Prantsusmaal tehakse autoomanike elu taas keerulisemaks: alates 1. juulist vähendatakse kaherealistel maanteedel, kus sõidusuundi miski ei eralda, autode lubatud maksimaalkiirust 90 km/h kümme kilomeetrit ...
Teede ohutumaks ehitamisega olen ma päri ja ohutuma liikluskorraldusega.
Kuid kiiruspiirangud ei ole trahvide saamiseks, see on rullnoka mõtlemine, kui arvad, et on.
Kiiruspiirangud on ohutuse jaoks, väidetavalt kunagi USA-s kehtestati see kütuse säästmise eesmärgil hoopis, aga siis olid hoopis teised ajad ka.
Ma vaatan ,et paljud ei kujuta ette, mis tähendaks, kui meie tavalistel maanteedel hakataks kihutama 150 ja veel enamgi ning linnavahel 80 või 100 jne.
Ei kujutata ette, millise kaose see kõik kaasa tooks, millised ohtlikud olukorrad hakkaks igal pool tekkima, ristmikel ja kus iganes veel, olukord on väga väga palju ja teeolusid jne.
Teine teema on veel see, et väga paljud kas ei jaksa või ei raatsi osta rehve, millega oleks ohutu 150ga sõita, millel ei oleks suurt lõhkemisohtu.
Galileo saates öeldi ,et enamik rehve lõhkeb kiirusel 130 km/h.
Tõsi see oli vana saade ja tõenäoliselt oli see natuke halvasti sõnastatud.
Ilmselt peeti silmas seda, et enamik rehvilõhkemisi leiab aset kiiruse l130 km/h ja põhjus oli väga lihtne, kuna enamik kiirteid lihtsalt ei luba kiiremini sõita.
Kui enami kiirteid lubaks üle 130 sõita, siis leiaks enamik rehvilõhkemisi aset suuremal kiirusel.
Ehk siis, suuremate kiiruste jaoks on vaja väga kvaliteetseid kiirteid, heas seisukorras autosid ja häid kvalitseetseid rehve, mille jooksuhind maksab 500 eurot.
Ega Saksamaa kiirteedel ei sõideta mingi pasaga, neil on ikka korralikud rehvid all, muidu ei kannataks selliseid kiirusi arendada.
Lisan veel seda, et isesõitvate autode tulemine ei tähenda kuskilt otsast piirkiiruste ära kaotamist, seadused ja liiklusohutus peavad endiselt jääma.
Eks liikluskorraldus muutub vastavalt ajale, kui isesõitvad autod peaksid tõesti kunagi olema enamuses, siis kindlasti toob see kaasa ka liikluses mingeid suuremaid muutusi, kuid kahtlen sügavalt, et selleks piirkiiruse kaotamine olema saab.
Tohib liigelda kiirusega 90km/h, aga trahvi hakatakse tegema 96km/h. 250 km distantsil sõites kiirusega 94-95km/h, hoian kokku 25minutit. Seda ei olegi väga vähe. Kui aastas sõitta kasvõi 50 000km jõuad piirkirusega sõites palju rohkem kas teha või puhata. Mõni saab aru, mõnele on seda mõtetu rääkida.
Minu veendumus on, et ohtlik ei ole niivõrd kiire sõit kuivõrd turvavahe. Kui sõidad hea autoga üksi mööda head kiirteed 250km/h ei ole see kuigi ohtlik. Kui sellel teel on kuskil ka teine auto, on see juba palju riskantsem! Enamus avariisid toimuvad alla 50km/h kiirusel. Pikivahe on vale, aga seda on raskem tõestada ja mõõta, seega kogutakse raha lubatud kiiruse ületamise eest.
Kui soovitaks sõitta maanteedel kiiremini, oleks vaja sõidukite tehnokontrolli parandada. Et autod tõesti oleks korras. Normaalne rehv 130 juures küll lõhkeda ei tohiks! Aga muidugi sõidetakse igasugu jamadega. Soomes visatakse rehv minema sest järgmiseks sessiooniks ei tasu enam alla panna( rehvivahetus on küllaltki kallis), meil aga sõidetaks nendega ja kiidetakse, kui head kummid!
Mis pagana 25 minutit 250km-le sa 96 ga sõites võidad?! Toon näite elust enesest. Palju aastaid tagasi kahe kalluriga marsruudil Võru-Tallinn mööda Tallinn-Tartu-Luhamaa maanteed.Võrust sõitsime välja u. 10 min. vahega.Esimesena pani minema kolleeg kellel oli meie pargi aeglaseim masin e. siis piiraja oli 80km/h peal.Minu auto oli nii vana, et sellel polnudki piirajat peal. Mõlemal olid sama rasked koormad ja pausi kumbki kusagil ei teinud. Ma panin ikka hullu-95 oli pidevalt kella peal (40 tonniga), mõne sirgema lõigu peal kuni 115 km/h. Ja loo point see, et ma jõudsin talle järgi alles Jüri ringi viaduktil ja Tallinnasse jõudsime täpselt ühel ajal :D Peaaegu 3h ja 200+km mõttetut kihutamist ja mõttetuid riske ning lõpptulemus 0! See +15 km/h annab ehk mingi ajalise võidu Prantsusmaa kiirteel 700km läbimisel aga ka mitte alati-lendad kusagil Lyon-i või Pariisi ringil ummikusse ja, palju õnne-kogu ajaline võit taas vastu taevast!
To 9:04 le
Sa räägid ,et 250 km sõites 95 km/h võidad 25 min? Ma arvutasin välja, et 90 versus 96 on ajavõit 16,4 minutit. Ehk siis sinu kiirusega on ajavõit alla 16 minuti, nagu näha oled oma ajavõidu umbes võtnud.
Hoopis sinusugustele seleta palju tahad, te ei saa aru, kui mõttetu on see see kihutamine ja pidev mööda seerimine.
Veel enam, elusees ei saa sa kogu teed sõita isegi mitte 90 km/h.
Täiesti mõttetu on hakata sul ka kogu aasta läbisõidu peale seda ajavõitu jagama, sest sa ei saa seda aega korraga vaid iga päev ja päeva sees ei tee sa selle ajaga mitte midagi.
Veel enam, sa räägid nagu 50 000 km sõidaksid maanteel? Vean kihla, et vähemalt 15 000km on sellest linnades ja mingitel väikestel teedel.
Lisaks unustad sa 50 ja 70 alad, mis su kiiruse alla võtavad või sina oledki üks neist, kes neist ka 95-100 läbi tuiskab ja märgid midagi ei tähenda?
ka su jutt, et kiiruseületamise eest trahvimine on rahakogumine näitab ,et oled rullnokk, kes ei kihuta mitte ajavõidu pärast vaid sellepärast, kuna sulle meeldib.
Olen ka ise kiiremini sõites ja möödasõite tehes märganud ,et see kõik on nii mõttetu, sest võit on vaid minutit ja tihti nullib miski ka selle ära.
Iga km kiiremini sõites suureneb risk, avariisse sattuda, samuti avariide tagajärg suureneb jne.
Hea auto just tõstab riski, kuna siis sa ei taju, kui kiiresti sa tegelikult sõidad, tekib võlts turvaline tunne, mis sellest, et 90ga laubakas pannes, oled surnud igas sõiduautos.
See, sinu jutt, et enamus õnnetusi juhtub 50 pealt on jällegi sinu kitsas silmaring.
Enamus surmaga lõppevaid õnnetusi juhtub suurema kiiruse pealt, kuid selle jätad sa arvestamata, samuti tõsised vigastused ja vigaseks jäämine, mis kahjuks osadel juhtub.
Möödasõit on kõige ohtlikum manööver.
Need, kes tihedalt mööda seerivad, võtavad tegelikult sellega meeletuid riske, vee enam need, kes teevad lausa ohtlikke möödasõite ning tulemused on ka meie teedel näha.
ka 90 pealt võib sul rehv lõhkeda, aga 130 pealt on asi tõenäolisem ja hullem.
Kuid vastab täiesti tõele, et meil Eestis kahjuks väga paljud autojuhid sõidavad vanade kulunud rehvidega või muidu ebakvaliteetsetega, mis kiirtee jaoks ei sobiks.
Mina olen vist üks väheseid hulle, kes oma autole 516 euri jooks GoodYeari uued rehvid ostis ja võimalikult värsked 1,5 kuud tagasi toodetud, kui need alla panin.
Ma algul üritasin üheks kaheks aastaks kasutatuid saada, aga kui nägin kui vanu ja üldse millist paska mulle pakutakse ja kui oli mõni korralikum kasutatud rehv, küsiti selle eest kõrget hinda.
Mul viskas lõpuks üle ja ostsin uued rehvid, mida oleksingi pidanud kohe tegema, mitte mõtlema korraks kokku hoida kasutatud rehvidega.
See näitas mulle seda, millist paska paljud teised ostavad, kuna keegi ostab ju need rehvid ära, mida mulle pakuti ja mulle ei kõlvanud ning sõidab nendega meie teedel.
Muideks isegi Saksa kiirteedel ei käi mingit pidevat 200 km/h andmist.
Seal sõidetakse 90-160 km/h põhiliselt, miks 90 mainin? Sest väga palju rekkaid sõidab seal taolise kiirusega ja mõni sooritab ka möödumist.
Kuid seal käib asi nii, et kui tahad 200 või peale sõita, siis saad seda teha üksikud jupid ja pead olema üli tähelepanelik, et hoog õigel ajal maha võtta, põhimõtteliselt kohe kui mingit autode gruppi märkad, pead hoo maha võtma.
Sest sa ei tea, mis seal täpselt on, see on äärmiselt vaevarikas, kütusekulukas ja nõuab ülisuurt tähelepanu.
Enamus sõiduautosid sõidab seagi 120-160 km/h ja need on Saksa kiirteed, mitte meie teed, kus ammugi nii sõita ei kannata.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (27)