Veoautotootja Kamaz alustas koostööd firmaga Cognitive Technologies eesmärgiga tuua 2017. aastal kodumaa teedele esimene juhita veok, kirjutab Motor.ru.
Projekti finantseerivad Kamaz ise ja Venemaa haridus- ning teadusministeerium.
Autot hakkab roolima arvuti, mis oma otsuste tegemiseks vajaliku info saab auto külge kinnitatud videokaameratelt. Lisaks skaneerivad veel täiendavad sensorid auto ümbrust võimalike takistuste leidmiseks.
Süsteemi loojad panevad väidetavalt erilist rõhku selle kohaldamisele Venemaa oludesse, selle all mõeldakse nähtavasti olematuid teeolusid ning ebapiisavaid või puuduvaid liikluskorraldusvahendeid.
Lahendus peaks suutma tuvastada ka teel olevaid jalakäijaid ja loomi. Süsteemi reaktsiooniajaks takistustele peaks olema 0,3 sekundit.
Euroopa veokitootjatel on sarnased sõidukid samuti juba olemas, kõige kaugemale on nende arendamisega jõudnud Mercedes-Benz, kes juhtumisi on ka Kamazi koostööpartner.
KOMMENTAARID