Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...
Veokijuht ei tarvitse näha küll. Ka endal on nn napikaid olnud kus sõidukas on paremale ees nurka ära kadunud. Liiklusvoos ei jõua pidevalt neid pimenurga peegleid ka jälgida, sest samal ajal tuleb ka ees toimuvaga kursis olla, sest seda ridadevahel sõelumist ja tõmblemist on nii palju.
Eks on ka sõiduautoga olukordi kus kaob miskit mingi piilari taha. Võrreldes veoautoga küll vähem.
Lisame veel inimlikud tähelepanematused-eksimused ja olukorrad kus sulatakse taustaga ühte ning madalad päiksed jne. Saame paraja kompoti. Nii, et alati tuleb arvestada võimalusega, et sind ei nähta ja liigeldes mingit eesõiguse jonni ajada ei maksa.
Minuarust Ants ei öelnudki, et kõik rekkajuhid on mölakad...ilmselgelt leidub neid igalpool. Samas saan temast aru enda hiljutise kogemuse põhjal Tallinnast välja sõites Narva suunas hiljuti. Tuli pikk kallurrekka Tallinna ringtee poolt, mina olin maanteel kõige välimises reas. Rekkajuht nägi väga hästi mind (meie vahel oli silmside), kuid ikka surus oma rekkaga peale reavahetusel. Mind päästis piirdesse surumisest vaid järsk gaasijalg, kuna seljataga tulnud sõiduauto ei hoidnud piisavat pikivahet, mistõttu oleks järsk pidurdamine lõppenud tagant sissesõiduga minu autole. Samamoodi kohtab sellist mölaklikkust rekkaroolis näiteks ringteedel, kuhu tuimalt ette sõidetakse, hoolimata sellest, et nähakse ringteel (peateel) liiklejaid. Aga kehtib selline nõukaaegne mentaliteet- mul on suurem- mul on eesõigus. Ja siis imestatakse, miks rekkajuhte mölakateks peetakse. See on nagu käib sõnakõlks bemmijuhtide kohta- iga BMW juht ei ole idioot, aga igal idioodil on BMW.
Kõikidele, kes kas pool- ehk täishaakega sõitnud, neile on teada situatsioon, milles parempöörde tegemiseks võtate raadiuse väljajoonistamiseks vasakule, eriti poolhaagisega.
Tavaliselt linnas juhtub see asi, et teie parema külje alla rügab end mõni "ökonoomne pereauto", sest tema meelest on kõik õige, mahub ju! See, et teie sõiduki paremad suunad plingivad on talle savi. Pole vaja eputada oma lisavarustusega ja mida te üldse vilgutate!
Kui nüüd olete veel nina parempöördeks suunanud paremale, on tema kinni lõpuks ja ka teie, sest kui liikuma hakkate, võtate selle punni kõrvalt lihtsalt kaasa.
Algab äge protest rohelise süttides, mil kodanik oma punniga võikaid peenikesi piiksusi laskma hakkab ja kätega vehib, sest ta ju soovib otse sõita nt!
Nüüd on ka mitmeid võimalusi, millest kiireim on minna ja öelda, et piiksuja pea läheb katki kui ta ei tagurda, kuid tänapäeval kvalifitseerub see kriminaaliks.
Sõita otse edasi ja kavatsetud pööre tegemata jätta, vaadeldes teist paremalt võidukalt oma punniga mööduva liikleja vasakut kätt, mis näitab rahvusvahelist käemärki taevassesirutatud pikkpeetriga ja kuulata ta punni viginat, mida ekslikult ka signaaliks nimetatakse.
Kolmas oleks see tubli liikleja nii ära hirmutada ja hakatagi "pööret sooritama", aeglaselt ja mõnuga, nii, et trügija peas kassaaparaat töötama läheks, pidamatus tekiks ja ta mitte kunagi enam oma spetsiaalse "ökoloogiliselt mahub kõikjale" sõidukiga sellist kunsttükki ei teeks.
Väljute, laia irvega küsite, et mis häda tal on oma mänguautot nüüd pressi alla saata, naisterahvale võite öelda, et teate küll, et olete väga ilus mees, kuid sellised lähenemiskatsed on kohatud, kui mitte eluohtlikud ja siis tagurdab ta juba ise, kui tervis lubab.
Halvim variant on see, et trügija sõiduk on sompus ilma juures tumehall ja on teile külje alla hiilinud täiesti märkamatult ja te teetegi manöövri ja saate aru, et miski on valesti alles nt tema lõhkevate rehvide paugatuste järel.
Siis olete teie paha, väga paha ja nii paha kui üldse olla saab.
On veel mingeid alternatiive pakkuda?
Igas asjas maailmas on olemas superheadest kuni superhalbadeni tegijaid.
Ega liikluses teistmoodi pole nagu males kus suurmeister kalkuleerib võimalikud variandid hulk käike ette ja kohalik kõrvuni vaimustunud harrastaja näeb vaid ühte lahendust kuidas ta vastase kuningale läheneb.
Autojuhtimine on selles osas sama värk, et enamus mingil tasemel saab hakkama aga kui ikka annet pole ei kogune ka igapäevasel sõitmisel head juhti.
Nägin ise sellist olukorda Tallinnas Saku tänava-Pärnu mnt ristmikul mõned aastad tagasi - vaatepilt meenutas veits Beani filmi, kui tank üle Beani auto sõitis. Nähtud juhul sõiduautos olija õnneks sõitis poolhaagis vaid kapotist üle. Huvitav, kas veokijuht isegi ei tunne, et auto käitub teisiti, kui rattad üle sõiduauto kapoti veerevad? Veok jäi alles 5m peale takistuse ületamist seisma.
Ringteele sisenedes jääb alatihti kellelegi jalgu, sest veoki esimesed 7 käiku on nii lühikesed, et sa ei jõuagi piisavalt hoogu sisse saada, eriti veel koormaga. Ja nii juhtub alatihti, et keegi jõuab sulle ringteel kiirelt järgi ja siis arvatakse, et sõitis ette jne. Muidugi on ka igasugu pohhuist juhte kellele päris ette keeramine korda ei lähe.
Vastan "wb"-le.
Ei tunne tõesti. Kui masin on võimeline 3-da käiguga 50 tonni tasasel teel mootori pöördeid tõstmata ja sidurit lahti lastes lõdvalt kohalt liigutama, siis nt 2 käiguga kedagi lohistamist tõesti ei tunnegi ja kui rattad üle kapoti sõidavad, vajutavad nad selle madalaks ja kui ka tunneb, siis "mis juhtus?" jõuabki kohale nii, et 5m on sõidetud.
Selleks piisab 420-st hobujõust, rääkimata nt SCANIA 480, 560, 630 jne hobujõududest.
Tavaliselt on 12 käiku ja 3-ndaga minnakse kohalt.
Ka "Wut" jutt vastab tõele, kui jääda passima, siis passid viimsepäeva laupäevani välja. Vabale ringile jõudes js sellele sõites jõuab sabas olev täishaage kohale kui juba teised ringil- nii see on. Alguse minek on koormaga ikka väga aeglane, automaadiga tiba kiirem.
Väimees põhjanaabrite juures veab puisteained, killustik-liiv teedeehitusse põhiliselt. 4 silda auto, 6 silda täishaakel. Paar kuud tagasi sai saba ekstreempidurdusel külili kui üks maailmakunn ringteel lihtsalt siseringist välja ette kiirendas. Kiirus oli kanti 30.
Need massid ja jõud mis seal mängus on sõiduautoga sõitjale lihtsalt hoomamatud ja parim õpetussõna ongi ilmselt see mis mulle u 35 aastat tagasi esimesi lubasid tehes kaasa anti - suurtest hoia eemale, ta ei kuule ega näe sind:-)
Unustasin veel ühe nüansi.
Nimelt poolhaagisega ja olenevalt selle tüübist on vasakpööre tegelikult veelgi "pimedam" mõnes mõttes.
Vasakule pöörates kaob haagis täielikult vaateväljast ja selle parema tagumise nurga juurde võib olla õhust tekkinud, materialiseerunud, misiganes- sõiduauto (veokijuhid teavad ja ei roni sinna).
Poolhaagise tagumine ots joonistab samuti, eriti teatava tüübi haagiste korral ümber teljena töötavate sildade märkimisväärse raadiuse, mis kitsaste olude puhul võib isegi mõne märgi või foori kaasa võtta.
Kui nüüd selles kohas on sõiduk, siis on haagise nurk sellel vasakust küljest toas või haagib allasõidutõke end nt juhi vasaku sääre taha ja suur jama ongi majas.
Kusjuures ohutuse seisukohast- mis ja mida nüüd siis veokijuhile inkrimineerida? Ta lihtsalt ei näe ju haagisest läbi! KUMB ei veendunud manöövri ohutuses?
Seepärast- markeerige oma poolhaagis tagant selliseks, et seal on mõistetavad hoiatused, nagu lõõtsaga bussidel! Sellest hetkest on võimalus vaielda, muidu olete kolepaha, ülbe ja vastutustundetu indiviid vms ja kogu maailma kurjus vajub teile kaela.
Ma nüüd ei tea, kas ma olen "välismaa" lummuses, kuid minule tundub, et nii Vanas Euroopas kui Skandinaavias on sellest kõigest autokoolides põhjalik jutt olnud, sest seal nagu niimoodi ei trügita.
Naljakas lugeda, et osa vendi kujutavad ette, et rekkade jaoks liikluseeskirjad ei kehti-ala hoia suurest eemale, ta ei näe sind jms. See ei ole ju eriline vabandus, et sul on suur auto. Samamoodi, nagu sõiduauto juht peab arvestama liikluses teistega, peab seda tegema ka veokijuht. Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama.
@ Wut- mina pidasin just silmas sellist korralikku idiootist pohhuisti, kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui. Ja paraku näeb seda VÄGA tihti.
Muide, kodanik Aga mahub ju! tundub oma kirjapildi ja suhtlemise poolest olema täpselt selline kõige ehedam mölakasrekkajuht, keda ma silmas pidasin. Võin muidugi eksida, aga mulje jääb küll selline.
Keegi AntiOpel oma skisoidsete hõigetega on muidugi ammu tuntud hädaldaja ja teistele ilusate omaduste omistaja.
Ka fantaasiast pole mehel (või mis orientatsioon tal iganes) puudu, nt:
" kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui"
- kõikide eelduste kohaselt just nii käitub tema, sest 17 meetrise ja pea 50 tonni kaaluva masinaga mitte keegi nii ei tee.
Mölakasrekkajuht on see, kes arvestab gabariite ja enne manöövriks valmistub ja ontlik liikleja on see, kes end temale külje alla kiilub, sest ta pea ei võta?
Ojaa.
Edasi:
"Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama."
Oota- kes nüüd siin pressib ja kes peaks mida ootama?
Muljetes muide eksid, aga minule jääb mulje kogu AntiOpeli varasemat ja praegust sõnavõtte arvesse võttes, et tänu vaimsele seisundile pole tal juhtimisõigustki.
Juhtimisõigust omav inimene teab, et Eestis pole liikluseeskirju, seega ei saa need kehtida ei rekkajuhile, Sidorovi kitsele ja isegi mitte AntiOpelitele.
Nimelt on alates 01.07.2011 Liikluseeskiri kehtetu.
Meil peaaegu juba 10 aastat muide Liiklusseadus.
Millegipärast maanteel on rekkad küll vahel tülikad aga kui just viljakoristus välja jätta kus näeb ikka igasugust retroveokaid liiguvad nad ennustavas tempos. Kiirendus nigel aga kui hoog sees siis legaalse maksimumiga. Päriselus on seda natuke küll sõiduautole vähe. Aga just sõiduautode puhul ei tea kunagi mis tempot ta harrastab ja millises rütmis kõigub.Osadel on täiesti tavaline, et samal teelõigul kiirusepiiranguga 20 -30 kilomeetrit on amplituut.
Aga on ka kohti kus tuleb kõik ära kannatada lihtsalt ei ole mööda ja külje alla pressides midagi võita. Enamus neid uusi nõelasilmu on ehitatud ju just selle pärast, et keegi ei saanud hakkama ja põhjustas avarii. Nii, et teeme teele nõksu sisse või miniringi, sest keegi ei sõitis kõrvalteelt ette ja nüüd peateel las kõik aeglustuvad. Sama moodi vöötraja lamava politseiniku loodetavasti hetereoseksuaalne abielu on just praktiliste õnnetuste tagajärg..Oleks jalakäijad ja suured-väiksed autojuhid seal vähem õnnetusi põhjustanud neid ei ehitataks.
Veokijuht peab tagama ohutuse sooritades manöövreid .
See ei ole mingi vabandus ,et ei näe. Pead nägema .
Eestis on see viga et Linnatöödel ja kalluritel on autoks mingi vana kõrge kabiiniga Globetrotter ja siis aknale vaja veel toppida kaardinad ,mis piiravad veelgi vaatevälja. Euroopas on paljud kallurid ja linnatööde autod madala kabiiniga ja osadel polegi üldse magamiskohtagi.
Sõidan ka tihti poolhaakega ,aga autoks on madalam kabiin ja kaltse küljeakendel ei ole.
Reaalselt ei näe ka sõiduauto juht väikest last, või looma või mõnda takistust mis otse auto nina ees. Samamoodi taga kui ei ole tagurdusabisid. Alati kui kuskil lastega kohas külas loed nad enne ärasõ'itmist üle ja vaatad kus asuvad enne kui üldse rooli istud. Ja enne sõitma asumist kontrollid veelgi kas kõigi asukoht tuvastatav.
Ei ole mõtet ärbelda oskamise ja kardinate puudumisega. Lihtsalt disain ise piirab nähtavust. Ja raske on üheaegselt kõiki kahtlasi kohti silmas pidada. Seal korras, siin korras aga seal juba keegi hiilis ligi.
Eks see liiklus kultuur annab igal pool arutelu.Olen ka Soomes ja sõidan nii pool haagise kui ka täis haagisega kuidas on vajadust.Kõige suurem probleem on just ringteel kui inimesed ei oska suuna tuld õigesti kasutada.Tulevad ringile parem suund vilkumas ja sõidavad suund sees terve ringi läbi,võta siis kinni kuhu läheb.Kui ma tulen pika rongiga täis lastis siis see igal ringil äkk pidurdus teeb ikka viha küll.Ja kui lähen liikele kui auto näitab paremat suunda et keerab ringilt maha aga tuleb selga siis enam ju seisma ei jää kui auto nina on juba ring teel.34,5m pikaga kulub ikka 20 sekundit enne kui haagis on kogu pikkuses ringil.Kõige lollim veel kui on rongiks veel poolikas ja täis haagis 11 sillda.On juhte kes austavad suuri masinaid ja on neid kes meelega provatseerivad.
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kestvad kuumad ilmad muudavad teed pigiseks ning kohati libedaks, nõudes juhtidelt suuremat tähelepanu ning arvestamist kaasliiklejatega.
"Palun kõikidel liiklejatel liikluses olles olla tähelepanelikud ja ...
Transpordiamet hindab igal aastal Eesti sõidukipargi läbisõitude mahtu ning see on aasta-aastalt kasvanud – eelmisel aastal oli see 11,7 miljardit kilomeetrit.
"Sõidukipargi läbisõit oli Eestis 2022. aastal ...
Tänavu juunist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu ja energiatarbimise andmeid, mis edastatakse Euroopa Komisjonile ja Euroopa ...
Selleks, et kevadine madal päike autojuhtimisel liialt ei kiusaks, väike meeldetuletus:
Vastu päikest sõites hoia eesliikujaga suuremat pikivahet ja enne manöövrit veendu korralikult selle ohutuses.
Kui ...
2022. aasta liiklusülevaatest selgus, et eelmisel aastal suurenes inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv. Kokku toimus selliseid õnnetusi 1699, milles sai vigastada 1919 ja hukkus 50 inimest. Peamised ...
Kas Sina tead, mis liiklusmärgid on pildil?
Liiklusmärk nr 184 „Liiklusummik“ on vast paljudele juba autokoolist tuttav. Kuidas on lood liiklusmärk nr 598-ga?„Sõiduradade liitumiskoht” osutab sõiduradade ...
Aastal 2022 kõrvaldas politsei liiklusest 6586 sõidukijuhti, kes olid rooli istunud selleks sobimatus seisundis. Võrreldes aastaga 2021 on selliste juhtide osakaal suurenenud 9,7%.
Kui vaadata numbreid, ...
Aasta alguses võetakse ikka kokku eelmisel aastal toimunut.
Väike ülevaade sellest, millised sõidukid jäid oma liikluskäitumisega eelmisel aastal silma. Loomulikult mängib TOP10-s oma osa see, kui levinud ...
Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Eesti uute sõiduautode turul novembris suuremaid muutusi ei toimunud ja müük püsis mullusel tasemel.
Novembris müüdi Eestis 1428 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta novembrikuu müüginumbritele alla 0,9%. ...
Nagu ikka, tuleb talv ootamatult ja läheb aega enne kui liiklejad talveoludega kohanevad. Väike meeldetuletus turvaliseks kohalejõudmiseks:
* Varu aega kohalejõudmiseks. Leia aeg ka selleks, et enne sõidu ...
Tähelepanu!1. detsember on päev, kui liikluses osaleval M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Naastudeta ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse Facebooki lehel juhilubade taotlemisega seonduvast.
Sellel aastal on politsei liiklusest kõrvaldanud juba rohkem kui 3000 juhti, kellel puudub vastava kategooria ...
Politsei kirjutab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel tulede korrektsest kasutamisest.
Pimedal ajal parkides/peatudes rõõmustab üks väike liigutus tuledelülitiga paljusid kaasliiklejaid ja teeb sõiduki ...
Politsei tuletab Liiklusjärelevalvekeskuse FB lehel meelde kõik olulisemad nõuded talverehvidele.
M1, N1, O2, ja kerega L6e ning L7e kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama ...
Transpordiamet teavitab, et 1. novembrist jõustub majandus- ja taristuministri määrus, mille järgselt saab alustada kütusena surumaagaasi ja veeldatud maagaasi tarbivate sõidukite kontrollimist vastavat ...
Väike palve politseiametnikelt, kes osalevad „puhumiskontrollis.“ Selles, et kontroll oleks kiire ja Sinu jaoks võimalikult vähe aega nõudev:
- Märgates puhumiskontrolli on juba hilja tee äärde seisma ...
Iveco toob turule ainulaadse kiirteeninduspaketi Iveco Topcare, mis tagab klientidele ootamatute ja erakorraliste hooldustööde ajal laiapõhjalist tuge. Uudse teenuse eesmärk on sõiduk alati võimalikult ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Meeldetuletus teemal, mis autojuhtidel ikka ja jälle meelest kipub minema – parkimine kõnniteel. Politsei teeb taas puust ja punaseks ette:
LS § 20 lg 4 p 3 kohaselt tohib mootorsõidukit parkida osaliselt ...
Tegemist on siis olukorraga, kus manöövrit ei õnnestu lõpuni teha ning tulemuseks on kinnisõidetud ristmik, kust ka teised sõitjad enam edasi ei saa. Alati ei ole tegu pahatahtliku või teadliku ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas uue kindlustusturu ülese veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ...
Transpordiamet alustab esmaspäeval, 18. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimaste nädalate kütusehinnad mõjutavad kõiki, kuid kas teadsid, et sõidukijuhina õigeid valikuid tehes võib sinu sõiduki kütusekulu asulasisesel teel olla kuni 40% väiksem? Politsei juhendab oma Facebooki ...
Seoses 11. märtsil Ropka raudteeülesõidukohas toimunud reisirongi ja veoauto kokkupõrkega tuletab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) meelde raudteeülesõidukoha ületamise nõudeid, mis on ...
Paljudesse autodesse on jõudnud üks olulisimaid juhiabisid, milleks on automaatne pidurdamine. Isegi kui halvima vältimine pole enam võimalik, hoolitseb see lahendus selle eest, et kokkupõrke tagajärjed ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtus möödunud aastal rekordiliselt palju liiklusõnnetusi. Mullu registreeriti 35 900 liikluskindlustuse juhtumit, neist 33 200 Eestis ning 2700 ...
2021. aastal toimus 1564 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai vigastada 1763 ja hukkus 55 inimest. Võrreldes 2020. aastaga suurenes liiklusõnnetuste arv peamiselt kergliikuriõnnetuste lisandumise ...
Transpordiamet hakkab alates 3. veebruarist teavitama sõiduki omanikke tootjate poolt välja kuulutatud parandusmeetmete kampaaniatest ning see info muutub nähtavaks ka Transpordiameti e-teeninduse sõiduki ...
Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
Lõuna prefektuur tegi ära tänuväärse töö ja jagab detailsemat infot mobiilsete kiiruskaamerate kohta, mida sa võib olla ei teadnudki. Ja kui teadsid, siis kordamine on tarkusega sugulussidemetes!
kui ...
Alates 1. maist peavad mopeedautode omanikud viima enda sõidukid kuue kuu jooksul tehnoülevaatusele. Mopeedautodele loodav tehnoülevaatuse kohustuse eesmärk on muuta nende liikluses osalemist ohutumaks ning ...
Jah, see on tingitud külmast, aga mitte päris nii nagu inimestel. Pigem on tegu lume ja temperatuuri ning füüsikaga.
Kui te olete käinud rehvivahetuses, siis teate, et rattaid tuleb tasakaalustada. ...
Tänasest püüab Risti lähedal Rõuma külas Haapsalust Tallinna poole sõitvaid kiiruseületajaid uus kiiruskaamera. Ametlikult Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee nime kandvale teele püstitati kaamera 44,7. ...
Pime külm ja vastik. Ja pime. Selline aastaaeg, eriti kui lumi ka ära sulab. Seega on ülioluline teada, kuidas õigesti käituda, et kõik oleks maksimaalselt turvaline.
Halva nähtavuse korral või pimeda ajal ...
Transpordiamet sõlmis esimese turvalise veoautode parkla ehituslepingu, millega rajatakse 104-kohaline parkla Tallinna ringtee äärde 1,5 km kaugusele peatselt valmivast Väo liiklussõlmest.
Rajatav parkla on ...
Teisipäeval, 23. novembril hakatakse Eesti riigiteedel eemaldama suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h liiklusmärke ning kehtima hakkab talvine teehoolduskord.
Kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teede lõikudel ...
Asi, mis on kõige pimedamal ajal vaja kiiresti ja väga paljudeni viia. Jalakäijatel võib liigeldes tekkida petlik arusaam, et autotulede valguses on ju kõik näha, sest nad lähtuvad enda vaatepunktist.
...
Valitsus kinnitas järgmise aasta eelarve, millega jätkuvad ka raudteede ja maanteede ehitustööd. Lõpuni jõuab Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamine, mis on viimane lõik Kose ja Mäo vahelisest 40 ...
Ehkki avalikkuses armastatakse rohkem rääkida nafta maailmaturuhinnast ja selle mõjust meie tanklate postihindadele, on ilma suurema kärata kerkinud ka õlide ja määrdeainete hinnad, mis löövad eelkõige ...
Mööda maanteid sõites võib näha, et teeviitadel on lisaks lähimatele linnadele märgitud ka numbrid, mis on harilikult punase, valge, kollase või rohelise taustaga. Need numbrid ei ole sinna pandud ...
Eesti ajakohastas mootorsõidukitele ja haagistele kehtivaid nõudeid ja olulise muudatusena ei või olla sõiduki läbisõidumõõdiku näitu muudetud. Samuti on ajastutruudel autodel lihtsam musta numbrimärki saada ...
Rahvusvahelise riigihanke tulemusena sõlmis Transpordiamet lepingu ettevõttega IB Foor/Traffest, loomaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel kindlatele teelõikudele nutikad liikluslahendused.
Eelkõige on ...
DAF esitles XF, XG ja XG+ seeria veokite uut põlvkonda, mille juures on märkimisväärset üksjagu. Kabiin kasvas veel suuremaks (XG+ puhul on kogumaht 12,5 m3 ehk 14% enam kui varem) ja 222 cm pikkune voodi on ...
Esmaspäeval algab riigimaanteel nr 10 Risti – Virtsu – Kuivastu kilomeetritel 65,0 kuni 67,4 asfaltkatte taastusremont, mistõttu praamile kiirustajatel tasub varuda lisaaega.
Töid teostatakse Virtsu ...
Transpordiamet alustab 6. aprillil 2021 lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
KOMMENTAARID (20)