Volvo Trucks toob käesoleval aastal turule esimese raskeveokitele mõeldud topeltsiduriga käigukasti I-Shift Dual Clutch.
Topeltsiduriga käigukasti eeliseks on see, et käiguvahetused toimuvad ilma jõuülekannet katkestamata, seega säilib pöördemoment ja veok ei kaota käiguvahetustel kiirust, samuti paraneb sõidumugavus.
I-Shift Dual Clutch on käigukast, kus on kaks vedavat võlli ja topeltsidur. See tähendab, et korraga on sees kaks käiku, kuid neist ühe puhul on sidur lahutatud. Käiguvahetuse korral seni lahutatud sidur hakkab vedama, teine sidur aga lahutatakse. Samaaegselt lülitab elektroonika sisse juba järgmise käigu.
Topeltsiduriga I-Shift Dual Clutch käigukast põhineb tavalisel I-Shift käigukastil, kuid selle esiosa on uue konstruktsiooniga.
Topeltsiduriga I-Shifti käigukast on eriti tõhus tingimustes, mis nõuavad palju käiguvahetusi, näiteks mägedes või käänulistel ja kurvilistel teedel või sõitmisel läbi linnade, kus on palju ringristmikke ja valgusfoore.
Selline käigukast hõlbustab ka liikuvate veoste või vedelike transportimist, sest vaevumärgatavad käiguvahetused põhjustavad vähem liikumist veoses endas.
Tänu I-Shifti topeltsidurisüsteemiga saavutatud jõuülekande tõhususele on väiksem kinnijäämise oht libedatel või konarlikel teedel, näiteks metsamaterjali veol metsas.
Topeltsiduriga I-Shifti käigukast võetakse kasutusele Volvo FH-l mootoriga Euro 6 D13, mille võimsus on 460, 500 ja 540 hj.
Kahe siduriga I-Shifti käigukasti on uutele veokitele võimalik tellida alates 2014. a. sügisest. Sarnast lahendust kasutatakse ka tervel real sõiduautodel (tuntuim on neist Volkswageni DSG), kuid veoautode puhul on selline lahendus kasutusel esmakordselt.
KOMMENTAARID