Maanteeamet alustab täna, 3. aprillil, lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 128 kilomeetril ja vaid kolmel ...
Sõidan igapäevaselt 2+2 maanteel, selline tunne, et 110 km/h piirang kehtib koguaeg... kuigi sõidan 95-100 km/h, tõmmatakse mööda nagu seisvast postist
Nõustun Sass´iga. Isegi talvel - püsikiirusehoidik ca 98-100km/h - ikka mingid tegelased "põrutavad" mööda - no ei tea kuhu kõik kiirustavad...
Siinkohal tuletaks ka kõikidele meelde, et vasakus sõidureas ei ole mõistlik sõita 80km/h (ka mitte 90km/h)...
Ilusat kevade algust.
Eelpool kõnelejatega täitsa nõus. See lubatust suurem +20km/h on täiesti tavaline.
Tallinn Tartu kuni Koseni on aastaringi 120km/h ja edasi Mäos samuti vähemalt 120km/h. Pärnus suunal Tallinn Pärnu sisuliselt reedeti kogu trassi ulatuses 120 ja selline tunne et osade jaoks seisad paigal.
Politseid pole sisuliselt kordagi näinud, pidurdatakse aga enne selfit 80le:( et olla kindel et pilti ei tehta
Kõige naljakam selle juures on see (võtame Tln-Trt maantee Koseni), et 90 alas (100 seieril, 93 gpsiga ehk isegi gramm rohkem) > sihuke tõmblemine käib. Ala 120 kellal on suht normaalne kiirus seal aasta ringselt. Vahepeal läheb paar madallennuga raketti ka mööda. Politsei mõnes kohas põõsas istub aga ongi kõik. Sõidad 100kellal, tõesti tunne et oled kui liikuv takistus seal.
Kõige naljakam on see, et need kes, ma eeldan mingi 110+ kellal, mööda lendasid 2+2 peal, jäävad mulle 1+1 peal JÄRJEST jalgu kuni Tartuni välja. Ehk mul on küsimused:
1) miks sa sõidad 2+2 peal täie auruga ja 1+1 peal töllerdad alla piirkiiruse jalus? Tartusse jõuan ma stabiilselt püsikaga lubatud kiirusega sõites ennem kui sina.
2) ja miks Paide 2+2 lõigul saad jällegi sõita 110+km/h kellal, kuigi märk on väljas veel 90 km/h. Ja Pärast Paidet jälle töllerdad mul jalus.
3) miks osad sõidavad täiesti tühjal teel 2+2 lõigul, sisemisel ehk teisel rajal? Miks sa blokeerid liiklust TAHTLIKULT? Kao esimesse kui auto tagant tuleb! Või ka siis, kui läheb ühest autost mööda aga järgmine auto on silma järgi ala 1 kilomeetri kaugusel. Maanteel on teine rida vaid möödumiseks, mitte mõnusaks kulgemiseks 40 km järjest.
4) ja kuidas Te 2+2 peal vajutada julgete aga 1+1 on jänes püksis ja isegi piirkiirus valmistab probleeme ning boonusena vaja sõita olematu pikivahega kolonnis? Tuletan meelde, et meil pole kiirteed mis on taradega ümbritsetud > st kus teele loomi jms ei satu. Meil tavaline 2+2 tee avatud ehk iga kell võib looma seal kohata. Märgistust olete tähele pannud, mis teel kui märkidena tee ääres? Seega küsin veelkord, miks kihutad 2+2 peal? See pole ohutum kui 1+1. Ja sõidad Tallinna, lased lauluga minust mööda, hiljemalt ülemiste juures oleme ikka foori taga kõrvuti.
Minu jaoks, täiesti mõttetu ja arulage kihutamine, mis mitte midagi ei anna.
See 110 või 120 kellal pole ka mingi kiirus, millest "mõnu" tunda või end "välja elada". Sellised kiirused algavad numbriga 2 või 3 ning nende jaoks on omad kohad, mitte avalikud teed (va saksa autobahn Euroopas).
Niiet jah, liikluskultuur on meil tegelikult suht nutune ja arenguruumi on oioioioi kui palju.
Te olete seal LIIKLUSES sellised molod ,et ei JÕUA oodata kuni te oma auruveduritega kuskile ÜLDSE jõuate.
70/80/85. pole ime et nagu POSTIST mööda sõidetakse.
Rekkad on need kõige suuremad uimarid üldse. Ei tea kas tunnevad mõnu selles kui nad aeglaselt sõidavad ja takistavad liiklust. Neist veel raskem mööda ka sõita kuna suured masinad ja raskem vaadata kas keegi vastassuunas tuleb.
Stta need rekkad uimarid on. Hiljutine kogemus- sõitsin Tallinn-Narval spidoka järgi 100km/h, kaks Eesti numbritega rekkat istusid sabas kinni nagu kleepekad. Kaherealisel sõitsin hiljem vastassuunas 95km/h spido järgi, rekka surus minust mööda, nagu sttuvast kassist. Ja ei ole mõtet ajada möla selle piiraja kohta.
Tulen Soomest või Rootsist Eestisse ja nagu aeglustusrajale oleks sattunud. Kui ikka mitu tundi järjest oled 130 rauas sõitnud siis see 90 tundub nagu kohapeal seismine. No miks ei võiks meilgi 120 2+2 teedel olla? Miks ei võiks põhimaanteedel 100 olla nagu vanasti? Teed on ju kohati isegi paremad kui põhjanaabritel, aga piirkiirus nagu kruusateedel. Muutuvad ilmastikutingimused? Ok, pangu muutuva piirkiirusega märgid välja, kuiv ilm - 120, sajab - 100 nt, libe - 90 nt.
Eelmisele, sõidan maanteel 95 km/h, jõuan linna ja kõik uimerdavad 50-60 km/h'ga ees. Sinu suhtumise järgi võiks linnas ka kiiruse tõsta äkki 70 km/h peale. Mida suurem on auto kiirus, seda pikemaks läheb reaktsiooniaeg ning pidurdusteekond. Kas tead mitu meetrit kulub Sinu auto seisma pidurdamiseks kiirusel 90 km/h VS 110 km/h
Nagu eelpool mainiti, ei ole meie 2+2 maanteed piiratud taradega või on seda tehtud osaliselt, loom võib ükskõik millal ette hüpata, samuti 1+1 teedel on mõnikord mets 5 m kaugusel. Olen ise sõitnud ja kaasreisijana olnud kui sõitsime otsa kitsale või siis põdrale. Mõlemaid ei soovita, eriti viimast.
Sellega olen nõus, et võiks olla rohkem muutuva piirkiirusega märke, 110 km/h oleks saanud juba varem välja panna :)
aga minul jälle on alati küsimus, et 2+2 peal spido järgi 110 km/h või alla selle nõks, kuid 1+1 peal pimedates kurvides, möödasõitu keelavas alas, vahelepressimised, 100 km/h sõitvast autost mööda pressimine jne. milles siin loogika on? 2+2 peal tulebki talda anda ja krusadest ning bussidest, kes silmapiiril ka paistavad mööda lasta. 1+1 peal kella peal 100 km/h sõita on okei.
Mul õnneks seda probleemi ei ole mu masin suudab kohalt startides juba ühe minutiga saavutada 250km/h. Ei jää kellegile jalgu ja on siiani päris kiire auto võrreldes mis masinad meil tänavatel ringi sõidavad mis enamus ei suuda isegi 8 sekundiga sajani kiirendada.
Varsti saan korraliku e32 LSD diffri ka kätte, siis saan oma e38 diffri ehitada LSD ja peaks kohapealt kiirendamine veel paremaks minema. Tehasest on hetkel 6.6 sekundit sajani mu 6 käiguline manuaal 740i aga usun, et LSD aitab mul saavutada seda kiiremini ja driftida ka parem kohe.
Mida suurem kiirus,seda pikem reaktsiooniaeg.Vat nii lolli juttu pole varem kuulnud.Reageerimise aeg ei sõltu kiirusest,kūll aga pikeneb pidurdusteekond.
Minu arust pole mõtet jubedalt sajatada neid, kes neljarealised lubatust kiiremini sõidavad. Kui mina tiksun seal 100-110 ja keegi läheb 130 mööda, aga viisakalt, siis milles probleem.. tõmban aga paremale ja las läheb.
Sinna ei topi oma nina jalakäijad ning ristuvalt tullakse ka sujuvalt teele.
Minu arust on tobe, et politsei seal üldse midagi mõõdab.. Ainsad kiirteelaadsed tooted aga ikka vaja mõõta.
Paide piirkond on samuti totter.. ainus koht, kus saaks erineva tempoga sõitjad kenasti ära lahustada, aga ei.. ikka peab seal ka mõõtma. Tulemus on see, et kes on tiksujad, need jäävad tempokama sõitja ette ikka edasi tiksuma.. ja siis peab hakkama möödasõitu otsima kaherealiselt.. see pole turvaline olukord. Inimeste käitumist ju nii lampi ei muuda.
Saage aru, ametkonnad, kiirus on üks asi.. aga võtke vahele neid, kes nõmedalt käituvad..
vasakus reas tiksumine, suuna mittenäitamine, tõmblemine ridade vahel, selgelt agressiivne stiil jne jne..
eks palju ka selles kinni, et meie enda kultuur pole veel lääne mõtlemise tasandil..
p.s. tavalisel maanteel, n.ö. üherealisel, on 90 eesti tingimustes mõistlik. Pole 100 vaja..
Neljarealised on hoopis teine teema.
MNT võiks enne teed korda teha! Tõrva sissesõidu juures tehti mingi soperdis "ohutussaarega", kus enne polnud ühtegi avariid. Nüüd alates sügisest on seal paar avariid kuus. objekt jäi detsembris pooleli, aga nüüd on seal täpselt sõidurajal auke täis ning laveeri mööda, kuidas tahad. Kes vastutab ja kuidas vastutab?
Reaktsiooniaeg pikeneb, sest vaateväli suurema kiirusega väheneb. Taavi T, teen 2+2 maanteel esimesel real olevast autost möödasõitu, kiiruse piirang 90 km/h, mul spidokal 95-100 km/h ja siis tuleb tagant mingi vend, hoiab 1 meeter pikkivahet ja haklab tuledega vilgutama - tore onju.
Jah, reaktsiooniaeg pikeneb, aga 2+2 teel on ka pikemad sirged, parem tee, parem nähtavus jnejne.
See, et mõni tohlakas ei suuda pikivahet hoida, käib ka mulle närvidele.
Kui mina läheneksin selle kolmandana omakorda sulle, siis hoiaksin ka pikivahet.. eeldan, et kui oled oma ettejõudmise ära teinud, siis taandud ka paremasse ritta (ja mitte otse möödasõidetava nina alla!)
Jah, see on tõesti ärritav, et on 2+2 aga pikivahe on sama, mis linnas. Anna neile õrna piduritulega märku, et nii pole ok.
Ära pane neid tähele : )
Need on tavalised rullnokud. Puudu on haridusest ja emaarmastusest. Tuleb ainult kaasa tunda.
Nagu ka tänaval, nad lihtsalt sülitavad (kommentaari) maha ning neid ei huvita, kas keegi ole kõrval või ees jne.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (26)