Mure veel ei ole, aga võib tulla, plaanin ühe vana jaapani bussiga hispaaniasse minna, 4,5m pikk, 2,5 tonni, 1,9kõrge. 1,8 lai.Vana asi teadupärast laguneb ja võibolla tuleb see aparaat ühel või teisel moel sealt tagasi tuua, või siis poole pealt, kus iganes ka midagi juhtuda võib, laguneb mõni tükk ära, mida pole kaasas ja mida kohapealt hankida ei õnnestu jne. Tahakski teada, mis hind võiks olla kui see kelllegile haagisesse õnnestuks sokutada ja koju või kodule lähemLe tuua. Ideaalne oleks isegi kui autosi vedava veoki hinnaklassi teada saaks, pikkuskõrguslaius on teada, kaal ka, tulistage, kas sadades või tuhandetes? Kas tuleb odavam lasta kellegil ära tuua või osta kohapealt mingi asi millega riskides ta koju toimetada?
Kui ära hakkab lagunema ,sõida lähimasse sadamasse ja müü neegritele maha. Nemad vaid jaapani kaubikuid armastavad.Mis sellest enam koju tassid ? Saad seal mitmekordse hinna kui leiad õige kokkuostja.
Lagunema on ta vast ammu hakanud, aga kui sõiduvõim lõpeb, on treilaga sadamasse neegritele müügiks vedamine samasse hinnaklassi kojutoomisega. Puusalt tulistades €2-3k. Ära ei tasu unustada asjaolu, et paljuti on lääne-euroopas maanteel äravedu ainult kohalike ja litsentseeritud (loe $$$) firmade pärusmaa, sestap ka keeld kasvõi rattavahetusele, kui sa just ülehelikiirusel ei toimeta.
Kuni lääne-Saksani pole treilaga vast probleemi, aga sealt kaugemale liiguvad kodumaised treilad täiskoormatega lõuna-euroopa autotehastest tagasi ja sestap on treilakoha trehvamine imo keeruline. Kolmandik kardinhaakest ei tule kaugemal, kui Aachen-Liege-Lille kardetavasti palju odavam, kui selle harva tühja kohaga treila peale.
Ühesõnaga kui sõita tahad, siis sõida ja kui ära sureb, siis tegutse vastavalt asukohale. 4000km otsa raames ei anna väga täppisennustust teha.
Kui kustub ära jäta maha ja pane põlema, et hiljem jäljed sinuni ei viiks.(kõige odavam) Kui oht on suur, on tehnika surnud ja pole väärt enam kuskilt euroopast koju tarimist..
Aafrikasse ei raatsi müüa, niigi sinna enamus mõnusaid 80/90 ndate väikebusse ära viidud :) Äitüma reageerimast, jääb vaid loota, et aparaat siis peale saksamaad ja vähemalt tagasi saksasse toob mind :D mingid odavama otsa veokad maksavad suurusjärgus 1500, nii et saksast juba odavam ja riskivabam treilale koht osta, tundub.
Ma lükkaks seal kohe kuskilt mäest alla kui ära laguneb.....
Ostsin kunagi Soomlaselt mootori rikkega Fordi 200 eur ga Soomes.
Pärast ütles et oli paar aastat tagasi Leedus katki läinud ja maksis Treileri eest mingi 1500 eur . Vedas koju ja jättis vedelema puu alla .
Kas oli vaja koju tassida ??? Esimene variandiga oleks 1300 eur võitnud!
Inimesed elavad oma emotsioonie najal ja ei oska reaalset olukorda hinnata.
Tänud, Aston1, vähemalt pisut kasu sellest teemast :) Buss jääb sõiduautode klassi, peaks töökotta või parklasse pisut odavamalt saama kui autorong. Eks tal müügiväärtus on muidugi tühisemapoolne, aga samas tarbimisväärtus pisut rohkem kui tühine. Neid aparaate jääb järjest vähemaks, mille remontimisega kolhoosisepp teibi ja traadi ja 13võtme abil hakkama saab, nii et sellist bussi on võibolla ka siiski kasulik pidada tänu väikestele remondikuludele, ise saad tavaolukorras kõigega hakkama, Soome treilaga vedamise hind mõistetav, sest treila pidi ju ka edasi/tagasi otsa tegema + laevaga sõitma, ja selle eest juba raha küsida osatakse.
ebasoodsate asjaolude kokkulangevuse tõttu lükkus reis aasta jagu edasi. Ei saanud veel piisavat summat kokku võimalike teepealsete äparduste likvideerimiseks. järgmine sügis uus katse.
reis teostus , bussiga sai väike tripp tehtud alguses poola, mis kulges viperusteta, v.a. Wolinist leedu poole tulles munakivi teel raputades korra putku pannud tagavararatas, siis tegin otsa Hispaaniasse, Tarifa, sealt Portugali ja siis koju tagasi, sisaldas leedus uue kasutatud rehvipaari soetamist, poolas jahutussüsteemi lappimist, saksas tuttuue rehvipaari soetamist ,kiirteel rehvi protetori eemaldumist ja siis ohutuledega lähimasse parklasse veeremist, portugalis sumpsi keevitamist,tagasiteel belgias esipiduriklotsi vahetust, aga veoabi õnneks vaja ei läinud, aasta hiljem käisin sama bussiga ära norras Nordkapis ja Lofootidel, seegi reis läks õnneks, ja alles kodus andis otsad generaator ja juhtmestik :D