Olge head ja rääkige oma kogemustest.Varsti saan auto kätte kus see vidin peal.Olen kuulnud erinevaid jutte aga need kõik umbes nagu teemal - naised saunas rääkisid ise ei tea midagi.
lükkad kaardi sisse ja sõidad,unustada ei tohi ümber lülitada puhkeajale ja tööajale nagu ennegi ja kui tunnid said täis siis läks sõidumeeriku ekraan punaseks ja jäigi selliseks,kuni puhkeaeg täis puhatud. Politseil hea vaadata pole vaja kaarti küsidagi,näeb kohe kui asi nihu.
Tööajale läheb automaatselt kui liigutad, hullem on kui unustad puhkeajale ümberlülitada. Veel on varjandid rongi või laevasõit, mis lisab 2 tundi puhkeaega. Jama on siis kui on näiteks öösel parklas peaksid liigutama. Kui on ülekiirus hakkab jälle hullu panema. Head avastamist.
Kui oled laadimas/piiris vms. siis peaks olema muu tööaeg märgitud. Mitmed juhid sellega vastu püksa saanud, sest "tooli" ehk voodi asendis läheb puhkeaja alla. Mõned teevadki 45 min pause laadimisel ja ongi kuri karjas.
Kuskil juba sest shveitsi piiri 10-st minutist juttu olnud, kus kolleeg kõvasti raha maksma pidi.
Ehk keegi oskax seletada lollile, kuidas laevaga söites töö ja puhkeaega tuleb arvestada. Et kas nt. hel-tal liinil 3,5h laevasöitu kuulub tööaja sisse vöi puhkeaega. Ja tal-stock liinil saab ju tervelt 14h laevas magada, see peax ju kyll puhkeaega minema. Igatahes, teadjatel palux asi selgelt lahti seletada. Tänx.
kas on siin targemaid? EERA lehelt ma vastust ei leidnud, aga laevas yks soome mees rääkis, et alates 01.10.2006 enam 9 tunnist ööd ei tohi teha(peab olema 11 h.). koolitusel seda asja räägiti, aga vekslit välja ei käidud millal see j6ustub ja kas 10 h. s6itu v6ib edaspidi teha v6i mitte?
2 nädala töötunde ei või rohkem olla kui 90. see aparaat loeb neid ka, et ise pead vaatama kaua magama pead 9h, 11h, või 15h. ise olen selle digi tahoga sõitnud 9 kuud. hommikul õhtul kui pausi tegema hakkad pead sisestama oma lõpp, või algusriigi, kus siis alustad või lõpetad. see asi ikka imelihtne. igaljuhul parem kui ketta vahetamine. ja veel need kes km. taga ajavad, neil on nüüd puuks. :))))). nüüd oskavad kõik lääneriigid seda digi värki kontrollida.
Näiteks kui auto tuleb Helsingist 20:15 Vana Tallinnaga ja sõidab laevast maha u südaöö paiku ning pargib ennast lähedusesse. Kas puhkeaja arvestus algab laeval mootoriseiskamisest või Tln parkimishetkest?
siin autojuhid, kellele tööandja masab 1500 päevas kätte, sõltumata sellest, kas sõidavad või seisavad. kahjuks ei püsi nadüheski firmas ja saa seda raha ka kuskil kätte, sest ei viitsi tööd teha. aga siin omavahel praalides, nad teenivad 40...50 kätte kuus.
...kuid see katkestamine ei tohi ületada ühte tundi(1 h).st:kui sa saad auto laeva alla tunni ja laevast maha alla tunni algas sinu puhke aeg sellest momendist kui tõmbasid länsisatamas klotsi kinni.
äi väida ma midast. tuttav põrgupõhja taga karu*****s elav soomlane,kes elulima peel pole merd ega Iiu saart näind,arvab aga,et Vanha Tallinna - tämä on juoma, ei laiva ning tuleb see Liviko viinavabrigust ning Viskoosa ölleköögist mitte. Ja ää solva - teisekorra Iiuma nimi ikke suure algustähega maali. Olge mönusad!
EERA kodulehel on see EU direktiiv täiesti olemas(nii see osa mis hakkas kehtima 01.10.06 kui see osa mis hakkab kehtima nüüd veebruaris või märtsis.)Mis ,aga puutub puhke ajasse laevast tulles siis seal on see üksikasjalikult lahti seletatud.
to ka teadmatu:oled vist ka saunas asja uurimas käinud?
1.ümber lülitama pead puhkeajale:töö-ja sõiduajale läheb automaatselt,samuti lõpetab laeval(rongil)sõidu,liikuma hakkamisel.
2.ekraan ei lähe punaseks,vaid ekraanil hakkab vilkuma kiri "juht 1paus! 4.h 16min",kui oled puhkamata sõitnud üle 4h15min.Tegid summaarse pausi 45min vahele,alustab sõiduaja lugemist 0-st.Seega pead ise teadma palju enne pausi sõitnud olid.
3.kiiruse ületamisel rohkem kui 1min. vältel;summerilt signaal ja auto kompuutrist teade "kontrolli tahhograafi!",tahhograafil vilgub kirje"ülekiirus",mille kinnitad ok nupule vajutamisega.
4.kui kaarti ei ole aparaadis ja käivitad mootori,jääb hiljem märkustesse sisse "kaardita kasutamise"kirje,kuigi sõitnud pole 1m-ki!
5.24h väljaprindile trükib 5 viimast märkust
Kui sõidetakse kahe mehega üks päev üks ja teine päev teine mees siis kas on vaja ka vahepeale kui ei sõitnud mingit märket teha või saab sellega hakkama aparaat ja lihtsalt kaart sisse ja sõitma
no kui kaart sisse ja kohe tuld, siis ikka rahakott puuga selga ja siis hea eurosid loopida igale miilitsale kes kontrollib. eks ikka tuleb käsitsi sisestada oma tegevus. ega meerik ei tea mis sa tegid siis kui kaarti sees polnud. oi kuda küsitakse nutsu selle eest, et kui pole miskit moodi oma vahepealset tegevust tõendada.
Aga mida sinna nii väga sisestada vaja? Panad kaardi sisse, masin küsid, kas viimasest eemaldamisest kuni praeguseni oli puhkuaeg, vajutad OK ja ongi köik.
aga mis see ok vajutamine siis on sinuarust? see ongi ju käsitsi sisestamine. läheb tähelepanu mujale jääb ok vajutamata ja ongi sisestamata. kõik digimeerikud ei ole nii lihtsad. nt., 2008 aasta volvol küsib aparaat kõigepealt, et kas sooritada täiendavat sissekannet? kui jah, kuvab sulle kaardi eemaldamise kuupäeva ja kella kaardi eemaldamise kuupäeva ja kellaaja+ 1 minut. siis saad nooltega seda kuni kuupäeva ja kellaaega muuta. jah, käisime 2 juhiga koos prantsuses ja tal oli eelmine auto uus scann. seal oli jah olnud nii nagu sina kirjeldasid. isegi kahe juhiga kaardi vahetus käis siu-lipsti. 2007 a magnumil võttis asi aega ca 5 minutit.
vanema digiga sõites ei lähe ka hästi puhkeaja seadus kehtivaga kokku ja lihtne on omale viga tekitada. programmi üle kirjutada ei pidavat saama, seega tuleb omal hoolsam olla.
kaardi sisestamisel küsib, kas puhkus kuni praeguseni, siis et kas sisestada käsitsi, siis et kas kinnitada sissekanded- kuna iga päev kaart sisse-välja ei käi, ei mäleta täpselt, kuid ega seal mingit raketiteadust pole.
Vahel on küll ka juhtunud nii, et olen pistnud kaardi sisse ja kohe kimama, kuid ei oska öelda, mis ta siis kaardile kirjutab :D
Mis puutub puhkeaegadesse, siis usun, et enamus sätivad töö-ja puhkeaja kaardil täpselt nii, kuidas vaja, st. vajadusel ja võimalusel "puhatakse" laadimise ajal, kuid "puhkamisega" ei tasu tõesti üle pingutada, vahel tuleks ikka töötegemist ka näidata.
Mis päris uutesse digidesse, st vähemalt 2012. aasta alguse autode tahhokatesse puutub, siis need võimaldavad juba ka kuni 29 sekundit tõmbe teha, mille puhul uuesti seisma jäädes puhkeaja peale vajutades jääb puhkeaeg jooksma, lisaks läheb see automaatselt puhkeajapeale, kui mootori seisma jätad. Lisaks hoiatab see kaardi aegumise puhul, kahe nädala sõidutundide täissaamise või ületamise puhul, teavitab, millal 15h tööpäev või 9h sõidupäev täis saab. Veel- kui ikkagi sõidad 10h, ei unusta ta juhti ka sellest teavitamast, eelmise päeva tunnid nullib ära 9 tunniga varasema 11h asemel. Jne jne jne.
Huvitav millest sõltub see, et vahel sõidad rampa eest ära umbes 10 sek. ja lähab kohe sõidu ajale. Mõni teine päev võid sõita päris pika tõmbe ja puhke aeg ei katke kui kohe mootori seiskad või nuppu muljud.Autoks 2013 man.
Vähemalt minu kogemuste järgi ta lähebki sõiduajale, aga peale seismajäämist pead ise puhkeajale panema, vastasel juhul jääb tööajale. Ja seda mitte 10 sekiga :)
Kusjuures vahel olen seda lausa stopperiga kontrollinud, kuigi tõmbe olen sel juhul teinud igaks juhuks veidi alla 29 sek, no umbes 25 sek või nii.
Asi on selles, et uutel tahhograafidel on peal ümardamise funktsioon. Ehk siis, et see tegevus, mida on jooksvas minutis kõige rohkem, see salvestatakse, kui puhkeaega on 31 sekundit ja sõitu 29 sekundit, läheb see minut puhkeajana kirja. Peale kuni 29 sek sõitu tuleb muidugi käsitsi puhkeajale panna, muidu hakkab "muu töö" jooksma. Seda siin ka eespool mainiti. Paljud tahhograafi funksioonid ei sõltu paraku ainult auto väljalaskeaastast. Näiteks VDO-l on olemas lihtsam(odavam) variant ja nn PRO variant, millel on rohkem võimalusi.
Asi ongi selles et autoks 2013 man ja kapiukse kinniti kinnitub ilusti sinna kuhu vaja aga ei tööta.kas juba mingi uus tarkus on levimas.teisest küljest ongi rahulikum nüüd olen kõik sinnasamasesse saatnud. Kui ikka ei jõua siis ei jõua . Vahel on küll nii et olen firma juures aga maha enne ei anna kui puhke aeg täis. Nüüd hakkab siia vist vist tatti lendama.
kuule Tõmme, ju saad seal rootsi riigis ja götebori ümber ka ilma magnetita hakkama. Ise ju kirjutad siin et saadad pikalt. Kas vanad harjumused ei kao ja ei unune, et ikka vaja uurida kuidas asja tööle saaks.
ei pea alla oma hinda,piisab kui sama raha eest tõmbab 2 juhi tööd jutti.Kliendil on valida sama raha eest kas aus juht või magnetimees,kes tõmbab jutti... Magnetimehed on turusolkijad ja võiksid ikkagi pollari käest trahvi saada,nagu nad saavad Poolas või Saksas.... Kui ikka poolaasta palga ära annad siis ikka paneb mõtlema
jäägem nüüd reaalasuse piiridesse, ei sõida keegi klotsiga 2x rohkem. turusolkija on siiski isik, kes pakub teenust, küsides samal ajal hinda, mis ei ole jätkusuutlik ning ei kajasta reaalset kütte jms hinda. magnetiga sõitmine ei vii alla omahinna sõitvat ettevõtet kasumisse, pole mõtet fantaseerida. võttes arvesse tänase majandussituatsiooni, kus püsikulud võrreldes muutuvkuludega on täiesti köömes, on magnetil roll ainult tööpäevade nurkade lihvimises, sadamasse sõit, kui pool tundi jääb puudu, koorma laadimine puhkeaja lõpus, mitte kuskilt ei saa klotsiga piisavalt võitu, et selle arvelt rängalt hinda langetada, või eesti kontekstis pigem sõita nende kopikate eest, mida uue krone kardina vedamise eest makstakse.
eriti meeldib mulle seda "magnetikasutajad on xy ja z" juttu kuulda isikutelt, kel istumise alla kettaauto ja puhkelehti tuleb nagu vändrast saelaudu.
Jah pean tunnistama et olin magneti sõltlane aastast 2010.Hetkel olen sunniviisiliselt magneti võõrutusravil uues autos. See sai alguse nii ,et sõitsin koos vanemate kolleegidega ja mul jäi tunnike sadamast puudu. Tüübid siis andsid mulle imeviguri millega sai ise ennast ja aega petta. Koju jõudes tormasin kohe looma apteeki .Neile oli just saabunud uus partii koos mitme keelsete õpetustega,kus oli kirjas kuhu ja kuidas erinevatel automarkidel see vigur panna.Ostsin siis kohe kaks tükki ühe veokale ja teise sõidukale. Igavene lahe asi igale poole mis on rauast hakkab külge. Põhimiselt kasutasingi nii nagu Sammal räägib,nurkade lihvimiseks ja oma elu mugavamaks tegemiseks. Muidugi kasutades muutud julgemaks ja ülbemaks.Nüüd tahaks saada tagasi normaalseks juhiks aga see magneti kasutamis isu on ikka nii suur et ei tea kas enam sellest sund võõrutusest abi on. Igatahes kõigile turvalisi kilomeetreid ja kui magnetiga uni peale tuleb siis peab ikka magama.
ma ei tea kust on see jutt tulnud, et keegi kuskil kontrollib tagantjärgi mootori pöördeid puhkeajal. mitte kellelgi pole tee peal aega ega viitsimist sellise asjaga jantida, võetakse kas cmr-i järgi lüngad kilometraazhis, veakoodid mälust, konkreetselt klots peal vahele või mauti obu korral ka kaugelt vahele (seda võimalust reklaamib bundes autobahn gestapo oma kodulehel ka ise)
obu-sse on sisse ehitatud DSRC (dedicated short-range communication), mis lisaks sildade anduritega suhtlemisele võimaldab ühendust ka hõbedast värvi väikebussiga ning annab edasi obu logifaili salvestatud vead aparaadi töös (juhi poolt põhjustatud ikka), kui ka veel kindlasti muudki huvitavat. sest mina tean vähemalt ühte juhtumit, kus tänu dsrc-le klotsiga sõitja rajalt maha võeti.
Nüüdseks on selge; seda On lihtne käselda nuppudega ühelt poolt.
Juht ei oska midagi valesti teha, kui teab järgmist;
Soita tohib 4x9 ja 2x10 h 6k6uepäevatöönädalass.
ni, nii = 56T
Kaks nädalat kokku maX 90 TUNDI ...
Üldiselt hea olekskakui Dikitaalne sõidumeerik kergelt heliseks, nagu PIIKs,
PIIKs.Meerikuga tuleb harjuda, aga esialgu v6ib juba s6itu alustada!
Puhkama peab jujuhT samuti: minimaaalselt 11 tundi, aga on lubatud
9 tundi muhata ka.
*erandiga
Juht peab peale nädalast lenksimist 45 tunnisest puhepausist kinni pidama!
See on tähsam reegel "digitaalse sõidumeeriku" põhimõttest.
PS: Nüüd ma jäin m6ttlema, mida teha ,ilma naljata, kui jääloigust edasi ei saa? Paar lisa Anti-коврикyt kaasa pole jpm.
Loe: Olen kiire 6ppur, aga kange on kael:)
Et jäta meelde siis,autojuhi kaart 30 päeva tagant,digimeerik 3kuu tagant.Seadmeid voi siis arvutprogrammi selleks saad osta nt. Knuttsonist ,Parklist...voi lased service lepinguga seda teha,k
ui palju raha on
Kui sisestan kaardi siis aparaat küsib kas soovid teha manuaalse sissekande jah või ei
kui panna ei siis kas salvestab kaardile puhkeaja vahepaeal olnud ajale kui kaart väljas oli või tuleb manuaalselt kuidagi sisestada.
EI- sul on olemas puhkepäeva leht selle aja kohta kui kaarti sees ei olnud
JAH- sul ei ole puhkepäeva lehte selle aja kohta kui kaari sees ei olnud. Selle aja sisestad käsitsi (nii algus kui lõpp).
Puhkepäeva lehe asemel võid täitsa vabalt võtta tühja printerilindi (või tühja ketta) ja sinna taha tabelisse käsitsi puhkeaja joonistada (selle aja kohta kui kaarti aparaadis polnud).
Ei mäleta, kuidas vanematel digidel on, kuid uued digid lausa küsivad, et "puhkus kuni praeguseni". See peaks täiesti piisama, vähemalt pole mulle keegi midagi öelnud ka (nojah, tuleb tunnistada, et poel eriti huvi tuntud ka).
sammal,kui magnet väljaspool saksa piire peal olnud kas siis gestapo piinariistad seda ka näitavad?
acatrosil 2009 kui vidin peal siis obu kisub punaseks ja error ees,peale eemaldust asi korras.Kuid ehk annab ta need failid siis edasi kui tuluke roheline ehk saksa levis,nagu tagantjärele?
kui olete tähele pannud siis saksa maudi aparaat hakkab täna tööle alles praktiliselt piirilt, nii et kui keegi soovibki mingeid andmeid väljast poolt saksa piiri saada siis see arvatavasti vastuluure teema.
mis veakoodi auto loeb, selle põhjusi on volvol näiteks üle 200.
Zwolle politsei maksis trahvirahad tagasi.
Jah algatuseks maksad trahvi, ja kui keegi asja ajama ei hakka siis ikka autojuht süüdi.
Oh .mehed s6brad ,puhake jalga ja unustage s6idumeerik 1,kysimus,kes on teie ylemus,Vastus oleks lihtne ,YLEMUS<KODUIGATSUS<ja PEREKOND,selleks tekibki kettal6hkimine,euroliit,perekonnasteemal ,usun seda ,aga samas ikkagi on teie teha kas ajate ketta l6hki v6i mitte,..
Ei ole ma ei looder ega sammal, kuid ma ei mõista, mis paljudel eestlastel viga on, et kohe PEAB kogu aeg "kildu viskama", seda just teiste aadressil. Lasteaed.
Hei. Väikse ettevõtte omanik olen. Hetkel ettevõttesse sai ostetud teine auto.
Kuid see auto on digitaalne esmakordselt.
Kõik täiesti võõras minu jaoks.
Juhil on digikaart olemas ja kasutab.
Palun seletage mulle, mida mina, ettevõtte juhina nüüd tegema pean?
Pean tegema ARK-s eraldi ettevõtte digikaardi?
28 päeva tagant pean võtma juhilt kaardi ja sealt alla laadima andmed?
90 päeva tagant pean ettevõtte kaardi pistma autosse ja seadmega alla laadima andmed autost?
Kas see seadeldis vaja kindlasti 100% osta? Kas mingi arvuti programm vaja ka osta?
On mingi odavam lahendus ka olemas, kuidas need asjad ära teha?
See investeering siiski minu jaoks arvestatav ja otsin võimalust, kuidas kokku hoida.
ca 300 euri see jublakas mida sul vaja, pole ju ülemõistuse investeering, sest arvatavasti sul peagi juba kümmekond digikaarti nõudvat autot maanteid vallutab ja siis on see jublakas ennast juba ära tasunud.
Muidugi võid ka esinduses lasta maha laadida.
Jublaka vajadus tekib sul siis kui su auto hakkab tegema sisetood. Siis pead selle juhile kaasa andma, et saaks kaarti maha lugeda. Ise ostsin ainult programmi ja kaabli. Läks vist kuni 180 raha + ettevotte kaart. Kui arvutis puudub ID-kaardi lugeja siis see ka. See 28 ja 90 päeva on max aeg mil tuleb asjad maha lugeda. Võib ka varem. Kui auto käib ainult kodu ja välismaa vahet või ainult eestis siis saad ilma lisaseadmeta hakkama.
Ise ostsin programmi ja kaabli parklist, pärnus tegeleb sellega lenno põder. Tema firmat hetkel ei tea, aga googeldades leiad.
On erinevaid laadimisseadmeid. Kõik sõltub palju raha tahad välja käia.
Kasutan ise TachoScan-i ja olen rahul. Seda pakub Ametikoolitus OÜ, seal on mees Lenno Põder. Tema õpetab Su ka asja kasutama ja iga murega võid helistada. Vajadusel saab nii laadija kui programmi. Muidugi tuleb mõlema eest raha välja käia.
Uurisin ka teisi variante. Lajos nt. pakub ka mingit laadimisseadet aga sealt tuli uuendamistega raha number mitme aasta peale kallim.
On veel pakkujaid. Aga uuri vastavalt oma meerikule- osadega saab laadida ainult teatud meerikuid.
Muidugi kõige lihtsamalt saad laadida id-kaardi lugejaga aga siis on sul ainult failid mida sa kasutada ei saa. Aga need on olemas.
TachoScani kasutab ka Eestis nt. politsei ja tööinspektsioon.
kui failid olemas siis:
readesm can open the files used by digital Tachographs used in the european union for Trucks bigger than 3.5 t. These files typically have names ending in ".esm", ".tgd" or ".ddd".
Ehk keegi targem siin. On Sprinter, digimeerikuga. See selleks aga tal on veel ka pöörete piiraja. Rakendub täpselt 2800 juures iga käiguga ehk just siis kui teine turbo hakkab taha tulema. Vahel jääb jõust puudu. Viimase käiguga on kiirus 100 kmh. Oleks siis see piiraja rakenduks kuuend a käiguga, niikuinii eriti üle saja ei lasta. Kas piiraja maha võtmine on lihtne? Või nihutamine no nii 3200 kanti.
Ega mõni vana säga oska seletada, kuidas Sprinteril Siemens VDO-ga kellaaega saab õigeks panna? Hetkel Lubab vaid kuupäeva muuta. Mitte kuidagi ei leia sellist menüüd.
Kui on maalima aeg vale, siis selle sätib paika sõidumeerikute remontija/taatleja, kui kohalik aeg nihkes siis seda saad paika sättida alamenüüst: kohalik aeg, seda saab nihutada poole tunni kaupa. Peaksid leidma, sisestamine-soiduk-kohalik aeg.
Jah, poole tunni kaupa lasi nihutada... Kuid mul vaja oli 9 minutit tagasi keerata. Ah, las jääb siis, niikuinii seda digivärki ei kasuta. Käe peal ka kell. Lihtsalt Eberi soojenduse jaoks oleks aja täpseks pannud. Eks ma siis nii panen , et arvestan selle ajavahega nagu siiani eelmisel talvel.
Proovida võid veel kella korrigeerida menüüs UTC korrekt. Ma nüüd ei mäleta, kas seda sai sealt reguleerida rohkem kui üks minut või piirdub ühe minutiga. Seaduslikult võib korrigeerida 1 minut, aga kas ta rohkem lubab, seda ei tea. Kuna sa nagunii seda ei kasuta siis võid ju proovida.
Kummaline loogika Mercedes benzil. Kell on aga timmida ei saa. Eriti kui on tahhograaf peal. Kui pole siis sätib kella paika läbi raadio RDS-i. Mul aga on see tavaline Becker sound 5. Üsna nõme raadio aga vähemalt kiirustundlik.
Ega see pole ainult mersu viga. Kõik millel digimeerik peal, käib kella sättimine läbi meeriku. Toenaoliselt ei ole sul ammu meerikut taadeldud. Igal taatlemisel vahetatakse siemensil ka aparaadi enda aku. Toenaoliselt on see tühjaks saanud millegipärast või hakkab ta eluiga otsa saama.
Jah, meerikut ei kasuta. Mõttetu ja tülikas asi siia ilma loodud...
Töökaaslane proovis oma mitu aastat kasutamata kaarti eile 1+2+1 tunnise töö jooksul, kusjuures selle aja sees olid kolm pausi- 4, 1 ja 2 tunnine. Viimasel töötunnil hakkas meerik vilkuma ja nõudis kiirelt puhkust;-) pimedaga hakkas see närvidele juba .