Veoautod ja rasketehnika

ÜLEKAAL

 
Ennu
12:27 05.01.2005
aga minu meelest oli ju tonn 1000 .- ?
Külaline
01:19 07.01.2005
Küsimus,et kus kuradi kohas teede ääres on korralikud kaalumiskohad.Mitte üx kaal ei näita õieti kui pole loodis.Tean juhust kus vennale pandi kaalud alla,kus teekalle oli hullem kui trekisõidurada.
to külaline
13:12 07.01.2005
kaalu platse polegi,aa siis tuleb sul õigel ajal suu lahti teha,ja kui kaaluvad 2kaaluga st 1sild korraga võid ka asja vaidlustada,ehe näide kuidas kod.Laas kaalub paneb ikka iga ratta alla kaalu.
arx
15:00 07.01.2005
to:ennu , vot seda ei oska öelda aga 3000.- sain.

hea uudis
08:14 22.01.2015
Eesti metsa- ja puidutööstuse ja Eesti autoettevõtete liidu juhid pooldavad majandus- ja taristuminister Urve Palo allkirjastatud määrust, mis lubab ümarpuitu vedada kuni 52-tonnise täismassiga veokitega. Tallinna tehnikaülikooli lektori hinnangul hakkavad teed nii aga veel kiiremini lagunema.
Detsembri lõpul allkirjastas Palo määruse, millega saab 1. märtsist ümarpuitu vedada 52-tonnise täismassiga. Muudetud määruste alusel lubatakse pilootprojekti raames vedada ümarpuitu 48- ja 52-tonnise täismassiga autorongidega lühiajaliste ja pikaajaliste erilubade alusel aastaringselt, vahendasid ERRi raadiouudised.

Eesti metsa-ja puidutööstuse liidu tegevdirektor Ott Otsmann ütles, et pilootprojekt on rajatud sellele, et teedesõbralikumate autodega, millel on rohkem telgi ja rattaid, on vastavate mahtude vedamine positiivsema mõjuga teedele ja keskkonnale.

"Me veame rohkem korraga ära ehk sõidame vähem arv kordi. Auto on selleks vastav ja see annab võimaluse säästa kütust ja teid. Õhku paisatakse vähem heitgaase," rääkis Otsmann.

Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori lootused sellele projektile on kõrged, sest maanteeamet valmistab ette elektroonilist jälgimissüsteemi, andmete kogumist ja digitaalsete lubade väljastamist.

"GPS annab võimaluse jälgida, kus see auto antud hetkel liigub. Elektrooniline veosesaatedokument näitab, kui palju on kaupa peale pandud, kus see kaup liigub. See on küllaltki läbipaistev süsteem ja võimaldab seda kõike jälgida. Tarktee rakenduses, mis maanteeametil on nüüd valmis tehtud, on märgitud teed, kus lubatakse 52 tonniga sõita ja kui sa oled neist teedest väljaspool, siis see kindlasti kajastub liikumismarsruudil ja on näha, et millegagi on hakkama saadud," selgitas Tori.

Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi lektor Ain Kendra sõnul on näiteks Lätis ja Soomes koos suurema koormuse lubamisega kehtestatud veoki võimsusele miinimumnõuded. Kendra kahtleb selles, kas loa andjad suudavad lõhutud teed pärast ka korda teha.

"Viimase avarii puhul, mis toimus Jõelähtmel, oli tegemist ka sellega, et palgiveok jäi teistele liiklejatele ette. Peamine põhjus oli ilmselt siiski selles, et teekatte haardetegur polnud piisav, aga ka juhul kui ta oleks olnud piisav, siis tegelikult nende raskete metsavedajate kiirendus täiskoormaga on niivõrd kehv, et nad takistavad ülejäänud liiklust. Isegi maanteeamet ei tunne korralikult oma kõrvalmaanteede olukorda ja raskeveokitele kõrvalmaanteedel liiklemiseks loa andmine on juba problemaatiline," lisas ta.

Toimetas
Maarja Roon
mati1112
13:42 22.01.2015
see ei muuda midagi,kas paned 4 tihu rohkem ja teed end nähtavaks ja kõigile peedistatavaks,või lased vanaviissi edasi. lisaks teeload (tasulised) ja ega kõigil teedel ikka sõita saa,mõttetu teema ühesõnaga.