24. märtsil koolijuhtidele saadetud kirjas soovitab Maanteeamet ekskursioonideks eelistada turvavöödega varustatud bussi ning veenduda, et ka selle juht või juhid on puhanud ja kained.
Maanteeameti liikluskasvatuse talituse juhataja Urve Sellenbergi sõnul on tehniliselt töökorras buss koos töökorras ja kättesaadavate turvavöödega iseenesest mõistetav eeltingimus laste ekskursioonide korraldamiseks. „Kui aga kokkulepitud kohale saabub ekskursiooniks tellitud buss, mis ei vasta esitatud nõuetele või mille juht on nähtavate väsimuse või joobetunnustega, on targem väljasõidust selle bussiga loobuda ja võtta koheselt ühendust bussiettevõttega nõuetele vastava asendusbussi ja/ või asendusjuhi saamiseks,“ selgitas Sellenberg.
Tema sõnul pole väljasõidu õnnestumise jaoks vähem oluline ohutusreeglite järgimine ka kogu järgneva sõidu kestel. „Nii tuleb puhke- ja metsapeatustel jälgida, et bussist väljumine ja tee ületamine oleks ohutu,“ rõhutas Sellenberg ja lisas, et esimene väljuja peaks kindlasti olema täiskasvanust saatja.
Sellenbergi sõnul tuleb sõitmahakkamise eel lastele meelde tuletada, et sõidu ajal peavad kõik kasutama turvavööd ning bussi vahekäigus püsti seismine on ohtlik ja seetõttu keelatud – oma istmelt võib tõusta ja bussis ringi liikuda vaid hädavajaduse korral.
Tähelepanu tuleb juhtida ka sellele, et lärmamine ja müra segab bussijuhti ning seetõttu pole muusika vali kuulamine või kisamine lubatud.
Lisaks sellele näeb liiklusseadus ette, et lapsi vedaval bussil peab esi- ja tagaosas olema lasterühma tunnusmärk ning peatuse ajal peavad põlema ka ohutuled. Samuti peab tee ääres last või lasterühma tunnusmärgiga seisvat bussi märkav sõidukijuht olema eriti tähelepanelik ja sõitma kiirusega, mis võimaldab ohtu vältida.
Selleks, et lihtsustada õppeasutustel ja lastevanematel turvavöödega varustatud bussidega veoteenust pakkuvate vedajate leidmist, on Maanteeamet koondanud vedajate andmed juhuveol kasutatavate busside kohta ning avaldanud andmed turvavöödega varustatud busse omavatest ettevõtetest aadressil http://www.mnt.ee/public/Turvavoode_kusitluse_koond_13.02.14.pdf.
Kui tegemist on pikemaajalise sõiduga, peab bussil olema kaks juhti, kes teineteist saaksid välja vahetada.
KOMMENTAARID