Veoautod ja rasketehnika

Rekkameeste---- elu ja olu reisidel.

hulgus
10:46 22.02.2012
Poola BAG teeb Sulle kiiruse eest igast asendist, kuidas aga soovi on, ketta järgi, radariga, silma järgi vaadates. Kõik variandid on ka ise ära nähtud.
Kui kiirus hetkeliselt üle 80 käib, siis väga ei peedistata, kui pidevalt 90+ ehk "tee allamäge" on, siis saad täie rauaga, lisaks korduv ülevaatus kiiruspiiriku jms asjadega.
3 X
08:53 03.04.2012
Ilusat kevadet ,autojuhtidele ! Edu.
sügisel oli kadunud
13:44 05.04.2012
Juustu koorem.Kas juht ja haagis on leitud?Pool aastat pole siin olnud
eelmisele
09:30 06.04.2012
korralikud autojuhid hakkasid ettevõtjateks ja tagajärgi saad lugeda artiklist. hundipoja olla ka omale kolhoosi loonud ja pooled autod ilma piduriteta ja sinise küttega, sest nii on odavam.
Naistele !
13:21 13.05.2012
Ilusat emadepäeva kõigile nais-autojuhtidele !
nimekaim
12:49 07.07.2012
Igati tubli ja suurte kogemustega autojuht,kes endale liiga teha ei lase.
estatv
12:13 01.09.2012
Küsimus Soome kohta.
Kas Soomes on suuremates tanklates dušši võimalus olemas?
Kas see on maksustatud ?
Kui natuke pikemat aega Soome sisest sõita, siis ju ikka vajadus.

Tänan.
antskantoss534
17:44 01.09.2012
ABC tanklates on kindlasti duzz olemas, ise ei ole kasutanud, kuna tavaliselt olen soomes päeva-paar ja siis laevaga saksa, kuid olen näinud, et duzzid olemas. Kindlasti on nad tasulised, sest soomes tasuta lõunaid ei ole.. :)

ABC tanklaid iga nurga peal üle soome ja seal saab kõhu ka 10 euroga täis (buffe lõunad)
Kaval-ants
18:41 02.09.2012
Ma jälle olen kuulnud et duśś-i kasutamiseks peab sul "rahtari" kaart olema, mida eestlastele ei anta...
estatv
20:03 07.09.2012
Küsin veel ühe küsimuse Soome elu kohta.

Millist interneti teenuse pakkujat sõidus kasutate, milline soodsam, hea levialaga, kus kohast osta saab?

Tänud.
vioxx
20:45 07.09.2012
Logistikakeskustes, kui küsid ikka lubatakse.
estatv
20:51 07.09.2012
Mõtlesin sim kaarti, internetipulga põhine.
diversant
22:57 07.09.2012
saunalahti.fi kui on soomes elav tuttav siis tema saab kuumaksulise pulga võtta, tuleb kõige soodsam, ise saad ainult "pre paid" pulga osta.
Kaval-ants
10:20 08.09.2012
Ise kasutan samuti saunalahti pre-paid kaarti neti jaoks.
Hea on see, et maksad ainult nende päevade eest, kui netis käid (1,9eur,
päev lõpeb 00:00).
Leviga probleemi pole olnud ja kannatab ka filme alla tõmmata.

meeme mee
08:55 02.10.2012
Tegin hommikul lehe lahti ja loen, et janekil ei ole õnne olnud. Pahad prantslased on jalus ja nüüd pahandus.
http://www.ohtuleht.ee/494338
Infot
12:44 01.11.2012
Isegi plaanis rekkaload ära teha, kuna tuttava paps mitu korda pakkunud, et tee load ära ja ta õpetab asjad selgeks ja võtab sõitudele kaasa, et aimu saada mida ja kus ja kunas..
Kuna ise ta eluaegne rekkavend ja pea 40 aastat sõitnud siis kogemusi tal kindlasti on.
Küll aga kuidas nende palkadega lood on? Tasutakse korralikult?
Eesti sisestest sõitudest pole huvitatud, maailma tahaks kah näha ja seni kuni tervis kannatab võiks ju mööda eurot ringi lasta vabalt.
Auto83
16:34 01.11.2012
Miks tuttava paps palkadest ei rääkinud siis?

Muudetud 02.11.12 08:12

raamat62
12:19 12.11.2012
Kas keegi teab Soome firma Galaxy Trans OY kohta,tutvustage!
//M
17:44 12.11.2012
Kosmosereisid, regulaarliinid Linnutee galaktikates ning terminaliveod Maa ja Marsi vahel.

Oih, pole vist mõtet rohkem peale võtta.
eurooplane
20:42 18.12.2012
pole sel ametil viga miskit. Kellel tõsine ja huvi ja tahtmine siis saab hakkama. Rikkaks loomulikult ei saa aga vorsti saab lauale ja jääb ülegi. Ise olen 7 aastat ainult sõitnud aga ära pole tüüdand, niiet noored ja julged astuge paati ja te ei kahetse. Tänan tähelepanu eest:D
eemisele
01:03 21.12.2012
paadis vb jah ei jää üle aga mööda maad sõites pole viga
ujum
17:24 15.01.2013
antakse,kuid peab olema soome isikukood.ma oma sugulasele tegin.kaart küll nimeline,aga keegi ei kontrolli.
to ujum
13:32 16.01.2013
millise postitusega sinu mõtteavaldus haakub.
p3000
17:10 16.01.2013
Rootsis siiamaani tee E4 suletud (avatakse homme?) -toimub ümbersõit.
samas ei saa teed ka tühjaks vedama hakata ,kuna paljud juhid on oma auto juurest ära läinud ,võtmed kaasas..
Kaval-ants
18:30 17.01.2013
Keegi eesti keeles seda E4 lähemalt ka viitsiks seletada?
Tüütsivana
21:45 17.01.2013
Eelmisele: Lõuna-Rootsis, E4-l tihedas udus ja libeda teega juhus see, mis videost näha oli :(
Polara
19:46 21.01.2013
Jõudu.
Kas meil Eestis veoauto kärude lammutus ka on olemas ?
Otsin pika haagise tenti,midagi sellist nagu siin pildil on:
http://tinyurl.com/byynr7d
Mis materjalist nad enamasti on ? Paistab et kannatavad
igasugust ilma.

Polara tänab.
Tüütsivana
21:06 21.01.2013
Lase siis juba uus teha. Saad kohe sellistes mõõtudes nagu vaja ja õige asja. Sauel nt Autokatte oü teeb. http://www.autokate.ee/index.php?page=3
Polara
19:03 01.02.2013
Vanale tänud.Kuid siiski mõtlesin kasutatud tenti mõne avariilise
käru küljest.Ei ole vaja tervet tenti,vaid teatud suurusega tükki.
antoonovka
22:15 19.02.2013
kas see teema vähe puusse ei ole läinud juba
Stilll
06:23 21.02.2013
Vaatan, et siia eksib mõnikord ka naisi seega kui mõni neist peaks seda lugema siis tahaks teada kui raske on töö füüsiline pool? Nimelt olen mõelnud ka sellele ametile. Perekonnas nii isa kui vanaisa seda ametit pidanud ja kui neilt küsida siis arvamused lähevad lahku esimene ütleb, et küll ma hakkama saan on ju ka teisi naisi, kes hakkama saavad, teine ei taha mu ideest kuuldagi (pätid teedel, jamad politseiga, kui auto katki läheb (nt kumm puruneb) siis jäängi sinna ja kui see veel piisavalt hull pole siis oodaku ma kui talv tuleb). Ise arvan, et tema ajaga võrreldes on neid pätte kindlasti vähemaks jäänud ja tänapäeva autod vist ei külmu ka nii kergesti kui tollased. Aga hirmu tekitabki füüsiliselt raskem pool (nt just see kummi purunemine).
To stilll
21:26 22.02.2013
Mnjah, kui "see kumm" puruneb võib naisterahval tõesti muret pikemaks ajaks olla ;). Autol on all rehvid ja kui see peaks purunema siis selleks on olemas vastav sevice kes teepeal asja ära lahendab. Tihti ei ole võimalikki aparaadiga kinni keeratud muttreid omal jõul lahti saada.

hullmaks
23:12 22.02.2013
Füüsilise poole pealt, sõltub konkreetsest tööst, aga enamuses autojuht ise ei lae, või kui, siis roklaga. Autojuhi ülesanne on koorem nii kinnitada, et ta liikuma ei pääse, avada ja sulgeda haagise küljed ja katus vastavalt vajadusele. selleks peab ronima seal koorma otsas ja vahel, nagu ahv. vanemal haagisel võib katus olla katki või kulunud, siis on raske teda avada/sulgeda. Siin küll pikem kasv, suurem kehakaal/jõud abiks, aga saavad ka 1.60 mehed hakkama, küllap ka naised, võibolla redel abiks, et mõnda kinni kiiluma kippuvat laesiini aidata. Muidugi on katusega toimetamiseks ka spets pikk konks tavaliselt kaasas tagaukse sees.Tagauksed ei taha ka alati korralikult sulguda mõnikord, siin aitab , kui koormarihmaga ukseava diagonaalis timmida või/ja tagapostide kõrgust reguleerida vastavalt vajadusele.
Pättidega vast nii, kui õnne on , ei juhtu midagi, mõni õnnetum mees aga kogu aeg nendega hädas. Nii nagu ka tavaelus.
Rehvivahetusest siin oli juba juttu. Kui piisavalt pikk torupikendus kaasa tarida, küll need rattapoldid ka lahti tulevad. Ja õigeid töövõtteid kasutades saab ka selle raske ratta vähese jõuga alt ära. Raskem tundub, on varuratta hoidikusse tagasi saamine. Aga õnneks on kaasas hulk koormarihmu mida saab vintsina kasutada. Kasuks tuleb pisut tehnilist taipu ja lihtsamad mälestused koolifüüsikast. Ja loodetavasti astub hädas naisterahvale ligi mõni viisaks meeskolleeg, kes raskemate asjadega abiks on .
Usutavasti, kui on vähegi hakkaja naine, saab hakkama küll. Sõitmise kohta suurt ei oskagi kommenteerida, omalgi kogemus küllalt kesine, seeest aga värske. Suuremate gabariitidega peab arvestama, suurema kaaluga, lumistel teedel teepervest eemale hoidma väiksematel teedel, Mõned korrad olen hädas olnud asutuste hoovidel , need kipuvad olema jäised või lumi lükkamata, siis näiteks tühja haagisega ja nurga alla ajades tahab auto kangesti ka siledal pinnal kinni jääda, Aga sedagi juhtub aina vähem kui kogemustepagas kasvab.
tähenärija
04:01 23.02.2013
kumm jääb ikka kummiks! kummibox-kummiott-kummimees........kumm.ee jne. pole kuulnud sõnu kondoomibox-kondoomiott-kondoomimees. vikipeedia otsing annab autorehv, kustukumm,närimiskumm,patsikumm.
professor_sammaljalg
05:42 23.02.2013
rattavahetusel (rehvivahetust tänapäeval keegi maanteel vist ei tee) ei ole vaja kaasas kanda autopikkusega võrdset hulka torupikendusi, selleks leiutati ammu üks väike riistapuu, mille abiga isegi algkoolilaps ka kõige raskemini kinni poldid lahti saab.
hullmaks
08:10 23.02.2013
Kas mõtled ülekandega mutrivõtit või elektrilist(aku pealt või akuga) löökmutrivõtit? Mõlemaga võiks see ettevõtmine õnnestuda.
tähenärija
08:53 23.02.2013
Teema
10:43 25.02.2013
Kas keegi teemapealkirja ka loeb?!
juhiabi
18:51 17.05.2013
Väljas niigi soe juba, pole vaja enam puid alla visata :D
professor_sammaljalg
23:33 17.05.2013
sai täna üle mitme kuu pool päevakest lällariga varustet aparaadiga leiba teenitud, kadriorus sõitsid vastu paar pikaotsakunni, kellel parajasti käsil menstruatsioon. võibolla ka igipõline.

samas, olles pikemat aega mölinaatorist eemal, mõjub see hädaldamine, virisemine, ingumine ja ropendamine normaalsele inimesele kohe eriti nürilt. õnneks nüüd jälle tükiks ajaks mureta :)
kurvaks teeb kohe
00:15 18.05.2013
kahju et pole veel lällarile leiutatud väljalülitusnuppu.... mida kõike normaalsed inimesed peavad taluma:(
looder23
10:26 18.05.2013
kurb mees, aga kui su töö sisaldab ka lällari kasutust siis paraku peab see sees olema ja ei saa seda välja keerata. samas hakata iga paari kilomeetri tagant seda sisse-välja kruttima siis muutub ka nagu nüriks.
professor_sammaljalg
10:37 18.05.2013
pmst on tegemist siiski jah, kasuliku ning isegi vajaliku asjaga. tooksin paralleeli - libistades vanalinna vabaõhukohvikus uhke nimega lääne kohvi, asub terrassi kõrval eluheidikust vunts vastu majaseina urineerima. pole hullu! mõtleb kurvameelne, keerab pilgu võimalikult kauge nurga peale ning teeb valjemapoolse üminaga algust, siis ju solin ka väga kuulda pole :)
.................... .........
07:05 04.10.2013
Kuda kulgeb , kas tööd ja palka ikka jagub ? Või jagub ainult malka ?
:)
10:18 05.10.2013
kulgeb super hästi aga eelviimane mees vastab sest tema teab tõde!!! ülejäänud elavad-mölisevad niisama:)
JEESUS -KRISTUS !!!
17:03 24.07.2014
Väljas on nii jahe , kuidas te eesti elate ???
peeter3000
14:07 08.08.2014
Belgias ja ka mujal Euroopas.
45h puhkust ei tohi teha kabiinis.
Ka 24h puhkust ei tohi teha kabiinis kui asute nö. kodus.

Määruse järgi, kui ametivõimud teostavad kontrolli ja avastatakse autojuht, kelle töö- ja puhkeaega kontrollides selgub, et tegemist on iganädalase regulaarse puhkusega, mida autojuht veedab sõiduki kabiinis, määratakse rikkumine. Belgia ametivõimudel ei ole õigust küsida kõigi eelneva 28 päeva kohta tõendust, mis kinnitaks autojuhi ööbimist majutusasutuses. Tõenduse puhkuse kohta saavad ametivõimud digitaalsest tahhograafist või tahhograafi ketastelt. Belgia teatel on trahv määruse rikkumise eest 1800 EUR kohapeal. Kui kohapeal ei ole autojuhil võimalik trahvimakset teostada, on ametivõimudel õigus veoki edasiliikumine blokeerida, nõuda tagasimakstavat deposiiti või kui trahv ei ole makstud 96 tunni jooksul, on neil õigus sõiduk konfiskeerida. Ametivõimudel on õigus anda asi kohtusse, kus süüdimõistva otsuse korral on trahv 60000 EUR.
eriik91
16:54 08.08.2014
Minul on järgmine eluolu rääkida siis.

Nüüd algaja rekkajuhina v6in arvata, et töö problemaatika seisneb ajapuuduses r6hutan ajapuuduses. Tont seda teab mis mind keskööl t6ukas jalgrattaga ja joobes tanklasse burgsi tooma. Miilits pidas kinni ning tegi mulle teatavaks, et s6itsin ussi ning palus viisakalt torusse puhuda.
Ma ei tea mida miitati, aga jaoskonnas v6eti vereproov ja lasti koju.

Nädalaid hiljem kiri postkastis kohtutäiturilt, et s6it on keelatud ja tarvis läbida Püholoogiline TEST. Trahvid ja summad on minu taskule nagu äike selgest taevast, ma ei tundnud ennast mitte milleski süüdi. Siiamaani arvan, et olukorrda oleks v6inud vilkuritega v6i lällariga kontrolli all hoida. Ma tegelikult ei s6itnud hetkel kui, buss uurima tuli kuidas mul olukord on panin moblale mis kukkus taskus akkukaant tagasi. Noogutasin ja tänasin küsimast, politsei s6itis minema. 50m eemal tanklas, panin ratast lukku ja "kolleegid" tulid jälle ligi.

Nii jäigi kool pooleli, praktikale ei saa minna sest lube pole veel väljastatud B juhiluba v6eti ka ära. Ootan seda, et käin siin Messil ja siis talve poole lähen teen selle kalli Psüholoogise ära.

Ära usalda mitte kedagi on liialt ütteldud, raskem on tunnistada, et sinuga tehakse ajupesu ning väravast lahkudes oled isepäi. Jutt on nimelt nr 95- st.
Adekvaatsete INIMESTE küsimustele ka vastavad vastused oli moto millega läbisin eksami teoorias ja vedu.

Oli vaja otsida omale praktika kuueks kuuks, C/CE . Leian end kuidagi halvatuna,Olgugi, et tehnika on on mulle käesuunas, aga pisut narveerimist ja juba laimatakse keele oskust .V6ta nüüd sellest värisevast näpust, kas olid need Porche ja BMW v6i Audi ja Mercedes kes sosistasid ettevaatlik olla v6i on need olud muial maal mis murelikuks teevad?. Aasta ottsa teooria, teooria ja veelkord teooria. Ma polnud julge endale kinnitamast ja finantseeriale lubamast, et läbin eksamid, sest mul oleks tarvis olnud aega seedida.

PS: Ma ei tee kirjutatavas endale ettekirjutist ma lihtsalt loodan teie kaastundele.

Muudetud 08.08.14 22:27

vana kult
17:24 08.08.2014
Kas tee ääres passivaid poolatare on ka mõni proovinud?
KingKong AutoRong
18:17 08.08.2014
Eks ikka on kogemusi, miks küsid? Ega seal midagi teistmoodi ole kui koduste linnukestega. Raha lauale ja püksid rebadele.
vanale kuldile
10:03 10.08.2014
Miks seda siis veokafoorumist küsid? Nende kasutajad ikka sõidukaga sõitjad,enamjaolt kohalik.... Kui oled nii vilets mees,et pead sellist teenust rahaeest ostma....
grizzly
15:12 10.08.2014
peeter300 tsitaadis ERAA kodukalt on ära jäänud viimane rida
nimelt:

"Määrus kehtib sõidukitele, mis liiguvad Rahvusvahelisel maanteeveol töötava sõiduki meeskonna tööaja Euroopa kokkulepe (AETR) alusel."

siis EU juhte ei tohiks teema nagu kottida?

EU määrus muidugi ei näe ette 45h kabiinis veetmise võimalust, aga pean silmas just ülikarmi karistuse kohaldamist.

Muudetud 10.08.14 15:16

noor autojuht
15:12 06.10.2014
Oskab keegi öelda, kus asub kurikuulus kaunase mäe parkla? Mingit aadressi või koordinaate?
Juht.
07:12 07.10.2014
Muide, kes nägi kuidas umbes 15 aastat tagasi kukkus viimase tankla juurde vigurlennuk, juht hukkus?
kaugsõidu autojuht
11:40 09.10.2014
kuidas võtta,
Sinu teadmised jätavad soovida.
eelmisele
21:31 09.10.2014
Minu arust ei jäta tal midagi soovida, sest see palju turvalisem parkla kui see teine urgas. Üldse need kiviaia, kaunase mäe ja zambrowi mehed ainult jutu mitte töö mehed. Erilised jutud teil aga pane sõitma siis nagu...... ja kui sinna ei satu siis nutuvõru ümber suu
kaugsõidu autojuht
10:53 10.10.2014
küsimus oli ju et kus asub kaunase mäe parkla, aga mitte etkus parem ja ohutum.
need nimetatud parklad tekkisid vastavalt olukorrale piiril, oli võimalus parklas õlut juua ja ilma olulise järtsuta, aja kaota piir ületada.
ohutum oli siis kui ikka igaüks nii lihtsalt ei saanud nn rekkajuhiks, kui tir-i ja piiride ajal olid autojuhid ühe asja eest väljas.
enamus tendi lõikamisi teeb ikkagi teine autojuht. kui autol kabiin teeäärel üles aetud siis lällaris targutamine et näe ei viitsinud õigel ajal filtrit vahetada.
Return
18:46 26.10.2014
Tere

Elu teeb kentsakaid tempe ja kõik märgid näitavad, et tuleb taas asuda rooli keerama ka suuremate sõidukite osas. Loll lugu on see, et ma tegin seda nalja viimast korda siis, kui ei kontrollitud seda töö- ja puhkeaega. Olgu- kõik on selge, et seda tuleb rehkendada, aga mehed, kuidas need parklad tee äärest üles leiab ja pealegi on need Saksas ju umbselt täis!
Olen väikesega Euroopas ringi uhanud ja neid pungil Saksa parklaid küll näinud. Kuradi moodi neis üldse orienteerutakse- ilma, et peaks pool päeva ringi uhama, enne kui mõnesse platsile saab?
Ilma naljata. Mingeid heietusi ja "Minu isa on tugevam kui sinu isa" pole kirjutada vaja- ikka asjast.
Adekvaatse info eest oleksin väga tänulik.
looder23
20:10 26.10.2014
ise olen kasutanud taktikat, et kui lendad parklasse, tanklaga, siis võimaluse korral tuleb end sinna kuskile suht algusesse ära sättida. et teised veel mööda saaksid. tavaliselt mingi 20 mindi pärast vabaneb kuskil läheduses koht, sest paljud teevad 45 min pausi. kui hurraaga kuskile tahapoole välja sõidad, siis seal võib jah tuugaks minna ning seal tehakse ikka pikemaid pause kui 45 min. üldiselt pole parkimata jäänud. asja muidugi ei tasu ka päris viimasele minutile jätta. samas kui jätta auto ettepoole seisma ning teha väike jalutamise tiir, siis võib tagapool ka kohta leida.
Return
18:59 03.11.2014
Tere ja jõudu

Kas keegi kirjeldaks talvist teekonda Oslost Bergenisse? Pole sealkandis varem liikunud kordagi, pole isegi kordagi Norras käinud. Rootsist Oslosse peaks olema OK, aga edasi?
Ausalt ja objektiivselt paluksin.
professor_sammaljalg
22:03 03.11.2014
http://www.vegvesen.no/en/Vehicles/Seasonal/Tyres+and+snow+c
hains/Tyres+on+heavy+vehicles/tyre-requirements-for-heavy-ve
hicles?fast_title=Tyre+requirements+for+heavy+vehicles


seaduse järgi siis talverehvid auto esi ja veosillal vajalikud alates 15.november, kuid vajadusel nõutakse neid ka muul ajal. tee peale jäävas hemsedalis ennustatakse ülehomme õhtul -7c, seega alust nagu oleks. autorongi peale 7 ketti ka (korralikud ja õiges mõõdus). kõik rehvid miinimummustriga 5mm.

auto võiks ka nagu korras olla
kas nii
22:27 03.11.2014
et väljasõidule seisma, et oleks rahulik autot kõigutav mürin, varastel ka kitsam.

ERAA lehel üldisemad uued nõuded eesti keeles, ja normaaln inglise keelne lõik lisaks.
(professor etleb siin oma rootsi keele oskusega norra keele aladelt)
professor_sammaljalg
09:00 04.11.2014
ise eraad väga ei usuks..

Eraa:

UUED NÕUDED !

Sõidukitel ja nende haagistel, mille suurim lubatud täismass ületab 3500 kg kehtib talverehvide kohustus järgmiselt:

Mootorsõiduk:

2014/2015: 15.november 2014 - 31.märts 2015

Erand: tõstetavad teljed 1.jaanuar 2015 – 31.märts 2015

Statens Vegvesen:

From January 1 2015, all motor vehicles a permitted total weight of 3 500 kg and all trailers with a permitted total weight of 3 500 kg must be fitted with winter tyres on all axles and wheels, including lift axles and twin mounted wheels.
professor_sammaljalg
13:16 05.11.2014
keele- ja kirjaoskamatule ullikesele soovitaks roosas ärapanemisvahus onamise asemel keskenduda asjadele, mida ta vaidlematult oskab - nagu näiteks kelkimisele, kuidas tal on oma külas kõige änksam auto, mille ülalpidamine tal paraku üle jõu käib või siis seletamisele, kuidas ta kohe-kohe ostab oma veoauto :)))

"
For those cases where winter tyres are not available, transitional schemes for the
winter season 2014/2015 will be established"

nimeta mõni rehvimõõt, mis on kasutusel tavavedudel rahvusvahelises autotranspordis ning mida ei ole talverehvina saada. kui oskad, muidugi.
kaugsõidu autojuht
19:07 05.11.2014
ei ole mingi keeletark jah. mina saan nii aru et see talv on ülemineku periood.

Ja sellel professoril soovitan ema juurest välja kolida ning ise elus hakkama saada. oma firma sa suutsid kokku lasta ja rootsi tööandjale su pugev suhtumine ka ei istunud.
professor_sammaljalg
20:34 05.11.2014
nii need linnalegendid tekivad - üks ei oska lugeda ja siis pasundab kogu maailmale. ülejäänuga ära oma väikest pead vaeva, teeni oma naise silmarõõmule uut autot parem :))
vana kooli juht
01:27 07.11.2014
Ja see näitabki uue ja vana kaugsõidu autojuhtide põlvkonna vahet.
vanemad üritasid sinna seltskonda saada, uuemad(peale TIRi kadumist) hakkasid lihtsalt sinna.
ja nii nad selle maine ja elu p...e keerasid.


sitrus*
22:49 07.11.2014
Vana kaugsõidujuht et üle lombi pääseda pidi esmalt 4 last valmis olema ja siis vaadati edasi kas saab tüüritaha või ei.Olid vennad tugevad ja naised ka,et maziloguga 5000km kettavabalt maha uhta.Täna põnn sureb sellise staatuse all ja järgi jäävad alimendid.
noored on väga tublid
09:34 08.11.2014
nn noort ja vana rekkajuhti pole mõtet võrrelda. üks on harjunud parklates passima ja kütust kõrvale laskma, teine tahab oma töö kiiresti ära teha, et koju pere juurde kvaliteetaega veetma jõuaks.
eelmisele....
10:07 08.11.2014
....olen näinud neid noori küll ja veel kes tahavad koju kvaliteetaega veetma jõuda aga unustavad sama ära et töö tuleb ka kvaliteetselt teha. vana juht on seda kvaliteetaega aga koduss veetnus juba küll. tema paneb pigem rõhku kvaliteetsele tööle ja kvaliteetsele puhkepausile parklas.
Return
10:26 08.11.2014
Mnjahhh... Talvel sai käidud Stavropoli ja tagasi(5500 km) 10 päevaga. Sõideti kokkukukkumiseni. Kes käinud, see teab, missugused olid teed ja tingimused 80-nendatel sellisel sõidul.
Kui tagasi said, siis oli uus leht peos, sest "nädalavahetustel ju puhkasid". Mehed kimasid nii ruttu kui võimalik tagasi ja peitsid siin autod sugulaste juurde kusagile metsakülla, et mõne päeva puhata saaksid. Ka see reis kestis nt 12 päeva paberitel.
Sai sõidetud küll vana Skodaga, mitte MAZ-iga. Sel ajal oli see ju "välismaa auto" ;) Aga sellega üle 70-ne ei sõidetud,sest mootor ei kannatanud. Rehkendage nüüd ise, 12 päeva, 5500 km, sellest veel pool maad mingi 40-nega mülgastes ja tõusudel 20-nega. Sellest ööpäev tagasikoormat oodates.
seega 9 päeva peale tuleb 611 km päevas, võtame sellele keskmiseks kiiruseks 44 km/h (70+40+20 on43,3 km/h) ja saame tööajaks ööpäevas 13,9 tundi. Ja seda tegelikult järjest,mitte mingite kohustuslike pausideta. Kui oli tee olemas,siis sõidetika kauem,kui täis tuiskas,siis seisid,kuni sahk tuli.
Ah, teate küll,kuidas asjad käisid siis.
noored on väga tublid
14:51 08.11.2014
teame küll seda vanade pässide kvaliteetaega parklates. pärast ei saa mitu päeva liikuma, sest lõhnad juures.
kui töö kvaliteedist rääkida, siis kvaliteedinäitaja pole vingumine, vaid tervelt kohale toodud kaup ja laadimiste arv. selles on noored vanadest peajagu üle.
professor_sammaljalg
15:23 08.11.2014
mnjaa, mina isiklikult tunneksin huvi, et kuidas siis oslost bergenisse sõit oli ja kas juba tagasi isegi?
töötukassa
21:54 08.11.2014
tehke tööd ometi foorumi jutulinnud...kas endal ei ole juba häbi......pidage nõu arsti või apteekriga
sitrus*
22:53 08.11.2014
Zil poolhaakega 8t rauda peal,sellel järel kolmnurgaga 2 zilli.Marsruut Tallinn-Lvov.Edasi tagasi reisiga teenis 3 meest kütte pealt kolme kuu palga ja vaat õli.Zilli hääli tasus kuulata.
to citrus
23:36 08.11.2014
ja elu mõte ongi varastamine?
....to citrus
09:01 09.11.2014
....ära aja segi mõisteid "varastama" ja "ühisomandit õiglaselt jaotama"
professor_sammaljalg
10:00 09.11.2014
kahjuks pole see "õiglane jaotamine" pässide kõrvade vahelt kuhugile kadunud
sitrus*
10:24 09.11.2014
See on õiglane jaotamine ja varastamisega pole pistmist.2 käärdu leiba oli ette nähtud-sõid poolteist ära,pooliku panid tasku ja hiljem sõid edasi.Sama küttega.Zili kütusenorm oli 49L.Oskasid sõita,et üle jäi ja olidki kõva mees.Täna ökota rekkaga kuidas tahad,küttepreemiat ei maksa keegi.Ongi las käib on lihtsam.
professor_sammaljalg
13:39 09.11.2014
täpselt täpselt, "on" mitte "oli". et kui firmaomanik ikka iksviiega sõidab, siis tuletame ikka ilusaid veerand sajandit tagasi lõppenud aegu meelde. mulle ka keegi küttepreemiat ei maksa, kuid minimaalse kütusekulu nimel teen tööd ikka, mulle tundub see iseenesestmõistetav, et ka see minu töökohustuste hulka kuulub.
49 . .
16:57 14.11.2014
kui kuskil kolhoosis võis olla Zil-i küttekulu 49, siis transpordi ettevõtetes seda küll polnud.oli auto põhinorm pluss haagise norm, tonnkilomeeter, ootel- öösoojendamised, suvine- talvinenorm,
...53...
17:40 14.11.2014
Ma ei tea kas Härra 49 midagi NL ajast teab aga 49 polnud mingi ulme. Mina näiteks sõitsin MAZ-504 ja mul oli norm suvel 42 ja talvel 47 kui sõitsid tühjalt. Kui oli ka koorem kastis siis oli tonnkilomeetri jaoks koefitsent 1,3. Kui ajasid 20 ja enam tonni selga siis kulunäitajad kerkisid 52 ja enama liitrini 100km pealt. Talvenormi hakati arvestama mingi oktoobri keskelt. Nii nagu kuupäev kukkus hakkas järgmine päev MAZ paugupealt 42 asemel 47 võtma. Ja kui sa kõike seadusega ettenähtud kütust maha ei kandnud oli kuri karjas. See tähendas, et mees pole tööd teinud. Valasid või maha ja olid tehtud mees.
Alko Anti
19:58 14.11.2014
Kas kaineid juhte ka veel kuskil sõidab? Viimasel ajal muud ei saa kui vea neid arestitud rekkaid koju kuna härrad juhid on nii pohhuistid, et esimesel võimalusel end täis kaanivad nagu sead ja kabiini minnes nagu sealauta. Kaine peaga norm. kujud.
juhiabi
09:11 15.11.2014
No sul siis tööd teha, las joovad :)
Juht.
17:01 17.11.2014
Kuskil vist räägitud-kirjutatud, et kevadised vasikad vabadusse lastud (loe kodust naisekäest pääsenud) ja siis ei tea, mis ära teevad. Näiteks, joovad.
49
18:04 20.11.2014
ju ikka teab kui kirjutas sellest.
Kamazil miljonineedine haagis taga 20 tonniga tuli normiks mingi 74 pluss liitrit sajale.
mitte rekkamees
20:15 20.11.2014
Vanasti öeldi eesti keeles kaugsöidu autojuht!!!!
vanasti
22:43 20.11.2014
"sovtrans" öeldi
Menüüalaselt küsides
21:16 05.12.2014
Tere
Mehed, mida tänapäeval kodust süüa kaasa võtate ja kui palju? Mikro ja gaas masinas olemas. Sihtkoht riik, mis eriti odav pole ja seal olla on vaja poolteist kuud.
Söögitegemisega koduses majapidamises probleeme pole, aga sealne on pisut tundmatu.
Ootan kiireid ja asjalikke nõuandeid.
looder23
21:39 05.12.2014
no mis müstiline riik see siis on, et hirm kallis ja süüa osta sealt ei jõua? aga noh, kaasa võta ikka see mida ise süüa eelistad. egas me pea sulle ütlema hakkama, et mida sa nüüd sööd. kui sa lähed siit veoautoga kohale või sõiduautoga, siis on lihtsam manti kaasa vedada, aga kui bussi, laeva või lennukiga minna, siis kisub nutuseks. mis sa ikka nii hullult kaasa vedada. purgisuppe, konserve, kuivaineid. kui mikro olemas, siis on pisut lihtsam. üks tuttav sõitis eesti ja norra vahet. tema ostis poest sügavkülmutatud praade. või tanklast sügavkülma letist. autos oli minu mäletamist mööda ka sügavkümla laadne asi olemas. ütles, et mõtetu on eestist mingit kuiva toitu kaasa vedada. isegi rootsi tanklates ei olnud need praed üle mõistuse kallid. igasugune mõttetu võiku nosimine jäi ära.
samas üks tuttav oli selline mees, kes nädalavahetusi hullult vaaritas. praadis ja küpsetas igast roogasid. pakkis ilusti külmkappi. nädala sees hea lahe võtta ja uuni visata. neid sügavkülma valmispraade on ka välismaal päris palju ja mitmeid muid valmistoite. ei ole üüratute hindadega. ära muretse, ei ole see elu seal midagi nii kallis. ise tuleb poes rohkem aega viita ja uurida sooduspakkumisi. ise paar nädalat tagasi tõin prantsusmaalt kilose paki barilla spagette 90 sendiga. meie selveris partner kaardiga soodushind 1.79. tava hind oli vist 2,20. minu tähelepanek oli, et mida suurem pood ja suuremas linnas asus, seda soodsamalt seal kaupa oli. kas siis käivet on rohkem, et saab odavamalt müüa. aga nii ta oli. igatahes, kena tretti sulle.

Muudetud 05.12.14 21:40

professor_sammaljalg
21:54 05.12.2014
need sügavkülmutatud ja valmistoidud on viimane saast - kõiksugu toredaid kemikaale täis, kui muud ei saa, siis modifitseeritud tärklisest paksuks lähed ikka. see nimelt see tore asi, mis pärsib täiskõhutunnet, sööd kuni ägised aga kõht ikka täis pole, salvesti tehases väga minev komponent.

ise võtan poest komponendid ja teen suure potitäie - kartul, tatar, makaron, midaiganes, sinna mingi liha, hakkliha, kana vms, köögivilju jne, teed suppi või tahkemat, ise tead. hommikuti söön putru või müslit ja potitäiest jagub 3-4 päeva. kuna eriline kokk ei ole, siis lahendused lihtsad, nädalavahetusel võib ka grillida jne.