Korea autotootja Hyundai esitles Souli autonäitusel uut sadulveokit Trago Xcient, ametlikult kinnitamata andmetel plaanitakse seda müüa ka Euroopas. Teadaolevalt läbis Trago Xcient testitsükli Soome põhjaosas.
Pressiteatega kaasas oleval fotol näha oleva 6x2 veoskeemiga veoki jõuallikaks on Hyundai enda 12,7-liitrine Powertec diiselmootor, millel võimsust 520 hobujõudu ning mille pöördemoment küündib 2500 njuutonmeetrini.
Alternatiivina pakutakse 10-liitrist diiselmootorit, millel võimsus on 420 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 1960 njuutonmeetrit.
Teatest ei selgu, milliste käigukastidega mootoreid paaris pakkuma hakatakse, kuid teadaolevalt kasutab Hyundai oma raskeveokitel ZF-i käigukaste.
Hyundai veok peaks selle loojate hinnangul kehtestama raskeveokite maailmas uued standardid, pakkudes kombinatsiooni elegantsest disainist, väikesest kütusekulust ja ruumikast kabiinist.
Uue veoauto abil loodab Hyundai saada oluliseks tegijaks kommertssõidukite turul. Trago Xcienti pakutakse kolmes versioonis: kallur, sadulveok ja furgoon, samuti erinevate veoskeemidega.
Xcienti arendamine võttis aega kolm aastat ja selleks kulutati 200 miljardit woni.
Koreas jõuab Hyundai Trago Xcient müügile käesoleva aasta teises pooles. Välisturgudest on esialgu kõne all Peruu ja Venemaa.
KOMMENTAARID