Milline on ühe 6 liitrise mootoriga 21 tonnise ekskavaatori kütusekulu? Komatsu vist on janusem kui teised aga näiteks cumminsi mootor vms? Milline on keskmine kulu umbes? 12 liitrit tunnis?
kütusekulu sõltub mitmest eri asjast, mootori pöörded, töö iseloom, õiged juhtimisvõtted, masina mark, vanus jne... 12 l tunnis ei ole kõige hullem tulemus. uus volvo 14t ekskavaator võtab tühikäigul 1l tunnis näiteks.
Kõik sõltub siiski tööst. Kui päevotsa kaevata või kuskil pasaplatsis hunnikuid kantida(pidev tõstmine) võib sul päevas vabalt ka 200liitrit kütust neelata niiet aru ka ei saa. Võid ka 200liitriga 2-3 päeva lahedalt tööd teha.
Neid tegureid on palju, "kopajuhid" keeravad pöörded põhja, et kiiremad liigutused oleks, ise liigutavad kange väga vähe, saab ka poolte pööretega edukalt kiireid liigutusi teha(kange vähe rohkem liigutada) Ühest vastust anda on raske, vanas eas kopajuhiks õppinud mehed ei ole ikkagi päris kopajuhid, nad on aeglased ja töövõtted jätavad teinekord soovida. Noored on tulevik. Välitrasside ehitusel on näha ja võrdlus olemas, oli vanem mees kopajuht kes ameti õppis selgeks 50 aastaselt, no ei läinud mitte. Päevas ei saanud lihtsalt üle 25 meetri kuna kõik võttis aega, tulu uus mees, kes juba noorema õppinud asja selgeks, töö lendas ja ei olnud vaja koguaeg labidaga juures vahtida, tegi kõik tööd ära ilma, et labidamees oleks pidanud aitama.
Ise ei viitsinud praegu hakata läbi vaatam, aga vähemal eeldus on, et mingi tootja poolne info olemas.
Samas, nõustun ka teiste vastajatega, et eks see sõltub väga paljudest asjaoludest....
Õigus kõigil põhimõtteliselt, kopa vanus nüüd küll ei loe,loeb vastava mootori erikulu teatud pööretel ja rahuldaval töökiirusel. Arusaamatu on taga ajada mingit müstilist kiirust,mida on vaja hakata varakult pidurdama "vastakangiga",mis loomulikult lisab kütusekulu. Hoidke õhufiltrid puhtad ja mõelge enne oma tööprotsess läbi ja tänapäeva diiselmootor võib vahepeal ka vait olla,need ajad on möödas,kus esmaspäeval pandi masin käima ja reedel seisma.
Päris nii öelda,et vanas eas ei kõlba kopajuhiks, päris ei ütleks. Loeb ikka see millega inimene enne on tegelenud, kui on üldpilt selge ja mõistus terane,saab hakkama küll. Kaevetööd,kus sul on mehed augus, ei ole sellised kus peaks tõmblema ja meetreid taga ajama. Lihtsalt ühel hetkel jääb keegi p****'pidi kivi alla kinni ja see ei ole hea.
Ja mida uuemad seda hullemad.Kõige ökom aparaat on siiamaani olnud Kobelco,,Mitsubishi mootoriga.Sellejärel lahjemalt forseeritud Isuzu 6Bg-1,pannakse seda Vanemad Jcb,Hitachi,Case,Link-Belt mida meil ei ole.Sumitomo mida ka eriti ei liigu.Neil vanematel on masinatel on üks hea omadus,elektroonikat mis pumpa reguleerib on vähevõitu.Seda natuke kangemaks keerates on võimalik uuematele vabalt kokurentsi pakkuda.Muidugi on palju kinni operaatoris.Ja 2000 aasta alguse masinate raud on parem kui praegu,arvatagu mis tahes.
Aga mis selle kütusekuluga on siis?
Case ja Link-Belt on ju Sumitomo üks ühele, ainult värvilahendus ja logo on teised. JCB on põhimõteliselt samuti Sumitomo konstruktsiooni edasiareng. Kuna ennem Case'i, Sumitomo oli JCB partneriks (vanad JCBid olid samuti Jaapanis tehtud, nagu Case praegu). Aga põhimõte on õige, reeglina need masinad mis on ehitatud Isuzu mootori ümber, on natuke kõrgemast klassist, eriti Case ja Hitachi.
Noojahh........ no 21 tonnine ei ole 1,5 tonnisest vähe suurem, umbestäpselt matemaatiliselt 14x sel juhul. Vähe suurem,oleks, ehk 4T ......? 21 tonnise mootor koos pumbaga kaalub näiteks ehk vähe vähem kui 1,5 T.
Kui su 1,5 higistab kuidagi 5 L/h,siis 14x suurem ei kuluta 70L/h, ehk võibolla päevas/vahetuses-millest võib järeldada,et suurem masin on ökonoomsem ja inimlikum majandada.Mis juba tootlikkusse puutub siis need on juba hoopis teised numbrid...
masinaks JCB 220, 2000 aasta, tänaseks 12300tt ja viimase aasta kütuse kulu kuus on olnud 6 -8 l/h erinevatel töödel kuna masinaga teen teenust. Pole paha tulemaus vist ;)
Ise töötanud kobelcoga ja hetkel cumminsi mootoriga masina peal,cummins ikka kõvasti jänusem.Cumminsiga pinnast koorides kulub küll 20l/h.Kobelco kõvasti ökonoomsem.
selliste kulude juures ei oleks võimalik end ära elatada ( 20l/h, 200 L päevas ) - ulme... jah on minulgi 100 L päevas läinud aga seda tõesti terve päev 8-17 puhast savi pildudes ja mootori pööred ~4000 kandis. maksimum pöörded ei anna oluliselt kiiremat ega jõulisemat tulemust tööle samas kütuse kulu võib tõesti siis tulla ulmemeeste jutule sarnane.
Mõistagi on nii mõnigi masin suureme kütte kuluga kui minu oma aga olgem ausad enamus "kopamehi" tõesti ei jäta masinat seisma enna kui kojuminek on olenematta sellest kas teeb tööd või jalutab obiektil ja vahutab kõigile kus ja mida ta kaevanud on ja mida maa-all näinud on. juba olematute tühikäigupöörete pealt annab olulised liitrid kokku hoida. ehk ei ole vaja mingi lihtsama tööd tehes inglipööretel masinal töötada lasta ;) teisel juhul tuleks masinaparki kriitilise pilguga üle vaatama/vahetama - Asi on suhtumises ;)
kokkuvõtteks siis see, et kes siin lahmivad oma meeletute kütuse kuludega (töökiirusega) oleks aeg veidi mõelda kus ja mida teistmoodi teha, et seda kulu vähendada ehk siis oleks omalgi tulud suuremad või teeks ülemus preemiat.
Tõesti tundub ulme 20l/h ja 200 l päevas.
Siis tekib küsimus kuidas kopamehed ennast ära elatavad, kui tunnihind on ca 42 euri. 8x42 = 336 ja sellest kütus maha 20*8=160*1,38= 220,8
Teeb jäägiks 116 euri päev?
Teemaalgatajale tundub ulme ja paarile põnnile samuti!!Teil kogemused puuduvad ja tahate ei tea mida.20l/h ja 200l päevas?See oleneb töö iseloomust palju sa pappi mulle pead pritsima.Võin ka 250l päevas läbi pihustite ajada,sellisel juhul sul hoovis suur tiik ja pangalaenu järele lähed.Kas 116 euri päevas teenida on paha?Kopajuht ei osta diislit hinnaga 1,38€ nagu teie põnnid.
Teenida 116 euri päevas pole paha?
Kui nüüd veidi asja täpsemalt vaadata, siis selle 116 euro sees peab olema:
-juhi palk (kui ise just sangade taga ei ole)
-liisingu osa
-masina amortisatsioon
-remondifond
-ülemusele kah midagi
-kasum?
Kas sellisel juhul saame rääkida 116 euro teenimisest või hoopis kahjumist?
Isegi kui kütust osta käibeka võrra odavamalt, ei muutu need numbrid ju kuigi palju.
21t masinaga töötamine kuigi kasumlik tegevus vist just ei ole...
Tundub et uued tegijad ehk ässad tahavad jälle proovida raha kokku kühveldada.Aga proovige,ostke masin ja andke minna,ainult paluks mitte hindasid solkima hakata.
Sellepärast üle 20tonnised masinaid väga renditööle ei saaetagi, sest endale ei jää midagi. Kütus on 1/5 kuludest. Enda vanas firmas olid eranditult 13-14 tonnised ekskavaatori(välitrassid) Nendel oli päevakulu kuskil 50-60 liitrit.
Oli ka üks 24t kobelco, mis võis ilma mingisuguste probleemita üle 200liitri kulutada. Enamus ajast tegeles tagasitäitega, kuna oli liialt janune, et pidevalt kaevata. Tagasitäide ja 80-100liitrit päevas, kopamees ütles, et kui tõstis pasaplatsis siis ei saanudki paagitäiega ca.250 l päevotsa hakkama. Aga kui iga autojuhiga juttu ajada ja pool päeva mulli ajada siis on kulu teine kui stabiilselt tõsta.
On ka sellised kokkuleppeid töövõtjatega, et X tunnihinne ja kütus on nende poolt ja seda praktiseeritakse küll.
Kõrvalseisja näeb millegipärast alati "kasumit", et vaata mis tunnihind on ja kui 10h päevas teeb saaks ka varsti X5 ja maja osta. Kütus, kopamehe palk 5-7 euri tunnis, määrded, masti pukside kulumine, roomikud, rullikud, tähikud, hüdrapump, alusvankri hammasöö, neid kuluvadi sõlmi on sellise tehnika juures piisavalt ja kui kopamees on laisk ja tehnikast pohhui ning sügisel ei viitsi alusvankrit puhastada ja rullid 1-2 päevaga kandiliseks laseb on jälle häving.....ja kui arvad, et ostad ühe ekskavaatori lisaks, et kasum on kohe x2 siis ei ole see kunagi nii, kulutused on x2 aga lisa"kasum" jääb marginaalseks.....pluss oht, et 30-60 päeva tööd tehes ei saa töövõtjalt raha(loe: lastakse üle ja jupitatakse 1000-2000 kaupa., ning see on paraku ikka veel igapäevane.
kahjuks või õnneks ei ole ma mitte uus tegija selles valdkonnas, elasin enne masu, elasin ka masu üle (üli raskelt) ja loodan, et elan ka edaspidi,
Mis siin ikka vaielda, kes tahab see kõrvetagu või terve aastanorm päevaga läbi ja olgu uhke - müts maha teie teenistuse ees ;) mina avaldasin vaid oma andmed, et ka nii saab.
Lp. Ahjukartul, saite kena vastuse vist, nüüd teil pilt selge kui palju võtab 6 liitrise mootoriga 21 tonnine ekskavaator.
Nokitsemisega teenib, masslaadimiste ja kaevamistega huiarkliendi juures on suht kulud nulli teema. Kui ennast lahmimisega näitad, oled paipoiss jne. Ühesõnaga, oleneb kelle alla tööd tegema ja mida tegema satud. Loomulikult tuleb pöördeid vastavalt vajadusele sättida, põhjas pole neid koguaeg otstarbekas hoida :D
Ka punktireale.
Jah kopp tuleb välja osta ja ise seda tassida.Ei mingeid liisinguid ei ülemusi.Ja saab väga hästi hakkama.Objektidel on 100 ülemust taga,kes tahab saada ja seal suured riigirahad jne taga ja hinnad laes.Objektil võtab iga palgaline kopajuht päevas 50l kütet välja,ülemused terved ja rahul.Vonkab vene aja radades-oli on ja jääb.Ausalt töötades ja makse makstes tuleb pill kotti panna hiljem või varem.Mis oleks lahendus?
Pidevalt tuleb kuskil 15L tunnis.21 tonnisele paned ette ja taha roomikute vahele 4 vundamendi plokki 2+2 ja saab 27 tonni.Ülemise hüdrosilindri paned 2 cm jämedama ja lõikad maad nagu ise tahad.Suure kopaga saad kaugele ka laadida.
21 t kaaluv kopa teenuse tegemisex täiesti mõtetu, saadavad kohe karjääri purustajale ette kühveldama või 1000 poolhaaget laadima, 14-18 t limpsivad teeääri :) aga noh, nod 21 t mehed reeglina muud ei oskagi,kui mägesi robustselt liigutada ja kütust põletada.
Kuulge spetsialistid. Mul selline objekt kus vana kiviaed ja vanad saare ja isegi vmõni kogukam tammekänd sees. Vaja sealt kivid ja kännud välja koukida ja siledaks ajada. Ja üks maakivist lauda vundament ka vaja välja koukida maa seest ja siis siledaks pinnas. Kummaga parem ja otstarbekam kas 21 tonnise kopaga teha või buldooseriga t130? Mõlema tunnihind vist kusagil 30 - 50 euri tunnis.
Ekskavaator hakkab kändudele paremini peale ja kiviaed ning vundament annab kiiremini alla kui joss seda teeb, tõsi jossiga saab pärast paremini pinda planeerida, kuid ekskavaator 1,5m plaaneerkopaga teeb sama töö ära.
Jossiga ei võta midagi maaseest välja ja ka maha ei mata.
50 euri tunnis on absulootne lagi, tuleme ikka maapeale. On ka selliseid härrasi, kes ei anna isegi oma 12-13 tonnist alla 45 pluss käive rendile(koos mehega)
Kui sina oma jossiga sohu upud,vaata ilma kopata sa kuidagi sealt välja ei roni.Käpad püsti istud mätta otsas.Nüüd võib minu aeg tulla kui pangakaardid üle vaadata.
to oo, eks kõike saab teha jossiga, aga kas ajakulu, seega ka rahakott, seda kannatab. eks joss ole ikka ainult planeerimiseks tehtud/mõeldud, aga ekskavaatoriga teed vastavate lisaseadmete olemasolul väga palju muid töid ära, k.a. planeerimise. jah, seal augus olevaks asjaks ei peagi väga suur asi olema. piisab kui koppa ei mahu ja jääbki veerema sinna auku. natuke mõtlemist, pusimist ja saad sellegi august välja. aga aeg, seega ka raha.
Keegi naljamees kraabib savi poole pööretega ja keegi kurdab et pannakse karjääri... vaadake karjääris on materjal lahtine so. kergem ja on aega lasta ka pöörete automaatikal vahest tühikäigule lasta( jcb js idel on auto mode) ja savi kraapides on vaja jõudu...mida sa poole pööretega ei saa. See kes mu 200m3 mullahunnikut nädala jagu silub saab samaväärselt ka tasustatud :D peotäis päevas. 21t. esku on umbes 100kw ja selle järgi arvuta kütusekulu...ja arvuta kuhjaga...kuu lõpus hea vaadata et näe, jäi üle ka.
Kuskil tonn ja liiter on OK kütusekulu s.t 21 tonnisel ca 20 l/tunnis ja 45 tonnisel olen ka 50 saanud. Vastasel juhul mees magab püstijalu, kangid pihus ja
kõige õigem oleks ta objektilt minema peksta.
Kütusekuu ilmselt sõltub mis pööretel mootor ja kui raskeid kopatäisi tõsta. Jossitööd tehtud. Nüüd vaja mõni tuhat ruutu pinnast koorida koos muruga. Muru on umbroht täis ja mina ei jõua seda peale kündi harida ja nühkida kuni kamar kõduneb. Lihtsam oleks vist pinnas koorida ca 5cm sügavuselt ja hiljem ketaskooreliga pehmeks tõmmata? Siis kevadel kultivaatoriga ja uus muruseeme külvata ja rullida see soorulliga ning väetada ja kasta. Kas suuremad ekskavaatorid on edulised murukamarat koorima ja kalluri kasti tõstma. Mitu ruutu ca tunnis ära kraabib ?
Oleneb mehest, tunniga võib ka jalkaväljaku ülesse kraapida, iseasi on töökvaliteet.
Tonnid ja liitrid, et kui 24 masin võtab tunnid 9 liitrit siis on mees mõtetu ja peaks kinga saama, kuna kulu on madal ?? :) Lapsik natukene ?
Kõik oleneb tööst ja mehest kes kange liigutab.
Kütusekulu mõõdetakse pigem sellistes ühikutes nagu grammi kilovati kohta tunnis (g KW/h) vms. ja seda nimetatakse kütuse erikuluks.
Ühik "grammi" oleneb konkreetsest mootorist. Vietnami sõja aegne masin neelab KW võimsuse tekitamiseks kindlasti rohkem kui kaasaegne. Oleneb tööst jah, iga tööga ei kasutata mootori täisvõimsust ja seega muutuja KW kõigub kah suurtes piirides. Eksiteel on see, kes arvab, et poolte pööretega inistades saab väiksema kütusekulu. Tonni materjali meetri kaugusele tõstmine nõuab kindla hulga võimsust ehk kütust. Madalate pööretega kaotatakse lihtsalt aega, kütust läheb ikka sama palju.
Pöördeautomaatika kasutamine säästab 100 KW mootoril max 2 liitrit tunnis ja sedagi tingimusel, et enamuse ajast käib mootor tühikäigul. Igaüks võib oma kone kompuutrist vaadata - tühikäigul mootor ca 2 l /tunnis, mootor täispööretel, aga ühtegi kangi ei puutu - ca 3,5 l/tunnis umbkaudsete suhtarvudena.
Tere,
Kuidas on turg korrastunud? Vaadates neid hindu mis olid,peaks nüüdseks olema tõusnud tublisti.Palgatase hakkab jõudma Soome tasemele kui vaadata keskmist riiklikku palkka.