõesti. (gerod ka peal ja tootja akud jne.)
Saab taas teisi paika panna ja geroga 45h kabiinis veeta kohvimasin ja mikroahi ka huugamas :)
ka.
22:28 17.12.2014
to pathfinder (registreerimata)
Kui klaasipesuvedeliku ostmine välismaal võtab silma märjaks siis see äri pole küll sinusugustele. Olen näinud kuidas autojuht kütusekanistritega võimleb. Haagis pandi otsast otsani täis,ülesse jäi natuke ruumi. Ning tubli autojuht pidi oma 10× 20l kanistrid sinna koorma otsa vedama. Ju seal firmas oli ka hoovi peal vaadid küttega.
pathfinder3
22:58 17.12.2014
Hullud tegijad vist koos.
Tundus algul nagu täiskasvanute portaal või nii.
Edu teile!
looder23
00:15 18.12.2014
mis sul siis siin nagu piinama jäi? kas see, et teistel pidas aku külmas kauem vastu kui sul? milles probleem? kui ei meeldi, siis tuleb sealt firmast ära minna. või telli uued ja paremad akud peale. lase märg kero peale panna. täiesti muretu elu. võibolla pead akusid jah tihedamini vahetama, aga mootor on soe ja piisab ainult pisukesest lisavoolust, et mootor käima läheks. st, et kõige tavalisema sõiduauto krokodillidega paned auto käima. ja kui vaja, teed ka oma 45h kabiinis ära. vahepeal tuleb ainult akusid laadida. kui ei suuda ülemusele selgeks teha, et antud hetkel ei ole vajalik seda poolt või pooltteist tundi sõita, siis on see ülemuse probleem. las ta selgitab sulle ära, kuidas teenib auto rohkem raha, kui sa sõidad eelmisel päeval 9h ja järgmisel päeval 6 h ning auto jääb seisma, või sa sõidad mõlemal päeval 7,5h. kahe päeva peale tuleb kilomeetreid võrdselt ja ajaliselt jõuad sa koju ikka ühel ajal. kui ta suudab sulle selgeks teha selle, et tema versiooni järgi toob auto rohkem raha sisse, siis tuleb sul sõita nii nagu ülemus tahab. sest sinu tööaeg ja palk ju sellest ei muutu. kui sa selle tõttu pead ööbima ebaturvalises parklas ja midagi juhtub, siis sheff lakub ise oma haavad. kui hakkab sinu palgast midagi kinni pidama, siis pöördud töökaitse poole.
pathfinder3
08:03 18.12.2014
to looder:Oled siis selline mees, et kui öeldakse et sõida parklast ära ja käi hommikul kuuse all, siis sina kohe lähed ka?? Et kui üks on kodus jou siis teine veel teeb ka nii nagu kästakse ja kükitab hommikul kuuse ll ning pillub prügi metsa ja loeb "nike"sid tendi sees parastades ülemust, et las maksab nüüd. :D
Ja akudega pole mul mingit probleemi olnud.
kui Sa viitsid pisutki eespoolkirjutatut lugeda, siis siin keegi kurtis, et ta nagu ei vea välja akudega tervet ööd külmaga. Ja kohe sõitis üks sinusugune talle sisse. Et temal on kõige pikem ja jämedam ja peab kõige kauem vastu jne.
Julgesin siis selle esimese mehe kaitseks nagu öelda, et alati ei ole kõigil oma isiklik veok ja pole väga enda teha kas akud on aasta või kolm vanad ja kuidas akutootjal parasjagu õnnestunud on asi.
Siis lendas keegi nimetu peale et sitt mees ja vinguja olen ja imestab et üldse 5 aastat firmas hoiti ja palka maksti jne.
Kunagi muutsin profiili ja olin muu töö peal üldse. Kutsuti näe siia tagasi ja maksti veel pareminigi.
Ja firmast läksingi ära kuna kutsuti mujale uuest aastast. Ja see spioneerimine tegelikult ka väsitab ära kui kodus istub lasteaed arvuti taga 24/7
Aga no ma ei hakka siin eespoolkirjutatut kordama sest ega see kes siin haugub süvenematult, see seda niikuinii ei loe.
"Laevu on alati saatnud kajakate kisa".
Tänud muidugi heade ja asjatundlike soovituste eest!
pathfinder3
08:13 18.12.2014
Sõidan ka 93ndast aastast juba. Vahepealsete muude tööde ja ametit pausidega. Ja sellist vaenulikku põrkamist juhtide vahel nagu siin välja tuleb on, pole ma kusagil varem kohanud.
Leian ka et noored pole süüdi, et na on hiljem tulnud ja ei maksa ette heita et piire pole jne. -väga hea et ei ole. Ja see et kunagi KAMAZ id olid???
Mis siis on? Kas ostame firmasse puukabiiniga KrAZ tüüpi autod ja hakkame purjelaevaga neid Liepajast Travesse saatma ja parvega üle La Manche`i?
professor_sammaljalg
08:19 18.12.2014
ma ei saa ikka aru - kes sulle nüüd nii liiga tegi?
rajaleidja kolmele
08:33 18.12.2014
siin pole mõtet ühegi firma kohta kriitikat teha.saad kohe liigituse:sitt mees;ei viitsinud tööd teha;võtsid kindlasti paagist lisa jne. samas stiilis.juba järele proovitud.andsin ka kunagi ühest kehvast kolhoosist teada koos kolhoosi,kolhoosi esimehe ja abidirektori nimede/numbritega.vastu sain siit tegijatelt igasugu alusetuid süüdistusi.

loodrile:sa pole siiani teada andnud,mis nimeline klubi sinule kuulub.kuigi seda viisakalt palusin.see ei tähenda,et peaksin sinust midagi teadma,aga mõningad sõnakõlksud tunduvad kuidagi tuttavad.
pathfinder3
09:16 18.12.2014
Sammaljalg:
Pole hullu, ehk saime teineteisest valesti aru kuna kirjutades juhtub seda ikka.
Nii et äkki lõpetaks ära selle diskussiooni? :)
Ma pole kunagi sellesse rubriiki siin lihtsalt põikanud. Kuna võtsin jõulupuhkuse nüüd, siis huvi pärast niisama vaatasin.
Ja pole mulle keegi liiga teinud :) Mul on kõik vägagi OK!
Ja ei taha ma ka kellelegi halba, kuigi olen vahel mõelnud küll jah, et selline nimekiri võiks olla küll kus on need kes pidevalt juhte "üle lasevad" kõiges!
Ehk mõni vaataks peeglisse , mõtleks hetke ja tõmbaks tagasi oksi. Oleks järgmistelgi ehk lihtsam ja inimlikum töötada.
pathfinder3
09:28 18.12.2014
Kas keegi on kuulnud veel Belglaste uuest viisist "ära panna"?
Ise pole kõrval seisnud ja olin tõtt-öelda üllatunud, et kuhu veel edasi???
: Laevas veedetud pausi (oletame et 25-26 tundi) ei olevat B "maksuameti" poolt loetud lühendatud nädalaseks puhkepausiks?!?!
Juht olevat nende tõlgenduse kohaselt seal vaid "auto saatja"!?
Kuna pead ju sisestama lõppriigi ja algusriigi ja vahepealse aja "praam-rong", siis ei sa seda nagu näitamata ka jätta. Ja pärast tekib küsimus ju ikka , et kuida ssaid LV-st D-sse kui mitte laevaga. Aga siiani tean, et voodikoha ja kajutiga laevas võib kasutada alates 24h katkematut pausi lühendatud nädalase pausina.
On keegi veel belglaste sellise teisiti tõlgendusega kokku puutunud? haige ju!
Inglismaa tööd tehes kasutavad paljud ju kodust minnes LVst või LTst laeva pausi nö. 24h pausina.
Mis arvamusi selle kohta?
looder23
21:43 18.12.2014
eks siis tuleb belgia miilitsale näidata seaduse paberit. või küsida temalt, et millisele punktile ta viitab.
lugedes MÄÄRUS (EÜ) nr 561/2006, artikkel 9 punkt 2. laevas oleku aega loetakse puhkeajaks ning kui see ületab 24 tundi, siis ongi ju lühendatud iganädalane paus käes.

pathfinder3, sinu hommikusele arvamusele vastan nii, et ei hüppa käsu peale ega küsi ka kui kõrgele? kõigepealt tuleks ikkagi ülemusega laua taga asjad selgeks rääkida ja püüda talle seletada oma visioon asjast. kui ta aru ei saa, tuleb paar korda ka siis tema käsku täita. vajadusel kasvõi ise natuke nikesid tekitada või tekitada mingi jälg kütusepaagi korgile. siis hakkab ta mõistma, et ei ole vaja iga päev max km täis sõita, eriti kui sellest ei sõltu mitte midagi. ka mulle ei meeldi metsakates ööbida ja vajadusel otsin ikka parema parkimiskoha. sama soovitan ka juhile.


to rajaleidja; ei ole mul veel suurusehullustust tekkinud, et oma kahe auto ja kahe töötajaga(kellest üks olen ise) ettevõtet klubiks pean. samuti olen siin foorumis eraisikuna, mitte ettevõttena ning paraku ei reageeri ma tundmatute/registreerimata isikute üleskutsele oma isikut avalikustama. siin foorumites on ka mitmeid kordi mu meili aadress figureerinud. on nii minuga ühendust võetud, kui ka olen ise siin jäetud meilidele vastanud.
Juht.
12:07 20.12.2014
Nn. lutikas pakub huvi nuhkims kallakuga inimesele. Huvitav on see, et kõike nähakse aga 24 või 45 h tegemise vajadust ei panda tähele?! On kolleegidel olnud juhuseid, et näe 30 min oleks veel saanud sõita. Kuuse alla? Mul palju mugavustega:) parklaid Gepsu salvestatud. Omal lihtsam.
On firmasi, kus palgalised(mitte omanikud) on juurutanud trahvisüsteemi, CMR-il mingi täht või number puudu- trahv, seoses autoga mingi teade nädal ette teatamata- trahv jne.
"Tekib vahel küsimus, et kus on nüüd meie "üle vindi keeratud" privaatsuse ja andmekaitse."
http://www.sekretar.ee/Default.aspx?PublicationId=84fbc5e9-b
624-434f-9a29-2cbcf732781c
kaugsõidu autojuht
12:36 20.12.2014
see ei ole isegi enam naljakas,
ikka sammal ja looder, ja looder ja sammal.

kõike nad teavad ja oskavad, kes vastupidist väidavad joodikud ja kütte nõrutajad.
no ja tööd ei oska, peale nende kahe, keegi teha ja seadusi lugeda.
kaugsõidu autojuht
12:42 20.12.2014
TEEME EESTI PAREMAKS,
Loome selle transpordiministri koha ja valime ühe eelnevalt mainitu,
Ah-ahaaa . . . nali muidugi
spioonboss
12:50 20.12.2014
Kui GPS ist rääkida siis las jälgivad! Kord tekkis autoga probleem saksas, kõne ülemusele, kes nägi kohe kus asun mina ja kus asub lähim teenindus ja oligi probleem lahendatud. Kui palju rohkem aega oleks see ilma võtnud?
Küsija
13:58 20.12.2014
Hommik

Paluks infot mõne Stock- Oslo ja Stock- Trondheim trassi peal asuva poe kohta, millele saab ligi ja kust saab osta 24V keeduspiraali.
Tänan
looder23
13:38 21.12.2014
oh sa pisike küll, kaugsõidu autojuht, kas sa solvusid millegi peale? kas me tegime sulle liiga. vaeseke, äkki jõuluvana toob sulle seadused, et sa saaksid ka siia infot hankida ja jagada. äkki toob ta sulle siis ka oskused et tööd teha ja vastutasuks jätad jõuluvanale kaminasimsile vooliku, millega kütet nõrutad. jäta päkapikule kiri, äkki poetab sulle sussi sisse ampulli, saad alkoholismusest lahti. siis äkki saab sust ka nii hea autojuht kui me samblaga oleme.

kurat, nagu lasteaed, pane siis ise siia link üles, millele saab vastata pathfinder3 küsimusele. kahjuks ei ole ma liitunud mordaraamatu klubiga "usume purjus rekkamehe laevajutte" ja minu elu on tunduvalt kergem. pole kontotki mordaraamatus.
sõber käis just paar nädalat tagasi ametikoolituse kursusel. koolitaja räägib jutu maha. vennad lähevad õue suitsu tegema. ja hakkab vaidlus pihta. õigustavad seal oma kuradi laevajutte ja tüübid lähevad või kaklema. sõber küsis, et mida kuradit te seal klassis siis tegite? just räägiti ju sellest. või oli asi selles, et laevas on õllepurk näpus, see aitab asjal paremini meelde jääda. imemehed ja kui siis saavad litaka, siis on kõik pahad, alates jobust miilitsast, lõpetades litsi lööva naisega.

Muudetud 21.12.14 13:39

pathfinder3
14:27 22.12.2014
Targad ja osavad kolleegid ja kangelased. Ma sõidan aastas korra paar vastu tahtmist ja vajaduse korral laevaga ja ei tea ega tahagi teada laevajutte. Ja arvan, et belgia politseiga saan ka hakkama kui mul endal peaks mingiks asjaks minema.
Siin lõpupoole hakkasin juba aru saama, et see on vist mingi kahe kange mehe teemalehekülg siin ja viimane ning järjest labasem ja lollem rida jääb ikka nende päralt. Algul ikka arvad, et viga on äkki iseendas, aga paistab et peale minu tagasihoidliku isiku on veel inimesi kes on samal arvamusel.
Ei saa aru kust see vinguv ja halisev õelus küll tuleb. Ükskõik mis teemat ei riiva ikka on kangemad ja jämedamad kohe kohal. Mõne mehe jaoks siin on president ka küttevaras vist? Öeldakse ju, et varas kardab ikka varast!
Siis mõni ime, et maanteeinfogi saad alati kiiremini kätte meie naaberriikide juhtidelt. Omad on alati vait. _ ei ole ju aega, peab mõtteid koguma, et siin tark olla.
Koolitusel soovitan , siis mitte õue minna vaheajal. Täienda parem pedagoogi seni kuni teised pausi peavad. Sest laeva ta sinuga koos ju ei satu. Kus siis veel!?
professor_sammaljalg
14:44 22.12.2014
rätik650
20:22 22.12.2014
keeduspiraali peaks leidma biltemast, esimene stokist paarsada km, kahjuks täpsemalt ei oska juhatada, kui nendest mööda paned, siis enne karlstadti vasakut kätt on jula ja kaubanduskeskus, sealt võib ka vaadata. Suured on seal parklas seisnud, aga kui ei julge sisse keerata, siis väikese jalutuskäigu kaugusel, kui kaubanduskeskusest mööda sõita, on scania remonditöökoda ja seal ees saab ka vast selle pooltunni ära seista mis poodi minekuks kulub
Punane Vanamees
12:27 24.12.2014
Mehed, jätke jonn ja jätke viha, sööge saia sööge liha! Häid Jõule!
kaugsõidu autojuht
14:24 24.12.2014
P3000
14:16 25.12.2014
eluolu.
sattusin veel enne Jõule Klaipedas "kettabussi" kontrolli.
kontrollile kulus 1.5h ja vigu avastati 3-4 (viimased 28 päeva).
trahv oli 72e (250lt) ja maksin bussis kaardiga.
Häid jõule!
17:55 25.12.2014
Usun, et ega Eestis ka asjad teisiti pole. Erinevalt neist näidetest aga Põhjamaades üldjuhul selle 3-4 rikkumise puhul isegi ei mainita neid, kui need rikkumised piirduvad minuti-paari ülesõitmise vms inimlikkuse seisukohast tühise asjaga.
endine autojuht
20:46 25.12.2014
Siin foorumis on sellised "ärihaid" koos,kes ei tea isegi õigekirja. Ja siis tulevad teistele seadusi õpetama. Naljanumber täesti. Kallid "firmaomanikud"palun kirjutage ikka korrektselt.
fgh123
22:20 25.12.2014
Said ära panna , oled nüüd rahul, mine söö sülti edasi.
mkmm
12:19 30.12.2014
Firmaomanikud:D:D
Imelik riik Rootsi
16:49 31.12.2014
Ei ole kolme nädala jooksul leidnud Rootsis kohta, kus saaks riideid pesta!
Täiesti absurdne lugu. Netis kurdavad ka siin käinud turistid, et siin pole iseteenidusega pesumajasid, kuna "Iga rootsi pere on nii sotsiaalselt kindlustatud- neil ON pesumasin.." ;)
Asi hakkab juba jamaks minema. Kas keegi teab, kuhu svenssonid mõne pesumasina on ka "sotsiaalselt kindlustamata" tegelastele üles sättinud?
tõmme
17:53 31.12.2014
Ödeshögis juba mitu aastat masin katki.Sel suvel vaatasin viimati.Göteboris pole ka kindlasti kusagil. Kasutame kohalike eestlaste headust.Olen kuulnud et Stockholmis olevat avalik masin kusagil.Ehk keegi teab?
vetu
09:20 03.01.2015
Stockholmis tõesti vaid 1 avalik iseteenindusvõimalusega pesumaja.
http://www.tvattomaten.com/index/index/id/18
Kuulu järgi sinna löögile saada pea võimatu.
Sellise teenuse puudumise tingib asjaolu, et kõigis kortermajades on keldris avalikuks kasutamiseks pesumasin, kuivati ja olen näinud ka triikimislaudu jne. Samuti on enamus majades saun keldris.
p3000
15:13 30.01.2015
Eile Norras veokiga kaljuseina ja kuristiku vahele kinni jäänud juhi tööandja OÜ Kauritel juhataja Marko Novik kinnitas Delfile et töötajaga on kõik korras ning tegelikult ta siiski pole kaks päeva lõksus olnud.

Norras valele teeotsale keeranud ja kitsale teele kinni jäänud, raudprofiile vedava sõiduki juht andis hädaolukorrast esmalt teada tööandjale, kes kutsus talle tehnoabi, mis pole veel kohale jõudnud.

"Ütlesin talle, et kas sul, mees, häbi ei ole, ise kogenud autojuht. Lihtsalt keeras vale mahasõidu pealt maha, oligi kõik, sattus külavaheteele. Haagis vajus teel ära," edastas Marko Novik autojuhilt kuuldut.

"See juhtus eile kell 16.00. Kell 16.40 sai välja kutsutud abiauto, mis siiani ei ole kohale jõudnud, varsti saab 24 tundi. Algul öeldi, et tuleb kahe tunni pärast, siis öeldi, et tööd on palju, tuleb hiljem... Täna öeldi, et tuleb kell kümme, siis kell üksteist, siis kell kaksteist-üks, viimane info oli, kell kolm," rääkis Novik.

Tema sõnul on juhiga siiski kõik hästi, tervis mehel korras. "Auto on soe, paak on kütet täis, auto soojendus töötab, ainuke on see, et ta, ise kogenud autojuht ja sellise jama kokku keeras. Meie juures on ta kaks ja pool aastat vähemalt Norra vahet sõitnud," rääkis Novik. Norra keelt juht ei valda, küll aga inglise keelt. Sealt võiski firmajuhi meelest segadus Norra meedias alguse saada - sõnadest "two hours today" (täna kaks tundi), võidi arusaada kui "two days" (kaks päeva).

Kuidas Norra politsei nende lõksujäänud veokist teada sai, Novik öelda ei osanud ja oletas, et vahest mõni kohalik läks mööda ja nägi. "Politsei poole polnud tal vaja pöörduda, sest kutsusime tehnoabi," ütles Novik.

Norra ajakirjandus vahendab, et GPS juhtis Eesti veokijuhi eksiteele, nii et ta sattus lõpuks kruusateele, mis muutus järjest kitsamaks, kuni auto jäi kaheks päevaks kinni kaljuseina ja kuristiku vahele.

„Ma sõitsin Mandali suunast ja pidin jõudma Marnardali. GPS saatis mu kõrvale sellele teele, mis seejärel muutus aina kitsamaks ja kitsamaks. Nüüd ei saa ma enam edasi ega tagasi,“ ütles veokijuht Valeri Eestist kohalikule väljaandele Fædrelandsvennen.

Martin Ugland Agderi politseipiirkonnast teatas, et alustati tööd sõiduki vabastamiseks.
Väljas +17 C
16:08 18.03.2015
Tervist,

Ega kellegil infot pole Liepaja laeva kohta?

Söök / kas pannakse koos / poed ?

Täpsemalt siis LV - D suunal.

Ülehomme minek aga ei ole sellega veel käinud...

Tänan!
nii ja naa
22:40 19.03.2015
söök normaalne/ pigem koos/ on ming poe hakatis
vetu
20:00 04.05.2015
Tere, kuna siiani ainult maad mööda liikunud siis küsiks teadjamatelt kuidas käib elu Soome ja Saksa vahet sõitvatel laevadel. Need vist sõidavad üle 24h. Kas söögikorrad on pileti sees ja mitu meest kajutisse pannakse. Ning kas vastab tõele, et osades laevades on saun ja mingi jõusaali moodi asi. Tahaks niisama kohapeal ratast vändata või midagi sellist teha. Kaua sa ikka mööda laeva ringi jalutad :D
Tervitades, Vetu
nirk lepikust
21:58 04.05.2015
jah sõidab 29 t söök on kajutisse ei tea ma olin yksi pood on ka saun on ka ja sauna eesruum on ka.....seal on kõigevägevamad lõõgastumas eriti kui saksast soome suunduvad siis juuakse kõik seal ära mida sealt odavalt saab ja põleb...pärast pea natuke haige ja hääl ka kuidagi kähiseb neil
jõusaalist ei tea seal pood on nagu ikka ninni nänni jne pesumasin peaks ka olema ja isegi töötas
p3000
12:09 10.05.2015
tere.
keegi viitsib kirjutada, mis muutus töö- ja puhkeajaseaduses alates 01.05?
ja kas alates 2016 on siis analoogtahhod keelatud..??

pange mingid lingid jne.
Prioriteedid
12:48 22.05.2015
Tööta. Tööta niipalju, kuni sa oled ilma jäänud oma perekonnast, oma sõpradest, oma lähedastest. Tööta, kuni su tervis enam vastu ei pea. Tööta, kuni ainus, mis sulle jäänud on, on sinu töö. Oled sellist nõuannet kuulnud? Mina ka ei ole. Küll on sellist inimest näinud, kes nii on teinud. Vanemaks saades, ma ei mõtle, et see teadmine tuleb 81,2 aasta vanuselt, saad aru, et töö on vajalik, kuid sellised ohverdused on ilmselgelt liiga suured. Töö tegemine on vajalik, kui töö ei ole meie kõrval, kui raske on. Töö ei oota sind kodus, ei kallista sind päeva lõpuks, ei too sooja sööki lauale. Ta ei silita su pead, kui üldse enam ei jõua. Ei istu sinuga õhtul trepi peal ega vaata vaikides vilkuvaid tähti. Töö ei tee seda kõike. Küll aga inimene sinu kõrval. Ära vaheta inimesi töö vastu. Leia aega. Oma lähedaste jaoks. Sa ei pea aja eest maksma. Sa ei pea maksma, et minna koos jalutama või et õhtul kaissu pugeda. Töö on oluline, aga kas nii oluline, et sa muust ei räägi kui töö ja muud ei tee, kui ainult töötad? Prioriteedid, mu kallis, prioriteedid
ok
13:54 22.05.2015
Mõne elu tundub olema kui jogurti reklaamis!! :D
hhhhh
13:39 23.05.2015
Aga kui lähedased on nõmedad mis sa siis teed:D Ikka tööd, saab vähemalt raha ja midagi mõnusat sellega teha. Päris lolliks töötada pole muidugi mõtet.
m.o.t.t.
15:29 23.05.2015
Dilemma tõesti! Kas teha palju tööd, teenida raha ja olla üksi või teha vähetasustatud tööd, teha seda natuke vähem ja olla samuti üksi. Naist pole su kõrval ikka, esimesel juhul töö tõttu, teisel juhul raha tõttu.
juhiabi
21:36 23.05.2015
Et siis ainuke võimalus raha teenida on magada enamus oma elust kuudis?
Tegelt ei ole :)
??
21:05 25.05.2015
Kas alates 2016 on siis analoogtahhod keelatud või ei keegi küsis siin olen otsinud infot aga ei leia!!
p3000
16:01 02.06.2015
siin on eesti keelses täpsustatud kus võib veeta 45h puhkust (iga nädalane puhkus.
näiteks juhti selle rikkumise eest karistada ei saa, aga tööandjat küll (Prantsusmaal siis kuni 30000€ trahv).

väljavõte:
1.3
Mis on selle meetme eesmärgid?

Nimetatud Seadus võimaldab vastutusele võtta need tööandjad, kes kasutavad raskeveokeid oma palgaliste juhtide püsiva majutuskohana.
Selle Seaduse peamine eesmärk on kaitsta juhtide elamistingimusi, olenemata sellest, kus nad elavad või töötavad.

2.7
Kui juht veedab regulaarse iganädalase puhkeaja oma sõidukis, kas Seadus karistab juhti või tema tööandjat? Kes peab trahvi maksma?

Kõik Euroopa sotsiaal - ja tööhõivemäärustega sätestatud trahvid kuuluvad tasumisele ainult
tööandja poolt, mitte kunagi juhi poolt. Sama kehtib ka trahvidele, mis on sätestatud 10. juuli 2014 Seaduses (trahv summas kuni 30 000 € ja kuni üks aasta
vangistust), kuna just tööandja on see, kes on rikkunud nõuet korraldada juhtide töö selliselt, et nad saaksid oma regulaarse iganädalase puhkeaja veeta nõuetekohaselt sõidukist eemal.

veel küsimusi-vastuseid siit
http://www.eraa.ee/?op=news&id=1940

pdf:
http://www.eraa.ee/doc/MEDDE_faq_conduc_routiers_ET.pdf
p3000
16:21 02.06.2015
lisaks veel mõned väljavõtted, kes ise lugeda ei viitsi

4.5
Kas tööandja võib võtta vastutusele, kui juht otsustab oma regulaarse iganädalase
puhkeaja veeta sõidukis, kuigi talle on pakutud sobivat majutust?

Vastavalt 15. märtsi 2006 EÜ Määruse
561/2006 peatükile 10.2 on tööandja vastutav juhtide töö
korraldamise eest sellisel kujul, et juhid saaksid täita puhkeaja tingimusi. Seega peavad
transpordiettevõtted juhendama oma juhte korrektselt, ning läbi viima regulaarseid kontrolle. Seoses
nende ko
hustustega ei tohi tööandja vastutusest keelduda, oma töötaja „vaba tahte“ alusel. Tööandja
peab regulaarsete kontrollide abil veenduma selles, et ettevõtte töötajad järgivad kõiki ettekirjutusi,
selleks, et olla vastavuses Määruse täitmiseks kohustuslike
olevate osadega. Kui see ei õnnestu,
peab tööandja võtma tarvitusele kõik vajalikud meetmed, et tagada vastavus nimetatud nõuetega,
ning vajadusel võtma tarvitusele distsiplinaarsed meetmed selliste töötajate puhul, kes kasutavad
sõidukit vastupidiselt nen
dele antud juhistele.

5.1
Mis liiki majutust võivad tööandjad juhtidele pakkuda, kui juhid peavad oma
regulaarse iganädalase puhkeaja veetma ettevõtte asukohast eemal?
Tööandjad peavad tagama korralikud, puhtad ja mugav
ad majutustingimused kõikidele juhtidele,
kes peavad oma regulaarse iganädalase puhkeaja veetma ettevõtte asukohast eemal.
Prantsusmaa töökoodeksi peatükkides R. 4228
-
26 kuni R. 4228
-
34 on sätestatud majutusliikide
üksikasjad, mida tööandjad töötajatele
võimaldada võivad (miinimummõõtmed, mugavused, jne.).
Töötajad peavad erilist tähelepanu pöörama sellele, et ühiselamus majutumise korral on töötajatel
kohustus eelnevalt esitada avaldus vastava osakonna prefektile, vastavalt ühismajutust puudutavale
Sea
dusele nr. 73
-
548 27. juunist 1973.
Tööandja rikub 15. märtsi 2006 EÜ Määruse 561/2006 peatüki 8.8 nõudeid, kui ta kohustab oma
juhte veetma oma regulaarset iganädalast puhkeaega parkides oma sõidukid parkimisalale, olenemata selle parkimisala tingimustes
t ja mugavustest, ja nõudes, et juhid sõidukis magavad.
Lisaks keelab Prantsusmaa linnaplaneerimiskoodeksi peatükk R. 111
-
41 telkimist teeservas ja
avalikel maanteedel. Lisaks loetakse Prantsusmaa kriminaalkoodeksi alusel rikkumiseks seda, kui
tööandja s
unnib töötajatele peale ebasobivat majutust ja töötingimusi.
5.2
Kuidas saab juht jälgida oma sõidukit ja selles sisalduvaid esemeid, kui ta ei veeda
oma puhkeaega sõidukis või pargitud sõiduki lähedal?
Vastavalt 15. märtsi 2006 EÜ Määruse 561/2006 4. peatü
ki alaosa f sätetele võib juht oma
puhkeajal „oma aega kasutada oma äranägemise kohaselt“. Tööandja ei tohi nõuda, et juht täidaks
sel ajal mingeid ülesandeid, või teeks mingeid tegevusi. Kui juhid peavad oma sõidukit jälgima või
valvama, võtab see nendel
t ära õiguse oma aega „oma äranägemise kohaselt“ kasutada.
Seega on tööandjad vastutavad pargitud sõidukite ja nendes olevate esemete turvalisuse eest,
sealhulgas ohtlike materjalide turvalisuse eest, seadusekohaste puhkeperioodide ajal.

5.3
Kuna valveg
a parklaid on vähe, kuidas saab puhkeaegadel tagada sõidukite
turvalisuse, kui juhid ei saa oma sõidukeid jälgida?
Seadus ei määra sõiduki jälgimise tingimusi. Alates selle jõustumisest on 15. märtsi 2006 EÜ
Määrus 561/2006 nõudnud tööandjatelt seda, et n
ad laseksid juhtidel oma puhkeajal „oma aega oma
äranägemise kohaselt kasutada“.

igas mõttes huvitav lugemine!!

kas maanteeveo-autojuhi töö on Euroopas kõige "ülereguleeritum" töö??
Pelmeenipea
23:40 02.06.2015
Enamus tööandjad niikuinii vilistavad nende seaduste peale. Kui hakkad oma õigust taga ajama, siis näidatakse sulle kus on uks ja palutakse see enda järel sulgeda ja oma nägu enam mitte näidata. See eelnev kirjalõik on puht formaalsus, praktikas asjad niikuinii selle järgi ei tööta ja arvatavasti ei saagi kunagi töötama.
Tervitus Norrast.
20:25 13.06.2015
Keegi eestlane põrutas teelt välja joomase peaga . Tegijatel juhtub .
juustukas
21:51 21.06.2015
On siin keegi kes sõidab MB Actrosega? Omal tööautoks 2009.a Actros, küsimus selline: originaalmakil on bluetooth ja aux liides aga kumbagi pole tööle saanud, auxi juhtme külgetorkamisel ei juhtu midagi ja telefon ei leia ka sisselülitatud bluetoothiga makki üles, on keegi need asjad oma mersul funkama saanud?
Just tegin seda
23:54 24.06.2015
No vähemalt Fordil tuleb kõigepealt AUX süvamenüüst aktiveerida ja siis saab FM/CD nuppu valides ka AUX valida (tekib sinna nupu alla kolmandana). Süvamenüüsse peaks pääsema mõnda nuppu pikalt all hoides, aga MB makke ei tunne nii hästi et kindel oleks selles.
juustukas
18:42 25.06.2015
Nii, sain selle auxi kätte aga muusikat mängima ei saanud, kõlarid ainult pinisevad. Proovisin nii telefoni kui ka arvuti kaudu.
p3000
10:30 26.06.2015
Maksu- ja tolliamet pöörab alates juunist tähelepanu kaugsõidujuhtide töötamise registreerimisele, registreeringu olemasolu tuvastatakse idapiiril tollipunktis teiste tolliformaalsuste tegemise käigus vähem kui minutiga.

„Esimesed tulemused näitavad, et töötamise registreerimist on vaja kontrollida ka kaugsõidujuhtide puhul. Lühikese perioodi jooksul on paraku tuvastatud üle seitsmekümne registreerimata veoki- või bussijuhi,“ selgitas maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja asetäitja Ants Kutti.

Kui töötaja on registreerimata, ei ole tal ka seaduslikku kohustust pidada kinni töö- ja puhkeaja reeglitest..

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/amet-on-tuvastanud-ule-
70-registreerimata-veoki-ja-bussijuhi?id=71785729


jutt siis töötamise registrist.
p3000
16:39 04.07.2015


La Manche'i väinas Prantsusmaad ja Suurbritanniat ühendav Eurotunnel suleti liikluseks pärast seda, kui umbes 150 põgenikku püüdsid selle reisiterminalile tormi joosta. Migrandid sisenesid Prantsusmaa poolt tunneli keelatud aladele, põhjustades sellega liikluse hilinemise ja katkemise.

Eurotunneli esindaja nõudis võimude „viivitamatut sekkumist“, et kaitsta tunnelit ja leida lahendus põgenikekriisile. Täna öösel olid tunnelis ja selle ümbruskonnas väidetavalt suured hulgad põgenikke. Eurotunneli käitajad leiavad, et võimud pole tegutsenud piisavalt, et põgenikke peatada, vahendab BBC.

Tunnelit teenindava transpordi- ja logistikaettevõtte Europa Worldwide käitusjuht Dan Cook kurtis, et „marodööritsevad põgenikehordid“ murdsid sisse ka ettevõtte sõidukitesse. „Jutt ei käi öistest sissemurdmistest kõrvaliste teede ääres paiknevates peatumiskohtades, see kõik toimub päise päeva ajal La Manche'i poole suunduvatel põhimaanteedel. See, otse öeldes, on hordide viisi marodööritsemine veoautodes – sinna ronitakse sisse, murtakse lahti haagiste tagauksed ning ühtki politseinikku pole neid peatamas,“ rääkis Cook. „Kui me näeksime Suurbritannias inimesi massiliselt maanteedel jõlkumas ja sõidukitesse tungimas, siis me oleksime ikka raevus ja eeldaksime, et Briti võimud selle osas midagi ette võtaksid,“ lisas Cook. Tema hinnangul on Prantsuse ametivõimudel kohustus riigi teedel liiklevaid inimesi kaitsta.

La Manche'i väina äärne sadamalinn Calais on peamiseks sihtpunktiks dokumentideta migrantidele, kes soovivad Mandri-Euroopast Briti saartele pääseda. Tavaliselt üritatakse end peita parvlaevade peale suunduvatesse veokitesse. Viimati katkes põgeniketulva tõttu liiklus tunnelis vähem kui kaks nädalat tagasi.
http://uudised.err.ee/v/valismaa/e55827c4-1fb1-4dee-90d5-b0f
2073a7922
1040
20:34 01.08.2015
Päris hull lugu seal piiri peal.
Kumb teie meelest parem on, Eestis sõita või välismaa vahet? Ise olen paar kuud kalluriga Eestis sõitnud aga elamine on ikka autos, huvitaks just kas tasub välismaale ihaleda või peaks praegusega rahul olema. Mu arust pikka otsa on nagu mõnusam lasta, vähem peatusi ja teed on paremad.
AR.
21:44 01.08.2015
See "pikk ots ja vähem peatusi" pole tegelikult üldse mingi argument.
Kui võrrelda kolme (mitte kahte!) erinevat veoautojuhi töö liiki, siis... neis ei ole midagi tegelikult võrrelda.
Hakkame siis pihta.
Esiteks kodune, ehk siis Eesti töö- pean tunnistama, et ma ei ole seda teinud mingised 7 aastat vist ning muidugi toona oli asi veidi parem vast. Praeguse Eesti töö puhul on minu jaoks valupunktid (järjekord suvaline): niru palk (võibolla saab ka enam-vähem palga, kuid selleks peaks end totaalselt lolliks sõitma- ka üks valupunkt); oled "kodus" ja ei ole ka- st. oled küll Eestis, kuid koju pere juurde ikka ei saa. Lisaks veel muidugi Eestis teatud tüüpi veokatöödele kehtiv menditerror- kolmas valupunkt.

Teine: nö kodutöö, ehk siis töö väljumispunktiga Eestist ning lõpp-punktiga Eestis ja nende kahe punkti vahele jääv sõit Euroopasse või Skandinaaviasse.
Selle puhul peetakse plussiks seda, et iga nädalavahetus oled kodus, kuid vähemalt niipalju, kui mina kuulnud olen, siis see nädalavahetus on paljudel kuidagi lühikesevõitu, ehk siis tervet nädalavahetust kodus olla ikka ei saa. Ja palk on vaid mingil määral kõrgem kodus töötamisest, kuid ei midagi kosmilist.

Kolmas variant on nn. sisetöö- selle suurim miinus on pikalt kodust äraolemine, kuid eks palk on ka neist kolmest variandist kõrgeim (sõltub kõikidel puhkudel tööandjast). Samas on ka kodusolemise aeg pikim.

Mine siis võta kinni, mis see parim on.

PS. Kõik väljatoodud argumendid ei ole reegel ning erinevate tööandjate puhul võivad plussid-miinused ka erineda.
viimasele lisaks
23:58 01.08.2015
Täpselt nii ongi, ei ole plusse ilma miinusteta.
p3000
16:23 13.08.2015
"Seoses viimasel ajal asetleidnud juhtumitega juhime tähelepanu, et Norras on tõhustatud kontrolli kütuse sisseveo üle, raskeveokites võib maksuvabalt sisse vedada 600 liitrit diiselkütust. Ületatav kogus maksustatakse."
(ERAA)

reaalselt mõõdetakse?
AR.
18:00 13.08.2015
Siin-seal on ikka mõõdetud ja see pole ka just väga värske trend. Rohkem on sellest küll kuulda olnud põhja pool.
Lõuna pool on minul ühe korra tolliga kokkupuude olnud kütusega seoses- siis kontrolliti seda, et tegu ikka õige diisliga on, kogus ei huvitanud kedagi.
To 69
17:08 23.09.2015
Tundub, et samamoodi nagu enamus raadiumeid- nurkades olevatesse aukudesse pistad "kahvli" sisse ning tõmbad raadiumi välja.
Kuju võib mingil määral erineda, kuid üldpildis on see "kahvel" selline-
http://ecx.images-amazon.com/images/I/91krMf%2BFzXL._SX466_.
jpg

Tehase poolt pannakse see uue autoga kaasa.
69
20:17 23.09.2015
Tänud, ma arvasin ka et kuidagi nii see peaks käima, kui auto juurde pääsen siis otsin mingi sobiva tööriista. Pole eriti kindel kui kerge see eemaldamine saab olema, see võib mingite nagade taga veel olla.
peeter3000
12:39 26.01.2016
peeter3000
20:06 26.05.2016
küsimus pika autorongi tähistamise kohta.

Soomes (ja Eestis) on lubatud poolhaakega pikkus kuni 16.5m.
Minul tuleb külmikuga pikkuseks 17m, kuidas sellist rongi tähistada? Norras on lubatud 17.5m.
(Ilma eriloata võib Soomes olla pikkus kuni 30m, erilubade seaduse lisa 786/2012)
vabad mõõdud ilma eriloata sõiduks Soomes:
http://www.ely-keskus.fi/documents/10191/124964/erikoiskulje
tukset_vapaat_mittarajat_2013.pdf/912a7160-72bb-44d0-86d2-6d
6fdb038d8a


kas saan õigesti aru ,et piisab sellisest tunnusmärgist?
http://www.roadservice.ee/toode/liiklus/pikk-voi-raske-veos/

kui tulla Norrast Soome võivad piiril mõõta..

Muudetud 26.05.16 20:24

professor_sammaljalg
23:16 26.05.2016
pane milline märk tahad - kuna tegemist ei ole mingilgi moel ülegabariidilise veosega, on su autorongil pikkus poole meetriga lõhki.

Muudetud 26.05.16 23:19

p3000
11:51 09.08.2016
reedel Hankos tolli kontrollitud 10 Balti riikide veoautost 5 said sõidukeelu.Põhjuseks pidurid, rehvid ja koorma kinnitus.
Norrakas.
18:47 02.07.2017
Mis toimub , et siin teemas vaikus , kui hauas Kuda jaanid jne jne .
hhgghh
20:26 03.07.2017
Ligi 2 aastat tagasi küsisin pikaotsatöö kohta. Nüüd olen ka seda teinud veidi alla aasta ja võin öelda, et vöähh, pole minu teema:D
Ära tüütas see kodunt kaugel olemine, olgugi, et reisid ei olnud pikad. Oma elu on ikka häiritud. Aga nüüd jälle kodukandis sõitmas ja hea on:)
Sellest olen aru saanud, et alatiseks ma autojuhiks ei taha jääda. Mõni kohe on veokirooli justkui sündinud kuid mitte mina. Aga noh juba aasta pärast peaks uus eriala olema omandatud ja sõidukaart enam kasutust ei leia.
See Sharp Visual Studio Äpp
19:03 31.07.2017
Ei tea kas see vend kes öösiti Rootsi laeval ülikonna selga tõmbas ja naistega tantsu vihtus, et siis hommikul taas dressipükstes rooli keerata ikka veel tegutseb?
Pajupea
17:55 02.09.2017
Kas ilma ametikoolituseta tohib puksiiri peal tööd teha?

Muudetud 03.09.17 10:58

TUUT JA PIIP
15:31 30.12.2017
Kõike tohib , kui vahele ei jää ......... tsiteerin kedagi , mis siis , et ei tohi, ikka tehakse
Mägi Arnold
11:57 17.03.2018
Ma ammu pensionil , ootaks ikka midagi põnevat kah , pikemaid lugusi ?
vkt99
23:05 24.06.2018
Tere rekkamehed.kas on keegi tartust kes lähiajal sõidab saksamaa ja eesti vahet.oleks vaja pakk saksast tartusse saada.äkki on [email protected]
autojuht991
11:15 30.06.2018
Rekkamehed sõidavad Kehä3 vahet... Saksamaale lähevad Veokijuhid
autojuht911
16:38 01.07.2018
Rekkamehed sõidavad igal pool. Kehä3 vahet sõidab rohkem kõrgepalgalisi autojuhte kui Euroopa suunal.
Imelugu
10:58 02.07.2018
Justjust laevas neid 1200 eurot saavaid kõrgepalgalisi karjakaupa...