Prantsusmaal tehakse autoomanike elu taas keerulisemaks: alates 1. juulist vähendatakse kaherealistel maanteedel, kus sõidusuundi miski ei eralda, autode lubatud maksimaalkiirust 90 km/h kümme kilomeetrit ...
Eestis tõuseks vist mäss sellise asja peale.
Siin on paljud autojuhid juba siis närvis, kui neil keegi reaalselt 90 km/h ees sõidab, spidomeetri järgi näiteks 94 km/h.
Esimesele. Muidugi uimad ees, püsikat kasutada ei oska, enne kaameraid pidurid blokki. Miks peaks su uimase taga sõitma kui lubatud 96 gpsi järgi teedel?
eesti mees kütusekulu ei arvesta, kuigi kiiruse kasvades suureneb kulu oluliselt. 80 sõites on kulu näiteks 5 l/100 km, siis 100 sõites on kulu 7-8l, aga pohlad, mina olen kunn ja savi, et teised peavad mulle teed andma ja kraavi sõitma kokkupõrke vältimiseks. haiged inimesed siin maal!
Pigem ikka, et sõidukid kiirteedele suunata. Sealt tuleb teemaksude näol usinalt pappi. Huvitav, kuidas nad teavad/tõestavad, et ma mobiili kasutan, kui kasutan hf-d? Näevad, et liigutad suud, järelikult kasutad mobiili.
Mul väike turbotatud seljakott, turbo tuleb taha kuskil 1700 p/min juures. Kuuenda käiguga püsika 95 km/h ja tasasel teel on pöörded ~1850...1900 p/min. Kütusekulu näitab ~6 l/100km kohta. Kui kiirus 80 peale lasta, siis tasase tee peal kulgeks küll 1500 p/min aga kuna meie teed on küllaltki ebatasased, siis hakkab mootoril väänet napiks jääma neil pööretel ja kütusekulu kasvab 7 liitri peale. Panen viienda käigu, siis tõusevad pöörded 2000 peale, veab sitkelt aga kütusekulu ikka 7 peal. Põhjanaabrite juures, siledamatel teedel sõites oli 120-ga sõites kütusekulu alla 5 liitri sajale. Meil võiks tegelikult kruusateedel kiiruse maha võtta, eriti kui arvestada, et pideva alarahastamise tulemusel on nad väga kehvas seisus, peenem fraktsioon on lendunud ja augud vaheldumisi kiviklibuga.
lubatud 96 km/h teedel? Kas olen ma midagi maha maganud? minu teada on piirkiirus 90km/h! see tähendab et liigelda võib kiirusega vahemikus 0-90 km/h.Kui ületad siis tuleb trahvi maksta,lihtne. Aga mis parata,sileda aju omanikele tundub 90 alas 89 ga sõitmine kuriteona.
see on imemaisin, kus kiiruse kasvades kütusekulu väheneb. kui see on nii, siis oled leiutnud sisuliselt igiliikuri - 250 sõites on kulu ju null! kas vahepeal on füüsikaseadused muutud, kus suurenenud hõõrdumise (õhu- ja veeretakistuse) ületamiseks vajatakse rohkem energiat? mis masin on ja mis mootoriga ja miks keegi teine tootja ei ole sellise masina leiutanud?
Rallimees ruudi kulgeb mingi 1,0 vabalthingava mootoriga? Ühelgi teisel autol kiiruse kasvades 80-lt 100-le kütusekulu 50% ei kasva, tavaliselt ikka 10-15%. Ja vabalt võib juhtuda, et NATUKE suuremal kiirusel on kütusekulu väiksem, sest pööretel on optimaalne pöörete vahemik, sealt üles-alla on mootori töörežiim ebaefektiivsem.
Minu meelest on kõige õigem mõte, et ohtlik pole mitte (mõõdukas) kiiruseületamine, vaid agressiivne kihutamine. Vahe on enamiku juhtide jaoks ilmselt arusaadav, aga raskesti defineeritav, seetõttu hoiab ka politsei kramplikult kinni just piirkiiruse olulisuse rõhutamisest, mida on lihtne fikseerida, mitte sisulisest väärkäitumisest (ohtlikud möödasõidud, nõelumised jne). Tegelikult mingit objektiivselt ohutut piirkiirust pole ju olemas. Nt ETV saates "Punane sekund" prooviti "tõestada", et kiiruseületamine on mõttetu, kuna ka 90 kmh vs 80 kmh kulgedes oli ajavõit suhteliselt marginaalne (oli vist 100 km peale kuskil 6 minutit). Samas on see tüüpiline demagoogia, sest sama hästi võiks ju jätkata - miks siis piirduda 80ga, kui 70 kmh on veel väiksema riskiga ning ajakaotus võrreldes +10 kmh-ga sarnaselt pea olematu? Jne.
Tohib liigelda kuni 90 km/h ,mitte +6 km/h fööni lubatud viga. Sa ei maksa ju poes ka mingit kassaaparaadi lubatud viga... .Ostad auto 40000 € + 5% lubatud viga.lanc
sellised kääbikud on meil ka valitsuses. Suudab ainult ühte numbrit vaadata ja elu nagu sellega piirduks. Kui kõik selliselt siin maailmas mõtleks, siis istuks me siiani ahvidega koos puu otsas ja sööks banaani.
Loe kod. prohvuse tykk teist ja veel parem kolmandat korda ka läbi ja sa ehk saad aru sinu patoloogiline hirm soita yle 90km/t vajaks ravimist. Selline paranoiline poleemika käib asja ymber,et oh sa issand. Kes ei suuda autot ja iseennast kontrollida,ärgu parem yldse katsetagugi maanteel liiklemist.
Ma väidan vaid ühte-piirkiirus on 90. Mitte mingi + viga juurde. Minu pärast oole vaja muretseda-käin korra aastas autoga lennuväljal ja lasen spidoka põhja! Ja see on suur number.
Raha lugemine on täpne tegevus. Kiiruse mõõtmine ei ole. Kui müüja loeb valesti ja sa tead täpselt, et sina andsid õige summa, siis lased uuesti lugeda. Politseile ei saa öelda, et mõõtke uuesti, kuna ma tean täpselt, et ei ületanud kiirust. Seetõttu on teadusliku mõõtmise tulemusel paika pandud +- vahemik, mille ulatuses mõõdik eksida võib. Politseid võib sulle öelda, et tulid 102km/h tunnis, aga kuna on ka - pool, siis arvestatakse 90km/h (ebaselged või tõendusmaterjalita olukorrad loetakse kostja kasuks). Moraalselt on õige täpselt 90km/h tunnis sõita, aga "seaduseauk" (seda ei saa tegelikult auguks nimetada) annab võimaluse kiiremini sõita. Kui tuleb täpsem viis kiiruse mõõtmiseks, siis +- tsoon väheneb.
To rallimees ruudile
kuule 120ga sõites pole sul kulu mitte eluski alla 5.
Kuid see on väga rumal jutt, et 80ga sul rohkem võtab, kui 90ga.
80ga võtab ikka vähem kütust, 70ga veel vähem ja 60ga veel vähem, alla selle hakkab juba tekkima küsimus, kas tasub enam kiirust lasta.
Sõltuvalt autost ja ülekandest ning mootorist on see 50-60 viimane piir, kust enam kiirust ökonoomsuse koha pealt alla lasta ei tasu, kuna siis pead käigu ka alla vahetama.
Eriti põnev on veel see rallimes ruudile, et sul on 5nda ja 6nda käigu vahe 500 pööret 1500 ja 2000, mis on juba kahtlane, sest 6-sed käigukastid on üldjuhul ühtlasemad, seega kahtlen sinu jutus väga, kahtlen, et sa tõtt räägid.
Seda enam, et kompuutrit ei tasu uskuda 100%.
Turbo koha pealt võivad teatud huvitavad olukorrad tekkida küll, kuna turbo tõstab mootori kasutegurit.
Samas, väiksem kiirus jälle nõuab vähem energiat.
Kindlasti mingi ülemineku hetk võib kütusekulu vahe olla väike, aga laias laastus see ikkagi kehtib, et näiteks 70ga on sinu autoga ökonoomsem sõita, kui 95-ga.
Tuuletakistus muutub hüppeliselt kiiruse tõustes.
Umbes nii see peaks jah olema nagu Eestlane kirjeldas. Mul on ökonoomne 2.0 diisel. Täiesti tuntav vahe on, kui sõidad 80, 90, 100 või 120ga. Kui sõidad maanteel 90ga, siis sa saavutad reaalselt kütusekulunumbrid nagu on ametlikult välja hõigatud. 120ga sõites on kulu juba peaaegu sama, mis linnakulu. 90 ja 100 vahel on peaaegu 1 liiter erinevust 100km kohta. Füüsikareeglite vastu Maal ei saa keegi.
Ja kui tulevad isesõitvad autod siis tuleb mitte ei tuleks vaid tuleb kaotada kiirusepiirangud. Kõik see jant ei ole mõeldud mitte liikluse ohutumaks tegemist vaid trahvirahade koorimiseks. Sest vaja ju pagulasi nuumata. kui tahetakse liiklust ohutumaks teha siis neid võimalusi on palju teisisigi. Aga kahjuks see pole prioriteet. Sama ka Eestis. Alustada tuleks sellest, et teha ristmikud ja pimedad kurvid nähtavaks. St nähtavust segavad puud tuleb maha võtta.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (27)