Moskva oblastis avatakse esimesed tasulised raudteeülesõidud, kus kiire rööbastee ületamise eest tuleb maksta kuni 168 rublani (2,4 euroni) küündivat tasu, edastab Autonews.ru.
Tasu suurus sõltub raudteed ...
Tallinn-Tartu maantee oleks ka mõistlik tasuliseks teha kui see peaks neljarealiseks saama. Selle hooldamine ja normaalses seisukorras hoidmine oleks ülikallis.
No vahi timurlast! Ise tahab vabatahtlikult maksu maksta. Äkki tahad ise labidaga selle tee valmis ka kaevata? Ülikallis või mitte, aga vabatahtlikult ennast teemaksu maksma ikka ei pakuks. Või on moodne heaolu tolerantsi ühiskond tõesti ajud pehmeks keetnud...
To eelmine,pehme ollusega tegelane vaatab sulle peeglist vastu.Õige olekski maksu kūsida neilt kes antud teed kasutab .Hetkel ruleb raha kõigi maksumaksjate taskust.Miks peab mõni võrukas-narvakas või kestahes tegelane selle tee kinni maksma,samas kui seda ise vb kynagi ei kasuta.
Tallinn-Tartu maantee tuleb kõigi teiste teede arvelt. Miks ma pean igapäevaselt aukus teid mööda sõitma, et korra aastas saaks Tallinnasse sõita 160 km/h :D Pigem maksan korra aastas 2-3 euri maanteemaksu kui suman ülejäänud aasta aukus teid mööda.
Tln-Trt mnt 4 realine maantee on luksus ja see luksus on igal pool maksustatud. Isegi lätis on tasulisi maanteid :)
Tallinnas on juba raudtee viaduktid nii Endla tänaval, Pärnu maanteel, Tartu maanteel kui ka Narva meenteel- ehk siis aja küsimus, millal nende sildade alt läbisõidul raha hakatakse küsima... sest on ju kiire rööbastee "ületamine".
Kui arvate, et teemaks tagab meil ülejäänud teede korrasoleku, siis eksite rängalt. Omaaegne kütuseaktsiis pidi seda juba tagama, kurat teab, kelle tasku see läheb... Ja see võrukas maksab selle teemaksu kinni igal juhul, aga siis maksab ta selle kinni kaks korda, sest ei hakka ükski transpordi ettevõte seda teemaksu ise maksma, see lisatakse ikka kauba hinnale. Ja Tallinna mongolid, kes arvavad, et Eesti lõpeb Tallinna sildiga, küll see Ülemiste Vanake teid kunagi veel kostitab...
kütuseaktsiis nii või naa ei suuda kompenseerida teedehoolduse kulusid, loomulikult ka teemaks ei suuda kõiki kulusid katta. Aga suurendades kulutusi siis tuleb suurendada ka tulusid, kuskilt peab ju raha tulema.
Tallinn-Tartu 4 realine maantee on üks rumalamaid ideid tegelikult. Korralik kiirrong Trt-Tln vahel oleks mõttekam. Kui rongiga saab kohale 1 tunniga pole kellelgi seda maanteed vaja. Rekad ju ometi ei hakka sõitma kiiremini kui 90 km/h. Enamus maanteed on praegugi suht alakoormatud.
Vaata MaSaTaMeTeNad, sa oled nõus korra aastas 2-3 euri maksma maanteemaksu. Järelikult ei oma sa koralikku kokkupuudet Tln-Trt maanteega. Paljud inimesed kasutavad seda igapäevaselt, jõudmaks tööle-koju. Neile on see lisaks kütusele ja autokulule järjekordne lisakulu. Paljud ettevõtted kasutavad oma tööks Tln-Trt maanteed. Kasutaja Täitsa... kirjutas väga õieti: teemaks lisatakse kauba või teenuse lõpphinnale. Seda enam, et kütuseaktsiis peaks tee korrasoleku tagama...
Suurendades kulutusi tuleb suurendada tulusid, kuskilt peab raha tulema. Väga õige! Kahjuks ei tule raha aktsiiside tõusu ja uute "Euroopalike" maksude kehtestamise läbi (olles ise ühed EL vaesemad rahvad). Pigem tuleb ettevõtlus keskkonda soodustada ja maksusüsteemi lihtsustada, mitte ettevõtjat veelgi rohkem pitsitada ja elanikonnale täiendavaid koormisi välja mõelda. Kõik me näeme, et suur hulk maksurahast liigub piiri taha lõunanaabrile... Kõige kurvem: osad inimesed lähevad valitsuse demagoogiaga rõõmsalt käsi plaksutades kaasa, olles rahul euroopalike maksude ja mitte-euroopaliku elatustasemega.
Enamus maanteid on ülekoormatud. Mis mõttes? Sa räägid väikestest kõrvalmaanteedest eksole? Vaata mis toimub Tln-Prn maanteel. Mis toimub Tln-Nrv maanteel? Mis toimub Tln-Trt maanteel. Ilmselgelt ei oma sa kokkupuudet põhimaanteedel toimuvaga või sõidad kott peas. Oota kuni lumerikkad ajad tulevad ja siis hakka loendama Tln-Trt maanteel toimunud avariisid - saad aru, miks seda neljarealist eeskätt vaja on. Kiirong lahendab ainult tudengite transpordiprobleemid ja on rohkem ökoloogilise hipsteri soovmõtlemine. Elu toimub ka Tallinna ja Tartu vahel, isegi Tartus edasi lõuna pool...
Aga millest me räägime? Neljarealine on veel tulevik ja maanteemaks veel kaugem tulevik. Kõik see on veel "oleksioloogia". Aga vähemalt sai diskuteerida ja arvamust avaldada.
Olen sama meelt Grandmaster B-ga. Kütuseaktsiis on hetkel kõige õigem teemaks üldse. See soodustab ostma ökonoomsemat autot. Ja maks pole sugugi väike. On vist 40 senti iga liitri kohta. Kui elektriautode kasutamine muutub massiliseks, siis tuleb muid makse välja mõelda. Näiteks rehvide maks. See oleks ka suhtkoht õiglane maks kuna maksad nii palju, kui kulutad.
ei saa olla teemaks. Uus ökonoomne auto on raskem kui omaaegne mitteöko. Seega kulutab teekatet rohkem.
Tallinn - Tartu võiks olla tasuline juhul, kui teemaksu arvelt finantseeritakse (või teenindatakse vastavat laenu) tee muutmist neljarealiseks. Ja seda kogu ulatuses.
Milleks küll teemaks? Kütuseaktsiisist rahastatakse tee ehitust ja hooldamist. Lihtne asi ju. Nüüd vaja veel lisabürokraatiat tekitada, et järgmine lellepoeg saaks soojale kohale tööle. Kui tuleb teemaks , siis peab kaduma kütuseaktsiis. Kahte erinevat sama eesmärgiga maksu pole õiglane teha.
Mina ei maksa Saksamaa kiirteel, sest pole kunagi seal sõitnud. Ja lisaks sellele pole meil ühtegi kiirteed ja pole vist ka plaane selleks. A1 maantee pole kiirtee.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (15)