No vot seda ma ju räägingi, et ettevõte saab käibemaksu maha arvata tänu kulupoolele. Mida rohkem kulu seda rohkem km endale jääb tulu poolelt. See ongi sisuliselt sama, et ostan 3 tonni kütet ja see kmaksuta käes tänu tulule millele lisandub km.Kui kulu pole siis tuleb kõik km mis juurde lisatud arvetele riigile anda. Lisaks sellele tuleb sellelt tulult maksta tulumaks. Ja seepärast ettevötted vahetavadki iga 5 aasta tagant autosid jne ostetakse söpradele asju endale. X5 firma nimele jne. Kõike selleks, et ei peaks riigile käibe ja tulumaksu maksma:)
Ma tean üht arhitekti kel tulu suur. Ta vahetab pea paari aasta tagant maasturit, köögimööbli, köögitehnikat jne selleks, et ei peaks km riigile andma ega tulumaksu maksma. Kõik kusjuures seaduslik. Aga riigile tõmmatakse niimoodi rämedalt kott pähe. Vana tehnika kantakse maha ja müüakse eraisikuna maha. Jokk
Tegelikult jube riigi petmine käib ettevõtjate poolt. Lastakse osad enda ettevõtted meelega pankrotti. Jäetakse miljonid riigile maksmata km ja tulumaksu ning töötajad ja teised firmad lastakse üle. Tglikult täidavad ettevõtjad enda taskuid ja töötajatele valetatakse otse näkku päevasel ajal nii, et silm ka ei pilgu , et raha pole tuleb miinmumpalgaga rahul olla:) selline on Eesti elu.
Kle ma täpselt ei viisti arvestada. Aga jämedalt tuleb maksta 6000 pealt riigile km. Jämedalt tonn euri. Aga kui ma sõbrana lähen ütlen et ma võtan 5 tonni kütet su firma arvele siis firmal ei maksa riigile sentigi km ega tulumaksu. Annab ainult mulle käibemaksu jagu raha 5 tonni kütte pealt:) mina vöidumees ja ettevõtja võidumees sest tulumaksu pole vaja maksta riigile:) lihtne lugu.
Olgem nüüd ausad ja tunnistame, et sa siidiuss ei adu seda teemat üldse. Sa ainult arvad kuidas asjad käivad. Küsin korra veel: millal peab ettevõte maksma tulumaksu?
Tegelik elu on ikka selline, et neid eraisikud pole olemas kes iga kuu 5 tonni kütust ostavad. Kes sellist asja usub, peab ikka olema väga lihtsameelne.
Mehed kuulge .......hakkab juba üle viskama .....ASI JA JUTT veoautojuhtide elu st olust ja teemast NII MÖÖDA LÄINUD ET SOOVIN TEILE -----MINGE TE RAMATUPIDAJATE TEEMALISE FOORUMISSE mis need numbrid ja arvutused roolikerajale annavad -----jaurate ja jaurate
Eks siin keegi pole arvanudki et eraisik ostab iga kuu 5 tonni kütet. Võibolla ostab 2 tonni aastas. Aga kui selle pealt käibemaksu ei pea maksma siis 500 on arvestatav kokkuhoid voi ei ole ka võib lihtsalt prügikasti visata, õigemini riigile anda?
Millal maksab ettevõte tulumaksu? Eks ikka siis kui tulud ületavad kulud. Mis selles keerulis on. Kulutan aastas 100 eurot. Tulu on näiteks 200 tuhat eurot. Käive on seega 300 tuhat. Tulu miinus kulu ja järgi jääb 100 tuhat kasumit! Kasumilt maksad tulumaksu kui palju? Mingi 26 tuhat. Minu arvates päris suur summa. Järelikult tasub minult osta arveid, et mulle arvetelt käibemaksu osa anda ja, et firmal kulu suuremana näidata selleks, et tulumaksu vähendada või kulu ja tulu võrdseks ajada , et km ja tulumaksu sootuks mitte maksta. Lihtne lugu:)
loen ja veendun, et siidiuss ei olegi loll, ta on ju suisa idioot. ta räägib asjadest, mis tal oma luuludes on ja peab seda ainuõigeks. ja seda mitte ainult selles teemas.
huvitav, kuidas sellised üldse vabaduses ringi jõlguvad?
Ja kodanik eh poolt õige vastus. Eestis ei ole ettevõttel tulumaksu kohustust kui kasumit välja ei jaotata ja see läheb edasi järgmisse aastasse. On küll veel mõned kohad, mis tekitavad tulumaksu maksmise kohustuse, aga neid teab siidiuss kindlasi peast loetleda.
Ma usun, et kõik nõustuvad, et pea alati kui on miski palga ja ettevõtlusega seotud teema, suudab kodanik siidiuss jõuda ikka ja jälle käibemaksuni ja ettevõtja laheda eluni ja seejärel lähevad need teemad alati, kaasa arvatud ka minu halvustavate sõnavõttude tõttu, väga kaugele esialgsest teemapüstitusest.
Seetõttu teen ettepaneku panna ülesse teema siidiussile kus tema ja meie kõik ülejäänud saame nõutada suuri ja tarvilisi tarkuseteri eduka ettevõtluse valdkonnas :).
No näed siis. See ju tagabki duka ettevõtluse kui tulumaksu ega käibemaksu mitte maksta ja edasi veeretada kohustust järgmisse aastasse jne. Palgatöölisele ütleme, et raha praegu ei ole ja las orjab edasi selle"nii palju kui hädavajalik" eest. Ja siis imestame miks ei saa 5 rikkama riigi sekka. Sedasi skeemitades ja vaikselt enda tasku ajades ei muutugi midagi paremaks. See ettevõtluses nihverdamine ja riigi tagant varastamine niivõrd levinud ja kujunenud juba normiks.
No näed siis 5+, järgmine samm on ainult registreerida osaühing, jalutada emta putkasse, soravalt ja usutavalt siristada memmele oma äriplaan, eeldatava käibe suurus ja nädala jooksul on see kõigest vabaks tegev käibemaksukohuslase number olemas. Ülimalt lihtne ju.
Aga kiirusta, kuuldavasti pidid selle maagilise numbri väljastamise jälle karmimaks tegema kui juba pole tehtud :)
Täna saab internetis ka firma teha ja kui vaja mõne minutiga. Ja ega ettevõtlusega tuleb nii ehk naa tegelda. Ja ega ma sellest ilmselt ei pääse ka, et ametlikult ettevõtjaks hakkan. See mulle täitsa kasulik sest käibemaks jääb siis puha omale. Lihtsalt praegu pole väga suurt vajadust olnud. Sest hakka veel deklaratsioone emtale esitama. Nagu mul muud teha poleks. Palgatöölisena töötamine ei ole minu jaoks. Ei ole palgatööline olnud ja arvatavasti ei hakka ka. See on lihtsalt liiga igav kellast kella ajani tööl käia ja kuulata ülemuse hala kuidas ettevõtjal ikka nii raske. Krt ise need suurd ettevõtjad ei taha tulu ega käibemaksu maksta ja ikka veel hala lahti:) kuidas ei ole võimalik töötajatele rohkem maksta jne. On küll võimalik kui tahta. Tuleb lihtsalt ajud tööle panna ja mitte nii palju kulutada lollustele ja mänguasjadele. Siis on võimalik ka eestis autojuhile sama palka maksta mis näiteks soomes auto või bussijuht saab. Aga siin on lihtsalt ettevõtjatel valdavalt küüned nii enda poole. Tahetakse iga asja pealt 50 prossa kasumit saada ja ratsa rikkaks. Ükskõik mille või kelle arvelt. Tööd ei taheta teha ja kui tehakse siis lohakalt ja suure raha eest!
Ja sii leitakse lihtsalt uus loll kes sandikopikate eest ettevõtjale tööd sügama hakkab. Ja lolle leidub sest süüa juua on inimesel ometi vaja.
Mõned vist ei teagi siin milline näiteks Soome TES ametlik palk on?
Ümmarguselt 4500.- ikka venitab välja.
See mis eesti koomikud siin maksavad on omaette tsirkus...
Norras saab väga head palka, tehke silmad lahti, tundub et pooltel siin hobuseklappid on peas, isegi koristajal Norras on tunnitasu umbes 32 kuni 38.- EUR tunnis.
Täpsemalt siis:
Rootsis tegija autojuht saab 5700 kuni 8500.- kätte kuus
See siis koos öötööga ja laadimistega (selle eest makstakse lisa)
Norras on number veelgi suurem, üks tuttav norrakas rääkis et saab umbes 11200.- EUR kuus, mõnikord rohkem, oleneb kas on talv või suvi.
+ Välismaal makstakse veel boonusena söögiraha (kui oled autos rohkem kui 6 tundi), oleneb firmadest - 25 kuni 70.- EUR päev.
+ Kui juht ei jõua mingil põhjusel koju - makstakse hotelli kulud kuni 180.- EUR / päev .
Edasi mõelge ise...
Eestis naljameestest koosnev väike punt "tööandjaid" - leppisid kokku et vot nüüd maksame meie juhile 1600.- kuus ja kõik.
- " Kui oled ülitegija juht ja sõidad umbes 22000 - 25000 KM maha kuus siis saad isegi 1800.-
Kuid üle selle ei saa maksta siis eesti firma on kohe pankrotis, niigi kütus juba kallis ja veel su autol xenon'i pirn läbi. (see maksab ka oma 1000.- ikka) " -
- tüüpiline eesti "tööandja"
Mis puutub minusse - sõidan uue 14 Actrosega ja ei tööta eesti firmas aga see nina minupärast võib olla ka 09 R500, peaasi et palk õige oleks!
Aaa, ja veel kuldne lause, kas kõik ikka mäletavad?
" Vaata - sa ju sõidad uue Scania'ga, mis sa veel tahad? "
Ehk siis tüüpiline eesti koomikust "tööandja" arvab et palka ka ei pea maksma, auto on ju...
Aga milleks siis viriseda? Kõik kohe roosi ja Norra 11k kuupalga peale . Mis Siidiuss siis siin pläriseb?
Ja loomulikult on ettevõtja püha kohus välja mõelda viise kuidas töötajale saaks rohkem palka maksta? Just see ongi ettevõtluse põhieesmärk ( iroonia)
, et kokkuvõttes saab rekkajuht palgana rohkem auto poolt teenitud tulust kätte kui ettevõtja.
Tööd teevad ju mõlemad. Ükspool saab teist isegi asendada .
Mõlemad pooled saavadkusjuures üksteist asendada. Vean kihla, et väga paljud autojuhid on targemad kui nende tööandjad. Ettevõtja ei peag rohkem raha saama kui autojuht. Kumb teeb reaalselt tööd? Õige autojuht. Ettevötja sügab kodus mune ja logistik mängib arvutis kaarte kohe peale seda kui uus koorem sebitud. Raamatupidaja ja sekretär lakivad küüsi. Tööd teeb autojuht ja peabki rohkem teenima kui toolil istujad:) see on elementaarne. Aga noh see praktiliselt igas valdkonnas nii. Näiteks ehitusel. Ülemused koorivad piimalt koore ja kes reaalselt objektil ehitab see saab kopikaid. Kusjuures ehitajal kästakse võimalikult odavalt asi ära teha et rohkem kasumit oleks. Tihtipeale ei anta ehitajale vajalikke tööriistu ega materjalegi. Ja siis tuleb praaki ka. Kui on ehitusjärelvalve siis on hästi. Muidu tõmmatakse tellijale kohe kott pähe. Raha küstakse täie rauaga aga töö tulemusbja kvaliteet on heal juhul tasemele 3 ehk rahuldav, enamjaolt ikka mitterahuldav ja täis puudusi!
Ettevõtluse pöhieesmärgiks nimetatakse kasumit mida omanikele teenida. Aga et see kasum tuleb madala kvaliteediga teenuse või toote ja töötajate palga arvelt. Siis seda ma õigeks ei pea. Aga nii elu on..
Valetatakse ja varastakse nii palju kui kannatab. Ja otse näkku ja päise päeva ajal nii, et silm ka ei pilgu! Kahjuks nii on inimestega. Mitte just kõigiga. Aga arvatavasti enamus on sellised tööandjad. Vähemalt eestis kahjuks küll. Eks seda näitab ka see kui paljud siit banaaniast minema tõmmanud. Mul endal ei ole plaanis teise riiki minna. Aga palgatööline eestis olla oleks küll suht mõttetu:)j
Selline haige lamba jutt... Siin on paha aga välismaale ka ei taha, ise ettevõtjaks ka ei hakka, parem kirun kusagil foorumis kulakutest ettevõtjaid :)
ilus muinasjutt
Olen ise aastaid tänu oma tööle Norras u 70% ajast, olen siin Norra ametühingu liige (maksan palgast 1,7%)
See-eest on mul aga täielik ülevaade Norra hindadest ja töötasudest, kuna AÜ liikmetel on see õigus, lisaks on nende palk 1% kõrgem (ropp raha :) ) kui teistel töölistel.
Ütlen aind nii palju, et ära naised saunas jutte usu.
Koristaja neto, koos ületundide ja erioskustega (kemikaalid jne) saab kuus maks 25000NOK, ehk 3050eur. Bruto, olenevalt maksekaardist kas 32000nok või 34000nok. Ka brutona 165h juures (norm tunnid) 206nok ehk u25eur.
Autod: verivärske 24m Palfinger tund on 3000nok, ehk 365eur h. Juht, kes on ka troppija ja kraanaoperaator ja veokajuht ühes, saab kuskil 40000-43000NOK, miinus maksud, olenevat tema maksekaardist jälle. Tõstab ka hilisõhtuti ja varahommikul. Päevaraha makstakse 300nok ehk 36eur päevas, kui sa ei jõua õhtul tagasi "koju" ehk garaaži.
Sinu väljakäidud 11200neto ehk 91000nok neto ja brutona 190000nok ja peale, kuna sellelt maksud juba 55% ja rohkem.
Norra on ilus ja rikas maa, aga kahjuks jõgedes voolab ikkagi vesi ja mäed kivist.
see pole nii, tegelikult see palfingerimees maksab oma palgalt ainult käibemaksu ja selle saab sisendina tagasi, see võimaldabki tal 66kw diisel-A4 (Audi) üleval pidada
Ah mis seal norras jamada siis kui ainult b5 kere jõuab osta ja rollerit ka ei saa uut osta. Tulge Eesti tagasi mehed!siin parem elu. Sammaljalalgi palk siin üle keskmise. Poolpidune peugeot 307 sw käes nagu naksti. Jõuab kenasti ülal pidada ja bensuraha on ka olemas. Jalgratas ja rollu ka olemas. Mis sest et kasutatud aga liiguvad vähemalt. Peaasi, et mees ise oma tehnikaga rahul. Teised rääkigu mistahes.
nagu juba mainiti, palk on miinimum, ülejäänu koosneb päevarahadest, ehk siis ka maksud miinimumi pealt. Päevarahade miinimum välismaal lähetuses on ju paika pandud riigi poolt, maksimumi aga otsustab tööandja? kui kodus istun, ei teeni midagi. Kui koorem maas, siis tavaliselt juba uus laadimine ootamas. Poolteise aasta jooksul on pikim tühisõit olnud 600km, ühe korra, tavaliselt saab uue laadimise 40-250 km kauguselt. Firmanime ei nimeta kuna räägin asjadest, mille kohta pole kindel, kas omanikud rõõmustavad või kurvastavad kui sellist infot levitan. Seetõttu ka anonüümsus.
maitea, vanasti oli maksuvaba päevaraha maksimumsumma riigi poolt paigas, 32 eurot äkki, võisid maksta ka 1000 eurot päevaraha aga paraku pidid siis ka maksud maksma ja miinimumpäevaraha kui sellist ei eksisteeri. ega sa oma "päevarahasid" juhuslikult sulas ei saa?
Alustuseks tuleb öelda, et sellist spetsialisti nagu siiidiuss annab ikka leida.
Tundub et mehele on ikka nii vähe antud, et ta isegi ei pea ettevõtja olema MTA jutule saamiseks. Olen asju näinud ja teinud, aga see on ikka uus tase.
Hetkel saavad mul Eesti autojuhid Rootsi-Norra liinil keskmiselt 2480 eur kuus kätte. See tähendab täis töö ajaga 2480 eur, Ühes aastas on 28 vaba päeva kus kodus käia. Ma ei ole veel ühtegi lolli leidnud, kes tahaks nii kaua kodust eemal olla. Tegelik elu näidab, et tehakse maksimum kolme kuuseid vahetusi ja siis kodus. Keskmine eestlane töötab mul 67% seadusega lubatust tööajast. Nüüd peaks iga lammas oskama arvutada mis tuleb tema teglikuks kuupalgaks. Aga igaks juhuks: 2480*0,67=1661 eur/kuus.
Poolakad on hetkel nõus tegema ka ca 10% väiksema palgaga, aga eelistan ikka omasid poisse, sest nii on jamasid märksa vähem.
Need mehed kes räägivad siin autojuhi ametiga rahamägede teenimisest, pole elu jooksul kordagi ise reaalset tööd teinud.
to Geeniustele
Keskmine eestlane töötab mul 67% seadusega lubatust tööajast. Nüüd peaks iga lammas oskama arvutada mis tuleb tema teglikuks kuupalgaks. Aga igaks juhuks: 2480*0,67=1661 eur/kuus.
Vale jutt puha, palka ei saa Sul keegi niipalju. Haigushüvitus, puhkusetasu, pension jne. arvutatakse kõik palgast. Sinu antud numbrid on kokkuleppeline tasu. Kui palju maksad puhkusetasu? Põhipalga pealt?
Kui nüüd võtta aluseks see 1661 euri kuus ja kuude kaupa kabiinis elamine, siis olen igas asendis nõus tegema kodu ümbruses tööd neljasaja euro võrra väiksema palga eest. Esmaspäevale lähen ja reede või siis laup hommikul tulen ja saan ka muid käimis sättida nii kuidas endale vaja on.
Sellist kabiini elu saavad endale lubada ainult korteris elavad pensionäärid, paadunud poissmehed ja niiõelda sündinud autojuhid, kes igal vabal hetkel poleerivad velge ja keeravad tulesid külge.
päris nii must-valge see siiski pole, võttes arvesse, et kuu aega oled sa siiski täiesti vaba iga kahe kuu kohta. neli aastat ise seda graafikut harrastanuna võin ütelda, et näiteks maja ehitab selle vaba kuu jooksul märksa rohkem, kui kodutöö kõrvalt nädalavahetustel.
mis minu arust pigem soovunelmate hulka kuulub on väide, et sellest summast enam ei ole võimalik teenida, äkki veel enda juhid hakkavad ka ringi vaatama ja rootsi-norra töö eest rootsi/norra palka tahtma.
Sellega nõustun, et pikema vaba ajaga jõuab siiski rohkem ja hetkel olen ka endale sedasi sättinud, et võtan omale vaba aega vastavalt vajadusele ja ilma prognoosile. Omades ka peenikest peret, siis ei kujuta ette, et kõik laste tähtsamad sündmused pean veetma 1600 euro nimel kuskil parklas aega sisustades ja seepärast olengi leidnud kompromissi vähe väiksema palga ja piisava vaba aja suhtega enda jaoks.
Oleks siis vaid nii, et peale mitme nädalast reisi saad vaba kuu, EI! Paar päeva ja tagasi! Juhte pole. Isegi puhkuse ajal hakatakse juba peedistama, et äkki lähed reisi.
peale mitmenädalast reisi trahad vaba kuud. kes siis tööd teeb? sellise graafikuga peaksid vabakutseliseks hakkama. töövõtjale on aastas ette nähtud 28 puhkepäeva.
Artikkel 4.
h) iganädalane puhkeperiood – iganädalane ajavahemik, mida
juht võib vabalt kasutada ja mis hõlmab regulaarset
iganädalast puhkeperioodi või lühendatud iganädalast puhkeperioodi:
— regulaarne iganädalane puhkeperiood : vähemalt
45tunnine puhkeperiood,
— lühendatud iganädalane puhkeperiood: puhkeperiood,
mis on lühem kui 45 tundi, mida saab vastavalt
artikli 8 lõikes 6 sätestatud tingimustele lühendada
minimaalselt 24 järjestikuse tunnini;
Sel juhul tahan seda iganädalast puhkeperioodi kodus veeta.
sel juhul vali selline amet, kus sa saad seda kodus kasutada. mis siin keerulist on?
kas tõesti on autojuht nii rumal, et läheb rahvusvahelistele vedudele tööle ja siis hakkab jonnima, et tahan õhtul või nädalavahetusel koju. uskumatu, et sellise inimese kätte usaldatakse auto, haagis ja kaup.
Juhi valikul võib ööpäevaseid puhkeperioode ja vähendatud iganädalasi puhkeperioode, mida ei kasutata sõiduki tavalises paiknemiskohas, veeta sõidukis, kui see on varustatud magamisasemega iga juhi jaoks ega liigu.
Võibolla peab hakkama Skandinaavias vegveseni ja vägveseni kontrollidele seda seadusepunkti meelde tuletama?
loomulikult tuleta seda punkti neile meelde. aga mul tekkis küsimus, et milleks te siis päevarahasid saate? kulla mehed, see ongi ju see raha, mille eest te orgunnite omale autovälise ööbimise ja toitlustuse. see pole teps mitte palgaraha. valesti olete asjast aru saanud. kui tahad kolleegi peale kituda, eks see ole su vaba valik, aga trahvid maksate ikka enese taskust, mitte ülemuse taskust.
kopeerin-kleebin eraa kodukalt:
Belgias ja Prantsusmaal olnud juhtumite tõttu tuletame meelde, et Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele 561/2006 Artikkel 8 punkt 8 järgi on lubatud: „Juhi valikul võib ööpäevaseid puhkeperioode ja vähendatud iganädalasi puhkeperioode, mida ei kasutata sõiduki tavalises paiknemiskohas, veeta sõidukis, kui see on varustatud magamisasemega iga juhi jaoks ega liigu.“
no ma väga kahtlen, et 32- päeva eest saab lubada nädalavahetuse kusagil majutusasutuses veeta euroopas? ja kui keskmine päevapalk on 65- sisetööl päevas siis sellest 32- on siis päevaraha, mille eest peab juht söönuks ja maganuks saama hotellis? et 32- on siis normaalne päevatasu tehtud töö eest päevas?
aga ehhee, kui jutt käib iganädalase puhkepausi veetmisest, siis mis normaalsest päevatasust tehtud töö eest sa räägid, kui ise motellis telekat vahid ?:)
32 euri eest on tegelikult valikut küll, lõuna-euroopas saad selle raha eest puhta hotellitoa, hommikusöögi, wifi ja veoka turvaliselt ära parkida ka. loomulikult ei taha keegi eriti seda raha maksta, aga võimalused tegelikult on. mujal on muidugi kehvem, f1 omab veokaparklat väga vähestes kohtades ja muud valikud märksa kallimad
to ehee, mida sa siin kurdad, mine kurda riigiissidele, et see on liiga väike päevaraha. et sinu kulud on suuremad ja ei tule välja jne. ettevõtjad saaksid ju suuremat päevaraha maksta, aga summa mis ületab 32 euri, tuleb maksustada nagu palka, aga näed palka ettevõtjad rohkem maksta ei saa.
kõik tööandjad räägivad,et nad ei saa suuremat palka maksta?tahaksid väga,aga lihtsalt ei saa?samas maksuvaba raha oleks nõus kohe maksma,kui riik selleks võimaluse annab.
sellises juhul ju pole probleem mitte selles,et raha ei oleks vaid pigem millegis muus.tööandjate omavahelises mitteametlikus kokkuleppes?või millegis muus?seletage nüüd ilusasti ära juhmardist orjale.olge nii kenad
asi on selles, et need palgad, meie veohindade juures on juba suht piiri peal. ning ei kannata enam palka tõsta. kõik toimetavad selle nimel, jumala eest, et veoettevõttel ei tohi ju ometi hästi minna. kogu aeg pitsitatakse veo hindadega ja kui eestlane enam ei suuda, siis tulevad lätlased, leedukad ja poolakad. küll nemad suudvad.
vaata, praegu sa näed oma arvele laekuvat summat. nt ametliku palgana 1000 eurot. sina mõtled, et mis see siis ära ei ole, et tibake palka või päevaraha tõsta. aga selle 1000 euro pealt on ettevõttele kulu 1713 eurot, nats siia sinna, sõltuvalt kas töötaja on liitunud pensioni teise sambaga ja mis %-ga. samuti päevarahaga. iga euro mis ületab 32 eurot, tuleb riigile maksta 76% .
kui te hakkaksite maksma makse ise, s.t. et teie kontole laekub ca 1713 eurot ja maksate iga kord riigile 713 euri, hakkaks ka töötaja asja teises valguses nägema. praegu lihtsalt enamki töötajaid ei hooma seda makstavat riigimaksude osa. ja tead, kui raske on riigile seda raha maksta, sest sa tead, et see läheb kuskile määramatu põhjaga muti auku. sa ei saa selle eest põhimõtteliselt mitte midagi. et politsei või päästjate palka suurendada, koondatakse töötajaid. samuti koondatakse mujal riigiasutustes reatöötajaid, et näidata palgatõusu. allesjäänud teevad teiste töö. ainult ülevalt poolt ei koondata kedagi ning palgad kasvavad. tee ehitus ja hooldus on suht olematu. kooliõpetajatel nad peavad palku tõstma, sest õpetajal on õigus streikida. politseil ei ole. tema koondatakse, et teised kaks saaks kõrgemat palka. pätile tehakse pai, sest reapolitseinik ei jõua enam malakat tõsta. energia on otsas.
pidevalt loed ajakirjandusest, et mingi võll on kuskile 700000 eurot magama pannud, keegi teine paarsada tuhat jne. kõi mis on vastuseks: õlakehitus, ning ups, kuidagi nii juhtus. proovime teinekord paremini. st. mingit vastutust pole seal. aga pangu riigiasutuses rea töötaja mingi 70 euri kuskile tuuri, pannakse vangi. erasektoris sa ei saa tuulutada suvalt raha siia sinna. läks sitasti, vastutad omanike ees täie rauaga.
Autojuhi arvamus:
olgu töö pole füüsiliselt erilist jõudu nõudev ja sisaldab palju istumist. Samas peab olema koguaeg valmis reageerima ja jälgima kogu ümbritsevat, marsruuti, kaupa. Planeerima kuna kus oled.(nt kellaajalised kohad) Pidevalt kahe tule vahel, kus ühel pool ökonoomsus(omanik) ja teisel pool aeg(logistik). Öö ja päeva tsüklite vahetumine.(uni) 15 tunnised(või kohati ka pikemad) tööpäevad.(väsimus) Olenevalt millega veetakse siis nt tent, külmik, pütt, täis-poolhaage, ohtlik, ülegabariitide, jne. Nt külmiku meeldiv plärin ja kontroll, tendi erinevad laadimisvõimalused(leidlikud kliendid), turnimine 4m kõrgusel, tunnelid ja sillad, parkimiskeelud, kauba ümberpaigutus ja pidev haakimine, jne. Lisaks vastutus: kauba tervena ja õigeaegsena kohalejõudmine, seadustest kinnipidamine: dokumendid, kaal, sõidu ja puhkeaeg, kabariit,liikluseeskirjad, tehniline korrasolek, ( trahvid) jne. Ei saa nõustuda , et autojuhi töö on lihtne, seda teab iga autojuht. Lisaks Rootsi ja Norra suunal teeb töö huvitamaks talve saabumine , kus Ro,TR,GR,BG,MK,SRB,PL ja muude numbrimärkidega autosid jääb tänavapildis oluliselt vähemaks. Asju mis autojuhitöö raskeks muudavad on palju ja iga autojuht saab siinkohal täiendada. Muidugi peamine lihtne selgitus toodi ka siin eespool. Kodus käid nagu kuuvarjutus, elad ilma wc ja vannitoata kuudis, söömisega seotud probleemid.
Ja kõike seda keskmiselt 800-1800 eur eest kuus. Olenevalt staažist ja muudest kohustustest mõningatel puhkudel ka ilmselt üle 2000.
Siinkohal ettepanek vinguvatele ettevõtjatele, Ro,TR,GR,BG,MK,SRB,PL on saada väga häid ja vähenõudlikke töötajaid, milleks teha seda asja mingi 700 euro eest kuus, kui ei saa x5 ki osta.;)
Või siis andke oma töötajatele natukene puhkust ja lõpetage enda koormamine selle ettevõtlusega :)
ahahh, nüüd võtan endale sealt y riigist vähenõudliku töötaja, ja siis tuled sina siia kisama, et näed, vereimeja, tahab kokku hoida, ei raatsi töötajale palka maksta, võtab mingi odava murjani -kes on ainult esmapilgul odav, pärastised kulud tulevad juurde- .
ma ei saa aru, mida sa hädaldad, kust otsast sa palju tööd teed? sul on iga nädalane 45h kohustus puhata. aastas 28 päeva kohustuslikku puhkust. loe kokku, palju sa tegelikult üldse kokku tööd teed. sulle tundub küll, et teed palju tööd, aga sinu 4 kuu lõikes kokku arvutatud tunnid ei tohi ikka ületada 48-t tundi. nagu kõigil teistelgi.
ja kui ettevõtjad lõpetavad enda koormamise selle ettevõtlusega, sis kuhu lähed sina oma rasket tööd tegema?
90% siinsetest kõnelejatest on puhtakujulised teoreetikud kes parimal juhul on teinud kohaliku tööd "nupuga". Mõni üksik on tõesti asjaga kursis ja teinud rahaasjad "baltikumi kõvematele juhtidele" puust ja punaseks.
Teooreas on ju lihtne...võta saba taha, vii kohta X. ja kohast Y. võta tagasikoorem ja juba oled koduteel, ning papp tiksub... ?
väga hästi loodri poolt ära seletatud.tänan.ainuke vahe selle näite ja tegelikkuse vahel on see,et 1000eurist tegelikku palka ei näe keegi.pigem on see miinumum,mida nähakse.ja kas võid käsi südamel öelda,et juhul kui riik peaks mingil üllataval kombel vähendama tööandja maksukoormust poole võrra,siis autojuhi tegelik palk kasvaks 50%?
ei ole ju nii.tegelikkuses jääb tasustamine samaks ja ka tööandjate põhjendused,miks ei saa palka tõsta jääksid samaks.
see ongi tegelikkus.
Aga mis seal siis veel on? Täpselt selline see töö ju ongi autojuhi seisukohalt kõik muu on ülemuste, logistikute teha. Ei ole vaja endale tööd juurde mõelda ja pead vaevata.
1000 euri ma tõin sellepärast, et sellega on hea neid % välja tuua. kajastub ümmarguselt. panen käe südamele ja ütlen, et juhul kui riik vähendab maksukoormust, siis minu juhi palk tõuseb täpselt nii palju, et minu palga fond jääb samaks. samas luban ka, et järgmisel aastal tõuseb minu juhi palk umbes 10% võrra, kuna tõuseb miinimumpalk, kuid mu autojuht saab palka tunduvalt rohkem kui eestis kehtestatud miinimum.
pole tal mingit klubi, niisama mullikesi puhub siin ullikestele, isegi kõige lihtsamast asjast ei suuda ta aru saada, mis on tööaeg ja mis sõiduaeg, sellise majandamine käib alles liivakastis
tore mull jutt jah...
asjad on ikka nii, et sellest 1000-st on ametliku osana, millest maksud makstud miinimum kuni pluss 100- kontol. Ülejäänud maksuvaba päevaraha kah kontole ja ülejäänud siis ümbrikus.
Olles ise euroopat paar aastat teinud ja väga pettunud... Lüües kokku oma töötunde, mil olin tööandja ja logistiku ülesannetes ja kuu lõikes saadud tulu mis laekus siis kontole või hiljem ümbrikus. Sain umbes 6-7 € tunnis. Mille eest peaksin hakkama veel enda magamis kulusi katma???
WTF??? Aeg edasi ja peab veel enda transpordi veokini (ise sõites tööandja väikse autoga ), töötelefoni kulud ja muu vajaliku töötegemiseks muretsema? Selle nimel seda "toredust" ja peavalu enam sellise summa eest küll tunda ei tahaks. Aga alati jääb ju veel kilomeetri palk ja laadimis palk ja topelt kettaga sõidetud palk, mis teevad kokkuvõttes ikka sama välja. Nii et valikuid on.
Lugupidamisega...
Looder23-le kui oled hea tööandja, räägi palju maksad meestele palka ja mille alusel, kas km palk või päeva hind, tulen kohe kolinal sinu juurde tööle kui on ikka palk mis siin jutus väljendub
Täitsa lõpp, mõned siin põhikooli lõpetajad arvavad endast nii palju, et tahavad hakata saama tipparsti palka ???? Endal pead pole otsas ja ei lõika, sorryu siis ka poleks ta autojuht.... Kuid tulge kahe jalaga maa peale tagasi !!!!
kapsel, piira erutust, ära hakka kuskile tormama. oled sa üldse kindel, et ma vajan autojuhti lisaks, et muudkui tuled. kahjuks see suur number oli toodud ainult protsentide paremini näitamise huvides. kahjuks ei suuda veel juhile sellist palka maksta. nagu kirjutasin, kuid juht saab tunduvalt üle eestis kehtestatud miinimumi, saab ka rohkem kui eestis kehtestatud transporditööliste(auto- ja bussijuhid) miinimum. on kindel kuu palk. lisanduvad välislähetuses oldud päevade eest päevaraha. ümbrikuid kasutan ainult cmr-de saatmiseks. on firmasid, kes tahavad veel allkirjastatud originaale tagasi.
Mingisugusest 4000-5000. palgast võib rääkida siis kui teedki Norra, Rootsi meeskonnas tööd ja oled 1-2 kuud järjest kohapeal ja siis saad 2-3 nädalaks koju. (kui Eesti meeskond siis jaga summa kahega ja see on palk parimal juhul võimalikust)
Aga igalpool on parem kus meid ei ole ?!
Sellised numbrid on kohaliku all sõites ka vaid siis, kui käid riigist väljas ja saad välisriigi päevarahasid. Norra kohta ei oska öelda, kuid rootslase põhisüsteem on tunnipalk (150SEK/h- tulumaks, olenevalt piirkonnast 30-35%), lisaks sellele siis traktamente ehk päevaraha, riigisiseselt üks (kui autos ööbid) ning väljaspool riiki teine. Noh, muidugi on firmasid, kes maksavad igasugu lisatasusid, kuid see ei kehti kõigi kohta. Samas arvan, et norrakal võivad numbrid suht samad olla, ainukese vahega, et SEKide asemel NOKides, sama pilt on ka poodides, kus numbrid poeriiulitel on suht üks-ühele.
Muidugi hetkel läheb ka see jutt teemast mööda vist, kuna pealkirjas sooviti teada Eesti-Rootsi-Norra palka, see aga lõhnab "kodutöö" järele, kus alustad Eestist ja mõni päev hiljem lõpetad samuti Eestis. Selge on see, et praegu ei tähenda ka kohalik number suurt palka, arvestades nimesid, mis Rootsi ja Norra numbris autodel esiklaasil on ning ausa konkurentsiga kohaliku alla tööle saada pole nii lihtne, vähemalt tutvusteta.
28 päeva puhkust on minu teada ettenähtud 40-tunnise töönädala korral, kui lööks nüüd kokku autojuhi sõidu-, töö- ja ooteaja, siis kuhu see auto selle ajaga jõuaks? Asi ongi selles, et tööandjad kipuvad arvestama ainult sõidutundi, koormad hüppavad ise peale-maha ja kuskil ootama ei pea, kõikjal oodatakse pikisilmi, millal see eesti masin jõuab!
aga see on ju sinu valida. meerikul on selline väike nupuke, kuhu saad vajadusel vajutada. kas sa juhid, teed muud tööd või oled koorma ootel. kui oled koorma ootel, vajutad ümbriku peale. nüüd kui tuleb koorem, siis vajutad puhkeaja peale ja teed oma vajaliku pausi vahele ning hakkad siis liikuma. aru ma ei saa, miks sa elad oma elu nii keeruliseks? sul on kõik vahendid selleks, et täita korrektselt seadust ning ikka vingud. sa ei pea leppima kilomeetri palgaga. lepi kokku tunnihinne. sõit x eurot tund, laadimine y eurot ja koorma ootamine z eurot. tee tööd ja naudi elu.
" sa ei pea leppima kilomeetri palgaga. lepi kokku tunnihinne. sõit x eurot tund, laadimine y eurot ja koorma ootamine z eurot. tee tööd ja naudi elu."
Räägid mulle ka äkki kus firmas siiski sellist raha maksmist on võimalik nõuda ja milline firma maksab ? On kuupalk, kilomeeter ja päevaraha.
Viid 28 päeva kettad/väljatrüki raamatupidajala ja tema vaatab, arvestab sinu jooksva kuu töötunnid ? :D Mitte kedagi ei huvi kaua sa koormat ootasid või kaua sinu koormat laeti, huvitab ainult see, et sa oleksid õigel ajal järgmises kohas...kuidas sa sinna jõuad või saad ei ole enam kontori asi.
....aga mis ülejäänud aeg on ? Elad ju 24h putkas, ehk tund jookseb ka magamise eest, kuna sa oled töökohal ?
Euroopas sõites maksad juhile palka tunnihinde põhiselt ? (ei ole isekallajaga ekskavaatori all istumine ja igapäev sõida puhta lehega kuna oled "just puhkuselt" tulnud.
Tundub, et oled reaalsest elust ikka väga kaugel oma asjadega....
no mida sa vingud? kui ei saa vastavat palga kokkulepet siis ei lähe sinna firmasse ja kõik, otsid uue. kõik vinguvad ja ässitavad, et ärge müüge end odavalt, ärge leppige kilomeetri hinnaga jne. ja nüüd kui pakun välja, et lepige töölepingus palgad ja tingimused kokku, siis hakkate halama, et pole kallaja töö pole, elan kuudis, pean olema õigel ajal järgmises kohas jne. jälle vingute.
paraku tean ma nii kallaja tööst kui euroopa tööst piisavalt palju, et mind süüdistada reaalsest elust kaugel olemisest.
kui sa ise mõtlemis võimetu oled, siis infoks sulle niipalju, et 24 tunni sees on sul kohustuslik teha 9-11 tundi pausi. päeval ka 45 minti miinimum puhkepaus. selle eest te ei saagi palka, sest see on sinu vaba aeg. kodust ära olemise juures makstakse teile välis lähetuses päevaraha. see kompenseerib teie eemaloleku kodust. kas kuskil tehases tööl olles tunni palka saades lähed ka lõuna ja kohvipauside ajast palka nõudma?
kui seff(logistik) ütleb sulle, et oota, ma kohe leian sulle midagi, läheb natuke aega. siis see on töö ootel olek ehk ümbriku aeg. kui ta ütleb sulle, et ca 3 tundi on hooletu, siis selgub, siis see on puhkeaeg.
ja muide, iga kuu viidki oma kettad firmasse ja kui raamatupidaja või logistik ei viitsi seal tunde kokku lugeda, siis on müügil ketta skanneerimise aparaadid mis koos programmiga loevad ka sõidu-, töö- ja ootel(valmisoleku) aega. sealt saab lihtsalt selle kokku võtta. digi pead sa nagunii iga 28 päeva tagant maha lugema ja sealt saab ka täpselt teada palju sõidetud ja muud tööd tehtud.
kui eestist ei leia sellist tööandjat, siis tuleb üle piiri minna.
aga ainult hädaldaks ja plädiseks.
Skandinaavias sõita eesti firma all on kahe otsaga asi on häid firmasid, kes maksavad 2000 ja üle ning on need kes peavad nn. orja sandikopikatel. Viimastest tasuks suure kaarega mööda kõndida: jamavad kütusega, loevad igat ületatud kilomeetrit 100% täpsusega töötaja kahjuks, lonkavad autod jne. EESTLASED ÄRGE MÜÜGE ENNAST ODAVALT TEIL ON TERVIS JA TOETAV PERE!!! LAS RÄMPS TÖÖANDJAD KÕNGEVAD, PANKROTISTUVAD, SELLISEID JOBUSID POLE EESTILE JA EESTI RAHVALE VAJA!!!
NB! Soovitus rämpstööandjale Euroopa teed on avatud palgake odavtööjõudu kui näpud rahakoti ümber niimoodi kihelevad (bulgarid, rumeenlased, horvaatlased jms)!
üks huvitav tähelepanek, miks mõni firma saab maksta ka palka juhile ja makse sellelt riigile, aga enamus vingub ja hädaldab, et pole võimalik rohkem kui miinimum või vedi rohkem. Sellega olen päri, tooge-võtke tööandjad endale mujalt vähemnõudlikud juhid kui leiate, et eesti omad on joodikud,vargad ,laisad, virisejad jne, milleks kohalike juhtidega aega ja oma närve ning tervist rikute!
to kah juht, loe mu eelnevat kommentaari (kirjutatud 01.07.2014), miks konkreetselt mina väga raske südamega olen sunnitud makse maksma. mitte ei taha. mitte selle pärast, et ma jään vaesemaks, seda ka, aga see on põhimõtteliselt kadunud raha.
kui sa hakkaksid ise omast palgast makse maksma, tuleb sulle ahastus peale. nt maksaksid omast palgast 58% riigile. ja sa ei saa selle eest mitte essugi. sul puudub igasugune sotsiaalne tagatis. jah, haigekassa sul on, aga pere arsti juurde saada, siis on järjekorrad pikad, vaja veel eri arstile minna, ootad 3 kuud. köhi papp välja, saad kohe. nt, minu 73 aastane isa käis arsti juures. vaja mõlemat uut põlve. liigesed läbi. järjekord...3 aastat. köhi 4000 eurot välja, saad või homme päev noa alla. selle arsti juurde ootas ta ka aega mitmeid kuid. ja võta selliseid jamasid ridamisi. nii riigi kui omavalitsuse tasandil.
looder23-le
eks need probleemid puudutavad meid kõiki, ega juhidki rauast ole ja tulles tagasi teema juurde, siis 2000, koos päevarahadega, euri pole mingi eriti suur summa selle töö eest, et ära elada ja ka enda vanaduspäevadeks midagi kõrvale panna
Selles suhtes küll, et maksad riigile nii et silm valge, kuid tõesti, väikeettevõtja ei saa selle eest mitte midagi vastu. Ning mis puutub maksudesse, siis vähemalt minule teadaolevalt on Eesti üks kõrgemate tööjõumaksudega riike Euroopas.
korralikult palka saav töömees ja hea tööandja siia foorumisse targutama vaevalt et kipuvad... mingi kibestunud kaader ajab oma igapäeva jura mis kedagi kuhugi ei vii. kaks lehekülge nagu mingi papagoi lalin.siis kui miskit enam öelda pole hakatakse kirjavigu otsima.....üks targutab teine lükkab tõe ümber jne........
Loen ja imestan, mida siidiuss siin kirjutab-
"Mõlemad pooled saavadkusjuures üksteist asendada. Vean kihla, et väga paljud autojuhid on targemad kui nende tööandjad. Ettevõtja ei peag rohkem raha saama kui autojuht. Kumb teeb reaalselt tööd? Õige autojuht. Ettevötja sügab kodus mune ja logistik mängib arvutis kaarte kohe peale seda kui uus koorem sebitud. Raamatupidaja ja sekretär lakivad küüsi. Tööd teeb autojuht ja peabki rohkem teenima kui toolil istujad:) see on elementaarne.
Teemat edasi arendades tekkisid küsimused : Kui autojuhid on targemad, kui ettevõtjad -siis miks nad on veel autojuhid mitte ettevõtjad?
Ettevõtja ei peagi rohkem raha saama kui autojuht---- mh.. kus asub see imekaunis koht ,kust võetakse esialgse investeeringu jaoks raha - veoki ja haagise soetamine või rent, varuosade,kindlustuste ja rehvide rahafond, esimesed kütusearved kuni raha laekub, teemaksuraha, jne
Ei ole enam sotsalism ,et sina tee ja maksa, aga jagame võrdselt.
Tööliste töökohustused- elu oleks päike ,kui autojuht jõuaks ise olla logistik,sekretär ,tehnik-remondimees ,varuosade otsimine -tellimine ja remonditööde arvutamine, lubade-litsentside uuendaja,klientidega kokkusaaja ja lepingute sõlmija, pangamaksete tegia, maksuametile ja statistikaametile aruannete esitaja, aastaaruande koostaja jne jne ...
Tahan lihtsalt öelda ,et see ala on paljuski meeskonna mäng (nagu näiteks jalgpall )
Prantslased saavad kõvast vanglaid ehitada. Üks juht sõidab Prantsusmaale, teine läheb lennukiga ja vahetab esimese juhi välja, et Portugali sõita. Tagasiteel toimub kõik vastupidi. St. esimene juht tuleb lennukiga vastu ja sõidab tagasi koju.
milleks juhti reisil vahetada?mõte ikka selles,et juht puhkaks nädalavahetusel motellis/hotellis.samas jääks ka karvajalgu vähemaks ja leiaks enam vähem alati parklakoha
karvajalgade sekka kuuluvad prantslaste jaoks ka eestlased.
kui Portugali sõites pead 45h ja tagasi tulles jälle 45h tegema, siis oleks õige otsus uus amet otsida.
sellepärast lähevadki need seadused järjest karmimaks,et ikka ei saa inimloomad aru sellest,et autojuht peaks ka ideaalis tööd tegema 5 päeva nädalas.olen ise kahe käega poolt seaduste/määruste karmistamisele kuni jõuab ka veokolhoosi esimeestele see lõpuks kohale.enamus autojuhte nagunii ei julge nendega vaielda ja sõidavad nii nagu ette öeldakse.
olge nüüd, loe läbi see eraa lehel avaldatud inglisekeelne tekst, isiklikult loen sealt jällegi välja, et nende jaoks pole vahet, kas sa veedad 45h pausi veoauto kuudis või hotellis-motellis, sa ei ole omas kodus ja see on see, mis loeb.