Saksa autotootja Mercedes-Benz esitles eile õhtul põhjalikult uuendatud tarbesõidukit Mercedes-Benz Vito, millega püütakse hoida ettevõtte positsioone keskmise suurusega tarbesõidukite sektoris.
Väliselt (välja arvatud auto esi- ja tagaosa kujundus) oma eelkäijat meenutav Vito jõuab müügile kolmes kereversioonis: kaubiku, mixto (reisijatekohad + kaubaruum) ja bussina.
Lisaks on Vitot võimalik veel osta ka kolme erineva kerepikkusega, ka pakutakse autole kolme erinevat veoskeemi: esi-, tagaratta- ja nelikvedu.
Uuenenud Vito võib olla kas kerepikkusega 4895, 5140 või 5370 millimeetrit, maksimaalne kõrgus on 1910 millimeetrit. Eelkäijaga võrreldes on auto pikkus kasvanud 14 sentimeetrit, seda eelkõige uue nina arvelt. Viimase puhul on arvestatud uue V-klassi disainiga ning jalakäijate kohta käivate turvanõuetega.
Esirattaveolise Vito maksimaalne kandevõime on 1289 kilo, tagaveolisel agal 1396 kilo.
Toodetakse uuenenud Vitot sealsamas, kus tema eelkäijatki: Mercedese tehases Vitorias Hispaanias. Lisaks Euroopale üritatakse uue Vito najal siseneda ka Põhja- ja Ladina-Ameerika turgudele.
See, milline jõuallikas on peidus Vito mootoriruumis, sõltub auto veoskeemist. Esirattaveo korral on Vito jõuallikaks Renault 1,6-liitrised neljasilindrilised diiselmootorid võimsusega 88 ja 114 hobujõudu.
Taga- või nelikveo korral on jõuallikateks plaanitud 2,15-liitrised neljasilindrilised diiselmootorid, millel võimsust 136 kuni 190 hobujõudu. Samu mootoreid kasutasid nii eelmine Vito kui ka uus V-klass.
Mootorite hooldusvälp on kaks aastat või 40 000 kilomeetrit.
Käigukaste on valikus kaks: kuuekäiguline manuaal või seitsmekäiguline automaat. Kõige ökonoomsem uute Vito versioonide seast on Vito 116 CDI BlueEfficiency, selle variandi keskmine diislikütuse kulu on vaid 5,7 liitrit sajale kilomeetrile.
Autole on võimalik tellida kuni kaheksa turvapatja, reisijateveoks mõeldud Vito Tourer saab aga endale kogu sõitjateruumi katva pika turvakardina.
Olulisest turvavarustusest kuuluvad Vito baasvarustusse Attention Assist, rehvirõhu kontrollsüsteem ja Crosswind Assist. Lisatasu eest saab autole sellised lisad nagu Active Parking Assist, Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist ja Lane Keeping Assist. Vito standardvarustuses on esimesed halogeentuled, kuid lisatasu eest on saadaval ka LED Intelligent Light System (ILS).
Saksamaal jõuavad esimesed uued Vitod klientideni oktoobris, kõige odavam neist, esirattaveoline Vito 109 CDI kaubik hakkab maksma 21 400 eurot.
KOMMENTAARID