Urmas, ürita aru saada et kes sind seal ootab, parem vaata mis siin toimub ja tööta siin. Olen isegi neid pilveid vaadanud ja aru saanud et mingi aeg on need pilved kadunud
Eelmisele: Miks ta ei võiks proovida ? Ega alati ei peagi sinilindu otsima ega leidma. See on üks asi mida pensipõlves oma lastelastele rääkida, et kus käidud ja mida tehtud. Kui ei meeldi saab alati tagasi tulla kogemuse võrra rikkamana. Elu on teekond mitte sihtkoht.
Urmasele: Ma soovitaks pigem Kanadasse vaadata, vähe euroopalikum suhtumine võrreldes USAga. Kasvõi tervisekindlustuse koha pealt. Ja enamus firmasid sõidavad nagunii USAt niiet enamus aega veedad seal.
Kuigi see foorum on üsna vaikne olnud viimane aasta. Aga infot on alates viisadest kuni pangakontode ja autokindlustuseni välja.
Seal olles, kuidas kohalikud asja näevad võid lugeda ja harida seal (enamus USA teema aga allpool on eraldi Kanada foorum ka, jutt on tunduvalt mõistlikum kui siin Eestis autojuhtide suust võid kuulda, meil on ikka kõvasti arenguruumi sõbralikkuse, abivalmiduse ja asjalikkuse osas): http://www.thetruckersreport.com/truckingindustryforum/
Võimalused on täiesti olemas aga proovi ikka otse firmadega ühendust saada ja ära vahendajaid kasuta. Samamoodi nagu siinmail. Antud reklaam läbi vahendaja. Selle kuulutuse puhul on eriti veider, et isegi provintsi pole märgitud kuhu kandideerid. Kuigi nende kodulehe kliendinimekirja järgi võiks antud positsioon tähendada WestCan`i või Trimac`i. Mis on üsna okeid firmad, kus "jalg uksevahele saada". Saad permanent residency kätte 2 aastaga ja liigud edasi parematele jahimaadele.
Kuhu kanti sa rändad ? (see riik on ikkagi 6000km ühest otsast teise). Pea seda meeles, et kui eesmärk on PR võimalikult lihtsalt ja kiirelt saada (mis annab sulle vabaduse töötada ükskõik millisel töökohal, asukohas ja tööandja juures) siis eelista Manitoba ja Saskatchewani provintsi. Need on küll igavad preeriad aga kõige kiirem tee. Alberta ja BC veidi raskem/pikem protsess. Idaprovintsidest Ontario ja Quebec on selles osas välistatud, kui sul on sellega riigiga pikemad plaanid. Nendes provintsides autojuhid residentsust nii kergelt ei saa.
kindlasti on viinamarjad hapud, ameerikas on jube hea ju. see, et seal veoautojuhte puudu on näitab, et inimesed ei taha lihtsalt kerget tööd suure raha eest teha enam. just nagu siingi reklaamitavad €900 per kuu töökohad.
Seda pikka kirjatükki lugedes tuli oma Ameerikamaa elu meelde.Ei ole ilusamat vaatepilti kui õhtul sinust mööda tuiskav tuledes niklist särav rekka.Selliseid euroopas ei näe.
... kui ikka vajutad must lont jookseb üle kodumaa ääretute rohetavate aasade, mis on täidetud lummavate mitmevärviliste lilleõitega helesinise taeva all, mille on vallutanud lõõritavad lõokesed, taustal paistavad mäetipud oma valgete pilvemütsidega. Ilus pilt.
Kahjuks veokate mustast londist ei pääse,see on juba sisse programmeeritud.Ega uued sõidukadki targemadki pole,koguvad koguvad pigi enda sisse ja siis kui volkswagen kiriku ees hakkas katti põletama ootamatult,oli kirikupapi valge pluus hall.
Tahtsin ka Ameerikasse rekkajuhiks minna aga ei võetud kuna Ameerikas pole rekkasid, sealm on Truckid. Mina aga ei tahtnud trucki juhiks hakata. Pärast pole soome laevas midagi rääkida ja ei võeta tõsiselt.
Suurim osa väga meeldiv text lugeda kui välja arvata mõned elus kibestunud ninatargad.
Canada härra text väga nauditav lugeda!
Omad tervitused panen teele Yhendriikide läänerannikul. Senini ei ole yhtegi sünniprast kaasmaalast kohanud.
Fakti kinnitan et kui USAs rekka peal (truck Driver) hakata tööle, siis on tarvis tööluba või alaline elamisluba, millega on sisuliselt samad õigused nagu USA kodanikul kuid välja arvata hääletamise õigus.
Samuti on tarvis SSN, sotsialturva number (vist isikutunnus? Või isiku number Eesti keeles??), ilma selleta trucki lube tehtud ei saa.
Eksamile võid aga marssida otsejoones kui eelnevad asjad korras. Samuti tuleb tõestada ‘residency’, see on see mis toesab sinu elamiskohta. Piisab kas üürileping või elektri arve või telefoni arve kus peal su nimi ja aadress.
Siin Californias võid teooria eksam teha ära ilma mingisuguse autokoolita. Kui selle edukalt läbitud, siis pead ootama 14-15 päeva enne kui võid teha ‘sõidu eksam’.
Nagu Canada härra ytles et suur osa söögu eksamist on PRE-TRIP ja pidurid.
Ehk siis sõidu eelne ylevaatus. See on põhi asi millest läbi kukutakse. Vähemalt Kohalikud. Teine suur läbi kukutaja on ohkpidurite test.
Kui nendest oled edukalt läbi saanud, siis alles pääsed cabiini rooli taha. Rooli taga oma trall mida pead kõik ära seletama et mis miski on ja kuidas toimib jne jne jne. Puust ja punaseks.
Mis puudutab trucki juhte, siis USAs on karjuv vajadus trucki juhtide järele. Praegusel hetkel Se maa tarvitseb umbes 80,000 rekkajuhti. Suur probleem on et paljud kandidaadid kukkuvad ära narkotestiga (drug test). Kes marihuaanat (Weed/pot) suitsu juba teinud siis võib selle töökohale nägemist soovida.
Ise pole kunagi suitsu teinud ega ka midagi suuremat lollust ja seega sellist probleemi ei tulnud vastu.
Nagu Canada härra kinnitab et vahemaad on pikad ja kui teel ollakse, siis ikka sõidetakse ega jokutata ja ei teha pausisid tee peal. Koormad peavad kohale joudma õigeks ajaks ja seega antakse kõvasti takka. Siin truckid on ruumikad ja ikka inimeste jaoks mõeldud. Mugavad ja ruumikad. Tehtud ameerika mõõtmetele inimestele. :-)
Sõbral on 10 uut Volvo tractorit (vedurilt?), kõik muidugi I-shift. Kuna koormad on kerged ja peamine et ikka kiirest kohale jõuks, siis mootorid on suht lahjad. Keegi tegelane siin kelkis et kuule kas su võimekus suudab kontrollida 400 hobujõudu ja 80,000lbs (37,000 kg?). Naeratasid sõbralikult selle peale. :-)
Eesti härradele soovin aga kõige paremat ja edu! Öeldakse et “where there is a will, there is a way!” Ehk siis vabalt tõlkides “kui väga tahad siis ikka saad ka”!
Kadedaid ja virisejaid õelutsejaid on alati, aga sellest ei tasu välja teha.
“Koerad hauguvad vaid liikuvaid karavae”
No olgu, peisaažid on kaunid, teed sirged jms, aga kuidas kannatada välja ameeriklast? Rumalat, harimatut, olematu silmaringiga, kuid põhjendamatult enesekindlat ameeriklast, nende võltsi kõrvuni naeratust ja kogu seda plastmassolmet?
Varsti peaks üles jooksma ka kirjatükk, milles lausa tööpakkumised, megapalgad jms. Elukoht garanteeritakse, asjad aetakse.
Ainult asja vormintamiseks peate saatma nt 500 EUR mingile arvele.
Kiirustage seltsimehed unetud! Teid ootavad uued Volvod, noolsirged teed ja magus muretu elu.
“Sõbral on 10 uut Volvo tractorit (vedurilt?), kõik muidugi I-shift.”
Masendav lugeda kui negatiivseid kommentaare tuleb justkui ma oleksin alustanud mingisuguse värbamise kampaania... :-)
Sõbrakesed, olge mureta, ma mingit teemat “makske mulle 500e, siis annan infot”- teemat kohe kindlasti ei arenda.
Olen tööandjana olnud, peab ytlema et nagatiivseid ja teisi halvustavaid inimesi ma enam ei palka. Põhimõtte parast. Ennast kiita ei ole ilus, kuid inimesed kes on olnud mul tööl, meenutavad neid häid aegu kui nad olid mul tööl. Küsivad et kas võtad uuesti tööle.
Kuna elus toimus dramaatilise muutused, siis otsustasin elu suunda muuta ja lõpetasin ettevõtlusega. Inimesed kellega tegemises oldud aastaid, püüavad meelitada ikka sama ala peale tagasi. Elame, näeme.
Kurb et inimesed püüavad endale ‘heameele tunnet’ tekitada vaid halvustavaid kommentaare jagades. Orb on nõnda vaene et ta ei saa lubada endale seda et ta on teiste vastu lahke. Lahke sõna ja abivalmidus paistab olema vaid rikaste lõbu.
Panen siia ka mõned pildid suuna näitajaks. Soovitan eksperimendi mõttes, kui midagi head kommenteerida ei ole, siis muud sodi ei ole mõtet siia kirjutada.
Huvitav lugemine. Kuigi raske on mõista, miks peab trukidraiveril lisaks kõigele muule veel kindel aadress olema, et tööle saada? Või eksamile siis. Maa on suur ja selline elukutse ei lase ilmselgelt just väga paikseks jääda. Pidevalt uued väljakutsed ja teed ootamas. Töö vahepealse aja pikutad kuskil motellis või haagismajas ära ja teele taas.
" Ennast kiita ei ole ilus, kuid inimesed kes on olnud mul tööl, meenutavad neid häid aegu kui nad olid mul tööl."
See meelega "amäärika aktsendiga" kirjatükk pole sellest lausest enam üldse tõsiseltvõetav.
Siin ühes teises teemas tõmmeldi samamoodi, kuni tõde välja tuli.
Kui see mingi eriti isiklik asi või lausa riiklik saladus pole, kas "endine tööandja" avalikustaks ka selle paradiisifirma nime, mida meenutades härdusest silmanurgast pisaraid hakatakse pühkima?
Eelnevale härrale kommentaariks selle võrra, et kui su laps surma saab, siis muudab see tõenäoliselt sinugi prioriteete. Ilmselt muudab se ka sinu üleolevat suhtumist tiba pehmemaks.
Väga kiired ollakse teise yle kohtuotsus paika panna, fakte teadmata. Kui nad sama mõõdupuuga enda tegemisi möödaks ka..?
Olgu peale, siin kandis on ütlemine et “You cannot fix a STUPID”, Eesti keeles ytlevad vist et “mis sa rumalaga ikka räägid”.
Ylejaanud toredatele inimestele võiks aga aegajalt kirjutada elust-olust teiselpool suurt lompi.
Huvi pärast panen siia teile lugemiseks materiali mis nõutakse sõidu eksamil, enne eksamisõidu alustamist. Seda materjali nõuavad suht sõna sõnalt. Midagi ära jätta ei tohi, kirjutavad selle eest punkte. Kui liiga palju punkte tuleb kokku, olen eksamilt läbi põrunud juba enne sõidu alustamisega.
Re: Huvitav lugemine. Kuigi raske on mõista, miks peab trukidraiveril lisaks kõigele muule veel kindel aadress olema, et tööle saada? Või eksamile siis. Maa on suur ja selline elukutse ei lase ilmselgelt just väga paikseks jääda. Pidevalt uued väljakutsed ja teed ootamas. Töö vahepealse aja pikutad kuskil motellis või haagismajas ära ja teele taas.
—> tegelikult ega kedagi ei huvita see kas sa pikutad motellis või auto “Sleeper-is”. Aadress on tarvis selleks et tõestab mis osariigi elanik oled, et lube teha. Lubade peale märgitakse sinu aadress. Selletõttu nõuavad et tõestad elukohta.
Maa on tõesti suur ja lai. Tegemisest puudust ei tule ja kui suure roolis oled, siis suurema osa aegaoledki ju tegelikult tee peal. Maksavad siin tavaliselt boonust kui oled OTR (Over The Road = pikamaa) just, samuti maksavad “safety bonus” kui oled töötanud teatud aeg ilma onnetusteta ja trahvideta.
Ole siis täitsa vunts ja avalikusta ka need numbrid kui palju ja mille eest pikamaajuhid palka saavad.
—> aasta palgad liiguvad $50,000 alates. Sõltub kogemusest. Eurooa poole peal saadud kogemus ja aastad siia kahjuks ei loe. Pead nullist alustama. See on muidugi kahju kuid hea pool see et kui probleemepole ja turvaliselt oled sõitnud siis sinu palk tõuseb mõne kuu pärast, ja sedasi jälle ja jälle.
Kui aga peaksid tahtma Texasisse minna tööle öli väljadel liiva või öli vedam, siis seal kogenud vennad teenivad umbes $100,000 aastas ja pealegi.
Kuid jallegist ytlen see et sõltub palju aastaid kogemust ette näidata siin.
Tänud info eest. Arvestades, et USA dollaril on Usas ka parem väärtus, siis ikka uskumatu tasu. Mida oskad öelda põhja Kanada kohta? Seal jäätunud järvedel ja jõgedel lühikesel hooajal ainult sõidavad ja pidid teenima 100 000.- mõne kuuga?
Tänud info eest. Arvestades, et USA dollaril on Usas ka parem väärtus, siis ikka uskumatu tasu. Mida oskad öelda põhja Kanada kohta? Seal jäätunud järvedel ja jõgedel lühikesel hooajal ainult sõidavad ja pidid teenima 100 000.- mõne kuuga?
—> ole lahke! Tasu on tõesti päris mõistlik, nuriseda ei maksa. Canada kohta mul puudub isiklik kogemus kuid mis olen aru saanud teiste juttudest et seal on ikka kole käre külm ja eks seal jääteedel on päris riskid ikka olemas samuti. Eriti kevad-talvel. Kuigi jah, eks nad mõõdavad ikka pidevalt jää paksust ja püüavad tagada turvalise ületamise. Tõsi see on et eks neid on sinna järvede põhja ikka omajagu läinud aeg ajalt.
Nad muidugi peavad maksma seejagu hästi et nad suudaksid saada inimesi sinna tööle.
Ukrainasse värvatakse juhte aastatasuga 130000 USD. Kohalikud on enamjaolt Euroopasse jalga lasknud ja nüüd suunab riik sadu miljoneid eraettevõtlusse, et majandust toetada.
1. Kõigepealt on vaja teha Social Security Number. Sellega saab kaasa I-94 dokumendi, mis lisaks viisale kinnitab, et võid riigis töötada.
2. Kui SSN (Social Security Number) käes, tuleb minna DMWsse (ARK) ja teha B-kategooria (Class D) load. Selleks on vaja passi, SSNi ja I-94 paberit. Class D lubade tegemiseks on vaja aadressi/elukoha kinnitust. Tervisekontroll ja pilt lubadele tehakse DMWs kohapeal. Lubade saamiseks on vaja sooritada teooria ja sõidueksamid. Kui need läbitud, saad paberist ajutise juhiloa. Maksab see umbes 30 dollarit ja aega kulub umbes pool päeva.
3. Kui ajutine juhiluba käes, võid minna suvalisse Med Stopi tervisetõendit tegema. Ajutisel juhiloal on number peal, mis jääb samaks, kui lõpuks päris load kätte saad. Ilma lubade numbrita, ei saa tervisetõendit teha.
4. Kui tervisetõend olemas ja päris load väljastatud, võid minna CDLi (rekkalubade) teooriaeksamitele. Kokku on teooriaeksameid kolm: 1.Üldine teadmiste test, 50 küsimust(General knowledge test) 2. Veduk+haagis test, küsimust( combination vehicle test) 3. Õhkpidurite test, 25 küsimust (air brake test).
5. Kui testid on edukalt sooritatud, väljastatakse sulle Learners permit (õppesõidu luba). Selle alusel lubatakse sind õppesõidule. Soovitan võtta mõned sõidutunnid, enne sõidueksamile minekut. Mina sain manuaalkastiga sõidu 6 tunniga selgeks. Ja nagunii, ei saa sõidueksamile enne kui teooriaeksamist on möödas 14 päeva.
6. Kui 14 päeva möödas ja sõitmine selge, siis võid minna sõidueksamile. See koosneb kolmest osast: 1 pre trip inspection (sõidueelne ülevaatus) 2. Platsil tagurdamine 3. Linnasõit. Kui pre tripil läbi kukud, siis on eksam läbi. Sõitma ei saa. Lisan ka lingi, mille järgi ise pre trip inspectioni selgeks õppisin: https://m.youtube.com/watch?v=zn9iY1wav5A&t=9s
NB: Paljudes osariikides nõutakse lisaks töötamist lubavale viisale ja I-94 paberile ka EAD kaarti( Employment Authorization Document), mille saamine võtab umbes kolm kuud aega. Kui pole sellist aega raisata, siis võib load teha mõnes teises osariigis, kus seda kaarti ei nõuta. Aga kindlasti nõuavad nad seal teises osariigis aadressi või elukoha kinnitust.
Kui peale kaht aastat OTR'i ilma igasuguste põksude ja juhtumisteta teha, saab lõpuks Turnpike Double'i peale. Siis oled vähemalt 2 päeva takka ka kodus ja paned 41 meetri-pikkuste masinatega Alberta, Saskatchewani ja Manitoba vahet. Kui teed öövahetusi aastaringi, siis on aastapalk $85.000 (CAD). See ei ole mingi hea palk, sest siinne elu on hirmkallis. USA on ehk veits odavam söögi ja mobiilsideme poolest. Kel jaksu ja närvi on, lasku käia.
Palju tänasel päeval seal diislikütte liiter (või siis gallon) maksab? Ja kas veokijuhid peavad ka nüüdseks sõiduaja üle arvestust pidama ning piiranguid täitma nii, nagu euros?
Tegelikkuses kujuneb kuupalgaks kätte eurodes 4000. Selle eest oled masina ori ja sõidad kui poolemeelne, veel teisel pool maakera.
Ja millega sõidad? Manuaalkastiga, trummelpiduritega, mürisevas ja kolisevas elukas.
Inimesed pole ka seal just arukad.
Mis selle asja mõte küll on?
Peale maailmamööda ringirändamise pole sellel küll mingit mõtet.
...endine...see on kõikuv, hetkel on Manitobas liiter (üks asi, mille hind on maksudega näidatud), $1.24. Ikka peab juht arvestust kah pidama. Aastast 2018 on kõik elektrooniliste logide peal. Juhil on masinas kaasas pisike Quallcom’i tabloid, kuhu kõik salvestada. 13 tundi sõitu + tund muud tööd, aken 16 tundi. Kahe nädala summa mitte üle 70 tunni. Jääraja meestel 60 paralleelist põhjas on 18 tunnised tööpäevad, aga see selleks.
...tegelikkus...kuldsed sõnad! Ei olegi suurt mõtet. Peale kokku enam kui 7 ja poolt aastat rooli keeramist mõlemal pool lompi olen ala vahetanud. Viimase kahe ja poole aastaga võtsin arvutite programmeerimise ja võrkude kursuse ja kolisin Quebeci, kus leidsin erialase töö. Pole kunagi tagasi vaadanud.
Kanada majandus on viimastel aastatel üldse korralikult raputada saanud:
1. Härra Donald 48. paralleelist lõunas kehtestas need meeletud alumiiniumi ja toodangu tariifid
2. Kui UK Euroliidust välja astub ja tundub, et astub, siis kannatab Kanada majandus oma suuruselt teise partneriga, EU-ga, sest paljud siinsed firmad kasutasid UK-d väravana, sisenemaks EU turule.
3. Hiinaga on suhted ka allamäge minemas.
Kuni 2013 aastani oli siinne olukord päris lilleline, USD oli peaaegu sama, mis CAD, viimased aastad on aga vindunud nii oma 1 CAD = 0.75 USD. Palgatase tõuseb väga aeglaselt, hinnad aga kõrged. Kõrgeim miinimumpalk on Ontarios, $14/tunnis, Manitobas $11.35 tunnis.
Minu tagasihoidlikul hinnangul pole just parim aeg “õnne-katsumiseks”. See aga ei tähenda, et tööd poleks. “Suured Vennad”, Bison Transport, Trans X, Arnold Brothers, Gordon Food Services, Brossard jne ikka otsivad uusi entusiaste. Suht sama palgatase igal pool. Parim on leida regionaalne töö ja vedada kas Super-B pütte (kaks mitte väga pikka) või midagi taolist ja kaubelda endale sobivad tingimused. Isiklikult pole enam kirge või kutsumust sellist tööd teha.
Gallon diislit Ameerikas on 3 dollarit. Bensiin on 2.2 dollarit
Siin käib sõiduaja arvestamine E-logi abil ja veel võib ka paberlogi kasutada.
To: Tegelikkus
Palgaga on nii nagu Euroopas. Kui sa ikka ei oska endale korralikku palka küsida, siis ei ole ka mõtet väikese palga üle nuriseda. Mina sõidan 2015 aasta automaatkastiga Volvoga. Olen ka manuaaliga siin sõitnud. See on tegelikult palju lihtsam, kui eurooplased arvavad. Ja ei mürise need autod eriti midagi. Siin olemise mõttest ei hakka sulle seletama, kuna vaadates su postitust, tundub su aju üsna sile olevat.
Üheks põhjuseks, miks sinna "imedemaale" mitte ronida on ka "venitatud peetrid", kes nobedalt diagnoose pilluvad ja tunnevad aju siledust kõikidel, kes temale ja temasugustele ei meeldi.
Kuid on võimalik, et ta on amerikaniseerunud ja elab mingis haagises kusagil Kesk-Läänes. Joob kohaliku šerifiga "moonshine" nimelist kohalikku rahvusjooki ja vaatab küla vahel ringijooksvaid downi sündroomiga lapsi, neid seal tõesti palju.
Ameerika on tegelikkuses tõepoolest äärmiselt tülgastav koht.
Mitte keegi teid seal peale "venitatud peetrite" ei oota. Ahned, salakavalad, koos oma ettemanatud amäärikansmailiga, nii rumalad, et nendega pole võimalik mitte millestki rääkida.
...endine. Kõige pealt korrektuuriks, mitte 70 tundi kahe nädalaga, aga eelneva 7 päevaga. 36 tundi “off-duty”’ aega paneb kõik taas nulli.
...professor_sammaljalg...Puhkuse aeg ja kestvus sõltub väga palju endast ja oma suhetest otsese ülemuse/dišpetseriga. Mida varem küsida, seda parem. Esimesel aastal eriti üle 2 nädala ei taheta anda. Teisel aastal ei ole 3 nädalat eriline probleem. Puhkuse avalduse sisseandmisel tuleb lihtsalt täpsustada, kas soovitakse ainult raha, ainult aega või siis mõlemat. Alati võib esineda eri-olukordi, näiteks naine sünnitab või muu, siis ikka antakse päevi lühikese ette hoiatusega.
Tervisekindlustuse valikud tuleb teha alguses tööleasumisel. Minul oli valida 4-ja erineva paketi vahel. Kallimaist odavaimani: kate 95%, 80%, 70% või siis baas 60%. Soovitan valida vähemalt pakett 80, sest kuigi noored ja terved mehed ei pruugi seda kunagi vajada, siis iial ei tea. Mina valisin 95, sest see katab hambaravi 95 % iga 6 kuu taguse kontrolliga. Loomulikult lõikab see tugevamalt sisse bruto-palka, aga kui ma oleksin näiteks hukkunud töökohustuste täitmisel, oleks maja-laen olnud makstud.
Peab ka silmas pidama, et korra aastas (Oktoobris) saab tervise-plaani muuta, aga ainult odavamaks. Ehk, et kui alustada 60-ga, siis üles poole liikuda on võimatu.
Targutamise mõttes veel Kanada tervishoiu-süsteemist. Selles on palju legende, et kui tasuta ja hea see on. Jah haiglad ja infrastruktuur on suurepärane ning esmaabi saab igaüks, kuid ooteajad on kohutavad. Naisel mul oli vaja sapipõis eemaldada mõned aastad tagasi ja kuna see ei olnud eluohtlik olukord, ootas ta operatsiooni 6 päeva haigla-linade vahel. Põhimõtteliselt kui on tasuv töö on ka OK tervise-plaan ja alati on olemas erakliinikud, kus tuleb siis ise maksta.
Jah päris valus ikka. Viimati veoautojuhiametit pidades töötasin jooksvast aastast seitse kuud. No põhiasi, et seal ikka massid usuvad, et greatest country in the world, mingi stiimul peab ju olema..
Mitte kellegi ärritamiseks, pigem ikka, et noortel meestel hammas verele ajada...mida iganes...lisan siia veel kaks pilti oma ühtedest viimastest sõitudest Juulis 2018 Manitoba provintsis.
Siin ta on, hirmsa mürina ja trummi-põrina saatel, lubage esitleda. Kuudiga ja KEPIKASTITA (ausõna ise vahetab käike) Freightliner Cascadia. Väike Co-op'i tankla Austini küla lähistel ~130 km Winnipegist, tagasiteel Maple Creek'ist Saskatchewani ei-kusagil-asukohas. Ja nagu need Kanadas ikka on, enamasti asfalti põuas, mitte nagu USA-s, kus väga paljud veoauto-puhkekohad on tegelikult vägagi vinged. Varasel hommiku tunnil võtsin väikese kohvikese vaatasin oma õllekõhukest ja unistasin paremast elust.
Küsimus on lõpuks ju inimeses endas, mida ta teha tahab ja mida ta heaks peab, usub või veenab ennast olevat. Õnneks meil kõigil on vabad valikud elus või siis illusioon neist. Ei ole minule teada olevalt veel kedagi Winchester'iga ähvardatud Põhja-Ameerikasse emigreeruma, kodanikuks saama, õppima-töötama.
Ma arvan, et elu tuleks üldse veidi kergemalt võtta, muidu saab veel südamerabanduse. On ju selge, et siin ootavad ees samad probleemid ja raskused, mis "Vanal-Maal", ainult et teises soustis.
Lühidalt suurimad miinused:
1. 6 kuud kestev talv (mida saab leevendada lumelinnuna Mehhikosse lennates Novembrist Aprillini... raha olemasolul)
2. Kõik valitsusega seotud toimingud võtavad kõvasti aega
3. Kallis mobiilside, lihakraam, majade hinnad BC's, Albertas ja Ontarios
Lühidalt suurimad plussid:
1. Naaber USA (öeldagu mistahes), kus Kanada kodanikuna võib viibida 182 päeva viisavabalt.
2. Suur maa, 10 provintsi, ei meeldi üks, lähed teise
3. Kui pea päris ull pole, siis leiab ka erialast (mitte transpordi) tööd, peale unetuid öid kolledzis
4. Palju uisuspordi komplekse ja Québec'is kõvasti subsideeritud hoki-treeningud lastele...isiklik pluss.
See kõik on aga vaid ühe inimese arusaam, mille peale vihastamine foorumis ei tee kellegi elu halvemaks ega paremaks.
Üks meiekandist ärakaranud mehe kanal. Üpriski informatiivne ja tore vaatamine. Kas 100% tõsi, ei tea. Ehk natuke eputab. Samas hakkaja mees tundub olevat.
Jõudu! Olen Kristo Tein kohe 27a vana. Olen sõitnud rekaga üle euroopa juba 5a ja peale.
Olen väga huvitatud rekkajuhi tööd Ameerikas ja ehk on võimalik Teilt abi saada, räägin inglisekeelt enamvähem suhtlustasandil kuid paberimajandusega vajaksin kindlasti abi.
Olen avatud pakkumistele ja õpin kiirelt aint auto püsib kindlalt kätes.